Werk & Studie alle pijlers

Zieke collega

11-09-2018 23:04 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gesloten
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-09-2018 09:15
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.50% gewijzigd
Het zijn jouw zaken niet.

Je kan aangeven niet extra te kunnen werken en klaar.
Wat jouw collega met de werkgever afspreekt is haar zaak. Ziek is ziek. Je kunt dus hooguit voor jezelf bepalen en bespreken wat je wel of niet wilt doen.
Niet mee bemoeien. Dit is iets tussen jouw collega en jullie baas.

Als aan jou gevraagd wordt extra te werken geef je gewoon aan dat dat nu niet meer gaat lukken ivm studie.
Hou het bij jezelf. Jij komt op de met jou afgesproken tijden.
Tenzij jij de bedrijfsarts of behandelaar van de zieke collega bent heb jij helemaal niks te vinden over hoeveel hij/zij kan werken, of dat nou een ochtend in de week is of niet, en welke werkzaamheden haalbaar zijn.

En ja, als je ziek bent op vakantie, dan ‘tellen’ die dagen inderdaad als ziekdagen en niet als vakantiedagen.

Fijn voor je collega lijkt mij, dat hij/zij juist in deze periode van psychische problemen ook nog kan genieten van vrolijke/blije momenten. Wordt juist vaak aangeraden bij psychische klachten.

Dus ja, ik vind dat je je aanstelt. Je hebt geen weet van de situatie en klinkt jaloers/afgunstig.

En als je niet extra wil werken dan geef je dat gewoon aan als het je gevraagd wordt. Daar heeft je zieke collega niets mee te maken.
anoniem_157575 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 23:18
9.69% gewijzigd
Je kunt best ziekgemeld op vakantie hoor, hangt helemaal van de ziekmelding af. Als jij ziek bent met een hevige griep, en je zet filmpjes van jezelf feestend in Lloret op Facebook, zaai je nogal wat twijfel. Maar bij psychische problematiek komt het regelmatig voor dat mensen ook momenten hebben die wel beter gaan. En dan kunnen mensen zo als jij denken dat ze dus onterecht ziek zijn. Zonder echte kennis van zaken. Of je collega bepaalden dingen wel zou kunnen doen, is niet aan jou en weet je ook helemaal niet. Blijkbaar vindt je baas het niet nodig/wenselijk. En dat is alles wat jij hoeft te weten. Als jij zelf daardoor meer moet werken, en daar geen zin in hebt, is dat een aparte issue die je met je werkgever moet bespreken.

Ik zit nu net te bedenken dat ik straks vier maanden met verlof ga. Tijdens dat verlof bouw ik wel vrije dagen op, ook al zit ik thuis. En omdat ik al thuis zit, kan ik ze mogelijkerwijs niet opnemen, dus na mijn verlof heb ik nog relatief veel dagen over. Daar zou iemand als jij ook vast iets van vinden.
Je houdt je echt teveel met anderen bezig :facepalm: en daarbij ga je ook nog eens op de stoel van arts zitten en doe je allerlei foutieve aannames over ziekte en vakantiedagen.
Wat fijn dat je collega zijn best doet om zijn leven weer op te pakken.
Mocht jij ooit zo’n aandoening krijgen, dan zal hij daar vast veel begrip voor hebben en je steunen :thumbsup:

Ik kan me wel voorstellen dat er grenzen zijn in wat jij kan overpakken. Bespreek dat met je baas. En pas op met het oordeel dat jjj wel tig klussen weet die je collega volgens jou wel zou kunnen doen.. misschien heb je gelijk. Maar wsl helemaal niet. En al heb je gelijk, dan kom je eigenlijk vooral over als uhm... de risee van de koffiekamer 😉
Niet mee bemoeien. Verwijder de collega van facebook en hou het gewoon zakelijk.
Je kunt niet extra werken want je gaat een studie starten dat lijkt me reden genoeg.
Misschien spelen er wel dingen mee waar jij niks van af weet en je leidinggevende wel. Persoonlijke zaken die ze jou niet verteld. Psychische zaken moet je niet onderschatten. Je kunt echt niet oordelen of ze gewoon kan werken.
ellemiekje schreef:
11-09-2018 23:14
Tenzij jij de bedrijfsarts of behandelaar van de zieke collega bent heb jij helemaal niks te vinden over hoeveel hij/zij kan werken, of dat nou een ochtend in de week is of niet, en welke werkzaamheden haalbaar zijn.

En ja, als je ziek bent op vakantie, dan ‘tellen’ die dagen inderdaad als ziekdagen en niet als vakantiedagen.

Fijn voor je collega lijkt mij, dat hij/zij juist in deze periode van psychische problemen ook nog kan genieten van vrolijke/blije momenten. Wordt juist vaak aangeraden bij psychische klachten.

Dus ja, ik vind dat je je aanstelt. Je hebt geen weet van de situatie en klinkt jaloers/afgunstig.

En als je niet extra wil werken dan geef je dat gewoon aan als het je gevraagd wordt. Daar heeft je zieke collega niets mee te maken.

Volgens mij is dat alleen als je op vakantie ziek wordt, voor de niet genoten (genoten letterlijk nemen) vakantiedagen. Als je al ziek bent en je wilt op vakantie, dan zul je daar ten eerste toestemming voor moeten vragen aan en krijgen van je werkgever, en ten tweede worden die dagen wel degelijk van je vakantietegoed afgehaald.

Ik vind niet dat TO zich aanstelt of jaloers is. Ze maakt zich terecht zorgen dat zij straks weer meer moet gaan werken door de stunts van haar collega, terwijl ze er een pittige studie naast heeft. Ziek is ziek, en ook vakantie moet dan mogelijk zijn, maar wel volgens de regels en dat is hier niet het geval....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Dreamchild schreef:
11-09-2018 23:32
Volgens mij is dat alleen als je op vakantie ziek wordt, voor de niet genoten (genoten letterlijk nemen) vakantiedagen. Als je al ziek bent en je wilt op vakantie, dan zul je daar ten eerste toestemming voor moeten vragen aan en krijgen van je werkgever, en ten tweede worden die dagen wel degelijk van je vakantietegoed afgehaald.

Ik vind niet dat TO zich aanstelt of jaloers is. Ze maakt zich terecht zorgen dat zij straks weer meer moet gaan werken door de stunts van haar collega, terwijl ze er een pittige studie naast heeft. Ziek is ziek, en ook vakantie moet dan mogelijk zijn, maar wel volgens de regels en dat is hier niet het geval....
Houdt TO officieel de administratie van vrije dagen en ziektedagen voor alle werknemers van het bedrijf bij? (Of jij?).
Dat vroeg ik me even af eigenlijk.
Dit topic komt bekent voor!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Tja, best lastig kan ik me voorstellen. Het beste is denk ik, om je niet inhoudelijk hiermee te bemoeien. Als jij door het volgen van een deeltijdstudie even niet extra kunt werken, is het aan jou om dat aan te geven aan je baas. Zorg goed voor jezelf en probeer niet de taken van jouw baas op jouw schouders te nemen.
Succes!
Bedankt voor jullie reacties! En ja inderdaad heeft mijn baas mij ooit gevraagd om dit bij te houden en na goedkeuring door te sturen naar de loonadministratie!

Zoals ik al aangaf ben ik me ervan bewust dat ik niet hierover kan oordelen.

Wel ben ik kritisch en wil ik dat alles eerlijk verloopt, en gaat het me precies om wat Dreamchild aangeeft!!

Maar ik ga het topic nu sluiten aangezien ik denk dat sommige azijnzeikers nog niet uitgepiest zijn 😉
xBengeltje schreef:
11-09-2018 23:45
Bedankt voor jullie reacties! En ja inderdaad heeft mijn baas mij ooit gevraagd om dit bij te houden en na goedkeuring door te sturen naar de loonadministratie!

Wel ben ik kritisch en wil ik dat alles eerlijk verloopt, en gaat het me precies om wat Dreamchild aangeeft!!

Maar ik ga het topic nu sluiten aangezien ik denk dat sommige azijnzeikers nog niet uitgepiest zijn 😉
Over azijn gesproken...
Zó, jij bent snel met je op meltdown.

Stonden de reacties je niet aan? Je wilde toch onze mening weten?
*Labalade* schreef:
11-09-2018 23:40
Houdt TO officieel de administratie van vrije dagen en ziektedagen voor alle werknemers van het bedrijf bij? (Of jij?).
Dat vroeg ik me even af eigenlijk.

Het blijkt dat TO dat inderdaad doet....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Kijk uit met je oordelen en laat het over aan de leidinggevende.
Of wil jij de leidinggevende uithangen? Kijk dan of er nog een vacature vrij is.
:whut:

Was het al weer tijd voor een "mijn zieke collega gaat op vakantie" -topic?
En ik zou inderdaad een onderzoek instellen als je de ziekmelding niet vertrouwd voor de deur posten in een auto , sociaal media bekijken , collega bellen enz. :popcorn:
Toen ik ziek was mocht ik gewoon op vakantie. Werd zelfs gestimuleerd. Bedrijfsarts en werkgever waren wel op de hoogte. Dit ging niet van de vakantiedagen af. Als ik thuis was gebleven had ik ook niet kunnen werken dus ziek=ziek.

Als ik niet ziek was geweest was ik die tijd niet op vakantie geweest natuurlijk.
xBengeltje schreef:
11-09-2018 23:45

Alleen kan jij een topic niet sluiten. En mag de OP weghalen niet.
Dus.
¡Apagando las luces!
Dreamchild schreef:
11-09-2018 23:53
Het blijkt dat TO dat inderdaad doet....
Uiteraard

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven