Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Butterscotch schreef:
24-09-2018 15:29
Haha ik heb ook zo iemand die de hele tijd van die tegeltjeswijsheden en boeddhistisch/spiritueel gedoe plaatst. Zo dingen in de trend van:
"Wie goed doet goed ontmoet"
"Hebzucht is het kwaad van de wereld"
"Wereldvrede begint bij jezelf"
"Wees lief en geduldig met elkaar heb respect voor anderen.." etc.
"Boeddha zei eens..."

En dan tussendoor plaatjes zoals:
"Die vuile luie vluchtelingen stelen al ons geld!" ; "Moslims zijn achterlijk!"

:D .
Omg :facepalm:
Mag iets van Instagram ook?

Ik volgde eens een oud-collega die inmiddels getrouwd is en twee kinderen heeft. Komt de ene na de ander 'perfecte' foto voorbij met de hashtags #lieve(naam kind 1) of #lieve (naam kind 2), #genieten, #gezegend en meer van dit soort dingen. De eerste keer dat ik de namen van de kinderen in de hasthags zag staan, dacht ik dat het betreffende kind was overleden... Je kan hopelijk nagaan waarom ik haar niet meer volg.
In this mad house we must all survive
:rofl:

Dit soort plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo van dit soort "ik heb mijn echte vrienden leren kennen, zoveel mensen mes in mijn rug gestoken-blabla", ergens nog een eigen statusupdate van 'houdt het nooit op, het is moeilijk maar ik mag niet opgeven pfff"

Bedenk dat even gemiddeld zo'n 10 keer per week.

En dan....

Afbeelding

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
iones schreef:
24-09-2018 15:33
Ik deel vooral grapjes. Dan kunnen de mensen nog eens lachen.

Maar laatst was er weer een of andere instantie die mij een foto onder mijn neus drukte van geslachte honden.
Alsof het verschil maakt dat ik daarvan op de hoogte ben, dat ik dat gezien heb! Alsof het zin heeft dat ik er slecht van slaap en die honden daarmee geholpen zijn! Achterlijk volk!

Nou, ben ik geheel met je eens. Toch.. die rottige bontjes op (winter-)jassen komen dus vaak van honden en katten, die levend gevild worden. En eigenlijk wil ik dat zo veel mogelijk mensen dat weten, maar ik wil de beelden zelf niet zien óf delen.
Ik vind het vooral beroerd dat je nog amper jassen kunt kopen zónder zo'n bontje. En ik weet dat ze niet allemaal van echt dier zijn, maar dat verschil is moeilijk te zien. Bovendien vind ik die bontjes afschuwelijk.
Later is nu
Butterscotch :rofl:

Maar diegene klaagt natuurlijk niet he, die laat zien hoe sterk ze is.
Later is nu
derooiekater schreef:
20-09-2018 16:37
Laat ik voorop stellen dat ik het verschrikkelijk vind het drama in Oss.

Maar wat heeft het voor meer waarde dat ik mijn profielfoto zwart maak?
Net als https://www.facebook.com/Liefsxx/photos ... =3&theater
Vaak gaat het om mensen die het nieuws niet eens bijhouden. maar gewoon willen laten zien hoe medelevend ze zijn
Ik ben lid geworden van een FB weggeefgroep omdat ik de spullen anders zelf naar de kringloop moet brengen ;)

Maar echt, wat een gegraai en gebedel zeg. Had het er gisteren voor slapen op gezet en net thuis van werk. Tsunami van allemaal berichten met bedelverhalen en zielige verhalen. Het zijn gewoon keukenspullen en baby- en kinderspullen, niks bijzonders, dat ligt voor 1 a 2 euro ook wel in de kringloop winkel. Ik krijg zelfs specifiek vragen of ik gratis ook nog zus en zo heb, schaamteloos.
Dreamer schreef:
25-09-2018 10:45
Butterscotch :rofl:

Maar diegene klaagt natuurlijk niet he, die laat zien hoe sterk ze is.
Wahaha ja je hebt wel gelijk :D .

Muntjeinmijnbroekzak,

Je zou nu zo ergens random bv de tiende reactie er uit moeten nemen en zeggen dat je het aan haar weggeeft...liefst iemand zonder zielig verhaal maar die gewoon "interesse" ofzo zegt...en dan zien hoe het ontploft. Hoezo je geeft het aan haar, ik had toch veel eerder gereageerd? Hoezo, je kan toch ook lezen dat ik het veel beter kan gebruiken dan zij? ...

:D
Ik heb eens gereageerd op iemand die een paar jaar geleden, toen we de stroom aan asielzoekers hadden, een plaatje had neergezet
Was een plaatje van de wereldbol met daaronder de tekst: I don't see any borders, do you?

Toen aan haar gevraagd of ze haar schutting ook ging weghalen, want dat was ook een grens , volgens mij.
was ze gepikeerd. :-P
Butterscotch schreef:
25-09-2018 14:46
Wahaha ja je hebt wel gelijk :D .

Muntjeinmijnbroekzak,

Je zou nu zo ergens random bv de tiende reactie er uit moeten nemen en zeggen dat je het aan haar weggeeft...liefst iemand zonder zielig verhaal maar die gewoon "interesse" ofzo zegt...en dan zien hoe het ontploft. Hoezo je geeft het aan haar, ik had toch veel eerder gereageerd? Hoezo, je kan toch ook lezen dat ik het veel beter kan gebruiken dan zij? ...

:D
Haha, nu wil ik dat echt heel graag doen!
pearle schreef:
25-09-2018 14:55
Ik heb eens gereageerd op iemand die een paar jaar geleden, toen we de stroom aan asielzoekers hadden, een plaatje had neergezet
Was een plaatje van de wereldbol met daaronder de tekst: I don't see any borders, do you?

Toen aan haar gevraagd of ze haar schutting ook ging weghalen, want dat was ook een grens , volgens mij.
was ze gepikeerd. :-P
:rofl:
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
25-09-2018 15:08
Haha, nu wil ik dat echt heel graag doen!
DOEN!! :rofl:
Oh ja, teksten over mensen die je in de steek laten, een en al deceptie, verholen verwijten. Dat is van mensen die niet lekker in hun vel zitten en dat zo uiten denk ik. Hou ik me niet mee bezig. Reageer er niet op, kan er niets mee. Doe het zelf ook niet.
Vaak zijn dat ook mensen die iets uitgevreten hebben wat hun aangerekend wordt. En dan gaan ze op die manier terugslaan.

Dreamer schreef:
25-09-2018 10:43
Nou, ben ik geheel met je eens. Toch.. die rottige bontjes op (winter-)jassen komen dus vaak van honden en katten, die levend gevild worden. En eigenlijk wil ik dat zo veel mogelijk mensen dat weten, maar ik wil de beelden zelf niet zien óf delen.
Ik vind het vooral beroerd dat je nog amper jassen kunt kopen zónder zo'n bontje. En ik weet dat ze niet allemaal van echt dier zijn, maar dat verschil is moeilijk te zien. Bovendien vind ik die bontjes afschuwelijk.
Wat is dat toch, dat men weer terug wil naar bontjes? Ongeacht wat er aan vooraf wordt gegaan? Prada heeft ook weer volop bont in de collectie.

Maar vraagje: wat heeft het voor zin dat mensen dat hier weten? Die Aziaten doen toch niets op uit op wat de mensen hier denken en vinden. Een zoveelste petitie er tegen aan knallen. En dan? Die gaat recht naar de prullenbak.
Tekst van een plaatje kan het plaatje niet plakken.

" Als ik naar mijn dochter kijk dan denk ik ........... wat ben je toch mooi lief en o zo geweldig!
En ineens realiseer ik me dan dat ze deze eigenschappen van mij heeft.

Gepost door een moeder :sick: :sick:
Ieuw!

Ik hou toch al niet zo van al dat verheerlijken.
iones schreef:
25-09-2018 17:45

Maar vraagje: wat heeft het voor zin dat mensen dat hier weten? Die Aziaten doen toch niets op uit op wat de mensen hier denken en vinden. Een zoveelste petitie er tegen aan knallen. En dan? Die gaat recht naar de prullenbak.
Ik weet van een aantal meisjes, die gek zijn op honden en katten en wel die bontjes dragen. Ik hoop dus dat ze met kennis ook minder bont zullen gaan dragen, waardoor het minder nodig is. Toch geloof ik ook dat ze het gewoon 'niet zien' ofzo.
Later is nu
derooiekater schreef:
25-09-2018 19:48

" Als ik naar mijn dochter kijk dan denk ik ........... wat ben je toch mooi lief en o zo geweldig!

Ooooooh vreselijk!!!. Helaas (of eigenlijk maar beter misschien) heb ik nooit zulke plaatjes enz op m'n Facebook.
derooiekater schreef:
25-09-2018 19:48

Afbeelding

Zo mooi vormgegeven ook :love:
Later is nu
Dreamer schreef:
26-09-2018 08:34
Ik weet van een aantal meisjes, die gek zijn op honden en katten en wel die bontjes dragen. Ik hoop dus dat ze met kennis ook minder bont zullen gaan dragen, waardoor het minder nodig is. Toch geloof ik ook dat ze het gewoon 'niet zien' ofzo.
Maar bont is toch gewoon een fout product, ongeacht van welk dier?
Dreamer schreef:
26-09-2018 10:12
Afbeelding

Zo mooi vormgegeven ook :love:

Mijn moeder tagt mij dus met dat soort berichten/plaatjes en ik heb al gezegd dat dat van mij niet hoeft.
En als ik het niet 'like' dan kan ze de volgende keer dat ik haar zie daar dus een opmerking over maken. Ik zeg dan maar dat ik het niet gezien heb, zelfs met de tag "vreemd hè, Facebook doet wel vaker raar de laatste tijd." En dan ben ik er weer even vanaf :facepalm:
"I love not Man the less, but Nature more..."
iones schreef:
26-09-2018 17:51
Maar bont is toch gewoon een fout product, ongeacht van welk dier?

Ja, maar van een (levend gevilde) hond of kat, klinkt veel erger dan van een .. eh.. schaap, dat toch al dood ging voor eten. Net als die doodgeknuppelde zeehondjes.

Ik denk ook dat veel mensen het niet weten, omdat we lange tijd alleen maar nepbont hadden. Ik heb ook lang geloofd, dat die bontkraagjes nep waren.
Later is nu
Dreamer schreef:
26-09-2018 21:00
Ja, maar van een (levend gevilde) hond of kat, klinkt veel erger dan van een .. eh.. schaap, dat toch al dood ging voor eten. Net als die doodgeknuppelde zeehondjes.

Ik denk ook dat veel mensen het niet weten, omdat we lange tijd alleen maar nepbont hadden. Ik heb ook lang geloofd, dat die bontkraagjes nep waren.

Eens. Ik heb een tas met geitenbont/vacht bv.
En ik weet dat de Inuit op Groenland gewoon een jaarlijks quotum zeehonden mogen schieten. Die worden btw helemaal gebruikt, vlees, botten èn de vacht.
Daar heb ik eigenlijk geen moeite mee.
Dreamer schreef:
26-09-2018 21:00
Bont is zo goed als nooit van een dier dat 'toch dood ging voor eten'. Ook konijnenbont bijvoorbeeld. Ja konijn ligt met de kerst in de supermarkt om te eten, maar dat zijn andere konijnen dan die gefokt worden voor hun bont.
@dreamer dat plaatje ja nog bedankt!

Ga toch eens uitzoeken hoe ik plaatjes moet plakken.
Froezel schreef:
26-09-2018 10:02
Ooooooh vreselijk!!!. Helaas (of eigenlijk maar beter misschien) heb ik nooit zulke plaatjes enz op m'n Facebook.
Moeders ophemelen vind ik sowieso vreselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven