Wat kost verhuizen?

15-09-2018 09:51 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera! We hebben een huis gekocht! We krijgen over een kleine maand de sleutel. Nu de verhuizing regelen.

Ik vind het lastig om in te schatten hoeveel werk het is en wat het kost. Ik kan natuurlijk offertes aanvragen, maar ben benieuwd wat jullie een normaal bedrag vinden voor een verhuizing.
luiwammes wijzigde dit bericht op 06-02-2019 22:42
59.00% gewijzigd
luiwammes schreef:
15-09-2018 10:30
De weg is niet heel comfortabel... klinkers en bruggen... Wellicht dat de man eraan wil. Als ik lekker op kantoor zit te werken.
Maar uiteindelijk hebben we dan nog steeds een lift en een wagen voor de grote dingen nodig. Dan kunnen die dozen er toch ook bij?
Klinkers en colli's gaan niet goed samen nee.
Dozen nemen enorme veel ruimte in beslag. Dus zal je als je die mee wil verhuizen of een grotere wagen nodig hebben of twee keer moeten rijden.
Ik zou gewoon een aantal offertes aanvragen voor diverse vormen aanvragen en daar vanuit verder kijken wat kan en wat je wil.
Vraag gewoon of de verhuizer even naar je toekomt voor de vrijblijvende (!) offerte. Dan kan hij met je man overleggen wat de mogelijkheden zijn.
Alles zelf doen (vervoer) kan ook (hebben we ook al vaker gedaan, maar is alleen voor armlastigen of overijverigen aan te raden).
Wij verhuizen over een paar weken en hebben ook een verhuisbedrijf ingehuurd.
300 euro start tarief en 130 euro per uur.
Hier hebben we hulp van 2 verhuismannen en alles zit erbij. Zelfs verpakkingsmateriaal.
Ik vind het uurtarief wel prettig.
We doen zelf ook veel en zo besparen we tijd en dus geld.
Ik heb zelf ingepakt, maar verhuizen laten doen. Twee man met vrachtwagen en verhuislift, in twee uur was het huis leeg. Dozen kreeg ik van hen te leen, kwamen ze na een maand weer ophalen.
Nieuwe huis stond alles binnen een uur in de juiste kamer. Natuurlijk ben je dan niet klaar, want uitpakken kost ook nogal even tijd, maar niemand heeft voor me hoeven slepen/tillen etc.

Kostte inclusief opslag van drie maanden tussendoor 1700 euro. Eerste huis op twee hoog met hele smalle trap en geen lift, tweede huis 1 hoog met zo’n rare voordeur dat bv een wasmachine er niet doorheen kan.
Ik vond het verhuizen zelf zo helemaal niet stressen eigenlijk. En voor mij was het het geld waard om niet allerlei mensen te hoeven mobiliseren, en vooral niet te hoeven bedenken hoe die wasmachine in vredesnaam naar buiten ging komen, bang te zijn dat de muren beschadigd werden enz.
Ik was alleen vergeten mijn fiets mee te geven, dus die heb ik later zelf nog per trein verhuisd :-). (Kan voor een paar kilometer natuurlijk gewoon fietsend, maar dit was 100+km, en midden in de winter met sneeuw). Dat is dus wel een tip voor mensen die geen schuur hebben: bedenk even of er nog iets buiten staat.
Ik pak zelf dozen in en uit, maar verder laat ik de verhuizers alles doen. Kost ons een paar duizend euro, maar ik vind het het geld wel waard (nu zijn wij een groot huishouden en we verhuizen ook wat verder weg).

Tip: laat alles (de)monteren door het verhuisbedrijf. Dat heb ik de vorige keer gedaan en dat was elke cent waard. Als je het geld niet hebt, dan zou ik het ook doen, maar als je het kunt betalen, dan zou ik gewoon een verhuizer inschakelen.
Mijn ouders gaan verhuizen van de ene kant van het land (grens Noord en Zuid-Holland) naar de andere kant van het land (Drenthe) en hebben net offertes opgevraagd. Zij pakken zelf in, maar laten de meubels die uit elkaar moeten wel door de verhuizer demonteren en weer monteren. Ook moeten hun spullen een kleine week in opslag. Ze hebben offertes ontvangen die qua prijs uiteenlopen van 3600 tot 2300 euro.
We zijn zelf vijf maanden geleden verhuisd van de kop van Noord-Holland naar Drenthe en hebben het zelf gedaan. De kosten waren pakweg 100 euro voor verhuisdozen en inpakpapier, 280 euro voor twee dagen huur van een bus en pakweg 80 euro brandstof.
We verhuisden van een maisonette (110m2) op de eerste verdieping naar een huis op de begane grond(120m2). Hadden pakweg 40 dozen en onze meubelen, witgoed en nog het eea aan ander groot spul wat niet in dozen past. We hebben twee keer gereden, maar daar was vooraf al rekening mee gehouden. Dat is wel in één dag gelukt. Op de verhuisdag waren we met 8 man, waarvan twee moeders die eigenlijk alleen het nieuwe huis hebben schoongemaakt en de lunch verzorgd.
Als je maar 400 meter verderop verhuisd zou ik het lekker zelf gaan doen. Dat scheelt echt zo veel geld en als je goed voorbereid (vooraf alles al inpakken) dan redt je dat makkelijk in één dag als je hulp hebt.
Wat ik me afvraag is, of jij wel zo relaxed zit te werken straks op kantoor. Ofwel omdat je met je gedachten heel ergens anders bent, ofwel omdat je de hele dag telefoontjes krijgt omdat er toch nog even snel iets overlegd/ gevraagd/ geregeld moet worden.

Ikzelf zou me er trouwens niet ok bij voelen als er meerdere mensen zich uit de naad staan te werken om me te helpen, en ik ga gewoon naar mijn werk.

Kun je niet "vooruit werken" of wat spaargeld aanspreken om de gemiste inkomsten te compenseren?
Ik vind het niets dat je na je studententijd/ eerste jaren armoe je familie en vrienden gaat lastig vallen met verhuizen. Ik ga dat zelf niet meer doen.
Doe het zelf of huur mensen in.
Als je gaat scheiden of je kan niet anders, is het wat anders. Als je genoeg verdiend gewoon profiteren.
SjakS schreef:
15-09-2018 10:55
Ik vind het niets dat je na je studententijd/ eerste jaren armoe je familie en vrienden gaat lastig vallen met verhuizen. Ik ga dat zelf niet meer doen.
Doe het zelf of huur mensen in.
Als je gaat scheiden of je kan niet anders, is het wat anders. Als je genoeg verdiend gewoon profiteren.
Dat vind ik dus ook, maar man denkt er anders over. Wij zijn bepaald niet armlastig en kunnen echt wel wat missen om onze verhuizing te laten doen. Maar man vindt dat dan zonde. Overigens gaat hij niet bij mensen leuren om te helpen, hij dacht meer aan een of twee vrienden die hij zelf ook altijd helpt met het verven van de boot / dak repareren van het vakantiehuis / badkamer installeren etc.
Dymphnatam schreef:
15-09-2018 10:55
Wat ik me afvraag is, of jij wel zo relaxed zit te werken straks op kantoor. Ofwel omdat je met je gedachten heel ergens anders bent, ofwel omdat je de hele dag telefoontjes krijgt omdat er toch nog even snel iets overlegd/ gevraagd/ geregeld moet worden.

Ikzelf zou me er trouwens niet ok bij voelen als er meerdere mensen zich uit de naad staan te werken om me te helpen, en ik ga gewoon naar mijn werk.

Kun je niet "vooruit werken" of wat spaargeld aanspreken om de gemiste inkomsten te compenseren?
Als ik op kantoor ben, is de man wel aanwezig bij de verhuizing, dus hij kan een en ander wel coördineren. Ik ga ook niet mijn vrienden optrommelen, aangezien ik mijn deel uitbesteed. Maar als man zo graag zelf wil helpen met twee maten, is dat dan een reden om niet naar kantoor te gaan?

Als ik trouwens zelf mee zou gaan helpen gebeurt het omgekeerde: ik sta te verhuizen en ik krijg telefoontjes van klanten / medewerkers om nog even snel wat te overleggen. Ik denk juist dat ik beter op kantoor kan zitten, dan doe ik tenminste waar ik goed in ben en wat ik leuk vind.
Ieder z'n ding. Maar met vrienden verhuizen (zeker als het om 400 meter gaat) is ergens ook best leuk. Wij huurden op een zaterdag een vrachtwagentje. Mijn appartement van 170 m^2 zat er in 3 uur tijd in (met 3 of 4 vrienden) en in 2 uurtjes compleet er weer uit. Het was twee hoog en we hebben alles met de appartement-lift gedaan. Zo'n verhuislift huren is best prijzig (en er MOET een verhuis-operator bij)... uit m'n hoofd al gauw Euro 800,--
Dus als daar de overige verhuizers (2 of 3) en de verhuiswagen zelf nog bijkomen, zou ik rekenen op 2000,=

Je hoopt dat verhuizers ook gelijk je meubels in elkaar zetten? Trek er dan maar twee dagen voor uit. En een navenant bedrag. Begin dan bij 3000,=
Als je je niet druk maakt om de kosten dan lekker uitbesteden.
Wij staken dat geld liever in de inrichting van het huis.

Wij zijn uiteindelijk binnen twee weken verhuisd. Afstand was 1,5 km. Steeds wat spullen meegenomen naar het nieuwe huis. En alle meubels en overige dozen in een halve dag over. Mijn man heeft met zijn twee broers het zware werk gedaan. Schoonouders en schoonzusje hebben nog geholpen met wat laatste inpakwerk en in het nieuwe huis. Ik was hoogzwanger en heb heel veel aanwijzingen gegeven ;-)
Voor de lunch broodjes kroket gehaald en om drie uur was iedereen weer vertrokken.
Ik denk dat we voor 100 euro klaar waren. Verhuisdozen, benzinegeld ( mijn zwager heeft een grote bus met aanhanger dus we hoefden niets te huren) en kroketten!
Ik vind het ook niet raar om mensen om hulp te vragen, als mensen ons om hulp vragen dan komen we ook helpen als dat kan.
Als bedankje ( en housewarming) hebben we later iedereen nog uitgenodigd voor een etentje in ons nieuwe huis.
Wij gaan eind oktober verhuizen.
Krijgen 26-10 de sleutel en hoeven niets aan het huis te doen (ja, vreselijke mazzelaars, huis is pas gedaan door stel wat eruit gaat).
27-10 Komt de verhuiswagen en wij hebben ze alleen voor de grote stukken ingehuurd (bank, bed, kasten, wasmachine, droger). De offerte is 1.000,--
3 man en klein vrachtwagentje, mss 2x rijden, afstand tussen huizen 18km.
We komen uit appartement (1e en 2 verdiepeing, zonder lift) en gaan naar gewoon huis.

We wachten af, want ik schat ook in dat ze mss langer bezig zijn en de kosten hoger uitvallen. Is een groot bedrijf wat landelijk opereert, dus afwachten of ze goed zitten. Reviews op internet waren goed.

Maar begin nu al met inpakken. Ga bij de supermarkt langs en probeer bananendozen te scoren. Wij hebben 30 verhuisdozen van de verhuizer en zelfs wij minimalisten met wel veel boeken (3 billy boekenkasten vol) hebben daar niet genoeg aan. En vergis je niet in de tijd die het kost je huis in te pakken.
Wij zijn nu al begonnen (3 weken geleden op de zondagen aantal uren) en het valt tegen hoeveel tijd het kost.
Tot de dag voor de sleuteloverdracht werken wij beiden fulltime door, alleen de dag zelf en de week erna hebben we vrij, vandaar dat wij nu al begonnen zijn.

Susc-6 en gefeliciteerd met je nieuwe huis :-)
Nope
daddy_gijs schreef:
15-09-2018 11:05

Je hoopt dat verhuizers ook gelijk je meubels in elkaar zetten? Trek er dan maar twee dagen voor uit. En een navenant bedrag. Begin dan bij 3000,=
Welnee. Bij mij zat dat allemaal bij de 1800 in.
Uit elkaar halen wat kon en daarna in de goede kamer alles weer in elkaar zetten.
Het enige dat ze niet mogen doen is levende haven verhuizen en elektrische apparaten aansluiten.
snowdogs schreef:
15-09-2018 10:03
Wij zijn ook ondernemer en een tijdje geleden verhuisd. Een tip: laat een verhuisbedrijf komen.
Ik heb zelf alles ingepakt, zodat overbodige spullen niet mee zouden verhuizen. Verder hebben we op de dag zelf niks gedaan behalve ‘s morgens de deur open gedaan voor de verhuizers en ‘s middags in het nieuwe huis aangewezen welke dozen/meubels waar mochten komen staan. De kosten zou ik voor je op moeten zoeken, maar het was elke cent waard.
Ik had geen zin om mensen te mobiliseren die ik dan de hele dag moest verzorgen en entertainen, nu was het in een dag gepiept en alles stond precies op zijn plek.
Waar ik wel van geschrokken ben zijn de overige kosten als schilder, gordijnen etc :-o
Omgekeerde ervaring hier. Onze laatste verhuizing was over een afstand van 200m, die daarvoor 1,5km vanuit een appartement. Bij de vorige verhuizing hadden we steeds als we gingen klussen al wat meegenomen, en op de verhuisdag met een busje, een grote auto en 4 mensen om te helpen de grote dingen. Was zo gepiept.
De laatste verhuizing (van een huis naar een huis) hadden we verhuizers ingeschakeld, en dat duurde eigenlijk alleen maar langer. In zo’n vrachtwagen past wel lekker veel, maar het moet ook allemaal stevig worden vastgesjord, en dat is voor zo’n korte afstand eigenlijk helemaal niet de moeite. En het viel me nogal tegen hoe hard die verhuizers werkten.
Eze schreef:
15-09-2018 11:36
Omgekeerde ervaring hier. Onze laatste verhuizing was over een afstand van 200m, die daarvoor 1,5km vanuit een appartement. Bij de vorige verhuizing hadden we steeds als we gingen klussen al wat meegenomen, en op de verhuisdag met een busje, een grote auto en 4 mensen om te helpen de grote dingen. Was zo gepiept.
De laatste verhuizing (van een huis naar een huis) hadden we verhuizers ingeschakeld, en dat duurde eigenlijk alleen maar langer. In zo’n vrachtwagen past wel lekker veel, maar het moet ook allemaal stevig worden vastgesjord, en dat is voor zo’n korte afstand eigenlijk helemaal niet de moeite. En het viel me nogal tegen hoe hard die verhuizers werkten.
Maar waarschijnlijk had je de laatste verhuizing ook behoorlijk meer spullen? We hebben toen we nog met zijn tweeen waren altijd zelf met een gehuurde bus verhuisd. Maar de vorige keer met kinderen (en iedereen druk met werk) verhuisbedrijf ingeschakeld. Het was vast ook wel gelukt, maar ik vond dit een stuk relaxter (en ook fijn dat ik geen mensen hoefde te vragen om mee te sjouwen).
maritte schreef:
15-09-2018 11:43
Maar waarschijnlijk had je de laatste verhuizing ook behoorlijk meer spullen? We hebben toen we nog met zijn tweeen waren altijd zelf met een gehuurde bus verhuisd. Maar de vorige keer met kinderen (en iedereen druk met werk) verhuisbedrijf ingeschakeld. Het was vast ook wel gelukt, maar ik vond dit een stuk relaxter (en ook fijn dat ik geen mensen hoefde te vragen om mee te sjouwen).
Klopt dat we meer spullen hadden (al viel het nog mee; de grootste kast namen de kopers bijvoorbeeld over) en geen beroep op sjouwers willen doen was de belangrijkste afweging. Maar achteraf bezien beviel het wel veel beter, zelf verhuizen.
zz
luiwammes wijzigde dit bericht op 09-10-2019 09:07
99.26% gewijzigd
Verhuizen kan heel erg goedkoop vooral in jouw geval denk ik omdat je heel dichtbij je nieuwe huis woont en dus al veel in je eigen auto, ervan uitgaande dat je een auto hebt, heen en weer kan brengen.

Dan op een zondag of zaterdag even een busje huren voor een dag, paar keer heen en weer en je bent klaar. Heb de afgelopen jaren ook van mensen met grote huizen en meerdere kinderen lage bedragen gehoord, een dag een busje kan al voor 50 euro.
Ik zag je vraag nog over de verhuisdozen: wij gaan voorlopig uit van 150 verhuisdozen (6 persoons huishouden, 160 m2), en nog 20 boekendozen.
Toevallig gisteren nog 3 verhuizers gebeld voor een personeelslid van mij.
Waren wel Belgische firma's maar de prijzen zijn misschien vergelijkbaar.
De beste firma rekende per uur 84 euro (zonder BTW) en daarin waren dan verrekend twee verhuis'bonken' en 1 vrachtwagen. Voor de ladderlift werd eenmalig 90 euro gevraagd. Als km-prijs rekenden ze 0,65 euro aan (ook telkens zonder BTW).
Denk eraan dat de uren van het personeel beginnen tellen vanaf het ogenblik dat die mensen bij hun firma vertrekken en dat ze tellen tot het ogenblik dat het personeel weer opnieuw in de firma is. Op een uur verhuizen heb je niks gedaan. Houd ook rekening met het feit dat het soort ladderwagen afhankelijk is van de plaats van het gebouw waar de goederen moeten afgeladen worden: is er een grote voortuin en moet er afgeladen worden op een terras dat tegen de voortuin ligt, dan kan die ladderwagen niet tegen het gebouw, maar moet het een lift met lange arm zijn. Als er onder een doorrijpoort moet gereden worden, dan is het weer een ander soort ladderlift. Ik heb voor mijn personeel gevraagd voor eind september en toen was het al moeilijk, reserveer dus tijdig.
En wat gemeente-eisen betreft: hebben jullie daar in Nederland een vergunning voor nodig? Bij ons moet je dan bij de gemeente verbodsplaten gaan halen, die je op de dag van de verhuis aan je appartement plaatst waardoor geen wagens mogen parkeren op de plaats waar de verhuiswagen komt te staan.
Zelf zoveel mogelijk doen = werkintensiever = goedkoper
Alles uit handen geven = gemakkelijker = duurder

Ik zou ook aanraden een beetje een gevestigde waarde in de verhuiswereld te nemen: als je met een cowboy in zee gaat, heb je kans dat er 's avonds een paard in je nieuwe living staat! :thunder: :thunder: :thunder: :thunder:

Succes met de verhuis en het leven erna!
Waarom zou je een bedrijf inschakelen en niet gewoon een busje. Je schreef dat je hulp hebt voor de zware stukken...dan is alles toch zo klaar voor een paar tientjes...
Dozen inpakken kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt tussen je nieuwe en oude huis.
Ik heb zelf eigenlijk alle dingen in ons oude huis ingepakt en in stukjes verhuisd. Beginnen met boeken, zomerkleding, dingen die op de vliering liggen, enz. Oftewel; het spul wat je niet dagelijks gebruikt. Elke avond deed ik een beetje, dozen klaar zetten en hup meenemen als man of ik naar het nieuwe huis ging.
Op de dag van de verhuizing hoefden we dan alleen nog maar de grote dingen (meubels, fietsen, bed, tuinset).
Dat hebben we door een verhuisbedrijf laten doen. Die zijn er zo handig mee. Heeft volgens mij 600,- gekost maar was me elke cent dubbel en dwars waard.
En er stonden een paar familieleden klaar die alles wat het huis inging eerst hebben afgesopt.
Vijf uur smiddags stond alles op de plek én was het nog schoon ook.
Ok ik vind dat wel heel veel geld 600 euro, van dat geld kan je heel veel leuke spulletjes voor het nieuwe huis kopen ;-0
luiwammes schreef:
15-09-2018 11:05
Als ik op kantoor ben, is de man wel aanwezig bij de verhuizing, dus hij kan een en ander wel coördineren. Ik ga ook niet mijn vrienden optrommelen, aangezien ik mijn deel uitbesteed. Maar als man zo graag zelf wil helpen met twee maten, is dat dan een reden om niet naar kantoor te gaan?

Als ik trouwens zelf mee zou gaan helpen gebeurt het omgekeerde: ik sta te verhuizen en ik krijg telefoontjes van klanten / medewerkers om nog even snel wat te overleggen. Ik denk juist dat ik beter op kantoor kan zitten, dan doe ik tenminste waar ik goed in ben en wat ik leuk vind.

Wat goed dat je zo voor jezelf kunt kiezen (niet sarcastisch bedoeld!)
Ik zou het niet kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven