Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Uvita schreef:
25-09-2018 15:53
Wat een raar verhaal. Hoeveel psz- en kdv-groepen hebben jullie op dat terrein??
Aan het begin een KDV maar geen idee hoeveel groepen daar zijn, dan heb je een BSO gebouw, dan een speeltuin die door iedereen wordt gedeeld, dan gebouwen van een vereniging en dan de PSZ die 2 groepen heeft.
Morgenstond_ schreef:
25-09-2018 14:05
Het is inderdaad een heel vreemd verhaal. Ben benieuwd wat ze er vanuit de psz en kdv over te zeggen hebben. En het lijkt me trouwens best eng om een kind te hebben die dus zomaar wegwandelt van een bekende plek.

Afhankelijk van waar het probleem zit, zou ik wel een gepaste oplossing gaan zoeken. Maar als je bijvoorbeeld al door andere omstandigheden geen goed gevoel had bij die psz, en er is ook een andere in de buurt, dan zou ik overstappen.

Ik ben ook wel benieuwd in welke omgeving je woont whats :-p Zoveel terrein en dan alleen een kdv en psz? Kan hier in de grote stad echt niet ;-)
Woon in een dorp naast de grote stad. Neem aan dat je met de grote stad Rotterdam bedoeld dan tenminste.
GlitterCupcake schreef:
25-09-2018 15:06
Mensen refereren vaak aan onze dreumes als stoer maar wij noemen het inmiddels suïcidaal. We hebben de stoelen aan de eetkamertafel gebonden toen peuter 11 maanden was. Laatst waren we het vergeten om dat weer te doen. Stond peuter op het aanrecht met het lampje van de afzuigkap te spelen.

Over lampjes gesproken: hebben jullie peuters ook iets met lampen? De onze benoemd ze gelijk als hij ze ziet en vind het aan/uit doen fenomenaal.
Haha ik een van zijn eerste woorden was hier lamp. Hier verder ook een klimmertje. Hij verzint telkens wel weer iets nieuws. Thuis of op de opvang dat maakt niet uit.
We weten trouwens dat we er weer een zoontje bijkrijgen! Momenteel komen we toch in de spannendere fase voor ons omdat de tweeling met 21 weken geboren is.
snowgirl1 schreef:
25-09-2018 16:19
We weten trouwens dat we er weer een zoontje bijkrijgen! Momenteel komen we toch in de spannendere fase voor ons omdat de tweeling met 21 weken geboren is.
Leuk snowgirl! Maar wel spannend inderdaad voor jullie.
Whatsinaname1988 schreef:
25-09-2018 16:01
Woon in een dorp naast de grote stad. Neem aan dat je met de grote stad Rotterdam bedoeld dan tenminste.
Woon je dan niet gewoon bij mij in het dorp? :$

Wel fijn dat hij nooit alleen is geweest, maar het blijft slordig :whip:

(Ik denk dat ik je een pb heb gestuurd)
Inderdaad fijn om te horen Whats dat hij niet alleen is geweest. Zo klinkt het verhaal ook een stuk aanneemlijker.

Leuk snowgirl! En spannend ook.

Ik heb een peuter die bijna niet omhoog kijkt. Deurhendels en lichtschakelaars spot ze niet eens :-D
GC, ik was die andere acties van je peuter even vergeten ;-)

Onze peuter heeft niet echt een fascinatie voor lampen. Maar alle lichtknopjes zijn hoog, dus zeker weten doe ik het niet :p

Whats, fijn dat je meer duidelijkheid hebt! Klinkt zo heel begrijpelijk moet ik zeggen. Wel goed dat psz en kdv met elkaar in gesprek gaan!

Snowgirl, is het nu helemaal zeker? :) Verder succes en sterkte de komende weken! Dat het maar snel na de 21e week mag zijn!
Morgenstond_ schreef:
25-09-2018 17:13
GC, ik was die andere acties van je peuter even vergeten ;-)

Onze peuter heeft niet echt een fascinatie voor lampen. Maar alle lichtknopjes zijn hoog, dus zeker weten doe ik het niet :p

Whats, fijn dat je meer duidelijkheid hebt! Klinkt zo heel begrijpelijk moet ik zeggen. Wel goed dat psz en kdv met elkaar in gesprek gaan!

Snowgirl, is het nu helemaal zeker? :) Verder succes en sterkte de komende weken! Dat het maar snel na de 21e week mag zijn!
Ja, is helemaal zeker! Ben en blijf een jongensmoeder
Wat spannend Whats! Bij ons zit alles ook bij elkaar, maar de verschillende groepen spelen nooit tegelijk in de gemeenschappelijke ruimtes.

Bijten: zoon slaat, knijpt en bijt al sinds 11 maanden ongeveer. Ik schaamde me rot dat ik een kind had die dat deed. Maar inmiddels zie ik dat bijna alle kinderen het doen. Hij is nu gelukkig op de leeftijd dat het indruk maakt als ik boos word en hem in de hoek zet. Niet dat het daardoor veel beter wordt, het komt een beetje in periodes.
Whatsinaname1988 schreef:
25-09-2018 16:00
Aan het begin een KDV maar geen idee hoeveel groepen daar zijn, dan heb je een BSO gebouw, dan een speeltuin die door iedereen wordt gedeeld, dan gebouwen van een vereniging en dan de PSZ die 2 groepen heeft.
Oh helemaal vreemd dat iedereen gelijk politie gaat bellen dan zeg. Hier ging zoon eerst enkel naar kdv en sinds kort naar psz (2 groepen ook). En alle leidsters bij psz ' kenden' hem al. Misschien is het bij ons wat 'hechter' omdat psz en kdv van dezelfde organisatie zijn? Maargoed. Fijn dat het goed is afgelopen.
GlitterCupcake schreef:
25-09-2018 15:06
Mensen refereren vaak aan onze dreumes als stoer maar wij noemen het inmiddels suïcidaal. We hebben de stoelen aan de eetkamertafel gebonden toen peuter 11 maanden was. Laatst waren we het vergeten om dat weer te doen. Stond peuter op het aanrecht met het lampje van de afzuigkap te spelen.

Over lampjes gesproken: hebben jullie peuters ook iets met lampen? De onze benoemd ze gelijk als hij ze ziet en vind het aan/uit doen fenomenaal.
Oooh nu je dat zegt schiet me te binnen dat peuter als dreumes echt idolaaaaaat was van lampen. Niet perse van de knopjes, maar echt van de lampen. Elke lamp die hij zag moest tot in den treure benoemd worden. Echt ELKE, ook de tl balken in de supermarkt.
Is wel over gegaan ;-D

@whats: wat een verhaal zeg! o_o
Wat slecht van het kdv én psz. Blijkbaar doen ze beide niet aan koppen tellen en/of opletten tijdens het spelen. Ook buitenspeeltijd is wat mij betreft investeertijd van een leidster, geen verkapte pauze.
Mijn oudste zat ooit op een kdv waar hij ook meermaals is gebeten en waar ze hem 2x kwijt zijn geweest. Hij was nog wel in het pand, maar bij het ophalen kon dus niemand mij vertellen waar mijn zoon was. Moesten we het hele pand doorzoeken om hem uiteindelijk alleen in een leeg lokaal te vinden met zijn 1,5 jaar. Die leidsters gaven mij toen nog de schuld ook, want ik als moeder liet mijn kind steeds zelf de deur open maken als we van het lokaal naar de gang gingen. Dus daardoor zou hij niet hebben geleerd dat hij als kindje van de deurklink moest afblijven. Needless to say dat hij nu op een ander kdv zit..
Ik vind het eigenlijk wel goed dat ze de politie bellen. Ik denk dat als iemand een klein kind op straat vindt, zij ook snel de politie zullen bellen.

Psz zit bij ons ook naast de opvang en daar kennen ze zoon ook al, terwijl hij niet op de psz zit. Ik vind het vooral slecht van de opvang. Ik zou daar niet veel vertrouwen in hebben als ze niet eens doorhebben dat een kind er niet hoort. Ik kan me dat bij onze opvang echt niet voorstellen. Toen zoon 2,5 maand was en kwam wennen, ging de de leidster trots met hem op de arm langs de lokalen omdat ze hem zo leuk vonden. En ik heb het gevoel dat ze alle kinderen even leuk vinden.

Nijntje: lekker is dat zeg. Ik vind het soms wel jammer dat ze het moeilijk vinden om verantwoordelijkheid te nemen. Toen zoon 3 maanden was werd hij daar ingebakerd en hij had zichzelf verwond aan het klitteband. Thuisgekomen zag ik allemaal bloed op de doek, dat moeten die leidsters echt gezien hebben. Toen ik er naar vroeg deden ze wat vaag waarom ze het niet gezegd hadden. Dat het gebeurt maakt me niet uit, maar vertel net gewoon.
Maartje2016 schreef:
25-09-2018 16:37
Woon je dan niet gewoon bij mij in het dorp? :$

Wel fijn dat hij nooit alleen is geweest, maar het blijft slordig :whip:

(Ik denk dat ik je een pb heb gestuurd)
Ik woon aan de andere kant haha maar je hebt PB terug!

En idd het is gewoon slecht dat hij zo kwijt is geraakt. En ik denk dat sommige niet begrijpen hoe het hier in elkaar zit. Ze zitten niet in hetzelfde gebouw maar op hetzelfde terrein ( wat de grote is van een aantal voetbalvelden met een BSO, 2 KDV’S, een soort kinderwijkcentrum, gebouwen voor een aantal verenigingen etc) en verschillende organisaties dus ze hebben ook nog eens niets met elkaar te maken.

En zou nog melden hoe uit eten gaan is geweest, het ging perfect hoor! Tijdens het wachten op eten waren ze rustig want nog onder de indruk, daarna lekker zitten kanen en na het ijsje zijn we weggegaan en diegene die ons had uitgenodigd had ook nog een cadeautje voor ze meegenomen dus het was een geslaagde avond. Ga ze nu lekker in bed stoppen.
Ah wat goed Whats! Ik las inderdaad dat ze niet in hetzelfde gebouw zaten, maar dan kunnen ze nog steeds afspreken dat ze niet tegelijk gebruik maken van de buitenruimte. Of van die hesjes aan als ze naar buiten gaan. Volgens mij is dit vrij simpel op te lossen.
Tinkeltje33 schreef:
25-09-2018 21:51
Ah wat goed Whats! Ik las inderdaad dat ze niet in hetzelfde gebouw zaten, maar dan kunnen ze nog steeds afspreken dat ze niet tegelijk gebruik maken van de buitenruimte. Of van die hesjes aan als ze naar buiten gaan. Volgens mij is dit vrij simpel op te lossen.
Ja dat lijkt mij ook idd. Ze zouden het in elk geval gaan bespreken met elkaar en ik neem aan dat ik daar dan nog wel een terugkoppeling over krijg.

En trouwens dat restaurant was stervensduur en het eten overheerlijk maar heb nog nooit zulke slechte bediening gehad. Ging wel 50 euro van de rekening af maar toch, patat voor de kinderen is niet gekomen, appelmoes is niet gekomen, 1 rondje drinken is niet gekomen, de helft kreeg hun eten en de andere helft had niets, voor en hoofdgerechten kwamen tegelijkertijd, drinken kwam maar zonder glas en ga zo maar door. Geef mij voortaan maar de vreetschuur, die heeft wel vriendelijke bediening en is een stuk goedkoper.
Dat doet mij denken aan die keer dat wij met vrienden per ongeluk in een te sjiek restaurant voor kinderen waren gaan zitten. €15 voor een glas wijn sjiek :-D Daar heeft de keuken hún eigen krulfrieten (voor hun pauzes) gebakken, maakte ze er verse mayo bij en stond er iemand ter plekke appelmoes te stampen in de keuken voor onze kinderen. En achteraf stond dat eten niet op de rekening want kleine maagjes waren snel gevuld.

Dus ipv onze kinderen en ons aan te kijken als mensen die er niet hoorden, kregen we koninklijke bediening.
We gaan er sindsdien elke paar maanden met zijn 4en eten zonder kinderen :yum:
Kijk zo hoort het GC! Netjes hoor.
:-| Álles is nee sinds een paar dagen. En als ie dan ook nee bedoelde en nee deed.. Maar nee, hij zegt nee en doet ja. Hij roept nee en barst uit zijn Pamper als we het daarom niet doen. Nee betekend ja, nee én misschien.

God wat vermoeiend /klaagpost
En nog een vraag: waar slapen jullie peuters in? En hebben jullie tips voor écht warme pyjama's?

Onze peuter is een koukleum en ik loop te hannesen met zijn slaapkleren. Hij blijft ook niet onder zijn deken liggen en vind een slaapzak niks.
Bij de Prenatal hebben ze weer die badstof pyjamas. Ik heb alleen nog gewone pyjamas gekocht voor de winter en wacht nog even met die dikke. Volgens mij was hier laatst ook een topic over...even zoeken.
Is voor een baby, maar misschien zitten er tips in waar je iets mee kunt:

kinderen/zonder-slaapzak-baby-5-5-maand ... ges/426477
Peuter slaapt in een dunne pyjama in de slaapzak. In de zomer wilde ze geen slaapzak meer, maar nu wel. Zeeman heeft ook van die dikke velours pyjama’s.

Wij zijn wezen kijken bij een basisschool. Nogal een ver van ons bed show, maar ze adviseren om al met 2,5 jaar in te schrijven. Binnenkort naar de andere school in onze wijk en dan kiezen. Lastig hoor, de ene is groot en openbaar. De andere klein en oecumenisch. Wij zijn niet gelovig, respecteren het wel. Maar of ik juist wel of niet voor openbaar/christelijk wil kiezen. Nog geen flauw idee.
Toevallig vandaag de basisschool gekozen. We hebben er 3 zitten 2 christelijke en 1 openbare.

De openbare had ik een fabriek gevoel bij en alles was digitaal. Ook in groep 1 dus al alleen maar tablets en weinig ander speelgoed en zag er nogal wachtkamer achtig uit. Ook gaat het daar tijdens de pauzes niet echt leuk aan toe. Veel geduw en getrek en geschreeuw en pestgedrag en ook nog eens 25 minuten lopen dus die werd het niet.

De ene christelijke op 10 minuten lopen, maar ook daar op het schoolplein geen leuk gedrag en meerdere locaties dus elke groep in een ander gebouw. Geen fijn gevoel bij dus. En overdreven christelijk, 3 keer per dag bidden etc.

De andere christelijke is kleinschalig, op 30 seconden afstand van mijn huis en toen ik daar binnen kwam dacht ik gelijk ja dit wordt hem. Altijd leuk gedrag op het schoolplein ( kom er ook 50x per dag langs). En hun normen en waarden komen overeen met de mijne en ze zijn niet overdreven christelijk. Ze werken deels digitaal en deels normaal, ook veel buitenscticiteiten om over de natuur te leren etc.
Mijn peuter slaapt in zijn onderbroek, met een lekker dekbed over zich heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven