Werk & Studie alle pijlers

Per direct ontslag

10-09-2018 15:50 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik werk als BBL verzorgende IG. Ik ben van plan ontslag te nemen. Kan dit per direct?
Er staat in mijn contract dat ik één maand moet uitwerken. Ik heb nog twee weken aan vakantiedagen staan.

Weet iemand dit?

Danku
Daarnaast is een leerbedrijf gewoon verantwoordelijk dat jij je studie kan halen. En momenteel lukt dat niet op deze manier.
Neem aan dat ze niet 1 locatie hebben daar.
ywtje schreef:
10-09-2018 16:55
Is er een praktijkopleider? Ga met haar in gesprek, het is haar baan om jouw een veilig en goed leerklimaat te bieden. En ook in gesprek te gaan met degene waar het om draait. Alles in overleg met jou natuurlijk. Ga niet zomaar de handdoek in de ring gooien.
Binnen onze organisatie rouleren bbl'ers na een jaar, is dat bij jullie ook?
Daarnaast als het echt niet gaat en jij je onveilig voelt dan moet daar een oplossing voor komen. Schakel ook je docent in op school.
Ik heb alles al met mijn praktijkopleider besproken. Zij zou mij het liefst daar ook meteen weg willen hebben. Maar mijn baas gaat hier niet mee akkoord. Ik vind het echt heel lastig. Helaas moet ik 1,5 jaar op een plek blijven. Ik heb echt al heel lang doorgezet en gesprekken aangegaan. Maar ik voel mij echt totaal niet meer veilig hier te leren.. Ik merk nu zelfs dat ik hier psychische last van begin te krijgen. En dat is helemaal niet wat ik wil..
Ik ben in een soortgelijke situatie zo weggelopen maar dat was uitzendwerk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoop dat je zo snel mogelijk weg kan. Bel anders even de bond als je lid bent.
woesjje schreef:
10-09-2018 17:01
Hoop dat je zo snel mogelijk weg kan. Bel anders even de bond als je lid bent.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Kan je mij hier meer over vertellen? :-)
Welke bond?
viva-amber schreef:
10-09-2018 17:01
Ik ben in een soortgelijke situatie zo weggelopen maar dat was uitzendwerk.
Hoe ben jij hier mee omgegaan?
Stermaan zo hoog zou het helemaal niet op mogen lopen en dit mag niet JOUW probleem zijn. Je praktijkopleider mag haar functie wat steviger neerzetten.

Heel rot voor je dit. Schakel ook jouw docent in, die zal je ook steunen en hopelijk wel wat steviger haar verwachtingen uitspreken over jouw leerproces.
ywtje schreef:
10-09-2018 17:10
Stermaan zo hoog zou het helemaal niet op mogen lopen en dit mag niet JOUW probleem zijn. Je praktijkopleider mag haar functie wat steviger neerzetten.

Heel rot voor je dit. Schakel ook jouw docent in, die zal je ook steunen en hopelijk wel wat steviger haar verwachtingen uitspreken over jouw leerproces.

Dat klopt zeker, ik weet even helemaal niet meer wie ik nu moet inschakelen en tegen wie ik wat moet zeggen.. Voelt allemaal erg zwaar.. En dat is zo jammer omdat ik zo graag werk. Maar ik kan het niet op deze manier.. En ik ben eigenlijk niet van plan dit nog langer te moeten doorstaan.. Want niemand doet iets.. Er is een groot te kort in de zorg, en ze willen allemaal maar mensen binnenhouden.
Stermaan123 schreef:
10-09-2018 16:48
Ik hoef geen uitkering, ik heb een andere baan.
En die nemen je BBL kosten over? Want die moet je terug betalen toch?
Lucifer2018 schreef:
10-09-2018 17:39
En die nemen je BBL kosten over? Want die moet je terug betalen toch?
Nemen zij volledig over inderdaad.
Stermaan123 schreef:
10-09-2018 17:21
Dat klopt zeker, ik weet even helemaal niet meer wie ik nu moet inschakelen en tegen wie ik wat moet zeggen.. Voelt allemaal erg zwaar.. En dat is zo jammer omdat ik zo graag werk. Maar ik kan het niet op deze manier.. En ik ben eigenlijk niet van plan dit nog langer te moeten doorstaan.. Want niemand doet iets.. Er is een groot te kort in de zorg, en ze willen allemaal maar mensen binnenhouden.
Er is al veel gezegd, ik heb er niets zinnigs meer aan toe te voegen, maar ik wil je wel sterkte wensen. Ik hoop echt dat je nieuwe baan alles brengt wat je er van hoopt.

:hug:
Stermaan123 schreef:
10-09-2018 17:47
Nemen zij volledig over inderdaad.
Dan kan je per 1 november beginnen bij de nieuwe werkgever. Succes!!!
Lucifer2018 schreef:
10-09-2018 17:52
Dan kan je per 1 november beginnen bij de nieuwe werkgever. Succes!!!
Even doorbijten! dat gaat mij lukken. Dankjewel!
Je hebt een andere baan lees ik nu pas, wat knap!! Heel goed dat je het heft in eigen handen neemt, petje af voor jou.
En jouw praktijkopleider, sorry, dikke faal haar kant op. Zij is DE spil in het verhaal en heeft je nu laten bungelen. Daarmee is jouw organisatie zo te lezen een hele goede kracht kwijt.

Succes bij je nieuwe plek, hopelijk kan je daar veilig zijn wie je bent en weer groeien!
ywtje schreef:
10-09-2018 17:56
Je hebt een andere baan lees ik nu pas, wat knap!! Heel goed dat je het heft in eigen handen neemt, petje af voor jou.
En jouw praktijkopleider, sorry, dikke faal haar kant op. Zij is DE spil in het verhaal en heeft je nu laten bungelen. Daarmee is jouw organisatie zo te lezen een hele goede kracht kwijt.

Succes bij je nieuwe plek, hopelijk kan je daar veilig zijn wie je bent en weer groeien!
dankjewel! ik hoop het ook. Nu moet ik alleen nog de komende twee maanden doorbikkelen. Ik hoop zo dat ik mijn 2 weken vakantie mag opgeven. Dat ik nog maar 2 weken hoef uit te werken. Bedankt voor je reacties!
Fijn dat je al een nieuwe baan hebt. Heeft jullie organisatie geen vertrouwenspersoon? Dan kan je daar nog mee gaan praten of met iemand van personeelszaken. Daar zullen ze ook niet blij zijn als ze steeds nieuwe mensen moeten zoeken omdat die steeds worden weggepest.
Stermaan123 schreef:
10-09-2018 16:23
Ik word gepest, en er wordt over mij heen gelopen. heb al veel geprobeerd ook met de baas. Gesprekken, tijdens een vergadering mijn gevoelens geuit.. Ik kom geen stap vooruit.. En ik voel mij daar ook niet veilig meer om te leren..
.
Neem contact op met het vertrouwenspersoon op je werk.
Stermaan123 schreef:
10-09-2018 18:00
dankjewel! ik hoop het ook. Nu moet ik alleen nog de komende twee maanden doorbikkelen. Ik hoop zo dat ik mijn 2 weken vakantie mag opgeven. Dat ik nog maar 2 weken hoef uit te werken. Bedankt voor je reacties!
Ik lees dat je alles geprobeerd hebt om wel te blijven. Dan is een andere baan wellicht de beste optie voor je. Fijn dat je die ook al gevonden hebt! Je kan in gesprek met je werkgever bekijken per wanneer je weg kan. In het slechtste geval is dat dan nog tot 1 november. In een positievere situatie misschien al veel eerder. Maar dat is aan de werkgever.

Mij lijkt trouwens ook dat je praktijkbegeleider daarin ook kan ondersteunen. Wellicht kan ze bij de werkgever ook nogmaals aankaarten dat het beter is voor jou om een gezonder leerklimaat om je heen te hebben.
Pff, ongelooflijk dat zelfs volwassen mensen pesten. Tjongejonge.

Wat super goed dat je een nieuwe baan hebt gevonden!! Echt top :D

Heel veel succes, en hopelijk word je hier wel gewaardeerd!!
Als jij je vakantiedagen mag opnemen werk je zeker nog tot half oktober. Misschien mag je eerder weg omdat het niet te doen is voor je. Als jij uiteindelijk ziek wordt van de situatie ie het duurder voor ze.

Succes met je nieuwe baan.
Gewoon op komen draven ja en amen knikken maar voor de rest niks meer doen en maak er een gezellige puinhoop van.
veensteker schreef:
10-09-2018 21:47
Als jij je vakantiedagen mag opnemen werk je zeker nog tot half oktober. Misschien mag je eerder weg omdat het niet te doen is voor je. Als jij uiteindelijk ziek wordt van de situatie ie het duurder voor ze.

Succes met je nieuwe baan.
Waarom is het dan duurder voor ze als ik mij ziek meld?
Mag dat zomaar ziekmelden? (ik heb nog nooit ontslag genomen, vandaar dat ik er niks vanaf weet)

Heel erg bedankt!
Zomaar? Nee joh, tuurlijk niet.

Ze zegt ziek van de situatie; als in vastgestelde burn-out, depressie oid. Zomaar ziek melden moet je echt niet doen, kan je flink in de kont bijten.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Stermaan123 schreef:
11-09-2018 17:58
Waarom is het dan duurder voor ze als ik mij ziek meld?
Mag dat zomaar ziekmelden? (ik heb nog nooit ontslag genomen, vandaar dat ik er niks vanaf weet)

Heel erg bedankt!
Ziekmelden mag alleen als je daadwerkelijk ziek bent. En dan kun je dus ook niet elders werken.

Ziekmelden is voor de werkgever duurder omdat zij dan jouw loon door moeten betalen zonder dat daar werken tegenover staat, terwijl ze dan de niet genoten vakantiedagen alsnog aan jou moeten uitbetalen.
Geweldig dat je een nieuwe baan hebt. Heel veel succes!

Gewoon net doen of je gek bent tot 1 november. Ja en amen zeggen, om klokslag 17 uur naar huis en geen extra diensten draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven