Kleuren interieur. Geel?
zaterdag 15 september 2018 om 18:36
Ik ben in de ban van geel. Mijn kleding maar ook mijn interieur moet er aan geloven.
Nu zie ik overal de gele kleur opduiken, vooral het okergeel. Zelfs in reclamecommercials.
Is het een trendkleur? Vinden jullie het mooi of lelijk?
Welke kleur(en) hebben jullie in het interieur of vinden jullie mooi?
Nu zie ik overal de gele kleur opduiken, vooral het okergeel. Zelfs in reclamecommercials.
Is het een trendkleur? Vinden jullie het mooi of lelijk?
Welke kleur(en) hebben jullie in het interieur of vinden jullie mooi?
Zo geel als een kanariepiet
zaterdag 15 september 2018 om 21:30
Ik heb vroeger wel een oker-achtige wandkleur gehad in een vorig huis, met veel geel en wit er doorheen, en dat werd dus een soort goudgeel. Verder waren er alleen maar witte kozijnen en deuren dus dat stond erg zonnig. Maar dergelijke kleuren zijn nu niet toepasbaar. Pompoen-oranje moet erin tot kerst en dat kan nét gezien de andere kleuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 15 september 2018 om 21:31
Ik zou zelf niet zo snel een duur meubelstuk in een trendkleur kopen als je graag en regelmatig verandert. Hier staat een zachtgrijze bank en op een muur momenteel cottage green (painting the past).
Twee tientjes en twee uurtjes, en die muur heeft een andere kleur. Dus waarom geen geel? Over een jaar ben je het spuugzat en koopt voor twee tientjes een ander kleurtje.
Aanvullen met wat passende accessoires (geel, oranje, rood, koper of geel, groen, blauw, zilver ofzo), combineren met wollige dekens, houten tafeltje(s) en wat goedkopere prullaria. Kaarsjes kosten niet veel, je stookt ze op en weg zijn ze weer.
En als je graag wisselt, koop dan lampen met een losse kap. Kun je makkelijker kleuren vervangen zonder meteen een hele lamp te moeten kopen.
Twee tientjes en twee uurtjes, en die muur heeft een andere kleur. Dus waarom geen geel? Over een jaar ben je het spuugzat en koopt voor twee tientjes een ander kleurtje.
Aanvullen met wat passende accessoires (geel, oranje, rood, koper of geel, groen, blauw, zilver ofzo), combineren met wollige dekens, houten tafeltje(s) en wat goedkopere prullaria. Kaarsjes kosten niet veel, je stookt ze op en weg zijn ze weer.
En als je graag wisselt, koop dan lampen met een losse kap. Kun je makkelijker kleuren vervangen zonder meteen een hele lamp te moeten kopen.
ceylon wijzigde dit bericht op 15-09-2018 21:44
2.49% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 15 september 2018 om 21:32
zaterdag 15 september 2018 om 22:01
zaterdag 15 september 2018 om 22:38
Het belangrijkste is dat je je er prettig in voelt. De ene voelt zich fijn in een trendy interieur, de ander in een glad zakelijk interieur wat makkelijk netjes te houden is, weer een ander omringt zich met spullen uit zijn jeugd, weer een ander wil alleen maar chique meubelen of wil juist een behaaglijke "holbewonerssfeer". Je moet je niets van andermans mening aantrekken.
zondag 16 september 2018 om 07:56
Je moet bij het kiezen van interieurkleuren er ook rekening mee houden dat ze altijd combineren met jouw kleding en de spullen waarmee je je omringt zoals je tijdschriften, je dienblad, tas met spullen, je laptop, tablet, je lievelingsbloemen, je seizoensartikelen e.d. Ze moeten matchen met je kerstboom bijvoorbeeld.
zondag 16 september 2018 om 09:09
Ik vind het mooi icm blauw/groen. Wil dat in onze slaapkamer. Zoiets als dit :

In kleding heb ik het nu nog niet, maar was laatst wel op zoek naar een mooi, groen vest en dan idd met een okergeel shirt eronder. Nog niet kunnen vinden wat ik precies zocht.
Onze woonkamer is 2 jaar geleden helemaal gedaan. We hebben een beetje zandkleurige/beige tegels en de muren zijn gebroken wit. 1 Muur heeft behang met rood/oranje/bruin erin. Groot meubel met beige hoogglans deurtjes en een wit/beige kleed. Grijze bank en een knaloranje bankje. 1 Klein muurtje is metallic koper geverfd en accessoires zijn ook koper, oranje, rood.

In kleding heb ik het nu nog niet, maar was laatst wel op zoek naar een mooi, groen vest en dan idd met een okergeel shirt eronder. Nog niet kunnen vinden wat ik precies zocht.
Onze woonkamer is 2 jaar geleden helemaal gedaan. We hebben een beetje zandkleurige/beige tegels en de muren zijn gebroken wit. 1 Muur heeft behang met rood/oranje/bruin erin. Groot meubel met beige hoogglans deurtjes en een wit/beige kleed. Grijze bank en een knaloranje bankje. 1 Klein muurtje is metallic koper geverfd en accessoires zijn ook koper, oranje, rood.
zondag 16 september 2018 om 11:56
Zelf ben ik niet zo kapot van oker of mosterd.
Maar vanille, wat heel licht geel is, of licht geel vind ik wel mooi. Ik heb ooit een muur gehad in die kleur. Het is een prettige lichte kleur die tóch enigszins warmte geeft. Geel combineert ook met oud blauw, wat ik zo'n mooie kleur vind.
Maar wat maakt het uit wat WIJ vinden? En wat de trend is? In JOUW huis gelden JOUW regels en wat JIJ mooi vindt.
Maar vanille, wat heel licht geel is, of licht geel vind ik wel mooi. Ik heb ooit een muur gehad in die kleur. Het is een prettige lichte kleur die tóch enigszins warmte geeft. Geel combineert ook met oud blauw, wat ik zo'n mooie kleur vind.
Maar wat maakt het uit wat WIJ vinden? En wat de trend is? In JOUW huis gelden JOUW regels en wat JIJ mooi vindt.
zondag 16 september 2018 om 17:13
Ik weet dat geel een trendkleur is die op zn retour is (die kleur van 2019 is eerder zand dan echt geel) maar ik vind het leuk dus wij passen het wel toe in ons nieuwe interieur.
Halve mosterdgele muur in de gang, geelstrook bij de keuken, kussen met geel en geel plaid op de bank en gele grepen in de keuken. Misschien dat we het ook terug laten komen op de tegels/plaat of wat we dan ook doen op de achterwand in de keuken. Mocht iemand nog leuke tips hebben.... ik heb er onlangs nog een topic over geopend
thuis/stijladvies-gevraagd-voor-tegelvl ... #p28995823
Halve mosterdgele muur in de gang, geelstrook bij de keuken, kussen met geel en geel plaid op de bank en gele grepen in de keuken. Misschien dat we het ook terug laten komen op de tegels/plaat of wat we dan ook doen op de achterwand in de keuken. Mocht iemand nog leuke tips hebben.... ik heb er onlangs nog een topic over geopend
thuis/stijladvies-gevraagd-voor-tegelvl ... #p28995823
zondag 16 september 2018 om 23:02
[quote=retrostar post_id=29025660 time=1537131325 user_id=183624]
Ik vind dit wel vrolijk en fris:
Alright, quoten doet een beetje raar, maar ik heb precies die kleur op de muur.
Ik heb het gecombineerd met grijs en wat gele accenten, en kijk er al 3 jaar tegenaan, maar het verveelt nog niet.
Ik vind dit wel vrolijk en fris:
Alright, quoten doet een beetje raar, maar ik heb precies die kleur op de muur.
Ik heb het gecombineerd met grijs en wat gele accenten, en kijk er al 3 jaar tegenaan, maar het verveelt nog niet.
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
maandag 17 september 2018 om 00:26
Jaa, typisch pasen.
@ TinderExpert: met grijs als accentkleur zal het idd wel heel anders tonen. Modern denk ik.
Er is hier weleens eerder een topic over geweest. (Sorry niet meer gevonden.)
retrostar wijzigde dit bericht op 17-09-2018 10:03
7.09% gewijzigd
maandag 17 september 2018 om 01:15
Ik vind het mooi! En ik heb het ook! Ben sowieso dol op kleuren in het interieur! Ik heb in de keuken knal, maar warm oranje, in de woonkamer leverbruin en een licht olijfgroen, in de slaapkamer appeltjesgroen (maar een warme variant) en in de logeerkamer okergeel! Allemaal gecombineerd met een tint wit die erbij past en waardoor de kleuren heel natuurlijk in elkaar overlopen! Ik ben nu alleen op zoek naar de kleur wit voor de deuren en radiatoren, daar heb ik net een topic over geopend