Verschil in seksuele verlangens

24-08-2018 13:44 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik heb nu ongeveer vijf jaar een relatie met mijn vriend. We houden echt veel van elkaar en we kunnen het goed met elkaar vinden op alle vlakken. Het probleem is alleen dat we op seksueel vlak gewoon best wel verschillen. Even een beetje achtergrond om het verhaal te verduidelijken. Ik heb vroeger vaginisme gehad. Hij is de eerste jongen waarbij het lukte om seks te hebben. De eerste keer met elkaar was ongeveer na tien maanden, dus ik vond het wel fijn dat hij erg geduldig was. Daarna hebben we een gewoon seksleven gehad (in de slaapkamer). Soms iets aan de weinige kant, maar op zich genoeg. Het is wel altijd zo dat ik wel een beetje voorspel nodig heb. Hij past nooit meteen, maar het is altijd een beetje half er in uit en als ie er dan helemaal in zit, dan heb ik geen problemen meer.

Het is alleen zo dat hij in januari ineens vertelde dat hij toch wel de spanning mist soms. Zo vertelde hij dat zijn eerste ex ervan hield om op het randje van ontdekt te worden, bijvoorbeeld seks in een bos, of op de bank bij haar ouders. Zo hadden ze weleens seks op de bank met een kleed erover en toen kwam die moeder binnen en zat ze gewoon alleen zogenaamd op hem, dat vond ie zo opwindend zei ie en dat vond hij altijd erg spannend en dat had ie deels nodig om opgewonden te worden. Zijn tweede ex was meer van de geile praat en niet zo zeer seks buiten de deur, maar hij zei altijd die kon er ook wat van. Kijk het is goed om je hart te luchten in een relatie, maar ik schrok er wel even van om dat te horen. Het is een beetje dat mijn beeld van hem is veranderd en dat voelt soms apart en ik moet er aan wennen. Hij zei dat ie het in het begin van onze relatie al zo voelde dat het anders was dan met zijn exen, maar dacht dat het wel zou veranderen en hij mij niet wilde kwetsen. Dat het bij hun meer natuurlijk ging en bij ons veel minder. Maar goed eerlijk gezegd hoor ik zoiets liever het eerste jaar dan na vijf, want dit vind ik misschien kwetsender. Maar goed hij wil nu graag werken aan het feit dat we meer op één lijn komen samen door bijvoorbeeld naar een seksuoloog te gaan. We weten allebei soms gewoon niet zo goed bij elkaar hoe we elkaar in de stemming kunnen krijgen. We verschillen gewoon erg op seksueel vlak. Ik vind het bijvoorbeeld fijn om te knuffelen en strelen en ik vind een voorspel altijd wel fijn, vooral gezien hij dan beter naar binnen kan. Daarentegen houdt hij juist van het snellere werk, strelen en alles vind ie niet echt wat, dat noemt ie maar gefriemel, liefst binnen paar minuten er in, meer spanning en geile praat. Kijk ik zit er soms gewoon mee, wat ik hiermee aan moet. Soms zitten we op de bank en lijkt het me zo fijn om daar dan seks te hebben, maar ik weet soms niet hoe ik m moet benaderen, want z'n armen strelen vind ie niet fijn, dat vind ie kriebelig. Maar soms denk ik ook weleens hij toont dan zelf ook niet echt initiatief om het eens op een andere plek te doen dan de slaapkamer en dat wil hij wel.

Heeft het nut om samen naar een seksuoloog te gaan om hier samen aan te werken of denken jullie van, nee dit gaat niet werken? Iemand ervaring in zo'n situatie?
Het is namelijk ook zo dat ik nu 30 ben en dat is wel een leeftijd dat je een beetje denkt aan vastigheid en kinderen, niet nu, maar wel binnen een paar jaar. Ik zei dus ook dat ik het liefste wel een soort van termijn wil hebben om er aan te werken en dan kijken hoe het gaat en een beslissing nemen. Hij gelooft daar niet zo in in termijnen en we gewoon moeten zien hoe het aanvoelt, maar ik ga niet nog twee jaar wachten. Voordat je dan weer een nieuwe relatie hebt en op het punt bent van kinderen.... Dat zijn een beetje mijn issues nu, sorry ik moest het echt even kwijt en het lucht op!
Ik hoop dat er mensen zijn in een zelfde soort situatie of hebben gezeten in zo'n situatie voor tips en ervaringen.

Alvast bedankt voor jullie tips/feedback!

Liefs
We houden van elkaar ja, alleen dat verleden van vaginisme maakt me soms wel onzeker, maar verder ben ik tevreden met mezelf
Roos-88 schreef:
14-09-2018 09:16
We houden van elkaar ja, alleen dat verleden van vaginisme maakt me soms wel onzeker, maar verder ben ik tevreden met mezelf
Maar hij zegt nare dingen tegen je
legt je langs een meetlat
vergelijkt je met exen

Allemaal dingen die mijn man niet doet
Ja das waar, daarom ik weet het soms allemaal even niet
Hij is niet echt tactisch nee. Misschien zegt hij dat soort dingen om je uit te dagen wat meer te gaan doen maar echt aardig is het inderdaad niet. Wil je wel meer/anders dan dat je het nu hebt of vind jij het wel goed zo?

Zoals ik het lees durf/kan/wil je niet echt uit je schulp komen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je partner dat niet in je losmaakt.
koekies zijn lekker
Er over praten, maakt het misschien al een stuk makkelijker! Anders groei je dadelijk uit elkaar. En dat lijkt me ook niet de bedoeling!
Jullie hebben met elkaar problemen/andere behoeftes op seksueel vlak dus het lijkt me verstandiger om samen naar een seksuoloog te gaan. Niet alleen hij.

Hij moet niet zo ingewikkeld doen over een beetje glijmiddel en ophouden jou met zijn ex'en te vergelijken.

Zijn ex'en hadden een geil hoofd maar minder diepgang, jij kennelijk net andersom, maar ook dat moet hij allemaal nog even uitspreken. Wederom het onnodig vergelijken.

Vanwege jullie seksuele mis-match oppert hij een open relatie. Zoiets kan alleen als je thuis een heel stabiele relatie hebt.

Misschien vinden jullie het beide moeilijk om elkaar los te laten en komt hij daarom met smoesjes en jou onnodig kwetsen.

Als jullie beide de komende vijftig jaar mwah-seks accepteren is het goed maar daar lijkt het niet op.
En wat als hij een vrouw met geile kop tegenkomt met wie hij ook nog eens heel goed kan praten, waar blijf jij dan.

Mogelijk zijn jullie goede, platonische vrienden maar geen levenspartners.
Frenky1983 schreef:
14-09-2018 09:31
Er over praten, maakt het misschien al een stuk makkelijker! Anders groei je dadelijk uit elkaar. En dat lijkt me ook niet de bedoeling!
je bent een keer uitgepraat hoor
soms is concluderen dat het gewoon niet past, het minst pijnlijk
Ja wel beiden naar het gesprek inderdaad, niet alleen hij, maar hij zou de afspraak regelen.
Ok, dan wens ik je veel sterkte. Hopelijk brengt het links- of rechtsom duidelijkheid, ook al kan deze pijnlijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven