Wat kost verhuizen?
zaterdag 15 september 2018 om 09:51
Hoera! We hebben een huis gekocht! We krijgen over een kleine maand de sleutel. Nu de verhuizing regelen.
Ik vind het lastig om in te schatten hoeveel werk het is en wat het kost. Ik kan natuurlijk offertes aanvragen, maar ben benieuwd wat jullie een normaal bedrag vinden voor een verhuizing.
Ik vind het lastig om in te schatten hoeveel werk het is en wat het kost. Ik kan natuurlijk offertes aanvragen, maar ben benieuwd wat jullie een normaal bedrag vinden voor een verhuizing.
luiwammes wijzigde dit bericht op 06-02-2019 22:42
59.00% gewijzigd
zaterdag 15 september 2018 om 09:58
Werk je ook in het weekend? Anders kun jij toch ook helpen? Sowieso lijkt het me handiger om in het weekend te verhuizen als er vrienden komen helpen.
Wat betreft een verhuizer: dat ligt er helemaal aan wat je wilt laten doen. Ook laten inpakken of alleen verhuizen? Een heel team of slechts één iemand met een vrachtwagen/bus die je man (en vrienden) helpt?
Bedenk dat je precies gedaan wil hebben en vraag dan wat offertes op. Een verhuisbedrijf kan ook een redelijke inschatting maken van hoeveel dozen je nodig hebt.
Wat betreft een verhuizer: dat ligt er helemaal aan wat je wilt laten doen. Ook laten inpakken of alleen verhuizen? Een heel team of slechts één iemand met een vrachtwagen/bus die je man (en vrienden) helpt?
Bedenk dat je precies gedaan wil hebben en vraag dan wat offertes op. Een verhuisbedrijf kan ook een redelijke inschatting maken van hoeveel dozen je nodig hebt.
zaterdag 15 september 2018 om 10:00
Ik ben van een huis van 106 m2 naar een flat (7 hoog) van 58 m2 gegaan.
Flat staat op 3 km van het huis.
Kosten van inpakken, verhuizen, een lift en weer in elkaar zetten van meubels was rond de € 1800 euro (7 jaar geleden) voor 3 verhuizers.
S'ochtends om 7 uur wakker worden in oude huis en s'avonds om 22 uur naar bed kunnen in de flat.
Heerlijk
Kosten van inpakken, verhuizen, een lift en weer in elkaar zetten van meubels was rond de € 1800 euro (7 jaar geleden) voor 3 verhuizers.
S'ochtends om 7 uur wakker worden in oude huis en s'avonds om 22 uur naar bed kunnen in de flat.
Heerlijk
zaterdag 15 september 2018 om 10:03
Wij zijn ook ondernemer en een tijdje geleden verhuisd. Een tip: laat een verhuisbedrijf komen.
Ik heb zelf alles ingepakt, zodat overbodige spullen niet mee zouden verhuizen. Verder hebben we op de dag zelf niks gedaan behalve ‘s morgens de deur open gedaan voor de verhuizers en ‘s middags in het nieuwe huis aangewezen welke dozen/meubels waar mochten komen staan. De kosten zou ik voor je op moeten zoeken, maar het was elke cent waard.
Ik had geen zin om mensen te mobiliseren die ik dan de hele dag moest verzorgen en entertainen, nu was het in een dag gepiept en alles stond precies op zijn plek.
Waar ik wel van geschrokken ben zijn de overige kosten als schilder, gordijnen etc
Ik heb zelf alles ingepakt, zodat overbodige spullen niet mee zouden verhuizen. Verder hebben we op de dag zelf niks gedaan behalve ‘s morgens de deur open gedaan voor de verhuizers en ‘s middags in het nieuwe huis aangewezen welke dozen/meubels waar mochten komen staan. De kosten zou ik voor je op moeten zoeken, maar het was elke cent waard.
Ik had geen zin om mensen te mobiliseren die ik dan de hele dag moest verzorgen en entertainen, nu was het in een dag gepiept en alles stond precies op zijn plek.
Waar ik wel van geschrokken ben zijn de overige kosten als schilder, gordijnen etc
zaterdag 15 september 2018 om 10:03
RoseHip schreef: ↑15-09-2018 09:58Werk je ook in het weekend? Anders kun jij toch ook helpen? Sowieso lijkt het me handiger om in het weekend te verhuizen als er vrienden komen helpen.
Dat vind ik dus al lastig: bedenken wat ik gedaan wil hebben. Om die reden liep ik al vast bij het opvragen van offertes.
Ik zou graag door de weeks willen verhuizen zodat ik het weekend heb om alles zelf uit te pakken en de boel in te richten. Daarnaast heb ik begrepen dat doordeweeks verhuizen goedkoper is.
Inpakken wil ik zelf doen, dat wil ik uitsmeren over meerdere weekenden omdat ik dit ook als kans zie om lekker wat weg te gooien en alles schoon in dozen wil stoppen.
zaterdag 15 september 2018 om 10:04
zaterdag 15 september 2018 om 10:05
Klinkt als best veel geld, maar je hebt dus meteen alles af... lijkt me inderdaad heerlijk.granny71 schreef: ↑15-09-2018 10:00Ik ben van een huis van 106 m2 naar een flat (7 hoog) van 58 m2 gegaan.
Heerlijk
zaterdag 15 september 2018 om 10:07
Dank voor de tip! Het lijkt me zo veel minder gedoe. Ik heb alleen wel een man die denkt dat ie een soort superheld is en die daarnaast een enorme knieperd is. Ik heb ook geen zin om dingen zelf te doen, mensen te mobiliseren en dingen te organiseren, maar de man wil dat dus juist wel. Vandaar het compromis: hij helpt maar mee met een of twee vrienden, mijn deel wordt uit handen gegeven en ik ga gewoon lekker op kantoor zitten. Uitpakken bij thuiskomst wil ik dan nog wel aan.snowdogs schreef: ↑15-09-2018 10:03Wij zijn ook ondernemer en een tijdje geleden verhuisd. Een tip: laat een verhuisbedrijf komen.
Waar ik wel van geschrokken ben zijn de overige kosten als schilder, gordijnen etc![]()
zaterdag 15 september 2018 om 10:08
Hoe meer je zelf doet, hoe minder het kost. En 400 meter daar zou ik geen dure verhuiswagen voor huren als je hulp van vrienden krijgt. Dat kan zelfs met een gewone aanhanger. De verhuislift zou ik wel doen. Wat dozen aangaat, vraag eens rond bij familie en vrienden. Sowieso kun je nu al vast beginnen met uitzoeken, alvast dingen inpakken die je in het oude huis toch niet meer gaat gebruiken (de boekenkast bijvoorbeeld, niet te veel boeken in een doos stoppen). Kleding kun je in je koffers pakken.
zaterdag 15 september 2018 om 10:10
Wij hebben ook verhuisbedrijf ingeschakeld. Koste rond de 1500 Euro. Zelf alles ingepakt. Verhuisbedrijf leverde dozen en inpakpapier voor servies. Toen we extra dozen nodig hadden, kregen we die gewoon.
Verhuizers kwamen om 8 uur en om 3 uur stonden de dozen en meubels op de juiste plek in het nieuwe huis.
Wel meerdere offertes opvragen, want die scheelden extreem in prijs. Duurste was zelfs 2200 Euro.
Ze demonteerden ook de kasten en zetten die weer in elkaar.
Verhuizers kwamen om 8 uur en om 3 uur stonden de dozen en meubels op de juiste plek in het nieuwe huis.
Wel meerdere offertes opvragen, want die scheelden extreem in prijs. Duurste was zelfs 2200 Euro.
zaterdag 15 september 2018 om 10:13
Voor full service ben je denk ik
al snel 2000-2500 euro kwijt, en alles wat je zelf doet, scheelt op die rekening.
Ik lees dat je zelf in- en uit wil pakken, wat natuurlijk prima is. Maar ik raad je wel aan om breekbaar/kostbaar spul door hen te laten doen. Zij zijn namelijk verzekerd voor eventuele schade, maar niet als jij het (mogelijk wat onhandiger) zelf ingepakt hebt.
En nog een tip: markeer de dozen goed met waar ze heen moeten en met wat er in zit. Dat werkt veel sneller; dan kunnen zij alles meteen voor je in de juiste ruimte zetten en jij hoeft niet eerst alle dozen te openen als je iets zoekt.
al snel 2000-2500 euro kwijt, en alles wat je zelf doet, scheelt op die rekening.
Ik lees dat je zelf in- en uit wil pakken, wat natuurlijk prima is. Maar ik raad je wel aan om breekbaar/kostbaar spul door hen te laten doen. Zij zijn namelijk verzekerd voor eventuele schade, maar niet als jij het (mogelijk wat onhandiger) zelf ingepakt hebt.
En nog een tip: markeer de dozen goed met waar ze heen moeten en met wat er in zit. Dat werkt veel sneller; dan kunnen zij alles meteen voor je in de juiste ruimte zetten en jij hoeft niet eerst alle dozen te openen als je iets zoekt.
zaterdag 15 september 2018 om 10:14
Dat klinkt als best snel, van 8 tot 15:00 en alles klaar! Daar zou ik die 1500 euro wel voor over hebben, zeker als ze ook die montage etc doen...Mugske schreef: ↑15-09-2018 10:10Wij hebben ook verhuisbedrijf ingeschakeld. Koste rond de 1500 Euro. Zelf alles ingepakt. Verhuisbedrijf leverde dozen en inpakpapier voor servies. Toen we extra dozen nodig hadden, kregen we die gewoon.
Dikke kans alleen dat ik dat bij mn man de handige harry en miep kniep in 1 er niet helemaal door krijg... ik ga door met mn lobby.
zaterdag 15 september 2018 om 10:14
Het was ook een hoop geld maar als je met jonge kinderen zit en het zonder hulp van familie en vrienden moet doen is het de enige oplossing.
Het gaf zeker ook voor de kinderen zoveel rust dat hun kamer gelijk in orde was en ze niet weken op een matrasje hebben moeten slapen.
Ben mijn moeder nog eeuwig dankbaar dat ze me (financieel en met klussen) zo geholpen heeft na mijn scheiding.
zaterdag 15 september 2018 om 10:15
Wij hadden offertes van 1300 en 1100 euro, moesten toen wel alles zelf inpakken.
Uiteindelijk besloten om alles zelf te doen met hulp van 3 man.
Was ook nog compleze verhuizing, tussen 2 huizen die tegelijk van huis wisselden (met even hoge offertes). Op 1 dag 26000 bespaard denk ik dan...
We waren ‘s ochtends om 9 uur begonnen, half 4 brachten we de wagen al terug.
Uiteindelijk besloten om alles zelf te doen met hulp van 3 man.
Was ook nog compleze verhuizing, tussen 2 huizen die tegelijk van huis wisselden (met even hoge offertes). Op 1 dag 26000 bespaard denk ik dan...
We waren ‘s ochtends om 9 uur begonnen, half 4 brachten we de wagen al terug.
zaterdag 15 september 2018 om 10:15
Als het niet zo ver is zou je met een bakfiets al heel wat kunnen overbrengen. Alleen de heel zware meubelen blijven dan over maar voor de prijs van het verhuizen kan je ook nieuw kopen en de oude meubelen verkopen op marktplaats (of een "alles moet weg" -dag houden).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 15 september 2018 om 10:19
zaterdag 15 september 2018 om 10:19
Dat zei mn moeder ook. Die heeft dan meteen zo'n romantisch beeld van toen ze zelf geen cent te makken had en in Amsterdam woonde. Voor de afstand die we moeten overbruggen zou een bakfiets ook aanzienlijk handiger zijn dan een auto met aanhanger of vrachtwagen. Gezien de hoeveelheid spullen lijkt dit me echter wel lastig. Ook hebben we grote meubelen, en die weg doen gaat mij wat ver; dan moet je toch weer iets anders in de plaats kopen, en die moeten op de een of andere manier ook weer in het nieuwe huis terecht komen.
zaterdag 15 september 2018 om 10:20
Goede tip!Nummer*Zoveel schreef: ↑15-09-2018 10:19Hangkleding hang ik altijd aan van die losstaande kledingrekjes op wielen. Vanuit de kast op het rek en daarna vanaf het rek zo weer terug in de kast. Simpel, snel, en alles blijft netjes.
zaterdag 15 september 2018 om 10:24
Dan zou ik toch zelf inpakken (dat wilde je al), met je man en vrienden een aantal keer heen en weer rijden met de bakfiets en alleen de grote meubels door een verhuisbedrijf laten doen.luiwammes schreef: ↑15-09-2018 10:19Dat zei mn moeder ook. Die heeft dan meteen zo'n romantisch beeld van toen ze zelf geen cent te makken had en in Amsterdam woonde. Voor de afstand die we moeten overbruggen zou een bakfiets ook aanzienlijk handiger zijn dan een auto met aanhanger of vrachtwagen. Gezien de hoeveelheid spullen lijkt dit me echter wel lastig. Ook hebben we grote meubelen, en die weg doen gaat mij wat ver; dan moet je toch weer iets anders in de plaats kopen, en die moeten op de een of andere manier ook weer in het nieuwe huis terecht komen.
zaterdag 15 september 2018 om 10:26
zaterdag 15 september 2018 om 10:31
Wij hadden 2 dagen grote bus gehuurd, veel vrienden/familie wilden helpen. Die hebben we van broodjes en 's avonds eten voorzien. De kasten stonden eerste dag gelijk al, deel van de vrienden deed dat in elkaar zetten terwijl ander deel tilden of in oude woning uit elkaar haalden. Oude woning kan je je kont amper keren, dus mensen moesten echt verdeeld worden over de 2 woningen.
We waren voor 300 euro klaar inclusief eten.
Heel goedkoop busje, zijn 16km verder gaan wonen, dus weinig km uiteindelijk.
Verhuizen is altijd stressen.
We waren voor 300 euro klaar inclusief eten.
Heel goedkoop busje, zijn 16km verder gaan wonen, dus weinig km uiteindelijk.
Verhuizen is altijd stressen.