Borduurwerk
woensdag 19 september 2018 om 15:55
woensdag 19 september 2018 om 16:10
woensdag 19 september 2018 om 16:11
Dank je weldefyinggravity schreef: ↑19-09-2018 16:08Gefeliciteerd! Ik zou het risico niet nemen en met de hand wassen! Ik ben zelf nu drie jaar bezig met een werk en ben pas op een derde![]()
woensdag 19 september 2018 om 16:25
Gefeliciteerd! Wat leuk, en wat een doorzettingsvermogen!
Ik heb vroeger ook veel geborduurd, o.a. slabbetjes met namen erop voor baby's in mijn omgeving, en die werden gewoon op 60 graden gewassen en daar zag je niks van. Borduurzijde op een stukje kaasdoek en dat weer op een slabbetje genaaid. Ik zou het dus wel aandurven in de wasmachine.
Oh en proost alvast!
Ik heb vroeger ook veel geborduurd, o.a. slabbetjes met namen erop voor baby's in mijn omgeving, en die werden gewoon op 60 graden gewassen en daar zag je niks van. Borduurzijde op een stukje kaasdoek en dat weer op een slabbetje genaaid. Ik zou het dus wel aandurven in de wasmachine.
Oh en proost alvast!
The owls are not what they seem
woensdag 19 september 2018 om 20:04
donderdag 20 september 2018 om 05:44
Ga ik doen! En daarna zelf in een lijstje doen?florence13 schreef: ↑19-09-2018 20:04Nee niet in wasmachine gooien, zeker niet met verouderd stramien, dat is recept voor falen, wat je doet:
1) in sopje met wolwasmidden of groene zeep
2) kwartiertje laten zitten en uitspoelen met lauw water
3) NIET wringen
4) rollen in badhanddoek om meeste water kwijt te raken
5) liggen drogen
donderdag 20 september 2018 om 06:03
Dit ja, niet te lang laten weken. Misschien Eucalan gebruiken? https://dolopwol.com/content/99-wassen- ... et-eucalanflorence13 schreef: ↑19-09-2018 20:04Nee niet in wasmachine gooien, zeker niet met verouderd stramien, dat is recept voor falen, wat je doet:
1) in sopje met wolwasmidden of groene zeep
2) kwartiertje laten zitten en uitspoelen met lauw water
3) NIET wringen
4) rollen in badhanddoek om meeste water kwijt te raken
5) liggen drogen
.
donderdag 20 september 2018 om 07:14
Hangt ervan af hoe groot het is. Iets kleins lukt wel. Groter werk wordt lastiger om dat strak te krijgen.
donderdag 20 september 2018 om 10:54
Dat valt wel mee hoor.vivapimpelmees schreef: ↑20-09-2018 07:14Hangt ervan af hoe groot het is. Iets kleins lukt wel. Groter werk wordt lastiger om dat strak te krijgen.
Als het dikke stof is kun je het met een tacker om een dun stuk hout vast zetten.
Als je dunne stof heb dan kun je het doen door een plaat hout op de verkeerde kant van de lap te leggen en dan met naaigaren deze om de plaat op te spannen.
Ik gebruik oude borduurwerken om meubels mee te bekleden en dat is wat ik tegenkom als ik de lijsten er van af haal.