Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Dreamer schreef:
26-09-2018 21:00
Ja, maar van een (levend gevilde) hond of kat, klinkt veel erger dan van een .. eh.. schaap, dat toch al dood ging voor eten. Net als die doodgeknuppelde zeehondjes.

Ik denk ook dat veel mensen het niet weten, omdat we lange tijd alleen maar nepbont hadden. Ik heb ook lang geloofd, dat die bontkraagjes nep waren.
Ik wist dat ook niet, dat ze leven gevild worden. Waarom zouden ze dat doen, dan stribbelt zo'n dier toch tegen? Dan kun je beter eerst dood of bewusteloos maken met een harde klap, dat is zo gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
27-09-2018 19:52
Ik wist dat ook niet, dat ze leven gevild worden. Waarom zouden ze dat doen, dan stribbelt zo'n dier toch tegen? Dan kun je beter eerst dood of bewusteloos maken met een harde klap, dat is zo gebeurd.
Omdat ze geloven dat het bont dan mooier is, volgens mij. In het westen worden pelsdieren (anaal) geelectrocuteerd omdat de vacht dan blijkbaar mooier blijft.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ja anders komt er bloed op het bont
Alle reacties Link kopieren
"Facebook (en messenger) uit.
Voorbereiding op een halve marathon en vroeg naar bed."

Door een volwasse geplaatst moet echt moeite doen om niet te vragen of die misschien een sticker wil voor zijn goeie daad?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ineens weer een heleboel advertenties (van FB) op mijn tijdlijn. Alles gelijk als ´niet relevant´ weggeklikt.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heerlijk met mijn kinderen gewandeld. De meiden waren echt buitengewoon enthousiast.

Ik dacht nog he? ze heeft toch geen kinderen??

Nee, inderdaad ze heeft het over haar honden, zucht.
Draakje2018 schreef:
29-09-2018 20:43
Vandaag heerlijk met mijn kinderen gewandeld. De meiden waren echt buitengewoon enthousiast.

Ik dacht nog he? ze heeft toch geen kinderen??

Nee, inderdaad ze heeft het over haar honden, zucht.
Is het niet “kindertjes”? :P
Dreamer schreef:
25-09-2018 10:43
Nou, ben ik geheel met je eens. Toch.. die rottige bontjes op (winter-)jassen komen dus vaak van honden en katten, die levend gevild worden. En eigenlijk wil ik dat zo veel mogelijk mensen dat weten, maar ik wil de beelden zelf niet zien óf delen.
Ik vind het vooral beroerd dat je nog amper jassen kunt kopen zónder zo'n bontje. En ik weet dat ze niet allemaal van echt dier zijn, maar dat verschil is moeilijk te zien. Bovendien vind ik die bontjes afschuwelijk.
Ik weet niet waar jij je jassen koopt maar op schimmige winkels in de Vlamingstraat na worden er nauwelijks jassen met echt bont verkocht?
Kledingkastrose schreef:
29-09-2018 23:19
Ik weet niet waar jij je jassen koopt maar op schimmige winkels in de Vlamingstraat na worden er nauwelijks jassen met echt bont verkocht?
Bijna alle bontkraagjes aan jassen zijn echt bont, vaak wasbeerhond maar vos of konijn kan ook. Ook de bontkraagjes aan kinderjasjes. Mensen denken dat het nep is, omdat het niet persé dure jassen zijn, maar echt bont uit China is tegenwoordig goedkoper dan nep.

Overigens zijn honden- en kattenbont in Europa verboden sinds 2008. Maar andere dieren anaal elektrocuteren is toch niet minder erg!
Mik* schreef:
30-09-2018 08:17
Bijna alle bontkraagjes aan jassen zijn echt bont, vaak wasbeerhond maar vos of konijn kan ook. Ook de bontkraagjes aan kinderjasjes. Mensen denken dat het nep is, omdat het niet persé dure jassen zijn, maar echt bont uit China is tegenwoordig goedkoper dan nep.

Overigens zijn honden- en kattenbont in Europa verboden sinds 2008. Maar andere dieren anaal elektrocuteren is toch niet minder erg!
Ja hier! Ik had een jasje voor zoon met bontkraag op internet besteld. Stond bij dat het nepbont was. Ik test het net door een paar haartjes bij een aansteker te houden en jawel, het is bont/haar, dat kun je goed ruiken.

Had het kraagje er al afgehaald omdat ik het graag zonder wilde, maar het zat bij het jasje.

Echt belachelijk. Heb het bedrijf al een berichtje gestuurd. Via FB, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
'1 november, heel Nederland staakt. We willen ons ziekenfonds terug'. Allemaal delen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Kledingkastrose schreef:
29-09-2018 23:19
Ik weet niet waar jij je jassen koopt maar op schimmige winkels in de Vlamingstraat na worden er nauwelijks jassen met echt bont verkocht?

Of je leest je eens in. Ga ik ook doen, want 'de Vlamingstraat' is kennelijk een uitdrukking, die nog niet echt ingeburgerd is
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En het stomme vind ik dus, dat de meeste mensen die bontjes er inderdaad afhalen, want je het zit vaak op verder leuke jasjes, maar je wilt geen kraagje.
Later is nu
Dreamer schreef:
30-09-2018 10:25
En het stomme vind ik dus, dat de meeste mensen die bontjes er inderdaad afhalen, want je het zit vaak op verder leuke jasjes, maar je wilt geen kraagje.
Ja precies. Nu voel ik me nog lullig ook, is zo'n konijntje dood gegaan voor een bontje dat ik er gelijk afhaal.

Zoon wilde het bontje begraven toen we ontdekten dat het echt bont was. Doen we dat maar.
Alle reacties Link kopieren
Ah lief.. :heart:
Later is nu
Lief van zoon :heart:

Je kan het ook naar Bont voor Dieren sturen die het gebruiken voor voorlichting, als zoon er graag wat goeds mee wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Truusdemier1981 schreef:
30-09-2018 09:58
'1 november, heel Nederland staakt. We willen ons ziekenfonds terug'. Allemaal delen. :facepalm:
Waar is het teiltje als je hem nodig heb.
Mik* schreef:
30-09-2018 08:17
Bijna alle bontkraagjes aan jassen zijn echt bont, vaak wasbeerhond maar vos of konijn kan ook. Ook de bontkraagjes aan kinderjasjes. Mensen denken dat het nep is, omdat het niet persé dure jassen zijn, maar echt bont uit China is tegenwoordig goedkoper dan nep.

Overigens zijn honden- en kattenbont in Europa verboden sinds 2008. Maar andere dieren anaal elektrocuteren is toch niet minder erg!
Dat ligt aan jezelf dat je zo denkt. De meeste grote (nette) ketens gebruiken helemaal geen bont. De bontkraagjes zitten aan de meer schimmige en de asomerken, niet aan jassen in de Bijenkorf.
Alle reacties Link kopieren
Kan die bond discussie niet ergens anders? Dit heeft toch niks meer met facebook ergernissen te maken?
Kledingkastrose schreef:
30-09-2018 17:01
Dat ligt aan jezelf dat je zo denkt. De meeste grote (nette) ketens gebruiken helemaal geen bont. De bontkraagjes zitten aan de meer schimmige en de asomerken, niet aan jassen in de Bijenkorf.
Toen ik bij de Bijenkorf werkte tijdens mijn studententijd zaten daar wel degelijk bontkragen aan jassen. Echte.
Alle reacties Link kopieren
Kledingkastrose schreef:
30-09-2018 17:01
Dat ligt aan jezelf dat je zo denkt. De meeste grote (nette) ketens gebruiken helemaal geen bont. De bontkraagjes zitten aan de meer schimmige en de asomerken, niet aan jassen in de Bijenkorf.

Ja, van schimmige kledingmerken heb jij bovenop je hoge paard vást geen last. Manmanman...

Sorry
Bontdiscussie wat mij betreft bij deze gestaakt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kledingkastrose schreef:
29-09-2018 23:16
Is het niet “kindertjes”? :P
O, ja je hebt nog gelijk ook :)
Truusdemier1981 schreef:
30-09-2018 09:58
'1 november, heel Nederland staakt. We willen ons ziekenfonds terug'. Allemaal delen. :facepalm:
Cool. Mogen we allemaal staken?
derooiekater schreef:
30-09-2018 17:09
Kan die bont discussie niet ergens anders? Dit heeft toch niks meer met facebook ergernissen te maken?
Nou inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Is dit weer iets nieuws geld inzamelen ter ere van je verjaardag? Krijg ineens allemaal berichten van mensen die n bijna jarig zijn. Ze willen dan geen kado maar een donatie voor een goed doel.
Met zn ticker er bij hoeveel er al is opgehaald van het streef bedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven