afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
-Darkside- schreef:
19-09-2018 07:53
Verder bepaal ik zelf wel of ik me in allerlei bochten ga wringen om op een bruiloft aanwezig te zijn. Als ik niet wil/kan vanwege werk, gedoe met eten, onduidelijkheid in het programma of gewoon geen zin, dan ga ik niet.
Uiteraard.
Wat een overbodige post
Alsof iemand je dwingt naar een feestje te gaan?!
Dassie schreef:
19-09-2018 14:11
Natuurlijk kun je best boterhammetjes meenemen en ga je niet dood van vroeger of later eten.

Maar ik zou persoonlijk toch liever niet hebben dat mensen zich mijn bruiloft herinneren als 'dat rare feest waarbij iedereen om half 8 in de plaatselijke snackbar zat omdat we allemaal omvielen van de honger'.

Noem me ouderwets, maar ik vind het belangrijk dat mijn gasten het naar hun zin hebben op mijn feestjes. En rond etenstijd hoort daar eten bij. En op alle andere tijdstippen trouwens ook.
Ja dat is weer een hele andere kwestie: het perspectief en imago van het bruidspaar. Kunnen ze zichzelf wel druk om maken, ieder zijn ding tenslotte. Zij zijn vast ook trots en blij met hun dag en keuzes.

Het ging hier dacht ik om verontwaardigde gasten. Dat het niet gaat zoals die zouden willen.
permis schreef:
19-09-2018 17:13
Uiteraard.
Wat een overbodige post
Alsof iemand je dwingt naar een feestje te gaan?!
Laatst nog een topic van iemand die het niet vond kunnen dat haar schoonbroer niet naar hun feestje voor 12.5 jaar huwelijk kwam.
Omdat ie op reis is.
Waarbij de helft haar groot gelijk gaf dat ze boos is.

Er zijn dus meer mensen dan je denkt die erover vallen dat gasten die uitgenodigd zijn niet komen.
Je zou toch nooit meer een feestje durven geven als je dit topic leest :rofl:
Blauwbloemetje schreef:
19-09-2018 14:27
Dit topic herinnert mij aan een bruiloft waar we uitgenodigd waren van familie van mijn man. Het was op twee uur rijden en wij werden geacht voor de ceremonie daar te zijn ivm foto's maken. Mijn schoonmoeder zou met ons meerijden want was peettante en hoorde toch echt op de foto's. Man werd geacht een das bij bruidspaar te kopen (zijden das in een lelijke kleur die mijn man nooit meer draagt voor heel veel geld) zodat iedereen dezelfde das op de foto droeg. Wij waren de enige die van ver moesten komen de rest van de familie en vrienden kwamen uit de buurt. Na de ceremonie was er een diner en daarna het feest. Wij waren echter niet op het diner uitgenodigd en moesten ons maar zien te vermaken die paar uur.
Toen ik dit allemaal hoorde heb ik afgezegd zodat ik gewoon thuis bleef bij onze kleine kinderen dan hoefde we daar ook geen oppas voor de hele dag voor te regelen. Mijn man heeft gezegd ik kom maar ik draag gewoon mijn pak met eigen stropdas dan maar niet op de foto. Als het aan ons gelegen had waren we misschien alleen naar het feest gegaan, maar aangezien schoonmoeder mee ging en zij toch echt wel op de foto's van haar petekind wilde staan zijn ze toch maar eerder gegaan. Dat hield in dus om 8.30 vertrekken. Ik vind het vreemd als je op het diner best veel mensen uitnodigt (foto's van gezien) dat er voor de enige twee mensen die van ver komen geen plek is. Verder was er nergens in de buurt een eetgelegenheid waardoor man en schoonmoeder opgedoft in een cafetaria een patatje zaten te eten totdat het tijd was om naar het feest te gaan.
Toen vond ik dit erg vreemd maar als ik dit topic lees komt zoiets dus wel vaker voor.
Dus de peettante die per se op de foto moest, mocht niet mee-eten? Wat is dat voor een rare instelling?
"Boring conversation anyway"
Ikigai schreef:
19-09-2018 17:22
Je zou toch nooit meer een feestje durven geven als je dit topic leest :rofl:
Inderdaad! :)
-Darkside- schreef:
19-09-2018 13:50
En gewoon willen eten om 18 uur is natuurlijk zo ontzettend not done. Nee, we moeten het zo doen als in het buitenland. Ergens rond 8 uur s avonds eten. Waarom? Ja geen idee maar men doet dat in het buitenland dus dan is het vast beter en niet stom burgerlijk.
Dat het in Italië waarschijnlijk heel burgerlijk is om om 8 uur te eten vergeten we even.
(...)
Wat een flauwekul. Hier sta je om 18.00 in de file. Midden in Nederland. Dat late eten heeft niks met mediterrane ambities te maken.
Twee weken geleden is mijn broer getrouwd. Ze hadden een hele leuke website gemaakt waarop de genodigden konden zien waar de bruiloft was en wat het programma was. De uitnodigingen waren in de vorm van festivalkaartjes die je op de bruiloft kon inleveren en dan kreeg je zo'n festivalbandje om je pols met ....en ..... gaan trouwen! De ceremonie zelf was om half 5 in een soort stal. Het zag er heel apart uit. Na de ceremonie stond er een foodtruck klaar waar we eten konden halen.
Via de website konden we ons aanmelden en ook aangeven of we wel of geen vlees aten, of we bleven kamperen naast de boerderij en of we kinderen meenamen. Zo konden ze in kaart brengen hoeveel mensen er zouden komen en wat er dan nodig was voor de catering.
Voor de genodigden en familie was er een besloten app Cluster waarop iedereen foto's of filmpjes kon plaatsen. Erg leuk. s Avonds was er een bandje in de versierde stal. Leek wel een soort sprookjesplek met lampjes in de klimop etc.
Het enige nadeel was dat de bruiloft nogal ver was waardoor we lang moesten reizen. Maar ik vond dat het de bruiloft van mijn broer en zijn vrouw was en dat het hún dag was. Het was geen bruiloft als vele, maar wel heel erg leuk en gezellig. Kijk er met veel plezier op terug. En man, kind en ik hebben daardoor een heerlijk weekendje in een leuk bed&breakfast doorgebracht.
Dus geen afschuwelijke bruiloft ;-D.
Ik wilde net zeggen miste, je gaat wel héél erg off topic.
Klinkt inderdaad als een leuke bruiloft!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik ben eens met mijn man bij mijn zwager te logeren gevraagd en die bleek niks te eten in huis te hebben. Ik ben natuurlijk gewoon naar Appie gegaan om voedsel in te slaan, en het werd verder best gezellig. Maar ik vond het wel een beetje raar.
Lady*Voldemort schreef:
19-09-2018 19:10
Ik ben eens met mijn man bij mijn zwager te logeren gevraagd en die bleek niks te eten in huis te hebben. Ik ben natuurlijk gewoon naar Appie gegaan om voedsel in te slaan, en het werd verder best gezellig. Maar ik vond het wel een beetje raar.
Dat heb ik ook eens meegemaakt. Moest ik alsnog overal voor zorgen :bonk:
Een beetje rekening houden met je gasten mag wel. Ik heb wel eens een mwah bruiloft gehad. Ik moest een keer rond half 12 bij een bruiloft zijn voor eerst de huwelijksvoltrekking en daarna gingen we naar een andere locatie. Daar zaten we 's middags op een terras in allemaal groepjes aan tafels en we kregen twee à drie hapjes. Niet echt interactie, dansen of ander entertainment. Daarna konden we vertrekken. We waren niet voor het diner uitgenodigd, dat wisten we uiteraard... maar het was niet echt een feestje. En ik dacht: ach we krijgen nog wel wat qua hapjes of taart en dan ben je wel gevuld, dus ik had niet te zwaar geluncht en uiteraard vroeg. Een honger had ik daarna, haha. De daggasten hebben nog wel gefeest na hun diner.
Als ik ooit trouw, wil ik in elk geval geen 'tussendoorgasten'. Het was geen drama maar leuk ook niet.
Tornacense schreef:
19-09-2018 17:19
Laatst nog een topic van iemand die het niet vond kunnen dat haar schoonbroer niet naar hun feestje voor 12.5 jaar huwelijk kwam.
Omdat ie op reis is.
Waarbij de helft haar groot gelijk gaf dat ze boos is.

Er zijn dus meer mensen dan je denkt die erover vallen dat gasten die uitgenodigd zijn niet komen.
Ja maar dat zat wat anders, die broer had namelijk niet eens gereageerd op de uitnodiging in eerste instantie. De datum van het feest was in eerste instantie na die vakantie gepland. Vervolgens na meer dan een maand stilte belde broer pas maar dan om te melden dat hij zijn vakantie ging verzetten en niet meer kon komen. Met andere woorden: hij wist dat hij uitgenodigd was op welke datum en zei niks maar plande toen bewust over die datum heen. Dat vind ik op zijn minst geen aardige actie naar TO toe.
[quote=-Darkside- post_id=29034659 time=1537357807 user_id=366770]
"En gewoon willen eten om 18 uur is natuurlijk zo ontzettend not done. Nee, we moeten het zo doen als in het buitenland. Ergens rond 8 uur s avonds eten. Waarom? Ja geen idee maar men doet dat in het buitenland dus dan is het vast beter en niet stom burgerlijk"

Huh... dit heb ik echt nog nooit als reden gehoord voor 'wat later dan zes uur eten'. Wat ken jij voor mensen, die steeds Italië nadoen?! Of verzin je dit gewoon?

Als je doorgaans om een uur of half zes thuiskomt, even chillen, dan rustig koken, tja, dan eet je zo tegen zeven/half acht, toch?
En in het weekend ben je vaak op pad of eerst lekker aan het borrelen ofzo- dan is 18 warm eten gewoon ook vroeg, lijkt je ook niet?

Het komt over alsof je er een beetje boos van wordt, als andere mensen later eten dan jij. Alsof ze dat doen om interessant te doen. Ten opzichte van, tja, van wie..
Oprechte vraag: waarom? Relax joh.
-Darkside- schreef:
19-09-2018 14:39
Ach ja, maar als je daar op een dag geen zin meer in hebt ben je verbitterd.
Ook goed.
Ik begrijp je reactie niet? Hoe bedoel je dit?

Als ik die peettante was dan had ik mij er op de foto laten bij “fotoshoppen” en had een excuus voor de bruiloft verzonnen.
Bruiloft van man zijn kant. Neef/nicht ging trouwen. Spreken ze nooit, maar omdat het ‘ we het al jaren zo doen in de familie’ werd iedereen uitgenodigd.
Moest in pak en jurk. Avondfeest. Broekpak werd niet geoorloofd (bible belt). Eenmaal op locatie: soort ontmoetingshuis/ruimte vd kerk. Geen sfeerverlichting, geen muziek, geen alcohol. Kreeg spontaan last van mijn darmen en zijn na een uur naar vrienden gegaan die daar in de buurt wonen..

Bruiloft van neef/nicht van mijn kant. Op mogen draven.. 3u rijden, oppas geregeld, eenmaal daar werd t cadeau gretig in ontvangst genomen en werden we in een hoekje aan de neven en nichten tafel gedrukt. Bruidspaar niet gesproken, die zijn m gepeerd halverwege de avond. Drank: kermisbier, zure bocht (wat wijn moest voorstellen) cola zonder prik en water... versnapering? Die hebben we op de terug weg bij de Mc gehaald.
Zo onderhand ben ik echt klaar met bruiloften..
miste69 schreef:
19-09-2018 18:49
Twee weken geleden is mijn broer getrouwd. Ze hadden een hele leuke website gemaakt waarop de genodigden konden zien waar de bruiloft was en wat het programma was. De uitnodigingen waren in de vorm van festivalkaartjes die je op de bruiloft kon inleveren en dan kreeg je zo'n festivalbandje om je pols met ....en ..... gaan trouwen! De ceremonie zelf was om half 5 in een soort stal. Het zag er heel apart uit. Na de ceremonie stond er een foodtruck klaar waar we eten konden halen.
Via de website konden we ons aanmelden en ook aangeven of we wel of geen vlees aten, of we bleven kamperen naast de boerderij en of we kinderen meenamen. Zo konden ze in kaart brengen hoeveel mensen er zouden komen en wat er dan nodig was voor de catering.
Voor de genodigden en familie was er een besloten app Cluster waarop iedereen foto's of filmpjes kon plaatsen. Erg leuk. s Avonds was er een bandje in de versierde stal. Leek wel een soort sprookjesplek met lampjes in de klimop etc.
Het enige nadeel was dat de bruiloft nogal ver was waardoor we lang moesten reizen. Maar ik vond dat het de bruiloft van mijn broer en zijn vrouw was en dat het hún dag was. Het was geen bruiloft als vele, maar wel heel erg leuk en gezellig. Kijk er met veel plezier op terug. En man, kind en ik hebben daardoor een heerlijk weekendje in een leuk bed&breakfast doorgebracht.
Wauw, dat klinkt perfect!
Stuiterdraakje schreef:
19-09-2018 22:13
Bruiloft van man zijn kant. Neef/nicht ging trouwen. Spreken ze nooit, maar omdat het ‘ we het al jaren zo doen in de familie’ werd iedereen uitgenodigd.
Moest in pak en jurk. Avondfeest. Broekpak werd niet geoorloofd (bible belt). Eenmaal op locatie: soort ontmoetingshuis/ruimte vd kerk. Geen sfeerverlichting, geen muziek, geen alcohol. Kreeg spontaan last van mijn darmen en zijn na een uur naar vrienden gegaan die daar in de buurt wonen..

Bruiloft van neef/nicht van mijn kant. Op mogen draven.. 3u rijden, oppas geregeld, eenmaal daar werd t cadeau gretig in ontvangst genomen en werden we in een hoekje aan de neven en nichten tafel gedrukt. Bruidspaar niet gesproken, die zijn m gepeerd halverwege de avond. Drank: kermisbier, zure bocht (wat wijn moest voorstellen) cola zonder prik en water... versnapering? Die hebben we op de terug weg bij de Mc gehaald.
Zo onderhand ben ik echt klaar met bruiloften..
Dat is gewoon enveloppen in incasseren .
Precies het-groepje! Zo voelde het idd. Je gaat uit beleefdheid..

Echt, ik kan dan vol jaloezie kijken naar vrienden van ons: zijn van buitenlandse afkomst (niet-westers) en zijn daar 2x op een feest geweest. Wat een warm welkom was dat! ❤️
Bryndise schreef:
19-09-2018 15:41
Nou nee. Mijn bruiloft was heeeeel lang geleden.
Ik ben een beetje klaar met negatieve mensen.
Maar ik zet je wel op negeer. Problem solved.
Oooooh ik was te negatief.
Tja, excuses hoor dat ik me niet de wet laat voorschrijven. Niet over hoe laat ik hoor te eten, niet over hoeveel moeite ik voor een feest wil doen en ook niet over wat ik hier post.

Misschien is het lange tenen-forum wat voor je.
yette schreef:
19-09-2018 18:46
Wat een flauwekul. Hier sta je om 18.00 in de file. Midden in Nederland. Dat late eten heeft niks met mediterrane ambities te maken.
Ik ben al lang en breed thuis om 18 uur en mijn man ook. Dus we eten dan. Soms ook om 19 uur als het zo uitkomt.
Ik lees overigens vaak in andere topics dat men dat burgerlijk vind. En dan worden landen als Spanje en Italië geroemd dat ze daar later eten. Nou boeiend.
permis schreef:
19-09-2018 21:57
Als je nou de rest van het onderwerp ook leest. Speciaal voor jou een samenvatting: Iemand klaagde erover dat de boel.om 6 uur zou beginnen en dat er geen diner/buffet zou zijn. Dat vond ze vervelend want het was ook een eind rijden en wanneer moest ze dan eten? Dat vonden sommigen belachelijk! Dan kon ze toch eerder eten of later etc.
Zij en anderen (waaronder ik) reageerden met dat we helemaal geen zin zouden hebben in al dat gedoe. En vervolgens begint er een tegen mij te zeiken dat ik niet zo moeilijk moet doen. Hoezo moet ik niet moeilijk doen?
1. Het is mijn feestje niet
2. Ik bepaal zelf wel waar ik wel of geen moeite voor wil doen.

Daar gaat het om. Dat er hier forummers rondlopen die vinden dat ze hun standaard aan anderen op moeten leggen en als je daar niet in mee wil ben je een zeikerd en niet relaxed en meer van dat soort beledigingen.
miste69 schreef:
19-09-2018 18:49
En nu herschreven naar zure pruim:
Maanden voor de bruiloft begon de ellende al. Een hele website opgetuigd alleen voor een half dagje bruiloft. Een half dagje ja, want de ceremonie begon pas om half 5! Mag je daar dat hele pokke end voor rijden!
En lekker flexibel (not): we moesten ook meteen al doorgeven wat we wilden eten die dag. Eeeeeh mag ik die dag zelf even lekker bedenken wat ik wil eten?
Komen we daar aan, blijkt dat we de uitnodiging mee hadden moeten nemen. Maargoed, we kregen toch een festivalbandje. Lekker chique, de hele dag met zo'n lelijk bandje om je pols. We zitten niet in een all inclusive vreetschuur toch?!?!?!?!
Na de ceremonie was er eten. 1 of ander stalletje, mocht je met zijn allen in de rij staan voor een warme hap!
Op het feest werd ik geacht 1 of andere app te installeren om aaaaal mijn foto's te delen. Nee dankjewel hoor, mijn bezwete partyhoofd hoeft niet met de hele familie gedeeld te worden. Er was trouwens geen normaal gesprek te voeren door de band.
Als klap op de vuurpijl was het zo'n klere eind rijden dat we in de buurt moesten blijven slapen. Kostte deze waardeloze dag ons dus ook nog heel veel geld.

En zo zie je maar.... iedere bruiloft kan onwijs leuk zijn en afschuwelijk tegelijk, het ligt maar net aan de gast.
Wat een heerlijk topic!

Mijn slechtste bruiloft was van een jeugdvriend van mijn vriend. De verbazing en gierigheid, t was gewoon sneu....wat heet, genant! We waren daggast en dus de hele dag van de partij. Ware het niet dat in de uitnodiging bleek dat slechts een klein gezelschap mee mocht dineren. Lees: ze zijn nogal van de sterrenrestaurants en dat werd te duur voor alle gasten. Prima snap ik best, zou persoonlijk liever al mijn dierbaren om mij heen hebben maar soit. Zou met vriend leuke dag van maken en samen ergens hapje eten.

Saillant detail, beiden zeer goede baan (als in: vrijstaande villa met enorme lap grond, 3 auto's, op vakantie naar luxe oorden en natuurlijk custom made jurk uit Milaan!). Dus geld zat maar vooral om aan zichzelf uit te geven. Ok ieder zijn ding.

Om 10:30 ruim op tijd voor de kerkdienst arriveren vriend en ik na 1,5 uur rijden. Zou wel kopje koffie lusten! Neen buiten wachten op bruidspaar. Eindelijk binnen mochten vrienden vanaf bank 15 plaatsnemen. Niks te zien of horen van de ruim een uur durende mis terwijl er met wat inschikken zeker 5 rijen vrij was! 12:00 uur weer gauw naar buiten want het bruidspaar moest zich haasten richting lunch! Euh juist ja...waar precies? Oh dat is niet voor ons.

Dus het bakkertje tegenover de kerk werd geplunderd door de gasten en vriend en ik ploften op het eerste beste terrasje. Om 14:00 weer melden bij locatie 2 voor plechtigheid. Werkelijk prachtige locatie, maar te klein!!!!! Schandalig echt waar. Familie kon zitten en zo'n 25 overige gasten hingen tegen de muur achter de achterste rij stoelen geperst. Jas over de arm want ook de kapstok was niet toereikend. Voor 1,5 uur want ja praatje zus en zo :whip: Ik was me chagerijnig :mad: wat denken deze snobs???? We rijden verdomme 1,5 uur hierheen zijn nu al 6 uur in deze madness betrokken en het heeft me alleen zere voeten en een lunchrekening opgeleverd! Idioten. Was er helemaal klaar mee maar ja t waren niet mijn vrienden en voor vriend vond ik het ook sneu. Nou, we zullen wel taart krijgen zo....NIKS NAKKES NADA ja een half glaasje bubbels om in haag te toasten. Gauw weer wegwezen want bruidspaar moest rit maken naar restaurant met select gezelschap. Het was inmiddels 16:30 toen vriend en ik weer in de auto stapten en besloten vast naar ons hotel te rijden, in te checken en daar hapje te eten. We hebben roomservice besteld want waren allebei moe hongerig en teleurgesteld. Bovendien was ik in een pesthumeur beland en kon niet begrijpen dat je vrienden zo een hele dag laat opdraven en ze werkelijk zo behandelt.

Dan het feest. Live band in een prachtig monumentaal pand in veel te kleine ruimte waardoor je elkaar onmogelijk kon verstaan. Gevolg: iedereen stond achterin de zaal, bleef in de lobby aan de zijkant hangen of stond buiten. Nu dan taart? Nope er kwamen hapjes. Let op: op tafel werd een schaaltje luxe nootjes en schaaltje groente met dip geplaatst. Er kwamen 2 rondes met toastjes. Dat was het.

Samenvatting: een vrije dag, hotelovernachting, zelf lunch en diner moeten regelen, reiskosten en cadeau voor het bruidspaar met als dank een hele dag staan, opdraven, achteraan zitten en 'savonds 2 toastjes, half handje nootjes en 2 wijntjes. We zijn om 23:00 uur stilletjes vertrokken en hebben in de hotelbar met een drankje elkaar plechtig beloofd dat we dit nooit meer doen. Om vervolgens er maar om te lachen want wat was het een aanfluiting

Note: ik verwacht geen sterrendiner, bovendien is het de dag van het bruidspaar maar nodig me dan alleen voor het feest uit. Ik heb al heel wat bruiloften bijgewoond ook minder luxe maar de gezellige sfeer, voldoende eten (bbq ook prima!) en gevoel dat je welkom bent is zoveel leuker. Zelfs op een feest van collega was taart voor avondgasten, hapjes, drankjes en aandacht voor iedereen. We werden zo warm welkom geheten door daggasten dat het echt een topavond werd.
Maar Familiemens, waaruit bleek dan dat je daggast was? Weet je wel zeker dat je daggast was?

Bij iedere uitnodiging staat de ceremonie in gemeentehuis en kerk op de kaart, dat betekent niet dat je dan daggast bent he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven