Ergerlijke facebookberichten deel 5
woensdag 12 september 2018 om 18:31
Ik heb inderdaad het idee dat het vaak types zijn waarbij het achter gesloten deuren niet altijd zuivere koek is. Alsof ze bevestiging willen van de buitenwereld omdat ze het van hun eigen partner niet krijgen. Ergens vind ik het wel zielig, soms zijn het hele lieve mensen die dit doen.Kwebbeltje91 schreef: ↑12-09-2018 18:24Ze hebben gewoon chronisch aandacht tekort. 'Zie ons het perfecte stel of gezin uithangen'
Zo heb ik iemand in de familie die dit veel doet, terwijl het behoorlijk kan donderen in hun relatie. Maar nu ze sinds dit jaar een kind erbij hebben 'is het plaatje compleet en kunnen we alles aan'.
Yuk.
woensdag 12 september 2018 om 21:40
waarom zit je daar? Er is ook een super rustige Nederlandse groep voor ouders met een bepaald aantal kinderen...aspirientje schreef: ↑08-11-2016 21:25Ik moet ook maar eens plakrechten aanvragen. Ik zit sinds kort in een facebookgroep met low budget kooktips en my god, er gaat een wereld aan taalfouten, relletjes en glitterplaatjes voor me open.
woensdag 12 september 2018 om 23:36
Vandaag in een groep :
*Plaatje van een plant*
Bericht:
Mijn kind heeft een stuk van deze plant gegeten, weet iemand of hij giftig is ?
What the fuck, dus je kind eet een stuk plant ( kan ) maar ipv de giflijn bellen, de huisarts, de HAP, ga je op FB vragen of de plant giftig is ?
Te dom om te poepen. Echt waar.
*Plaatje van een plant*
Bericht:
Mijn kind heeft een stuk van deze plant gegeten, weet iemand of hij giftig is ?
What the fuck, dus je kind eet een stuk plant ( kan ) maar ipv de giflijn bellen, de huisarts, de HAP, ga je op FB vragen of de plant giftig is ?
Te dom om te poepen. Echt waar.
Dus.
woensdag 12 september 2018 om 23:39
Ik had er twee die van vlees naar vega gingen.derooiekater schreef: ↑12-09-2018 19:23Ik heb er nu 1 die van vega naar vegan aan het overstappen is met de bijbehorende filmpjes en teksten dat vlees eters moordenaars zijn etc...... Denk dat die er binnenkort wel af vliegt. Laat mij zelf beslissen.
Dikke prima, vooral doen als het goed voelt.
De een hoor je er niet overdreven veel over ( hij heeft valess geliked enzo, en post soms een vega - gerecht , prima )
maar de ander is de Jehova getuige van de vegaclan geworden.
Bij elk recept of elke bbq, gourmet, uit eten wat iemand anders post voelt hij zich geroepen om eronder te reageren met vega recepten, of te roepen dat hij geen 'zielige diertjes wil doodvermoorden' ( Veertig plus he, geen kind meer ) voor zijn eten.
Deze persoon is ook niet meer een vriend van mij. Zo vervelend.
Dus.
donderdag 13 september 2018 om 08:19
-Bodhi- schreef: ↑12-09-2018 18:14Eens! Of gigantisch lange liefdesbetuigingen aan de beste partner ter wereld. Als in: "Mijn steun en toeverlaat, mijn beste vriend, mijn rots in de branding. Bedankt voor alles."
Ik kan niet begrijpen waarom dat niet gewoon in privésetting tegen elkaar gezegd kan worden in plaats van zo openbaar.
Als er veel van dat soort plaatjes als over mijn zoon/dochter/partner rondgaan roep ik altijd even de woonkamer in "Jullie weten dat ik trots op je ben he?" en dan zie ik verbaasde blikken, hoor wat instemmend gemurmel (van degene die geen oordopjes inheeft) en is alles zoals het was. Echt niet dat mijn gezinsleden in zoiets getagd willen worden.
Later is nu
donderdag 13 september 2018 om 08:22
Ik heb er van de week net iemand afgegooid, de steeds maar filmpjes en plaatjes bleef delen. Ik ben zelf vegetariër en hoef die ellende niet te zien, dank je. Had al een aantal sites geblokkeerd (verder postte ze wel leuke dingen) maar ze blijven maar langskomen. Na de zoveelste zielige bloedende koe had ik het wel gehad. Ik vind het ook behoorlijk averechts werken naar mensen toe, die vlees eten. Die blokkeren dat vast ook gewoon.derooiekater schreef: ↑12-09-2018 19:23Ik heb er nu 1 die van vega naar vegan aan het overstappen is met de bijbehorende filmpjes en teksten dat vlees eters moordenaars zijn etc...... Denk dat die er binnenkort wel af vliegt. Laat mij zelf beslissen.
Het is overigens al de tweede veganist, die ik om die reden verwijderd heb.
Later is nu
donderdag 13 september 2018 om 14:16
Klopt heb veel van die sites geblokkeerd. Ik noem mijzelf parttime vegetariër ik eer nog zn 1 a 2 keer meer week vlees.Dreamer schreef: ↑13-09-2018 08:22Ik heb er van de week net iemand afgegooid, de steeds maar filmpjes en plaatjes bleef delen. Ik ben zelf vegetariër en hoef die ellende niet te zien, dank je. Had al een aantal sites geblokkeerd (verder postte ze wel leuke dingen) maar ze blijven maar langskomen. Na de zoveelste zielige bloedende koe had ik het wel gehad. Ik vind het ook behoorlijk averechts werken naar mensen toe, die vlees eten. Die blokkeren dat vast ook gewoon.
En met zulke berichten ga ik echt nket die 2 stukjes vlees op geven per week.

donderdag 13 september 2018 om 15:23
Voor de bestaansreden van de groep: low budget kooktips. Het werd me te gortig qua verwijten en pesterijen en geklaag, dus ik ben er alweer een tijdje weg.
donderdag 13 september 2018 om 18:56
Ik zit er nog weet niet voor hoelang want ik zou dit hele topic vol kunnen spammen er meeaspirientje schreef: ↑13-09-2018 15:23Voor de bestaansreden van de groep: low budget kooktips. Het werd me te gortig qua verwijten en pesterijen en geklaag, dus ik ben er alweer een tijdje weg.

maandag 17 september 2018 om 13:34
Butterscotch schreef: ↑17-09-2018 12:59Maar je kan je wel voorstellen dat de reacties ernaast zijn "klopt helemaal!" En "deze is ook precies hoe ik mij voel!" ?![]()

maandag 17 september 2018 om 15:50
Ik ben niet vega (wel flexitariër). Ik heb twee veganisten op mijn tijdlijn. De ene plaatst bloedende koeien en zielige varkens. De ander plaatst recepten. Mag jij raden wat mij meer stimuleert om vlees te laten staan.Dreamer schreef: ↑13-09-2018 08:22Ik heb er van de week net iemand afgegooid, de steeds maar filmpjes en plaatjes bleef delen. Ik ben zelf vegetariër en hoef die ellende niet te zien, dank je. Had al een aantal sites geblokkeerd (verder postte ze wel leuke dingen) maar ze blijven maar langskomen. Na de zoveelste zielige bloedende koe had ik het wel gehad. Ik vind het ook behoorlijk averechts werken naar mensen toe, die vlees eten. Die blokkeren dat vast ook gewoon.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
maandag 17 september 2018 om 15:57
Nou, ik denk die recepten. Dat heb ik precies zo!
Later is nu

maandag 17 september 2018 om 18:15
Butterscotch schreef: ↑17-09-2018 12:59Maar je kan je wel voorstellen dat de reacties ernaast zijn "klopt helemaal!" En "deze is ook precies hoe ik mij voel!" ?![]()

maandag 17 september 2018 om 22:46
Vandaag postte een vriendin van me:
I won't share a picture of a slaughtered whale on my wall. But if you want whaling to stop, please sign: https://secure.avaaz.org/
Fijn! Had er al genoeg door mijn newsfeed zien komen.
I won't share a picture of a slaughtered whale on my wall. But if you want whaling to stop, please sign: https://secure.avaaz.org/
Fijn! Had er al genoeg door mijn newsfeed zien komen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 18 september 2018 om 08:36
Eigenlijk zou je zo eens iets op je tijdlijn moeten posten:
"Kopieer, like, deel plak als je het eens bent dat allerlei ziektes stom zijn en allerlei mensen onempatisch. Lekker gemakkelijk en eenvoudig. Is je geweten weer gerustgesteld dat jij je medefacebookers hebt laten weten dat jij toch echt wel begaan bent met de wereld, samen met die andere 'slechts 3% die dit bericht zal lezen'.
Ik heb besloten er vandaag echt iets aan te doen en ik heb x euro gestort ten voordele van x/heb de petitie op deze pagina ondertekent . Ga jij ook iets geven aan dat goede doel waar jij zo vol van loopt, kopieer dit bericht en schrijf erbij hoeveel euro je voor wat gestort hebt/waar je getekend hebt."
Ik denk dat we dan écht aan de "slechts 3 procent zal dit bericht delen" komen
"Kopieer, like, deel plak als je het eens bent dat allerlei ziektes stom zijn en allerlei mensen onempatisch. Lekker gemakkelijk en eenvoudig. Is je geweten weer gerustgesteld dat jij je medefacebookers hebt laten weten dat jij toch echt wel begaan bent met de wereld, samen met die andere 'slechts 3% die dit bericht zal lezen'.
Ik heb besloten er vandaag echt iets aan te doen en ik heb x euro gestort ten voordele van x/heb de petitie op deze pagina ondertekent . Ga jij ook iets geven aan dat goede doel waar jij zo vol van loopt, kopieer dit bericht en schrijf erbij hoeveel euro je voor wat gestort hebt/waar je getekend hebt."
Ik denk dat we dan écht aan de "slechts 3 procent zal dit bericht delen" komen

dinsdag 18 september 2018 om 16:12
Er komt de hele tijd zo'n ergerlijk beticht op mijn tijdslijn.
Blijkbaar is het wereldnieuws dat een gekleurd jongetje en een blond meisje vrienden zijn geworden in het vliegtuig.
Er is een reünie geweest waarbij de ouders elkaar blijkbaar ook niet racistisch hebben benaderd en het zelfs best gezellig was dan
Goh.
Nou.
Nu weer een nieuwtje over een blanke vrouw die bij een vertraging een alleenstaande donkere man met baby een nachtje heeft laten logeren.
Een meisje dat een blinde zwarte man een arm geeft en naar een taxi brengt.
Hele diaseries met een zoetsappig melodietje erbij.
Ja, laten we net doen alsof het heel fantastisch is om twee spelende kinderen niet uit elkaar te trekken onder het krijsen van: speel met je eigen kleur!
Blijkbaar is het wereldnieuws dat een gekleurd jongetje en een blond meisje vrienden zijn geworden in het vliegtuig.
Er is een reünie geweest waarbij de ouders elkaar blijkbaar ook niet racistisch hebben benaderd en het zelfs best gezellig was dan
Goh.
Nou.
Nu weer een nieuwtje over een blanke vrouw die bij een vertraging een alleenstaande donkere man met baby een nachtje heeft laten logeren.
Een meisje dat een blinde zwarte man een arm geeft en naar een taxi brengt.
Hele diaseries met een zoetsappig melodietje erbij.
Ja, laten we net doen alsof het heel fantastisch is om twee spelende kinderen niet uit elkaar te trekken onder het krijsen van: speel met je eigen kleur!