Bamisoep/ noodles

14-03-2009 00:21 82 berichten
Alle reacties Link kopieren

Wie is hier ook helemaal weg van?

Lekker voor tussendoor, als lunch, soms zelfs als ontbijt!

Ik kan er ieder geval geen genoeg van krijgen, eet het al jaren.

En blijf trouw aan dit merk, in verschillende smaken.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Dit ga je niet menen! Zit gewoon net aan een kom bamisoep.... Heerlijk en eigenlijk altijd wel in huis...
Ik dus ook, het is net klaar! Heb zelfs twee pakjes klaar gemaakt, met wat extra ketjap, hot maggi en een klodder hotpeppersauce (verslaafd aan) erin...

Vandaar dit topic..

Heeeerlijk gewoon!

Enjoy! En daarna lekker slapen..haha
Hmm klinkt goed! Ben zelf niet zo van het hele pittige werk, maar voor de liefhebbers zal het zeker heerlijk zijn schat ik zo in .

Eet smakelijk en alvast lekker slapen
Ja, ben zelf dus wel van het pittige, maar toen ik daar nog niet zo van was at ik deze bamisoepjes ook al. Ook zonder peper heerlijk.

Ik maak ze zelf klaar in een pannetje met een klein laagje water, dat de noodles net onder staan. Zakjes erbij, eventueel nog wat extra's , 2 á 3 minuten laten koken, overgieten in een kommetje en smullen maar.

Blijft lekker.
Wij haalden ze 'vroeger" altijd op zaterdag, als we de stad in gingen met mijn ouders al. Altijd vaste prik: Bamisoep halen bij de Xenos...

Precies zoals ik het maak! De aanbevolen hoeveelheid water vind ik teveel, wordt het teveel soep van. En op deze manier hou je een lekkere dikke soep over... Erg fijn!

Zo, mijn portie is op... Ik duik mijn bedje maar eens in...

Truste!
Ooh ja, lekker! Helaas heb ik ze al jaren niet meer gegeten. Weet iemand waar de vegetarische varianten verkrijgbaar zijn? Ik kan me herinneren dat ik dat op de Xenos-verpakkingen nooit echt duidelijk kon achterhalen...
Ik ook truste!

Alleen nog even zeggen dat je deze bamisoepjes niet bij de Xenos haalt, zoals mijn afbeelding.

Er zijn verschillende soorten, maar voor mij zijn deze het lekkerst. (plaatselijke toko, of chinese groothandel, bv in Leiderdorp, die heeft ook Indomie; zelfs hele dozen voor vrij weinig geld)

Ik ben nu ook erg verzadigd

Sleep well!
Die van de xenos zijn vies! Er is een thais merk (mama), en dat is wel erg lekker! k ben vooral verslaafd aan de garnalen-smaak:)
Ik ben inene super benieuwd ernaar !
Ik koop dit merk ook altijd, per doos (40x). Die haal ik bij de (grotere) toko. Meestal onion chicken smaak.

Lekker met een hardgekookt eitje erin en gebakken uitjes!
Inderdaad phillippa...jij snapt 'm ! Je kunt er trouwens nog meer dingen ingooien, zoals een lente uitje of stukjes kip.

Dan wordt het zelfs een echte maaltijd soep.

Maar meestal hou ik hem gewoon simpel voor snel als tussendoortje.

Die onion chicken smaak is trouwens ook mijn favoriet.
OOHHHHHHHHHHHH ja lekker!

Al sinds ik een peuter ben eet ik dit (natuurlijk zonder de peper toen:)).

Vraag me af of het schadelijk is, al die smaakversterkers?

Na jah, ik eet er niet minder om (zo 5 per week, ong.). Ben echt verslaafd.
Ah welnee, siroop. Mijn zoontje is er ook gek op (bijna 3) en ik maak me niet druk om schadelijkheid ofzo. Als je er nog wat ketjap (heel gezond) bij gooit wordt het zelfs zeer verantwoord
quote:siroop schreef op 14 maart 2009 @ 09:26:

OOHHHHHHHHHHHH ja lekker!

Al sinds ik een peuter ben eet ik dit (natuurlijk zonder de peper toen:)).

Vraag me af of het schadelijk is, al die smaakversterkers?

Na jah, ik eet er niet minder om (zo 5 per week, ong.). Ben echt verslaafd.Waarom maak je dan niet in het weekend soep voor de hele week? Eén deel vries je gewoon in. Lijkt mij toch lekkerder.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oooo! Mijn verslaving! Heerlijk!

Die van de toko, die 'potjes'. (hoe moet ik dat omschrijven) En dan de kipsmaak.

En de yummyyum.

Ik doe er soms wat extra prei en selderij in, pepertje, eitjes, gefruite uitjes, sambal.

Heerlijk!

In Thailand en Indonesie, ik eet het 3 keer per dag.

Kan niet zonder!
Nivo mi cup rasa soto.

Die bedoel ik!
Mylene, normale soep is toch anders vind ik..

Bamisoep is gewoon heel simpel, binnen 3 minuten te maken en super lekker voor tussendoor. Niet te vergelijken met normale soep eigenlijk.

Zoals vanavond ga ik 'normale' soep maken. Krijg wéér eters ;-)Bruine bonen/ groente soep met krabbetjes en rijst. Verrukkelijk trouwens!!

Misschien gooi ik het recept zo wel op de soep topic
Ik heb nu water opstaan
Die ken ik niet Yasmijn, plaatje?

Ik eet eigenlijk geen andere bamisoep dan Indomie. Ik heb er verschillende geprobeerd maar geen een merk haalt het bij deze.
Is er een soeptopic!?

Die had ik ooit, in 2000 ofzo, heeft zeker 4 jaar gelopen.

Heb hem nog, opgeslagen.
Ja ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er dus ook weer zin in. Heb voordat ik ging slapen (laat) al twee pakjes op, tis van de zotte om het nu weer als ontbijt te eten... hmmm..

*snelt naar de keuken en denkt fuck it*
Ik kan geen plaatjes plakken.

Indomie vind ik dan weer wat minder, de yummyyum vind ik lekkerder.

En ik heb hier een toko een paar meter verderop, een hele grote toko, met wel 100 verschillende merken.

Ik probeer ze allemaal!
Ik vind noodlesoup smerig. In China kon je dat ook overal krijgen zoals bij ons 'n broodje unox, maar ik moet 't niet. Ik eet verder sowieso geen pasta/noodles, vieze slijmerige troep. YUK!
Mijn ontbijt is bijna klaar !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven