Erg vroeg wakker
woensdag 12 september 2018 om 06:36
Sinds een paar jaar heb ik regelmatig periodes waarin ik rond 5 uur wakker word en niet meer kan slapen.
Ik begin daar gek van te worden.
Ben er al voor naar de dokter geweest, ik ken alle tips zoals niet aan toegeven, niet van alles gaan doen, gewoon blijven liggen, 5HTP slikken, niet gaan piekeren enzovoort.
Niks helpt en ik word er gek van.
Wie herkent dit en heeft de ultieme tip?
Gegroet, een vroeg vogeltje
Ik begin daar gek van te worden.
Ben er al voor naar de dokter geweest, ik ken alle tips zoals niet aan toegeven, niet van alles gaan doen, gewoon blijven liggen, 5HTP slikken, niet gaan piekeren enzovoort.
Niks helpt en ik word er gek van.
Wie herkent dit en heeft de ultieme tip?
Gegroet, een vroeg vogeltje
woensdag 12 september 2018 om 06:44
https://www.cnbc.com/2018/05/17/10-high ... 6-a-m.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 12 september 2018 om 06:45
Ik heb dat ook omdat ik voor mijn werk ook om 5 uur op moet staan. Ik ben daar zo aan gewend dat ik ook op vrije dagen en vakanties om 5 uur wakker ben. Zoals nu
Ik sta ook gewoon lekker op en vind het heerlijk om te keuvelen totdat mijn man uit bed komt. Lekker in badjas achter de laptop met een bakkie thee.
Mijn advies: Erger je er niet aan maar sta op en doe iets waar jij je goed bij voelt
Mijn advies: Erger je er niet aan maar sta op en doe iets waar jij je goed bij voelt
woensdag 12 september 2018 om 06:56
woensdag 12 september 2018 om 07:04
Ik ben vaak al ver voor 05.00 uur wakker en heb er geen enkel probleem mee. Als ik jou zie schrijven dat je er gek van wordt, denk ik dat geen enkele tip gaat werken en je in elk geval niet meer in slaap zal vallen.
Dus: accepteren of als je dat niet wilt, misschien een cursus beter slapen volgen.
Dus: accepteren of als je dat niet wilt, misschien een cursus beter slapen volgen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 07:06
39.77% gewijzigd
woensdag 12 september 2018 om 07:06
Ja herkenbaar helaas. Ben weken rond 5 uur wakker geweest de afgelopen maanden, soms door de kat soms gewoon omdat het zo vroeg licht werd. Ik kan redelijk goed tegen weinig slaap ( slaap meestal maar een uur of 5 per nacht ) dus heb er nooit zo heel veel last van. Soms wel hoor, dan ben ik echt zo moe dat ik niet meer kan. Maar vaak ga ik er gewoon rond 6 uur uit, beetje rommelen in huis, uitgebreid koffie drinken, forummen. Je kan inderdaad een hele hoop doen als je zo vroeg op bent en dan heb je nog een hele lange dag voor de boeg.
Maar goed als je een avondmens bent zoals ik ( jij ook toch? ) dan wordt je niet moe voor 23.00 uur en slaap je dus standaard te kort als je elke dag om 5 uur op bent. Dus op een gegeven moment is mijn tank ook wel leeg. Dan slaap ik vaak een lange nacht bij en ben ik daarna weer tussen 5 en 6 op. Het went wel. Maar ik heb het vooral in de zomer. Nu het weer donkerder word slaap ik veel beter.
Oh ja de gouden tip, tja die heb ik niet echt. Ik ga wel echt eerder naar bed nu ( met veel moeite ), en soms slaap ik zelfs in voor half elf. Maar dat is heel soms.
Maar goed als je een avondmens bent zoals ik ( jij ook toch? ) dan wordt je niet moe voor 23.00 uur en slaap je dus standaard te kort als je elke dag om 5 uur op bent. Dus op een gegeven moment is mijn tank ook wel leeg. Dan slaap ik vaak een lange nacht bij en ben ik daarna weer tussen 5 en 6 op. Het went wel. Maar ik heb het vooral in de zomer. Nu het weer donkerder word slaap ik veel beter.
Oh ja de gouden tip, tja die heb ik niet echt. Ik ga wel echt eerder naar bed nu ( met veel moeite ), en soms slaap ik zelfs in voor half elf. Maar dat is heel soms.
woensdag 12 september 2018 om 07:11
Cursus heb ik al gehad via huisarts, heeft weinig geholpen.
Nee ik ben absoluut geen avondmens, maar ik ben bang dat ik het alleen maar in stand houd als ik vroeg ga slapen.
Of ik er erg moe van ben overdag, nee valt wel mee. Alleen als ik laat naar bed ga.
Ok zo'n ramp is het dus niet, maar goed ik heb mijn slaap wel nodig en ben vooral bang dat ik niet genoeg slaap krijg als ik toegeef aan het vroege wakker worden.
Nee ik ben absoluut geen avondmens, maar ik ben bang dat ik het alleen maar in stand houd als ik vroeg ga slapen.
Of ik er erg moe van ben overdag, nee valt wel mee. Alleen als ik laat naar bed ga.
Ok zo'n ramp is het dus niet, maar goed ik heb mijn slaap wel nodig en ben vooral bang dat ik niet genoeg slaap krijg als ik toegeef aan het vroege wakker worden.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 07:14
0.96% gewijzigd
woensdag 12 september 2018 om 07:13
Herkenbaar, alleen heb ik periodes dat ik standaard om 4.00u wakker word en niet meer kan slapen. Ongeacht hoe laat ik naar bed ga! Heel irritant, want bij laat naar bed (vaak door iets sociaals 's avonds) pak ik dus te weinig slaap en ben ik erg moe. De enige oplossing voor mij is dan zo vroeg naar bed te gaan dat ik wel genoeg slaap pak (7-9 uur) en dat is dan al om 20.00 of 21.00u! En na een periode (paar dagen tot paar weken) gaat deze irritante cyclus weer weg.
Ik ben sowieso een ochtendmens, uitslapen kan ik niet. Zet nooit mijn alarm, ben altijd tussen 5.00 en 7.00u wakker. Laat naar bed is voor mij funest. Het enige wat bij mij werkt is vroeger naar bed. Gelukkig ben ik 's avonds ook moe, dus dat is niet zo'n probleem. Het is alleen vervelend met sociale activiteiten, dan blijf ik niet goed wakker
Ik ben sowieso een ochtendmens, uitslapen kan ik niet. Zet nooit mijn alarm, ben altijd tussen 5.00 en 7.00u wakker. Laat naar bed is voor mij funest. Het enige wat bij mij werkt is vroeger naar bed. Gelukkig ben ik 's avonds ook moe, dus dat is niet zo'n probleem. Het is alleen vervelend met sociale activiteiten, dan blijf ik niet goed wakker
woensdag 12 september 2018 om 07:15
Ik zou toch wel vroeg gaan slapen. Als je je al instelt op dat je rond 5 uur wakker gaat worden kan je rond half tien naar bed bijvoorbeeld. Dan krijg je meer dan genoeg slaap en rust je goed uit. Mijn oma zei altijd dat elke uur dat je slaap voor twaalf uur dubbel telt. Weet niet of het waar is maar ik voel me altijd heerlijk als ik rond elf uur al slaap.
Waar wordt je wakker van trouwens? Geluiden? Je kat? Is je kamer te licht? Ik heb verduisterende gordijnen en die zijn erg fijn.
Waar wordt je wakker van trouwens? Geluiden? Je kat? Is je kamer te licht? Ik heb verduisterende gordijnen en die zijn erg fijn.
woensdag 12 september 2018 om 07:16
Voor mij ook niet, ik vind vroeg slapen heerlijk.Eendje_ schreef: ↑12-09-2018 07:13Herkenbaar, alleen heb ik periodes dat ik standaard om 4.00u wakker word en niet meer kan slapen. Ongeacht hoe laat ik naar bed ga! Heel irritant, want bij laat naar bed (vaak door iets sociaals 's avonds) pak ik dus te weinig slaap en ben ik erg moe. De enige oplossing voor mij is dan zo vroeg naar bed te gaan dat ik wel genoeg slaap pak (7-9 uur) en dat is dan al om 20.00 of 21.00u! En na een periode (paar dagen tot paar weken) gaat deze irritante cyclus weer weg.
Ik ben sowieso een ochtendmens, uitslapen kan ik niet. Zet nooit mijn alarm, ben altijd tussen 5.00 en 7.00u wakker. Laat naar bed is voor mij funest. Het enige wat bij mij werkt is vroeger naar bed. Gelukkig ben ik 's avonds ook moe, dus dat is niet zo'n probleem. Het is alleen vervelend met sociale activiteiten, dan blijf ik niet goed wakker![]()
Dat kan ik dan net zo goed ook gaan doen want vroeg wakker word ik toch wel.
Ik word nergens wakker van, soms omdat ik moet plassen en soms gewoon om niks..
woensdag 12 september 2018 om 07:42
Mijn man en ik moeten voor ons werk rond 5 uur opstaan en gaan dus rond 21 uur slapen. Ik vind er dus niets gek aan, de dag begint dan al hoor.
Waarom zou je persé tot een bepaald uur in je bed moeten liggen? Laat dat idee los en leg je erbij neer dat je een vroege vogel bent.
De ochtend vind ik trouwens heerlijk... zoveel rust
Waarom zou je persé tot een bepaald uur in je bed moeten liggen? Laat dat idee los en leg je erbij neer dat je een vroege vogel bent.
De ochtend vind ik trouwens heerlijk... zoveel rust
woensdag 12 september 2018 om 07:51
Correctie, ik heb daar weinig moeite mee, maar extreem vroeg gaan slapen dat doe ik niet, ik ben soms nog bezig en ik dacht dat dat ook niet handig was omdat ik juist zo het vroeg wakker in stand houd.AbsolutelyFabulous schreef: ↑12-09-2018 07:42Ik zie het probleem niet. Je vindt het heerlijk om vroeg te gaan slapen zeg je en je wordt om 5 uur wakker. Blijkbaar ben je gewoon een ochtendmens.
Er zijn periodes dat ik gewoon netjes rond 7 uur wakker word en ik probeer op die manier om dat dus weer terug te krijgen.
Maar goed dat lukt niet dus dan kan ik inderdaad proberen om nog vroeger te gaan slapen. (En ik ben idd een ochtendmens dus dat zal niet zo'n probleem zijn)
woensdag 12 september 2018 om 07:59
Massa's mensen staan om vijf uur op. Kijk bijvoorbeeld eens op de snelweg rond half zes, je bent echt niet de enige. Mijn man staat bijvoorbeeld ook elke dag om vijf uur op. Als je het zo bekijkt (als vroege start van de dag in plaats van als midden in de nacht) helpt het misschien om minder gefrustreerd te raken.
woensdag 12 september 2018 om 08:03
woensdag 12 september 2018 om 08:09