Per direct ontslag
maandag 10 september 2018 om 17:00
Ik heb alles al met mijn praktijkopleider besproken. Zij zou mij het liefst daar ook meteen weg willen hebben. Maar mijn baas gaat hier niet mee akkoord. Ik vind het echt heel lastig. Helaas moet ik 1,5 jaar op een plek blijven. Ik heb echt al heel lang doorgezet en gesprekken aangegaan. Maar ik voel mij echt totaal niet meer veilig hier te leren.. Ik merk nu zelfs dat ik hier psychische last van begin te krijgen. En dat is helemaal niet wat ik wil..ywtje schreef: ↑10-09-2018 16:55Is er een praktijkopleider? Ga met haar in gesprek, het is haar baan om jouw een veilig en goed leerklimaat te bieden. En ook in gesprek te gaan met degene waar het om draait. Alles in overleg met jou natuurlijk. Ga niet zomaar de handdoek in de ring gooien.
Binnen onze organisatie rouleren bbl'ers na een jaar, is dat bij jullie ook?
Daarnaast als het echt niet gaat en jij je onveilig voelt dan moet daar een oplossing voor komen. Schakel ook je docent in op school.
maandag 10 september 2018 om 17:08
Hoe ben jij hier mee omgegaan?viva-amber schreef: ↑10-09-2018 17:01Ik ben in een soortgelijke situatie zo weggelopen maar dat was uitzendwerk.
maandag 10 september 2018 om 17:10
Stermaan zo hoog zou het helemaal niet op mogen lopen en dit mag niet JOUW probleem zijn. Je praktijkopleider mag haar functie wat steviger neerzetten.
Heel rot voor je dit. Schakel ook jouw docent in, die zal je ook steunen en hopelijk wel wat steviger haar verwachtingen uitspreken over jouw leerproces.
Heel rot voor je dit. Schakel ook jouw docent in, die zal je ook steunen en hopelijk wel wat steviger haar verwachtingen uitspreken over jouw leerproces.
maandag 10 september 2018 om 17:21
ywtje schreef: ↑10-09-2018 17:10Stermaan zo hoog zou het helemaal niet op mogen lopen en dit mag niet JOUW probleem zijn. Je praktijkopleider mag haar functie wat steviger neerzetten.
Dat klopt zeker, ik weet even helemaal niet meer wie ik nu moet inschakelen en tegen wie ik wat moet zeggen.. Voelt allemaal erg zwaar.. En dat is zo jammer omdat ik zo graag werk. Maar ik kan het niet op deze manier.. En ik ben eigenlijk niet van plan dit nog langer te moeten doorstaan.. Want niemand doet iets.. Er is een groot te kort in de zorg, en ze willen allemaal maar mensen binnenhouden.
maandag 10 september 2018 om 17:39
En die nemen je BBL kosten over? Want die moet je terug betalen toch?
maandag 10 september 2018 om 17:47
Nemen zij volledig over inderdaad.Lucifer2018 schreef: ↑10-09-2018 17:39En die nemen je BBL kosten over? Want die moet je terug betalen toch?
maandag 10 september 2018 om 17:47
Er is al veel gezegd, ik heb er niets zinnigs meer aan toe te voegen, maar ik wil je wel sterkte wensen. Ik hoop echt dat je nieuwe baan alles brengt wat je er van hoopt.Stermaan123 schreef: ↑10-09-2018 17:21Dat klopt zeker, ik weet even helemaal niet meer wie ik nu moet inschakelen en tegen wie ik wat moet zeggen.. Voelt allemaal erg zwaar.. En dat is zo jammer omdat ik zo graag werk. Maar ik kan het niet op deze manier.. En ik ben eigenlijk niet van plan dit nog langer te moeten doorstaan.. Want niemand doet iets.. Er is een groot te kort in de zorg, en ze willen allemaal maar mensen binnenhouden.
maandag 10 september 2018 om 17:52
Dan kan je per 1 november beginnen bij de nieuwe werkgever. Succes!!!
maandag 10 september 2018 om 17:55
Even doorbijten! dat gaat mij lukken. Dankjewel!Lucifer2018 schreef: ↑10-09-2018 17:52Dan kan je per 1 november beginnen bij de nieuwe werkgever. Succes!!!
maandag 10 september 2018 om 17:56
Je hebt een andere baan lees ik nu pas, wat knap!! Heel goed dat je het heft in eigen handen neemt, petje af voor jou.
En jouw praktijkopleider, sorry, dikke faal haar kant op. Zij is DE spil in het verhaal en heeft je nu laten bungelen. Daarmee is jouw organisatie zo te lezen een hele goede kracht kwijt.
Succes bij je nieuwe plek, hopelijk kan je daar veilig zijn wie je bent en weer groeien!
En jouw praktijkopleider, sorry, dikke faal haar kant op. Zij is DE spil in het verhaal en heeft je nu laten bungelen. Daarmee is jouw organisatie zo te lezen een hele goede kracht kwijt.
Succes bij je nieuwe plek, hopelijk kan je daar veilig zijn wie je bent en weer groeien!
maandag 10 september 2018 om 18:00
dankjewel! ik hoop het ook. Nu moet ik alleen nog de komende twee maanden doorbikkelen. Ik hoop zo dat ik mijn 2 weken vakantie mag opgeven. Dat ik nog maar 2 weken hoef uit te werken. Bedankt voor je reacties!ywtje schreef: ↑10-09-2018 17:56Je hebt een andere baan lees ik nu pas, wat knap!! Heel goed dat je het heft in eigen handen neemt, petje af voor jou.
maandag 10 september 2018 om 19:10
maandag 10 september 2018 om 19:28
.Stermaan123 schreef: ↑10-09-2018 16:23Ik word gepest, en er wordt over mij heen gelopen. heb al veel geprobeerd ook met de baas. Gesprekken, tijdens een vergadering mijn gevoelens geuit.. Ik kom geen stap vooruit.. En ik voel mij daar ook niet veilig meer om te leren..
Neem contact op met het vertrouwenspersoon op je werk.
maandag 10 september 2018 om 19:40
Ik lees dat je alles geprobeerd hebt om wel te blijven. Dan is een andere baan wellicht de beste optie voor je. Fijn dat je die ook al gevonden hebt! Je kan in gesprek met je werkgever bekijken per wanneer je weg kan. In het slechtste geval is dat dan nog tot 1 november. In een positievere situatie misschien al veel eerder. Maar dat is aan de werkgever.Stermaan123 schreef: ↑10-09-2018 18:00dankjewel! ik hoop het ook. Nu moet ik alleen nog de komende twee maanden doorbikkelen. Ik hoop zo dat ik mijn 2 weken vakantie mag opgeven. Dat ik nog maar 2 weken hoef uit te werken. Bedankt voor je reacties!
Mij lijkt trouwens ook dat je praktijkbegeleider daarin ook kan ondersteunen. Wellicht kan ze bij de werkgever ook nogmaals aankaarten dat het beter is voor jou om een gezonder leerklimaat om je heen te hebben.
dinsdag 11 september 2018 om 17:58
Waarom is het dan duurder voor ze als ik mij ziek meld?veensteker schreef: ↑10-09-2018 21:47Als jij je vakantiedagen mag opnemen werk je zeker nog tot half oktober. Misschien mag je eerder weg omdat het niet te doen is voor je. Als jij uiteindelijk ziek wordt van de situatie ie het duurder voor ze.
Succes met je nieuwe baan.
Mag dat zomaar ziekmelden? (ik heb nog nooit ontslag genomen, vandaar dat ik er niks vanaf weet)
Heel erg bedankt!
dinsdag 11 september 2018 om 19:44
dinsdag 11 september 2018 om 19:49
Ziekmelden mag alleen als je daadwerkelijk ziek bent. En dan kun je dus ook niet elders werken.Stermaan123 schreef: ↑11-09-2018 17:58Waarom is het dan duurder voor ze als ik mij ziek meld?
Mag dat zomaar ziekmelden? (ik heb nog nooit ontslag genomen, vandaar dat ik er niks vanaf weet)
Heel erg bedankt!
Ziekmelden is voor de werkgever duurder omdat zij dan jouw loon door moeten betalen zonder dat daar werken tegenover staat, terwijl ze dan de niet genoten vakantiedagen alsnog aan jou moeten uitbetalen.