Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Effen zwart voor een broek voor mij en stukje met stippels (kon het niet laten). Vond er niet zoveel leuke stofjes bij, dus maar eens op internet bestellen denk ik. Kun je alleen de kwaliteit niet beoordelen. De stof die ik nu heb is een stuk beter als die ik laatst via internet gekocht heb, blijft ook beter in de was denk ik.

Ik vond het via het buurtkrantje. In Rotterdam wilde ik ook al graag maar daar was het alleen overdag. Tuurlijk foto's gemaakt:) Leuk voor later: toen pikte je nog appels, nu snoep, hahaha!
Hahaha leuk! En wat ga je eigenlijk maken, weet je dat al?
mmmm.. had een heel verhaal getypt, maar Mikuutje pakt steeds mijn hand omdat ze met me wil spelen (zit met laptop op bank). En toen was ik mijn hele verhaal kwijt.

Anyway.

Jammie, wat gaat de tijd snel hé, twee jongens al op school!

Evi, kan me voorstellen dat je moe bent van die gebroken nachten!!

Eendtje, veel plezier op de naailes vandaag.

Hier is de luieruitslag gelukkig toch weer zo goed als weg. We gebruiken nu zo min mogelijk vochtige doekjes, maken het goed droog en smeren het dun in. Ik hoop dat het voorlopig even wegblijft. Verder ben ik weer begonnen met het maken van nieuwe spulletjes en hoop ik snel weer een update te kunnen plaatsen. Ook hier is het weer trouwens druilerig, we kunnen niet eens lekker even wandelen ofzo. Blegh.. van mij mag het goede weer wel weer komen hoor!
Arme Miku, concurrentie van de laptop:) Fijn dat de luieruitslag weg is, wat zei de HA ervan?

Wij zijn net bij de HA geweest. Het gaat zoals ik al dacht beter, maar toch morgen nog een keer terug. Vroeger in de middag want misschien door voor een longfoto als hij het niet vertrouwd. Ze is iig weer erg vrolijk, speelt lekker alleen en eet goed (soms te goed: ze beet net tijdens het drinken...)

Ik maak denk een broek voor mezelf, daar zit alles in: ritsen, naden, knopen. Misschien wel te hoog gegrepen hoor, we zien vanavond wel. Anders een rokje of kurkje voor Zusje. Of iets van speelgoed. Ik heb iig 2,5 meter stof gekocht daar moet ik zelfs inpassen:) En nog een metertje stippenstof. Komt wel op:)
Nou Eendtje met 3,5 meter stof kom je echt een heel eind hoor, zeker als je een beetje voordelig knipt. Een broek heb ik zelf alleen nog maar voor Mikuutje gemaakt (2 broekjes met elastiek en één met zakken en een nepgulp). Voor mezelf heb ik het vooralsnog gehouden bij een jurk en een rok. Volgens mij is dat wel moeilijk een broek voor jezelf, maar wel een leuke uitdaging, toch? Ben zelf nu op naailes met een heel leuk jurkje voor Mikuutje bezig.

Bij de HA zijn we niet meer geweest omdat het er vanochtend goed uitzag en ze geen last had bij het verschonen. Ik kijk het dus nog even aan. Nou, ik hoop dat Zusje weer snel helemaal beter is en niet door hoeft voor een longfoto.
Haha, daar kan Evi-mannetje ook wat van. Die vindt de laptop ook erg interessant. Denk steeds dat hij met me wil knuffelen, maar dat is dan een afleidingsmanoeuvre (hmm schrijf je dat zo?). Ben zo ook al een paar keer mijn tekst kwijt geraakt. Leuk dat het zo goed gaat met je winkel joh! Ben benieuwd naar de nieuwe spulletjes! Oh en met de uitslag gaat het dus weer een stuk beter. Fijn!

Eendtje, gelukkig dat het beter gaat met Zus. En ook fijn dat de huisarts haar zo goed in de gaten houdt. Lijkt me ook wel een prettig idee of niet? Maar ze eet dus ook weer goed. Au! Da's minder dat ze je heeft gebeten hmmm.. En leuke stof dus. Leuk een broek voor jezelf ben benieuwd!

Nou heb Evi-mannetje hier alweer in bed gelegd. Dat begint me echt een eigenwijze peuter te worden zeg. Of is het officieel nog een dreumes. Maar in ieder geval hij gooit nu dus elke keer z'n hoofd achterin z'n nek als hij iets niet mag en dan gaat hij heel gefrustreerd huilen. Nu net met het eten ook. Wilde hij absoluut niet gevoerd worden. Dus hebben we hem het bordje en zijn lepel zelf gegeven. In het begin ging het wel. Al moet ik zeggen dat hij de lepel meer voor de sier vast hield en eigenlijk met zijn andere hand alles at. Maar daarna vond hij het leuker om in z'n eten te gaan slaan. Dus toen zijn we maar weer verder gegaan met voeren. Nu ligt hij alweer in bed. Merk dat hij toch nog niet 100% is, want hij redt het gewoon echt niet tot zeven uur. Nou ja ook wel lekker eigenlijk haha!

Dames fijne avond en tot morgen maar weer
Eendtje, hoe is het met Zus. Gaat het weer wat beter dan gisteren? En hoe was je eerste naailes? Ik ben gisteren ook eens op zoek gegaan en heb informatie aangevraagd van iets hier in de buurt. Ben benieuwd. En ik wil eigenlijk morgen stof kopen op de markt. Moet mijn naaimachine natuurlijk wel een keer gaan uitproberen. Eens kijken of er iets leuks in de Knippie staat

Verder hier vanmiddag lekker wezen fietsen met Evi-mannetje. Ben best een stuk gegaan en halverwege had ik een beetje spijt, omdat het leek alsof hij het zat was. Maar dat was eigenlijk maar eventjes gelukkig, dus toen konden we gewoon weer rustig verder. Het is echt heerlijk weer zeg! Dat werd tijd!
Het gaat nog een beetje hetzelfde: ze klinkt alsof ze al 30 jaar rookt. Ze is wel vrolijk en geen verhoging.

Hoe gaat het met Evi mannetje, helemaal beter? En hoe voel jij je?

Naailes was leuk. Ben aan een broek begonnen die je om moet slaan, dichtvouwen en dan een koordje erom. 'kan niet mislukken' volgens de juf:) Leuk dat je ook wat gevonden hebt! Je hebt ook al een naaimachine toch?

We zijn vanmorgen ook wezen fietsen. Het was zulk lekker weer, uiteindelijk naar Goes gefietst, is best een eind met de bakfiets (45 - 60 minuten). Terug hadden we een windje tegen, was hard trappen maar wel leuk:)

Zometeen naar de huisarts, het zou me niks verbazen als we nog door moeten voor een longfoto.
Eendtje, is misschien ook wel beter als jullie door moeten naar het ziekenhuis. Beter het zekere voor het onzekere toch? Of vind je het zelf erg vervelend? Evi-mannetje is ook nog niet helemaal beter hoor. Maar vergeleken bij van de week gaat het wel beter. Maar hij zaagt ook nog behoorlijk.

Leuk je naailes! Nou dus toch je eigen broek gaan maken. Leuk! Ik heb inderdaad vorige week een naaimachine gekocht. Heb hem alleen nog niet gebruikt.

Zo jij hebt inderdaad een aardig stuk getrapt. En terug dus nog een tandje zwaarder. Heb je je lichaamsbeweging dus wel weer gehad voor deze week haha!

Nou succes strakjes!
quote:tilalia2 schreef op 18 november 2008 @ 11:59:

Heel simpel. Je pulkt je kinders uit bed, geeft ze te eten, je poetst je huis, je bekijkt hoe je nou weer eens goedkoop uit kan zijn want het valt niet mee op 1 salaris, na een tijdje klim je tegen de muren op van verveling en sleur, zoek je een creche en ga je weer aan het werk.

Tenminste, zo ervaar ik thuismoederen in NL. In Belgie vond ik het wel leuk, maar hier vind ik het saai.

Maar toch: Succes!

Even over het salaris van haar man: Weet jij veel hoeveel haar man verdient?Beetje kort door de bocht hoor.

Beetje late reactie hierop maar voelde me een beetje aangesproken.

Ik ben ook voornamelijk thuis en mijn man verdient 2xmodaal.
Eendtje, hoe was het bij de HA, nog een foto gemaakt ? Zo jij hebt flink getrapt met de bakfiets. Ik doe het je niet na, ik gebruik hem echt voor de kleine stukjes. Vanmorgen wel boodschappen ermee gedaan. Ik ahd iets meer dan ik dacht dus Job zat helemaal ingeklemd tussen de boodschappen.

Evi, ik vind het zo grappig om te lezen wat Evimannetje doet. Job begon daar een paar maanden terug ook mee. Meneer wil alleen maar zelf eten. Dus laat ik hem maar zelf eten, hij eet een stuk minder sindsdien maar ze hebben nu ook minder nodig. Job gooit ook zijn hoofd achter over als hij het ergens niet mee eens is of gaat gestrekt op de grond liggen. Als ik Nee tegen hem zeg dat begint hij keihard te huilen. Ik kan me niet herinneren dat die andere dat ook deden, Job is gewoon een driftkikkertje, lijkt op zijn oma.

Kiddootje, geen idee wat het salaris van haar man is en eerlijk gezegd interesseert me het ook niet. De een kan rondkomen van 1X modaal en de ander nog niet van 3X modaal.
Haha Jammie, dus het komt je bekend voor Evi-mannetjes gedrag. Ik ben er vooral zelf zo verbaasd over. Tot nu toe was het steeds een heel meegaand mannetje. Maar goed, een baby heeft ook niet zulke buien denk ik haha. Maar goed, alles was steeds best. Maar nu begint dat echt te veranderen. Wel grappig, want het schijnt dat zijn vader ook inderdaad zo'n driftkikker was. Nou ja we zien wel waar het schip strandt, maar voorlopig negeer ik zijn gedrag gewoon zoveel mogelijk.

Hier net gewoon nog een uur geslapen. Echt erg. Maar goed, ik zal het wel nodig hebben.
Nou, net terug uit het ziekenhuis. Geen foto, wel sterkere anti biotica. Het is waarschijnlijk een virus, maar voor de zekerheid toch ook een antibioticum voor als het een bacterie is. Zusje is vrolijk, wel moe maar dat ben ik ook na zo'n dag dus zegt niks. Afwachten maar. Ik ben bekaf, moest broer meenemen naar de EH want vriendlief moest naar de fysio. Hijw as heel zoet met zieke Ernie en leidde Zusje lekker af:) Daarna nog naar de apotheek, superdruk. Gelukkig stond vriendlief klaar met avondeten toen we thuiskwamen:)

Nu lekker op de bank liggen.
Miku, had jij het nu laatst over een moeder cafe? We willen hier in de buurt ook zoiets opzetten, maar waar beginnen we:)
Nee Eendtje, dat was Evi. Die doet daar vrijwilligerswerk. Hoe gaat het nu met Zusje. Ik hoop dat ze snel weer beter is. Al die medicijnen voor zo'n klein meiske.

Fijn dat je naailes leuk was! Ben benieuwd naar je broek.

Evi, het wordt nu wel tijd dat je je naaimachine gaat gebruiken hoor! Heb je die Pfaff Hobby gekocht?
He meiden,

Eendtje, wat een drukte gisteren dus allemaal met Zusje. Ik hoop dat ze nu echt gaat opknappen. Kan me trouwens voorstellen dat je helemaal kapot bent. Dat is ook zwaar enerverend en dan ook nog met twee kindjes... Ik help inderdaad mee met het peutercafe hier. Hier wordt het officieel georganiseerd vanuit de kraamzorg. Op die manier bereik je snel veel jonge moeders. Die dan 1x in de maand samen kunnen komen op het kraambureau. Je hebt sowieso een locatie nodig, maar dan zou je ook bijvoorbeeld flyers neer kunnen leggen bij de verloskundigenpraktijk bij jullie in de buurt, bij de bibliotheek, bij het consultatiebureau. Zo bereik je best een aantal mensen. En ik heb een hyves opgezet voor alle moeders die ook naar het peutercafe gaan. Op zich loopt dat nog niet zo storm, maar het idee ervan is dat je contact kunt houden tussen de peutercafés in zeg maar. Nou ja als je nog meer wilt weten over hoe we het hier doen, moet je maar even vragen of mailen.

Miku, het wordt inderdaad echt tijd voor een eerste project. Heb vanochtend in de Knippie gekeken en ik vond het alleen een beetje tegenvallen. Er stond eigenlijk alleen een tuinbroek in in Evi-mannetjes zijn maat, maar die vond ik niet zo leuk Een beetje te baby, dus toen heb ik er net maar eentje gekocht bij de Zara haha! Nou ja goed, ik ga nog eens even verder kijken wat ik kan gaan maken.

Nou ik ga mijn bed nog even in.

Dames tot later!

Ik ga na het weekend toch ook maar met Evi-mannetje naar de huisarts. Die zit ook nog steeds heel vol en vannacht was echt weer een terrornacht. Hij is serieus wakker geworden om half elf, twaalf uur, half twee, kwart voor drie, vier uur en vijf uur. Is nu ook al bijna twee weken dat hij zo slecht slaapt en ik wil even zeker weten dat het ook niet zijn longen of zijn oren zijn. Zou ook zo ontaard zijn als ik dan lekker met hem aanmodder. Maar goed, vanochtend even naar de stad geweest. Ik wilde even naar de markt om een stofje te gaan halen. Maar hij trok het gewoon echt niet. Had nog even met twee vriendinnen afgesproken, maar ik ben vroegtijdig weer weggegaan. Toen heb ik hem een half uur getild in de tram omdat hij niet in z'n wagen wilde zitten ;-( Nou ja niet zo'n succes dus. Nu ligt hij te slapen. En ik kruip er denk ik ook nog maar even in.
Schrik me hier net het apezuur (je gaat een beetje op je woorden letten he als je kinderen hebt;)) Broer lag -met protest - in bed voor een middagslaapje. Hoor ik opeens zijn kamerdeur. Ik ren naar de gang, staat meneer boven aan de trap (hekje was open, hij lag toch in zijn ledikant) in zijn slaapzak: 'Broer noeg slape' ofwel: ik heb genoeg geslapen...
Oh Eendtje, kan me voorstellen dat je een hartverzakking hebt gehad!
Sjezus dan schrik je je echt rot ja! Hoe is het met Zusje?

Evi, Beroerd hoor die gebroken nachten. Ik zou idd ook even bij de dokter langs gaan om hem even te laten nakijken. Duurt nu wel lang toch.
Ja Miku, vind ik ook en dan weet ik in ieder geval zeker dat het niets lichamelijks is. Anders is het ook zo zielig als ik hem maar door laat lopen en het is niet helemaal goed.
Met Zusje gaat het iets beter, maar ze piept nog vreselijk. Van die nieuwe antibiotoca krijgt ze diaree, en dat deed pijn denk ik want ze huilde vanmiddag flink. Ze slaap nu, ik hoop dat ze doorslaapt maar denk het niet.

Ik heb vanmiddag maar meteen zijn nieuwe grote bed in elkaar gezet (hadden we pas gekocht, zo van dan hebben we er vast 1). Hij vond het heel normaal dat er een groot bed stond. 'bed winkel kocht' Net naar bed gebracht. Hij mocht kiezen: bed of ledikant. Hij koos als vanzelfsprekend voor het bed, ik legde hem erin en hij slaapt. Ben benieuwd hoe het vannacht en morgenochtend gaat. Middagslaapjes zijn nu helemaal verleden tijd denk ik, maar dan gaan we hem 's avonds wat eerder naar bed doen denk ik.
Ach wat worden ze toch snel groot hé Eendtje!
Eendtje, gek he dat het zo snel gaat. Maar wel leuk dat het allemaal zo vanzelf gaat. Heeft de arts trouwens niet gezegd dat je Zusje yoghurt of yakult kunt geven tegen de diarree. Toen Evi-mannetje in december die longontsteking heeft gehad, toen heeft íe in eerste instantie die amoxihuppeldepup gekregen, maar die was ook niet breed genoeg. Dus toen hebben we een antibioticum gekregen dat een breder spectrum doodmaakt zeg maar. Denk dat dat dezelfde is die Zusje nu heeft gekregen. De dokter adviseerde toen om hem yakult te geven (1/3 flesje op een dag) of yoghurt. Gewoon volle yoghurt. De yakult ging er bij hem absoluut niet in. Maar de yoghurt hielp heel erg tegen de diarree.
Oh vergeet ik trouwens helemaal te zeggen. Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Lag om acht uur voor pampus. Toen is Evi-mannetje om half twaalf nog 1 keertje wakker geweest en dat was het! Dus om kwart voor acht lekker met hem eruit gegaan en ik voel me als herboren!!
Thomas stond een keer met slaapzak en al beneden. Toen vond ik het ook tijd een groot bed met en dekbed. Balen dat broer zijn slaapje over is. Tomas en Wouter sliepen tot ze 3 waren echt wel 3 uur tussen de middag en van het een op andere moment was het over.

Evi, balen he die gebroken nachten, zeker nu je weer extra moe bent. Wel slim om even naar de HA te gaan. Job is ook nog niet optimaal, slaapt weer 2x overdag, maar gelukkig ook snachts.

Gisteren kwam er een toch met 68 vrachtwagens met gehadicapten erin door ons dorp, luid toeterend. De jonges vonden het natuurlijk geweldig.

Miku, mijn zus vond het hoofddoekje geweldig. Ze heeft gelijk je site even bekeken en vond er erg leuke dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven