Zwanger van de 3e

09-07-2017 13:40 1015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.

Wie is er nog meer zwanger van de 3e?

Groetjes Marilyn

marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.

brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.

kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
Nee brianne, eerste duurde 6 mnd en de tweede 8 mnd :-| nu is het de eerste ronde raak. Ik voel het :biggrin: onzin natuurlijk :) ik wacht “geduldig” af, zal wel moeten Haha.

Fijn, nog een weekje weg samen! Fijn dat het goed gaat! Ben even kwijt hoe oud jouw oudste kinderen zijn?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
O ik zie het al, 4 en 2 :)
Hallo, hoe gaat het met iedereen?

Bam, wat stoer dat je in je eentje voor een derde gaat! Ik hoop voor je dat je spoedig zwanger zult zijn.

Heb zelf eventjes wat minder van mezelf laten horen i.v.m. vakantie, maar ik ben er weer. Man en ik hebben besloten om iets eerder voor de derde te gaan dan in eerste instantie, namelijk in november willen we starten. Ik vind het onwijs leuk, maar ook erg spannend. Want als het lukt, wat voor zwangerschap ga ik hebben? Hoe gaan ze reageren op het werk, en wat zullen ouders en schoonouders gaan zeggen? En als het kindje er is, is het dan wel gezond? Zal het goed gaan met de oudste twee? Pfff heel wat onzekerheden dus. Hadden/hebben jullie dat ook?? Bij de eerste twee had ik dit totaal niet, en toch weten man en ik heel zeker dat we nog een kindje willen.
Ik heb dat ook ja, maar niet de 'onzekerheden' die jij omschrijft zoals hoe (schoon)ouders of werk zullen reageren of hoe mijn zwangerschap zal zijn, maar idd wel de grote vraag of het kindje wel gezond zal zijn. Bij de eerste twee had ik dat ook wel, maar daar was ik meer bereid dat risico te nemen ofzo terwijl ik daar bij de derde terughoudender in ben. Wel leuk dat jullie sowieso (allebei) nog een kindje willen!

Bij ons is het nog altijd maar de vraag of er een derde gaat komen maar ik acht de kans eigenlijk groter dat die er niet komt dan wel.. Los van heel veel 'bezwaren' die al genoemd zijn eerder in dit topic, ben ik zo bang dat met een derde de balans teveel doorslaat naar zorgen/werken/bezig zijn. Ook lijkt het me gewoon lastig activiteiten te vinden die voor 3 kinderen met een groot leeftijdsverschil alle drie leuk zijn.. ik ben helemaal voorstander van dat ze zich moeten aanpassen enzo en dat dat alleen maar goed is, maar dat is wel een voordeel voor de lange termijn en ik kijk er nog niet super naar uit dat ik met een dreumes in de speeltuin zit en dat er ook een kind van 8 met een lang gezicht bij zit, om maar een voorbeeld te noemen.
Hi! Eindelijk weer wat leven hier.

Favery spannend dat jullie al vrij snel gaan beginnen. Fijn dat jullie het zeker weten. Ik heb me vooral druk gemaakt over het feit of ik het wel allemaal aankan en of mijn kinderen er niet onder zullen lijden. Nu ik zwanger ben heb ik die zorgen eigenlijk bijna niet meer, wel gek want het is nog niet zo ver. Komt waarschijnlijk omdat twijfelen gewoon geen zin meer heeft, haha. En de kinderen kijken er ook naar uit, dus dat is ook positief. Het zal ook vast wel soms moeilijk zijn. Oh ja, wat betreft gezondheid kindje, ik ben dan blij dat de NIPT bestaat. Niet dat het alles uitsluit en dat het makkelijk is als er iets afwijkends wordt gevonden, maar toch.

Raffa ik snap die twijfels helemaal. Hier is het uiteindelijk naar een ‘ja’ doorgeslagen. Ook wel omdat man graag wou en de kinderen al wat zelfstandiger zijn. Nu zijn de twijfels op de achtergrond en kijken we er erg naar uit! Ik weet wel zeker dat dit echt de laatste is ;)

BAM, hoe gaat het? Eerste poging gehad?

Hier al bijna weer 31wk zwanger. Ik voel me goed, maar het is best vermoeiend haha. Vooral met die warmte, ben wel blij dat het iets koeler wordt.

Hoe is het met de rest?
Wow dajka 31 weken alweer, het gaat echt snel he! Ik kan me helemaal voorstellen dat de twijfels verdwijnen als je de beslissing eenmaal genomen hebt (of zelfs al zwanger bent haha) en dat je er dan ook super naar uit kijkt. Jouw kinderen zijn idd iets ouder dan die van mij, wie weet denken wij er ook toch weer anders over tegen die tijd. Nu is het nog heel sterk van gevoel (ja) vs verstand (nee nee nee). En als mijn man heel graag zou willen zou het idd ook alweer een heel ander verhaal zijn maar die staat er hetzelfde in als ik dus dat helpt wat dat betreft ook niet echt mee, al is het natuurlijk ook wel heel fijn dat we er hetzelfde over denken.

Een goede nipt zou voor mij inderdaad ook een hele geruststelling zijn, fijn dat die tegenwoordig bestaat!
De eerste ronde is idd van start gegaan, ik ga as zondag testen (wacht niet graag af :biggrin: ). Vind het ook super spannend maar heb wel steeds meer zoiets van, ik zie wel hoe het loopt. En weet dat het gewoon goed gaat komen. Je rolt er toch vanzelf in, een nieuw ritme, en past je aan aan wat je aan kan :)
bam, hoe was de test????

Leuk Favery dat jullie er al bijna voor gaan! ik herken de 'onzekerheden' zeker! al was het bij mij meer 'fantaseren over', ik werd er niet zenuwachtig van ofzo, was vooral nieuwsgierig naar alles. Heb dat bij nr 1 en 2 ook gehad. Maar snap dat het spannend is! en wat ik wel vond bij een 3e, itt een 2e: tis nét iets minder normaal. Die tweede verwacht eigenlijk iedereen wel: is je oudste 1 of 2 jaar oud, gaat iedereen erop zitten wachten dat je weer zwanger bent. Maar een derde is wel net wat onverwachter. en net wat onpraktischer met veel dingen;) (auto, huis, etc).

raffa, ben benieuwd wat het bij jullie uiteindelijk wordt:)

dajka, fijn dat het goed gaat! voor jou schiet het ook op nu! wanneer mag je met verlof? kijk je er erg naar uit?

hier terug van een weekje vakantie. Was erg lekker! nu ook de laatste 'relaxte week' hier in huis. Vanaf volgende week is alles weer normaal: oudste naar school, man weer vol aan het werk en ik dus alle ochtend en avondrituelen. Pff.. lijkt me nog een flinke kluif met een baby erbij, ik kijk er niet echt naar uit. Daarnaast gaat m'n man eind voglende week een week naar het buitenland. Meteen een flinke vuurdoop dus...
maar verder doet de kleine het man het erg goed en voel ik me ook weer redelijk. Afgezien van het slaaptekort dan, dat hakt er nog wel in. Hij is inmiddels 8 weken, maar van doorslapen (in de verste verte) nog geen sprake. Had ik op zich ook niet verwacht, maar was leuk geweest;)
Wat leuk iets van je te horen Brianne! Wat fijn dat de kleine het goed doet. Misschien ergens ook wel lekker dat de oudste straks weer naar school gaat? (Alleen dat gehaast s ochtends en er om half negen moeten zijn is wel altijd gedoe, tenminste hier). Idd een vuurdoop als je man straks even weg is. Verstand op nul en gewoon jezelf zo makkelijk mogelijk maken, zou ik doen. Ik slaap nu zo enorm veel, kan er echt tegenop zien om straks weer gebroken nachten te hebben.

Straks een groeiecho, ben benieuwd. Vorige keer was alles precies P50.

Hoeveel komen/kwamen jullie aan tijdens zwangerschap? Ik de vorige keren 10 kg in totaal, maar zit nu op +12 bij 32 wk. Moet er even aan wennen....
Hoe was de groei echo?

Ik was bij nr 1 10 kg, bij nr 2 12 kg en bij nr 3 9 kg aangekomen. De kids verschilde zelf nauwelijks in geboortegewicht. Wat me wel opviel tussen nr 2 en 3 is dat ik bij de laatste heel weinig vruchtwater verloor bij de bevalling. Bij nr 2 bleef t maar stromen. Denk dat dat zo 1-2 kg verschilt. Kan me voorstellen dat je effe moet wennen! Maar denk echt dat t er ook zo weer af is!
Witter dan wit helaas brianne.. al dagen oud bloed maar nu op 13/14 dpo geen hoop meer op 2 streepjes :) op naar de volgende ronde.

Ik kwam beide keren 25/30 kilo aan :popcorn: gelukkig ook zo weer eraf toen ik er klaar voor was om daar aan te gaan werken (duurde de 2e keer iets langer voor ik er aan toe was, door de vermoeidheid).
Wow bam dat zijn een hoop kilo's.. :) Ik zoiets als brianne, volgens mij rond de 12 kilo bij de eerste en bij de tweede minder.

poeh een week alleen brianne, dat zal best pittig worden. Al moet ik zeggen dat op de een of andere manier als ik weet dat ik er alleen voor sta, ik alles ook wel dusdanig aanpak dat het eigenlijk vlekkeloos verloopt. Maar dan moet er niet iemand ziek worden ofzo.. Fijn dat het kleintje het goed doet! Hopelijk gaat ie snel iets meer slapen....
ah jammer bam... hopelijk zet het snel door en dan maar op naar de volgende ronde. Ben je er oke onder?

ja raffa, dat is zeker zo! ik dacht laatst ook al, als ik alles alleen moet doen, bereid ik ook alles goed voor enzo. En heb ik niet de ergernissen van iets wat bijv door m'n man 'gedaan zou zijn, maar dus niet';). Maar alsnog denk ik niet dat het opweegt hoor m'n man heeft de laatste weken heel veel gedaan thuis (vooral met de oudste twee). Maar goed, om het af en toe ook positief te bekijken, moet ik me maar dat soort dingen bedenken inderdaad. Ik ga het overleven, dat sowieso:)
Ja hoor, hoewel ik zeker wist dat ik zwanger was ben ik nu alweer af aan het tellen naar de volgende vruchtbare dagen. Donor is al “geboekt” voor volgende week wo do vr dus dat is ook weer zo. Was wel even teleurgesteld in mijn lijf maar aan de andere kant wel gewoon netjes op tijd ongesteld enzo dus ik mag helemaal niet klagen :)
Succes brianne, komt gewoon goed hoor! Niet teveel bij nadenken, gewoon doen :)
Idd jammer BAM..ik duim voor de volgende ronde.

Zo herkenbaar wat je schrijft Brianne. Een paar jaar geleden was ik ook een week alleen met twee kleine kinderen. De eerste dagen vond ik wel lekker omdat je alles onder controle hebt en je je niet hoeft te ergeren aan man, daarna werd het toch wel wat zwaar omdat je uiteindelijk natuurlijk alles zelf doet. Respect voor jou BAM :proud:
:-D thnx maar ik weet niet beter :)
snap dat je even teleurgesteld was bam! dat mag ook gewoon. Fijn dat je inderdaad snel weer door kunt
en idd :facepalm: ik was voor het gemak al weer even vergeten dat jij het gewoon ALTIJD alleen doet bam! ik moet niet klagen haha! maar idd respect hoor.. lijkt me echt pittig, maar je vindt een modus natuurlijk, zo werkt dat gewoon.
Je mag best klagen hoor, dat doe ik heus ook wel eens. Gelukkig heb ik 2 makkelijke kinderen die gewoon samen spelen en niet constant om aandacht vragen.. anders zou ik ook niet aan een 3e moeten denken :)
Hi hallo!

Hoe is het met iedereen? BAM, zit je alweer in den spannende periode? Brianne, heb je de man-looze periode overleefd?

Hier alweer 34 weken, time flies.

Mijn groeiecho van 32 wk (je had er nog naar gevraagd Brianne, maar vergeten te reageren) boog wel iets af. Vooral de beentjes waren echt kort, vielen van de curve af :-? . Gyn maakte zich geen zorgen verder. Daardoor berekenden ze wel een kleiner gewicht P <10. Opzich geen ramp, we hoeven niet allemaal een gemiddeld groot kind natuurlijk, alleen zit ik niet (weer) op een medische bevalling te wachten. Kleinere babies zijn kwetsbaarder, dus houden ze die tijdens bevalling in de gaten met ctg, ect. Bij 36 wk krijg ik weer een groeiecho, en dan wordt er een advies gegeven.
goedemiddag!

vervelend van die curve dajka! Inderdaad geen ramp en als niemand zich zorgen maakt is het prima. Maar zou lekker zijn als je inderdaad niet medisch hoeft te bevallen. Volgende week weer een echo dus? Hoe voel je je verder?

Ja hoe is het bij jou bam? Alweer op het bankje of er alweer vanaf?

Hier alles prima. De week in m'n eentje overleefd. Het viel me eigenlijk alles mee. Ik was wel moe natuurlijk, maar had gewoon alles heel goed voorbereid en onder controle dus dat ging goed! Verder nog steeds wel onze draai aan het zoeken/vinden. Vooral de gebroken nachten vind ik wel zwaar nu het gezin verder weer 'normaal draait' (man weer normale uren op z'n werk, oudste weer naar school, etc).

hoe is het bij de anderen?
Hier weer omo testen, ik ga woensdag nog eens testen (nog 1 test in huis) maar verwacht do of vr gewoon ongesteld te worden.

Fijn dat de week alleen goed ging brianne, ik had niet anders verwacht (en die vermoeidheid went hoor :biggrin: ).

Dajka, die korte beentjes kunnen nog wel rechttrekken toch? Volgens mij had mijn vriendin dat ook, de echo een paar weken later was alles gewoon goed.
Vandaag ongesteld geworden.
He balen bam! Laat ook of niet? Hoe ben je eronder?
Vorige 2 maanden werd ik op vrijdag ongesteld, dus idd iets later maar had wel al steeds negatief getest dus wist dat het eraan zat te komen. Ik was deze maand een stuk rustiger :) hopelijk blijft dat zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven