Wat kost verhuizen?

15-09-2018 09:51 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera! We hebben een huis gekocht! We krijgen over een kleine maand de sleutel. Nu de verhuizing regelen.

Ik vind het lastig om in te schatten hoeveel werk het is en wat het kost. Ik kan natuurlijk offertes aanvragen, maar ben benieuwd wat jullie een normaal bedrag vinden voor een verhuizing.
luiwammes wijzigde dit bericht op 06-02-2019 22:42
59.00% gewijzigd
niekjeelastiekje schreef: ↑
16-09-2018 18:37
Voor dat kleine stukje ga je toch serieus geen verhuisbedrijf inschakelen?

Wij zijn een jaar geleden verhuisd naar een huis 25 km verderop. Hebben een verhuiswagen gehuurd bij een verhuurbedrijf. Met laadklep! Kostte ons €100
Wij gingen van tussenwoning van 100m2 naar een 2-1 kapper van 130 m2.
Hebben ongeveer 100 dozen gebruikt, geen enkele gekocht. Alle dozen gekregen van een collega voor €25.

En ik lees hier reacties dat verhuizen stressen is? Zo hebben wij dat echt niet ervaren. Het ging als een tierelier. In de weken voor de verhuizing al steeds de auto volgeladen met gebruiken-we-nu-niet-meer-spullen. Op vrijdag met 3 man begonnen met inpakken. Gestart om 9.00 en om 15.00 hadden we alles ingepakt en alle meubels (bedden van de kids, kasten ed) gedemonteerd. Zijn savonds zelfs nog uit eten geweest.
Dag erna om 9.00 vrachtwagen opgehaald. Om 11 uur waren we in het nieuwe huis en een half uur later was alles uitgepakt (6 man totaal). Ik was degene die aangaf waar alles heen moest.
Om 1 uur weer teruggereden en om half 3 weer met de laatste spullen in het nieuwe huis. Dat hebben maar 3 mensen gedaan. Anderen bleven in het huis om alvast meubels te monteren. Om 4 uur stond alles op zijn plek.
Ik zou zo elke dag wel willen verhuizen, totaal geen stress gehad. Als je het maar goed voor mekaar hebt.
Nu ga je er wel van uit dat je flink wat mensen kan optrommelen en dat je niet hoeft te werken. Dat past niet helemaal bij wat ik voor ogen heb. Ik heb geen zes man om in te schakelen. Ik wil geen broers en zussen die thuis met baby’s zitten belasten, ouders van achterin de 70 zal ik ook niets vragen. Die hebben mij financieel al geholpen het huis mogelijk te maken. Van vrienden vind ik het ook best veel gevraagd, aangezien ik zelf ook niet als eerste bij hen kom helpen (ik ben gewoon niet zo handig).

Ik ga zeker niet alles uitbesteden, maar ergens zal ik toch wat hulp nodig hebben van een paar professionals. Ik denk dat dat wordt: een lift en een mannetje en een extra sjouwer. Busje huren dat de man gaat rijden. Verhuisdozen kan ik vast ook op marktplaats vinden. Stuk of 100 klinkt veel maar mss voor ons ook realistisch.
SjakS schreef: ↑
15-09-2018 10:55
Ik vind het niets dat je na je studententijd/ eerste jaren armoe je familie en vrienden gaat lastig vallen met verhuizen. Ik ga dat zelf niet meer doen.
Doe het zelf of huur mensen in.
Als je gaat scheiden of je kan niet anders, is het wat anders. Als je genoeg verdiend gewoon profiteren.
wat een rare gedachtengang! Alsof je je vrienden laat komen om goedkoper uit te zijn? waar slaat dat op?
In mijn tijd was dat gewoon gangbaar en gezellig ook !! maar dat is al 23 jaar terug.
pipootje schreef: ↑
17-09-2018 13:50
wat een rare gedachtengang! Alsof je je vrienden laat komen om goedkoper uit te zijn? waar slaat dat op?
In mijn tijd was dat gewoon gangbaar en gezellig ook !! maar dat is al 23 jaar terug.
Het zal ook wel aan de leeftijd liggen. Voorheen hielpen wij altijd om en om bij vrienden en familie, maar ik merk dat dit de laatste jaren niet meer gebeurt. En ik snap ook heel goed waarom: iedereen is druk met eigen gezin en werk en de weekeinden zijn meestal ook gewoon gevuld. Ik wil mensen er eigenlijk ook niet meer mee belasten, dus we regelen het gewoon zelf. Waarschijnlijk komen er bij de verhuizing nog een paar mensen helpen, maar die hebben al oudere kinderen en ze hebben het zelf aangeboden (wij hebben destijds ook bij hun meegeholpen met onze bus). Wij en onze kennissen zijn allemaal tussen de 40-50 overigens.
Daarbij: ik vind verhuizen ook gewoon echt niet leuk. Ik ben er niet georganiseerd genoeg voor en we hebben te veel zooi. Ik kan het betalen en ik vind het de investering echt waard. Alleen al zo’n mannetje wat alle kasten (de)monteert: ik vind het pure luxe. Ik kan dat ook allemaal zelf, maar dan sta ik gewoon een dag te schroeven.

TO, ik snap helemaal dat je zelf gaat werken, ik vind dat totaal geen gekke gedachte.
pipootje schreef: ↑
17-09-2018 13:50
Raar? Ik vind dat ze juist enorm eerlijk en niet politiek correct de reden van “vrienden” bij een verhuizing inschakelen (dat is het toch gewoon) puur soort economisch uitbuiten noemt. To schrijft zelf dat haar man een enorme “knieperdt” is dus ook hier vrijwel zeker puur een kostenbesparing en echt niet omdat “samen” verhuizen zo gezellig is.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
niekjeelastiekje schreef: ↑
16-09-2018 18:37
Voor dat kleine stukje ga je toch serieus geen verhuisbedrijf inschakelen?

Wij zijn een jaar geleden verhuisd naar een huis 25 km verderop. Hebben een verhuiswagen gehuurd bij een verhuurbedrijf. Met laadklep! Kostte ons €100
Wij gingen van tussenwoning van 100m2 naar een 2-1 kapper van 130 m2.
Hebben ongeveer 100 dozen gebruikt, geen enkele gekocht. Alle dozen gekregen van een collega voor €25.

En ik lees hier reacties dat verhuizen stressen is? Zo hebben wij dat echt niet ervaren. Het ging als een tierelier. In de weken voor de verhuizing al steeds de auto volgeladen met gebruiken-we-nu-niet-meer-spullen. Op vrijdag met 3 man begonnen met inpakken. Gestart om 9.00 en om 15.00 hadden we alles ingepakt en alle meubels (bedden van de kids, kasten ed) gedemonteerd. Zijn savonds zelfs nog uit eten geweest.
Dag erna om 9.00 vrachtwagen opgehaald. Om 11 uur waren we in het nieuwe huis en een half uur later was alles uitgepakt (6 man totaal). Ik was degene die aangaf waar alles heen moest.
Om 1 uur weer teruggereden en om half 3 weer met de laatste spullen in het nieuwe huis. Dat hebben maar 3 mensen gedaan. Anderen bleven in het huis om alvast meubels te monteren. Om 4 uur stond alles op zijn plek.
Ik zou zo elke dag wel willen verhuizen, totaal geen stress gehad. Als je het maar goed voor mekaar hebt.
Ik begrijp iets niet. Je hebt alle dozen van een collega “gehad” en daar €25,- voor betaald. Maar je hebt niks gekocht? Hoe noem je het dan als je iets van iemand anders overneemt tegen betaling? ;)

Verder eens met je post. Bij ons was het ook totaal geen gestress. Je moet idd wel zorgen dat je een goede planning hebt en gestructureerd te werk gaat.
thedutchwiseguy schreef: ↑
17-09-2018 17:12
Raar? Ik vind dat ze juist enorm eerlijk en niet politiek correct de reden van “vrienden” bij een verhuizing inschakelen (dat is het toch gewoon) puur soort economisch uitbuiten noemt. To schrijft zelf dat haar man een enorme “knieperdt” is dus ook hier vrijwel zeker puur een kostenbesparing en echt niet omdat “samen” verhuizen zo gezellig is.
Bij ons ziet echt niemand dit zo. Is echt nog nooit bij me opgekomen en ook niet bij onze vrienden. Het is bij ons binnen de familie en vrienden gewoon heel normaal dat je elkaar een handje helpt. Tuurlijk bespaar je daar geld mee, maar dat doen die vrienden ook als wij komen helpen. Bij ons is bij dit soort dingen de vrienden en familie ook echt de eerste die gevraagd worden. Ik heb nog nooit iemand gehoord over een verhuisbedrijf. Komt niet eens ter sprake in mijn omgeving :) maar goed, wij staan sowieso voor iedereen klaar altijd en andersom ook. Mijn man helpt vrienden ook met klusjes in huis als ze er even niet uit komen of een paar extra handen nodig hebben. Met oppas voor de kinderen hetzelfde. Dienst en wederdienst. En dit komt ook echt niet allemaal op een waagschaal te liggen van hoeveel keer we elkaar hebben geholpen.
Ik ben iig erg blij met mijn familie en vriendengroep en dat dit soort dingen in onze omgeving als heel gewoon wordt gezien ipv uitbuiting. Vind dat veel zeggen over mijn omgeving :)
Whomi schreef: ↑
17-09-2018 19:58
Bij ons ziet echt niemand dit zo. Is echt nog nooit bij me opgekomen en ook niet bij onze vrienden. Het is bij ons binnen de familie en vrienden gewoon heel normaal dat je elkaar een handje helpt. Tuurlijk bespaar je daar geld mee, maar dat doen die vrienden ook als wij komen helpen. Bij ons is bij dit soort dingen de vrienden en familie ook echt de eerste die gevraagd worden. Ik heb nog nooit iemand gehoord over een verhuisbedrijf. Komt niet eens ter sprake in mijn omgeving :) maar goed, wij staan sowieso voor iedereen klaar altijd en andersom ook. Mijn man helpt vrienden ook met klusjes in huis als ze er even niet uit komen of een paar extra handen nodig hebben. Met oppas voor de kinderen hetzelfde. Dienst en wederdienst. En dit komt ook echt niet allemaal op een waagschaal te liggen van hoeveel keer we elkaar hebben geholpen.
Ik ben iig erg blij met mijn familie en vriendengroep en dat dit soort dingen in onze omgeving als heel gewoon wordt gezien ipv uitbuiting. Vind dat veel zeggen over mijn omgeving :)
Als dat kan, is dat toch ook prima.
Hier ook altijd met veel plezier elkaar geholpen met dit soort dingen totdat wij een paar jaar geleden dat het te veel werd met werk, alle vrijwillige functies, mantelzorg en dit soort dingen. We zijn toen heel bewust gaan minderen, vooral in het vrijwilligerswerk (dat heel veel tijd in beslag nam). Maar vrijwel simultaan merkten we ook dat het bij elkaar helpen in de vriendenkring ook minder werd, dus kennelijk waren wij ook niet de enigen met dit probleem 🙂. Veel van mij vrienden zijn ook best druk met mantelzorg voor ouders (wij ook in periodes) en aangezien we allemaal prima verdienen, wil ik het ook gewoon niet meer vragen. Ik kan mij voorstellen dat dit al totaal anders is als je ouders nog leven en fit en vitaal zijn.
Ik vind het juist jammer dat er al een tijd niemand verhuisd is! Zo leuk. Iemand schreef hier ook graag in 1 dag klaar te zijn. Ik vind het heerlijk om een tijdlang aan te rommelen!
Whomi schreef: ↑
17-09-2018 19:58
Dat geeft een fijn gevoel dat snap ik. Maar na vele tientallen jaren altijd voor anderen klaargestaan te hebben, dat heb je als je handen bijna lles kunnen wat je hoofd bedenkt, ben ik ermee gestopt. Balans was compleet zoek. Veel “helpenden” waren meer aan het lullen en pauzeren dan aanpoten. Dus mentaliteitsekwestreer noem ik dat. Ik kan niet stilzitten en blijf, ook niet gezond hoor, uptempo doorgaan.

Dus jij hebt het erg getroffen en klinkt als “in balans” qua wederzijdse vrijwillige inspanningen.

Laatste opmerking bedoel je daar waar je woont mee? Want dat zal ook zeker uitmaken.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven