Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
quote:Ann Liv schreef op 07 maart 2009 @ 21:38:

Wat fijn dat het zo goed met haar gaat, dat scheelt voor jezelf denk ik heel wat. Een bedstee is geweldig zeg wilde ik vroeger ook, maar ik moest genoegen nemen met een hemelbed (lees: rrrooozzze plank waar een doorrrsichtig gedijn aan vasztzgeszpijked zatz, mijn papzz isz sooon gewééldige klussertz). Was ook knus. Hoe oud is Fien?

Zo gauw als ook de pc up&running is kom ik graag op de mailinglist!

De Fien is 4 jaar. Volgende maand alweer 5!

Een hemelbed is ook geweldig. Ik hadz dzat soort dzingen helemaal dziet....Ik had een hemelbedz. Lastig voor als je 's nachts naar het tzelet moest....

Jij komt for sure op de lijst!
quote:MissMara schreef op 07 maart 2009 @ 22:24:

[...]

Zeg láíverd, ik moet helemaal neit nog een paar weken, ik ben alláng bevallen en van dat jij daarbij aanwezig mocht zijn was allang geen sprake meer vanaf het moment dat je dreigde een Stabat Mater te gaan improvisatiereppen of spoken weurden of iets anders gruwelijks, ondersteund door de joeman bietboksbiet van Wé. Het was niet leuk dat ik je dat al krabbend aan je verstand moest brengen, maar ik was dat getjek of ik al ontsluiting had dan ook goed zat!

Mijn verzoek namens de gehele vrouwelijke helft van het mensch- en dierenrijk: LAAT DIE POES MET RUST!!!

Ik nam mijn doula taken gewoon een beetje erg letterlijk...Het wordt hoog tijd dat er een psychologisch onderzoek naar doula's in spé wordt gedaan en dan was ik gestraald als een baksteen, dat is een feit....

Van de poes mag ik niet eens naar haar buik wijzen, die is heel wat minder beleefd dan jij, van haar krijg ik gewoon een ram.

Love ya!
Alle reacties Link kopieren
Ikookvanjou, natuurlijk, Roel Leolief!

Je bent vast een geweldige poezendoula slesj oma!

Ja, AnnLiv, ik heb 2.5 weken geleden een reusje gebaard, hoe we het overleven als vrouw zijnde is het wonder waarop ik alweer dagelijks contempleer sindsdien. Maar we overleven het! En genieten van het reusje, wat alweer flink gegroeid is door zijn liposuctiekunsten... Kwa slanke lijn had ik bedacht dat ik toch maar tot zijn 4e ofzo blijf borstvoeden, en dan snel een nieuwe maken, net zo lang tot ik dat niet meer kan en dat laatste kind moet dan minstens nog 12 jaar aan de borst, zo kan ik het wel tot mijn 54e uitzingen en dan kan ik wel met goed fatsoen naar de plastic chirurg, ja toch, niet dan?! Wat vinden jullie van mijn plan?
Als het zó goed is tegen overgewicht, dat BV geven, dan zeg ik, huppekee fokken en baren tot je er bij neervalt! Ben ik heel makkelijk in. En borstvoeding tot het 12e jaar, ik zie niet in waarom niet hoor, het is tenslotte het 'allerbeste wat je je kind kunt geven.......'
Roelinda, is relactatie van de Fien dan geen optie voor een paar jaar liposuctie ihkv je bloeddrukverlagingsproject? Zomaar een ideetje hoor. Volgens mij leven ze in Drenthe veel dichter bij de natuur, en beseft iedereen zich daar dat er inderdaad geen groter geschenk is wat je je kleine meid geven kan...
Helaas geven mijn bombonetta's geen melk meder....Maar ik kan de Fien natuurlijk wel aan de straks bevallen poes leggen, in het kader van 'geven wat het allerbeste is....'. En dan los ik mijn bloeddrukprobleempje op door middel van een paar strategisch geplaatste bloedzuigers. Ook heel natuurlijk!
quote:eleonora schreef op 10 maart 2009 @ 18:25:

Helaas geven mijn bombonetta's geen melk meder...

O nee? O nee? Dat is omdat je niet hard genoeg probeert!

De experts:

Als je borsten gestimuleerd worden, gaan ze melk maken. Dat gebeurt zelfs als je niet eerder zwanger bent geweest.

Leest, leert en relacteert!

En dan mag de Fien aan de poezenmelk als toetje. Trrrrug naar de natuurrrr!!!
quote:eleonora schreef op 18 februari 2009 @ 11:06:

Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?Gefeliciteerd Leo!! Heb weliswaar wel katten gehad maar nog nooit een nest. Gewoon lief zijn en je zwangere kat een beetje verwennen denk ik. Althans, dat zou ik doen. Is ze al opgegeven voor yoga?
Tuurlijk! Maar het klasje zat al vol, helaas. Wel zitten we samen op pufcursus waar ik dan steevast hyperventilatie van krijg....Ik leef te veel mee he.

Er zit een leven in die buik, poeh!

Als ze op haar zij ligt te slapen zie je die buik op en neer gaan, bobbels er in van de minipoezepootjes....zo schattig. Zelf vindt ze er niks aan. Als er te erg gebobbeld wordt springt ze op en rent ze er vandoor.
Mijn poes is nu duidelijk loops. Ze is de hele nacht op pad, die kleine sl... En raar over de grond kronkelen. Ze wil haar broers verleiden maar die kunnen niets meer.

Waaraan heb jij gezien dat jou poes zwanger was Eleonora?

Ben helemaal jaloers op jou
Nou Mika, heel grappig was dat....(vond ik)

Ze was krols, wist ik maar ik wist natuurlijk niet of het 'gelukt' was zeg maar. Zit ik op een dag met haar te kroelen, voel ik zo een teek op haar borst...dus ik een beetje rommelen er aan, ik wil net de tekentang gaan pakken, ik denk nog; rare tijd van het jaar voor een teek....Keek ik eens goed, bleek het een tepel te zijn!

Helemaal opgezwollen dus en dat was het eerste teken.

Had ik dus bijna een tepel te lijf gegaan...

Dusse, als ze opgezwollen tepels krijgt dan is ze waarschijnlijk zwanger
Hoi Eleonora,

Je was zo lief dat je een van je toekomstige poezekindjes (als poezemama veel babietjes zou krijgen) aan mij te gunnen. Ik zou je op de hoogte houden als ik een ander poezekindje zou vinden. En dat is gebeurd. Morgen mag ik de jongeman van 9 weken ophalen. Ik ben zo blij! Maar ik wil je nogmaals heel erg bedanken dat je het me gunde! Het heeft me heel goed gedaan in die heel verdrietige periode. Ik mis mijn lieverd nog elke dag en ik ben blij dat er weer poezevoetjes door het husi gaan lopen. Het is hier veel te stil (en schoon )

Ik heb je ook al een mailtje gestuurd.

Veel liefs,

ADM
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Fijn dat de verhuizing zo goed is verlopen, Leo! Hoe vind je dochter het trouwens, dat er poezekindjes gaan komen?

Fijn weekend in je nieuwe casa... klinkt goed zo te horen lezen!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:AnneDaisyMay schreef op 13 maart 2009 @ 16:57:

Hoi Eleonora,

Je was zo lief dat je een van je toekomstige poezekindjes (als poezemama veel babietjes zou krijgen) aan mij te gunnen. Ik zou je op de hoogte houden als ik een ander poezekindje zou vinden. En dat is gebeurd. Morgen mag ik de jongeman van 9 weken ophalen. Ik ben zo blij! Maar ik wil je nogmaals heel erg bedanken dat je het me gunde! Het heeft me heel goed gedaan in die heel verdrietige periode. Ik mis mijn lieverd nog elke dag en ik ben blij dat er weer poezevoetjes door het husi gaan lopen. Het is hier veel te stil (en schoon )

Veel liefs,

ADMMet 9 weken weg bij moeders? Dat is veel te vroeg!!!!

Lieve Leo, even een knuf van mij, dank je voor je lieve mailtje laatst!
quote:eleonora schreef op 13 maart 2009 @ 10:37:

Nou Mika, heel grappig was dat....(vond ik)

Ze was krols, wist ik maar ik wist natuurlijk niet of het 'gelukt' was zeg maar. Zit ik op een dag met haar te kroelen, voel ik zo een teek op haar borst...dus ik een beetje rommelen er aan, ik wil net de tekentang gaan pakken, ik denk nog; rare tijd van het jaar voor een teek....Keek ik eens goed, bleek het een tepel te zijn!

Helemaal opgezwollen dus en dat was het eerste teken.

Had ik dus bijna een tepel te lijf gegaan...

Dusse, als ze opgezwollen tepels krijgt dan is ze waarschijnlijk zwanger He thxx Leo, ik hou haar in de gaten
quote:AnneDaisyMay schreef op 13 maart 2009 @ 16:57:

Hoi Eleonora,

Veel liefs,

ADM

Lieve meid, wat heerlijk voor je!

Een jongeman van 9 weken, wat een cadeau!

Ik ben heel blij voor je....

Laat even weten hoe het met hem (en jou) gaat samen, doe gewoon lekker hier als je wil, vind ik leuk!

Hoe ziet 'ie d'r uit?

quote:Spinster schreef op 13 maart 2009 @ 22:12:

[...]

Lieve Leo, even een knuf van mij, dank je voor je lieve mailtje laatst!

Lieverd, het aanbod staat. Mocht jij je hart willen luchten en babbelen en zo, dan ben ik er ok?

terug!

(f)
quote:Netje-67 schreef op 13 maart 2009 @ 17:10:

Fijn dat de verhuizing zo goed is verlopen, Leo! Hoe vind je dochter het trouwens, dat er poezekindjes gaan komen?

Fijn weekend in je nieuwe casa... klinkt goed zo te horen lezen!

Ja de verhuizing zit er op. Was wel weer een soap maar ik zal er maar geen topic aan gaan wijden, men zal hier zo langzamerhand wel moe zijn van mijn verhuisperikelen.

Ik denk er over om toch maar een paar foto's op het forum te zetten, van het huis. Misschien leuk na al het 'bouwgezeur'.

MIjn dochter waakt als een politieagent over mijn zwangere lieverd. Iedereen die binnenkomt (vanmorgen om 07.00 uur waren dat bijvoorbeeld 8 (!) stratenmakers) krijgt te horen dat de grijze poes NIET opegtild mag worden, want ze heeft kindjesindebuik.....

Elke dag roept ze dat het mórgen gaat gebeuren.

Dinsdag heb ik trouwens een pretecho gepland whoehahahahaa!

Ik wil graag weten hoeveel kittens er komen.

Bij raskatten wil het nog wel eens zo zijn dat er maar weinig katjes in zo'n buik zitten en dan zijn ze al heel groot voor de geboorte en dan kan dat problemen opleveren bij de bevalling omdat het geboortekanaal dan te klein is. Zijn het er nou 5 of zo, dan is er niks aan de hand en kan ze het zelf.

En dát (5 kittens) zou betekenen dat er voor jou ook een poes is La Vie en Rose!

Even afwachten dus, tot dinsdag. 10.00 uur, dan hebben we een afspraak.
Ohhhhh Ik hoop het zo!!

Jeetje, dus dinsdag weet je het? Wat spannend.

Ik heb er trouwens nogmaals over nagedacht en ik weet het gewoon helemaal zeker nu. Ik wil dolgraag een katje en ik wil het gewoon doorzetten nu ook. Ik heb zelfs mijn moeder weten te overtuigen, en dat is knap!

Ik heb alle geduld, want ik zou het te gek vinden om een kitten van jouw poes te krijgen (na het zien van de foto en mijn inschatting dat het bij jullie thuis helemaal goed zit qua kat) dus ik wacht geduldig af wat het wordt dinsdag. Ik ga daarom ook niet op zoek naar een ander katje. Ook al zou ik liever morgen al zo'n beestje hebben dan vandaag! Ik verheug me er echt heel erg op.

Nou goed, mocht ze genoeg jonkies krijgen dan ben ik echt helemaal, super, geweldig blij! Zo niet, dan ben ik nog steeds blij, voor jullie en voor de mama poes natuurlijk..

Pas als ik weet dat het niet doorgaat, ga ik verder kijken en oriënteren. Ik wil wel weten dat het uit een goed nest komt.

Spannend, leuk!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Dinsdag, 10.00 uur; krijgen we een baby?

*noteert in agenda*

Laat je het me meteen weten?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Hi Elenora,

misschien wat brutaal mijn vraag, maar je weet maar nooit. Een vriend van mij en zijn vriendin zijn al heel lang opzoek naar 2 kittens maar kittens zijn heel erg gewild en overprised op het moment (zie bv. marktplaats) ik weet niet hoeveel meiden en vrouwen hier al een kitten bij jou willen maar mocht je er nog 2 beschikbaar hebben zometeen dan hoor ik het graag en geef ik hem jou email door als het mag. In ieder geval veel plezier en succes de komende tijd met je opvoedtalenten en met ondersteunen van de mama in spe!

groetjes

T
Bestaat dat ook al, pretecho's voor poezen?

Spannend hoor, het schiet al op. Zo leuk, die kleine kittens. Geniet ervan straks.
Niet om je pretecho te verpesten hoor , maar op een echo kun je niet zien hoeveel poezenbaby's er zijn.

Als je dat wil weten kun je beter een foto laten maken.

Iig heel veel plezier met de baby's .

X Pinguin
quote:tove schreef op 15 maart 2009 @ 00:01:

Hi Elenora,

misschien wat brutaal mijn vraag, maar je weet maar nooit. Een vriend van mij en zijn vriendin zijn al heel lang opzoek naar 2 kittens maar kittens zijn heel erg gewild en overprised op het moment (zie bv. marktplaats) ik weet niet hoeveel meiden en vrouwen hier al een kitten bij jou willen maar mocht je er nog 2 beschikbaar hebben zometeen dan hoor ik het graag en geef ik hem jou email door als het mag. In ieder geval veel plezier en succes de komende tijd met je opvoedtalenten en met ondersteunen van de mama in spe!

groetjes

TEerlijk toegeven dat je vrienden op marktplaats kijken (waar de ergste broodfokkers van NL zitten) én dat je niet bereid bent veel geld te investeren in een kitten lijken me nou niet echt goed binnenkomers.

Hebben je vrienden zich wel gerealiseerd dat een kitten überhaupt gewoon heel duur is, niet alleen in aanschaf maar ook in onderhoud? Denk aan inentingen, DA-kosten, ontwormen, chippen, goed voer, speeltjes, etc. Nog niet te spreken over als je misschien vaste DA- en medicijnkosten krijgt... en dat is wél te verwachten met kittens van broodfokkers.

Ik zit me hier nu ernstig in te houden om het bij bovenstaande te laten en niet te gaan oreren over wat voor vreselijk dieronwaardige praktijken je steunt door mee te werken aan broodfokkerpraktijken.

Ik laat het verdere antwoord dus aan Leo over, al kan ik me in de verste verte niet voorstellen dat zij warm loopt van jouw vraag en dat wat je vertelt (maar Le, feel free to correct me if I'm wrong!!).

Edit: ik lees dat ze zelfs TWEE goedkope kittens willen.

Aan vrienden van Tove: ga je eens even heel snel in een hoekje zitten schamen.

Edit2: Het moge wel duidelijk zijn maar met broodfokkerijen heb ik het dus over marktplaatsverkopers enzo en níet over Leo . Juist niet.
Rose, ik laat het je dinsdag meteen weten, tuurlijk!

Pinguin, ze kunnen de ruggegraatjes tellen en zo weten we ook hoeveel poesjes er komen. Dat werd mij tenminste uitgelegd. En het is niet echt een pretecho, zo noemde ik het, omdat ik dat geinig vond

Het is behoorlijk serieus omdat ik wil weten of de kans op een keizersnede vergroot aanwezig is.

Tove, ik ben alle poezen al 12 keer kwijt. Er blijft dus zeker geen poes over en ik wil de mensen waar ze heengaan in ieder geval een beetje kennen eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven