Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2018 17:30
Ja tuurlijk. Maar je hoeft er geen wedstrijdje van te maken wie er het hardste huilt en wie er de grootste knoop heeft in zijn maag.

Ik zeg trouwens niet dat jij dat doet hoor, ik heb het meer over een tendens in dat topic. En niet alleen in dat topic trouwens.
Ja, zie wel wat je bedoelt.

Misschien laat ik mezelf ook te veel slepen door mijn emoties.
anoniem_370916 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 17:46
Reden: Toevoeging
7.96% gewijzigd
Leuk nieuws, ik heb een claim ingediend en ik krijg 600 euro terug!
Zal een tijdje duren voor ik het geld echt in handen heb en er gaat zo'n 30% vanaf voor de te maken kosten, maar toch een pleistertje.

Cheap Tickets stuurde trouwens op dezelfde dag nog s'-avonds laat een mail (de reis was toen al lang achter de rug) met daarin de "veranderde vertrektijden" en het verzoek ermee akkoord te gaan. Dan had ik geen poot om op te staan, zou ik achteraf willen claimen.
Stelletje viezeriken, bah!
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2018 17:18
Onder de meelevers zitten er ook genoeg die wat mij betreft op een smakeloze manier de plank misslaan. 'De hele ochtend lopen de tranen me al over de wangen', kom op zeg. Het is allemaal al erg genoeg zonder dat mensen zich op zo'n opzichtige manier het verdriet van de betrokkenen toe-eigenen.
Oh man ik trek dat ook zo slecht! Hele songteksten plaatsen, pffff.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
karin6789 schreef:
20-09-2018 17:59
Leuk nieuws, ik heb een claim ingediend en ik krijg 600 euro terug!
Zal een tijdje duren voor ik het geld echt in handen heb en er gaat zo'n 30% vanaf voor de te maken kosten, maar toch een pleistertje.

Cheap Tickets stuurde trouwens op dezelfde dag nog s'-avonds laat een mail (de reis was toen al lang achter de rug) met daarin de "veranderde vertrektijden" en het verzoek ermee akkoord te gaan. Dan had ik geen poot om op te staan, zou ik achteraf willen claimen.
Stelletje viezeriken, bah!
Wat goed! Ik zou er iets leuks voor jezelf van kopen. Of een weekendje weg. Of allebei ;)
Nouschi schreef:
20-09-2018 18:01
Oh man ik trek dat ook zo slecht! Hele songteksten plaatsen, pffff.
Ja, en dat er dan meteen eentje overheen komt met een nóg aangrijpender songtekst. Vreselijk.
Karin, dat is dan wel weer fijn :D . Doe er wat leuks mee zou ik zeggen.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
20-09-2018 18:08
Wat goed! Ik zou er iets leuks voor jezelf van kopen. Of een weekendje weg. Of allebei ;)
In ieder geval iets, waarmee ik mijn man een groot plezier ga doen.
Ik begrijp wel een stuk beter waarom ik te zwaar ben, als ik daar lees dat mensen niet kunnen eten van verdriet.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook heel erg verdrietig en het leed van alle betrokkenen is immens, maar ik heb gewoon gegeten zonet.
vrouwjagersma schreef:
20-09-2018 18:32
Ik begrijp wel een stuk beter waarom ik te zwaar ben, als ik daar lees dat mensen niet kunnen eten van verdriet.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook heel erg verdrietig en het leed van alle betrokkenen is immens, maar ik heb gewoon gegeten zonet.

Als je die slachtoffers kent of het hebt zien gebeuren is het tot daar aan toe, maar dit is wel heel erg dramatisch.
Star² schreef:
20-09-2018 18:33
Als je die slachtoffers kent of het hebt zien gebeuren is het tot daar aan toe, maar dit is wel heel erg dramatisch.
Nu gaat het over dat iedereen in het zwart moet, van de pers en de hoogwaardigheidsbekleding en zo.
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2018 18:38
Nu gaat het over dat iedereen in het zwart moet, van de pers en de hoogwaardigheidsbekleding en zo.

O fer fecks sake wat een onzin.
Ik ben blij dat ik hier lees, ik zette net een stukje op dat topic neer dat ik dat emotie opbieden vreselijk overdreven vind. Ik geloof er ook nog niks van al die jankende mensen, en dan zelfs even neer zetten dat je man ook nog eens traaaanen heeft in z'n ogen.

De wereld vergaat niet. Alleen voor de direct betrokkenen hoeft het waarschijnlijk niet meer, maar mijn dag is er echt niet minder om of zo.
vrouwjagersma schreef:
20-09-2018 18:32
Ah, daar gaat het mis. Ik had erwtensoep.

Ik vind het gespeculeer niet kunnen.
Ik vind het ik huil harder dan jij niet kunnen.
Ik trek dat hele drama over de rug van een ander sowieso niet. Doe even normaal.
Margriet van der Linden vind ik ook echt om te kotsen. Wat een sensatiejournalistiek. Ze doet niet onder voor de Telegraaf.
strikjemetstippels schreef:
20-09-2018 18:50
Ik ben blij dat ik hier lees, ik zette net een stukje op dat topic neer dat ik dat emotie opbieden vreselijk overdreven vind. Ik geloof er ook nog niks van al die jankende mensen, en dan zelfs even neer zetten dat je man ook nog eens traaaanen heeft in z'n ogen.

De wereld vergaat niet. Alleen voor de direct betrokkenen hoeft het waarschijnlijk niet meer, maar mijn dag is er echt niet minder om of zo.

Ik kan me voorstellen als je zelf kinderen hebt die ook in zo'n ding vervoerd worden dat je denkt, jemig, dat had ook mij kunnen overkomen.
Toen mijn kinderen nog jonger waren kon me dat ook best raken en ook de arme hongerige kindjes in Afrika enzo.
Zwanger van mijn tweede heb ik al jankend de beelden van de tsunami op tweede kerstdag zitten kijken.
Als iets heel dichtbij komt kun je daar best van slag van zijn, al dan niet hormonaal.

Maar dan hoef je dat niet uitgebreid op een forum uit te meten, vind ik.
Het is natuurlijk gewoon omdat we kille loeders zijn.
vrouwjagersma schreef:
20-09-2018 19:19
Het is natuurlijk gewoon omdat we kille loeders zijn.
Oja, ik heb geen hart :idee:
Een 'ik ben er toch wel even van onder de indruk / van de kaart' is inderdaad ook duidelijk genoeg.
strikjemetstippels schreef:
20-09-2018 18:50

Mijn man had dus wel traaaaanen in zijn ogen. En ik ook vanochtend. Kenissen van ons hebben iets soortgelijks meegemaakt. Dan voel je dat misschien anders. Die zijn twee kinderen verloren bij een auto ongeluk, moeder reed en is heeft zichzelf nooit vergeven en helemaal kapot gegaan.

Mensen huilen al bij een film, ik vind het heel normaal om nu natte ogen te hebben.
Nemaìn’ schreef:
20-09-2018 19:21
Oja, ik heb geen hart :idee:
Ja, ik wilde het niet zeggen, maar inderdaad. Harteloos.
Begrijp me niet verkeerd.
Ik vind het afschuwelijk wat er is gebeurd in Oss.

Dat topic is echt een jank topic geworden. Mee leven tot daar aan toe, maar het lijkt net alsof sommige zelf het “slachtoffer” zijn.
“RiRi” schreef:
20-09-2018 19:24
Begrijp me niet verkeerd.
Ik vind het afschuwelijk wat er is gebeurd in Oss.

Dat topic is echt een jank topic geworden. Mee leven tot daar aan toe, maar het lijkt net alsof sommige zelf het “slachtoffer” zijn.
Zo verlopen dergelijke topics altijd en je mag daar vooral niets van zeggen.
the_Wicked_Witch schreef:
20-09-2018 19:18
Ik kan me voorstellen als je zelf kinderen hebt die ook in zo'n ding vervoerd worden dat je denkt, jemig, dat had ook mij kunnen overkomen.
Toen mijn kinderen nog jonger waren kon me dat ook best raken en ook de arme hongerige kindjes in Afrika enzo.
Zwanger van mijn tweede heb ik al jankend de beelden van de tsunami op tweede kerstdag zitten kijken.
Als iets heel dichtbij komt kun je daar best van slag van zijn, al dan niet hormonaal.

Maar dan hoef je dat niet uitgebreid op een forum uit te meten, vind ik.
Oh genoeg dingen die dicht bij komen bij mij hoor, ik ben totaal niet van steen of zo. Maar ik hou het wel voor me. Misschien vaak veel te veel, maar zo leeg lopen sja, dat vind ik aandacht zoeken.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zou dus weer geen moeite hebben met de beelden te moeten bestuderen. Ik kan me daar volledig van distantiëren. Andere zaken waar niemand maar van verschiet die raken mij nu weer. Maar goed ik ben wel van je tranen in slikken.
20-09-2018 19:22
Mijn man had dus wel traaaaanen in zijn ogen. En ik ook vanochtend. Kenissen van ons hebben iets soortgelijks meegemaakt. Dan voel je dat misschien anders. Die zijn twee kinderen verloren bij een auto ongeluk, moeder reed en is heeft zichzelf nooit vergeven en helemaal kapot gegaan.

Mensen huilen al bij een film, ik vind het heel normaal om nu natte ogen te hebben.

Dat snap ik ergens wel, dat komt omdat je dus van nabij meemaakt wat dat met ouders doet. Het gaat meer om de bijna massa hysterie in dat topic, tot een oordeel over de kleding van de burgemeester aan toe.
20-09-2018 19:22

Nou, je hebt echt geen idee wat mijn familie heeft moeten mee maken. Dus dat kun je niet stellig zeggen, dat het anders is als je iets soortgelijk is overkomen. En dat maakt ook niet uit verder, iedereen reageert anders. Maar op een forum met platte tekst hoef je toch niet elke traan te beschrijven. Dat is echt gewoon aandacht trekken. Niemand die je ziet, je moet die woorden echt met een pauze formuleren en ook nog op send drukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven