Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zie boven, topic over 4 overleden kinderen.
The owls are not what they seem.
AudreyHorne schreef:
20-09-2018 11:35
Niet normaal hoe Nina reageert. Kan er met mijn hoofd niet bij en maakt me alleen maar kwaad. Bah, bah en nog eens bah.
Er zijn ook mensen die er nu in meegaan en er maar van uitgaan dat er een onervaren stagiaire op de Stint stond.
topics zoals dat kunnen beter niet geopend worden. Er valt niks te melden behalve steun betuigen en afschuw uitspreken. Maar de eerste speculaties staan er al, dan volgen de beschuldigingen en dan krijg je de ramptoeristen met details. Dat moet je echt niet willen. De mensen die het betreft hebben een groot trauma te verwerken en zij kunnen zich niet verdedigen. Deze bagger blijft tot het einde er tijden op het internet staan.
nessemeisje schreef:
20-09-2018 11:41
Er zijn ook mensen die er nu in meegaan en er maar van uitgaan dat er een onervaren stagiaire op de Stint stond.
Klopt, ik reageer daar niet meer. Vind het al triest genoeg.
Eens Meds. Het gaat vaker deze kant op met dit soort topics.
S-Meds schreef:
20-09-2018 11:42
topics zoals dat kunnen beter niet geopend worden. Er valt niks te melden behalve steun betuigen en afschuw uitspreken. Maar de eerste speculaties staan er al, dan volgen de beschuldigingen en dan krijg je de ramptoeristen met details. Dat moet je echt niet willen. De mensen die het betreft hebben een groot trauma te verwerken en zij kunnen zich niet verdedigen. Deze bagger blijft tot het einde er tijden op het internet staan.
Heb je wel een punt. Maar steun betuigen zou eigenlijk gewoon moeten kunnen. Maar blijkt elke keer weer moeilijk.
nessemeisje schreef:
20-09-2018 11:41
Dit ja.

Alleen naar de feiten kijken is heel moeilijk voor sommigen.
.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 14:02
99.65% gewijzigd
Coconuts12 schreef:
20-09-2018 11:46
Heb je wel een punt. Maar steun betuigen zou eigenlijk gewoon moeten kunnen. Maar blijkt elke keer weer moeilijk.
het kan gewoon niet. en het kan niet omdat niemand hier daadwerkelijk betrokken is. Het gaat dan ook niet echt om steun maar mensen worden geconfronteerd met hun eigen angst en gaan dingen bedenken waarom dit hen niet zal overkomen. Dan krijg je het beschuldigen en speculeren. Maar de slachtoffers hebben hier helemaal niets aan
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 11:49
0.48% gewijzigd
S-Meds schreef:
Helemaal eens. Ik snap het nut van dergelijke topics ook nooit. Het loopt áltijd uit de hand!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
S-Meds schreef:
20-09-2018 11:48
het kan gewoon niet. en het kan niet omdat niemand hier daadwerkelijk betrokken is. Het gaat dan ook niet echt om steun maar mensen worden geconfronteerd met hun eigen angst en gaan dingen bedenken waarom dit hen niet zal overkomen. Dan krijg je het beschuldigen en speculeren. Maar de slachtoffers hebben hier helemaal niets aan
Precies. Daarom kan het ook niet. Maar ik blijf het stom vinden dat er niet gewoon een topic kan bestaan waarin mensen alleen maar hun medeleven uiten en verder niets.
Coconuts12 schreef:
20-09-2018 11:52
Precies. Daarom kan het ook niet. Maar ik blijf het stom vinden dat er niet gewoon een topic kan bestaan waarin mensen alleen maar hun medeleven uiten en verder niets.
dat kan wel, dat heet een condoleanceregister
Wat ik niet snap; de zoon van Nina is toch een puber van minstens 14? Hoe kan het dan dat haar zoon destijds op het kdv al in een stint vervoerd werd? Toen bestonden die dingen toch nog helemaal niet? Verder eens met Meds!
anoniem_375828 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 12:02
5.21% gewijzigd
S-Meds schreef:
20-09-2018 11:48
Dit, helemaal mee eens. Vond die foto van ‘bezorgde en door verdriet bevangen ouders voor het kdv’ al te onsmakelijk voor woorden. Alsof mensen bij het lezen van zo’n tragisch bericht zich geen voorstelling kunnen maken van die hel die ‘afwachten’ heet.
S-Meds schreef:
Dit dus.

Ik verwacht overigens niet dat dit topic verwijderd gaat worden. Al die hijgerige topics over vermiste meisjes staan er ook nog steeds.
We zijn een week verlost van die misselijkmakende postings.
S-Meds schreef:

Eens.
yasmijn schreef:
20-09-2018 12:29
Halleluja.
S-Meds schreef:
Eens en ik lees ze ook niet.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
yasmijn schreef:
20-09-2018 12:29
Gelukkig je hebt toch echt een hart van steen als je zo reageert gatverdamme
Leefvandaag schreef:
20-09-2018 12:41
Eens en ik lees ze ook niet.
Er staat nauwelijks bagger tussen. Vooral veel mensen die meeleven, het is een vreselijk ongeluk.

Ik ben wel blij met het topic. Ik zit alleen thuis vandaag en merk dat ik toch even mijn ei kwijt moet.

Op twitter zag ik overigens een paar walgelijke reacties voorbijkomen. Hoop dat die niet hier ook komen, de mod heeft al gepost dat ze ingrijpen.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
20-09-2018 15:08
Er staat nauwelijks bagger tussen. Vooral veel mensen die meeleven ...
Onder de meelevers zitten er ook genoeg die wat mij betreft op een smakeloze manier de plank misslaan. 'De hele ochtend lopen de tranen me al over de wangen', kom op zeg. Het is allemaal al erg genoeg zonder dat mensen zich op zo'n opzichtige manier het verdriet van de betrokkenen toe-eigenen.
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2018 17:18
Onder de meelevers zitten er ook genoeg die wat mij betreft op een smakeloze manier de plank misslaan. 'De hele ochtend lopen de tranen me al over de wangen', kom op zeg. Het is allemaal al erg genoeg zonder dat mensen zich op zo'n opzichtige manier het verdriet van de betrokkenen toe-eigenen.
Ik had wel de tranen in mijn ogen staan. Tja. Moet kunnen, vind ik.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
20-09-2018 17:25
Ik had wel de tranen in mijn ogen staan. Tja. Moet kunnen, vind ik.
Ja tuurlijk. Maar je hoeft er geen wedstrijdje van te maken wie er het hardste huilt en wie er de grootste knoop heeft in zijn maag.

Ik zeg trouwens niet dat jij dat doet hoor, ik heb het meer over een tendens in dat topic. En niet alleen in dat topic trouwens.
Ik heb dat ook wel een klein beetje met al die berichtjes op FB momenteel eerlijk gezegd, van moeders die opeens hun kinderen extra stevig gaan knuffelen en zo. Het is echt absoluut totaal afschuwelijk wat er is gebeurd maar er gaan elke dag ook andere kinderen dood van de basisschoolleeftijd door ongelukken, ziektes en wat niet meer. Je 'moet' gewoon elke dag van je kind genieten en het knuffelen en niet onredelijk boos worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven