Hoe schoon ben jij?

26-09-2018 23:16 238 berichten
Zomaar uit nieuwsgierigheid; hoe schoon ben jij?

Afgelopen weekend hadden wij een logeetje, hier is de gewoonte om iedere dag in bad gaan of even douchen. Het logeetje keek verschrikt op, het was immers geen zondag. Hij gaat 2x per week in bad en haren wassen doen ze maar 1x per week. Ok, prima dan niet natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn rook hij niet al te fris. Niet mijn zaken natuurlijk.

Ik heb geen overgevoelige neus trouwens maar ik heb wel een hekel aan vieze lichaamsgeurtjes, dat vind ik niet nodig. Op tijd wassen, deo op en schone kleding aan iedere dag, veel moeilijker is het niet lijkt me. Als is het maar uit respect voor je medemens.

Ook hou ik van een fris en schoon huis. Ramen open en frisse lucht naar binnen, heerlijk! Ook in de winter slapen we met de ramen op een kier. Schoonmaken is absoluut niet mijn hobby maar ik zorg wel dat het hier altijd schoon is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd vind ik.
Ik douche elke dag, maar niet heel lang. Ik heb krullen dus was maar een keer per week mijn haar met shampoo. Een keer tussendoor doe ik een 'conditioner'-wasbeurt.

Ik verschoon de bedden 1x per week. De wc doe ik ook eens per week helemaal door-en-door. Tussendoor een keer een lapje als het nodig is. De keuken doe ik 1x per 2 dagen, elke dag een schoon doekje, want ik ben gevoelig voor viezige aanrechten en doekjes enzo, heb ik gemerkt (darmproblemen). Badkamer doe ik te weinig, erger ik me aan, maar ik vind het een enorme klus. Stofzuigen elke week maar vegen elke 2 dagen.

Ons huis is echt niet erg schoon, maar heerlijk om in te leven.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
27-09-2018 07:41
Dat is ook veel beter voor een baby om niet elke dag in bad te gaan!
Wie zegt dat? Ik vind t nogal goor om je kind niet elke dag in bad of onder de douche te doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Fluithaas schreef:
27-09-2018 08:57
Want jij had het wel in je opleiding, maar er is nog niks over gepubliceerd? Geen wetenschappelijke tijdschriften, geen conference papers?
Bijzonder. Heel benieuwd in welke vorm dat dan in jouw opleiding zat, en wat voor soort opleiding dat was.
Natuurlijk wel, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om dat verder hier te bewijzen en of uit te leggen, daar gaat het topic ook niet over. Dan vinden jullie het maar zeer ongezond om 2x per dag te douchen. Prima! Ik badder wel lekker door :).
MiniMe3 schreef:
27-09-2018 11:34
Misschien moet ik het anders zeggen. Ik zie smetvrezerigheid (dus niet per se de aandoening smetvrees maar alles wat er ook maar op lijkt) idd als een teken van laagopgeleid zijn. En dan bedoel ik niet per se iedere dag douchen (dat vind ik gewoon waterverspilling) maar meer dingen als elke dag stofzuigen en dweilen, de wc drie keer per dag poetsen, dat soort werk.

Maar goed. Dat is wat mij opvalt. Hoeft niet waar te zijn.
Ikzelf vind jouw kijk er niet logische door worden....door deze uitleg/dit bericht van je.
sushy schreef:
27-09-2018 11:40
Natuurlijk wel, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om dat verder hier te bewijzen en of uit te leggen, daar gaat het topic ook niet over. Dan vinden jullie het maar zeer ongezond om 2x per dag te douchen. Prima! Ik badder wel lekker door :).
Dan moet je ook geen dingen gaan roepen als je geen zin hebt om iets uit te leggen. Kortom, je lult uit je nek.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
27-09-2018 11:45
Dan moet je ook geen dingen gaan roepen als je geen zin hebt om iets uit te leggen. Kortom, je lult uit je nek.
Natuurlijk, mijn welgemeende excuus.
Ik douche elke dag, haren wassen ook iedere dag.
Huishouden:
iedere dag stofzuigen beneden, soms zelfs 2x per dag..
2 kleine kinderen en een hond en wonen op een boerderij en hierdoor veel zand, slik etc.
dweilen 1x per week, stoffen om de dag ongeveer. Wc om de dag.
Alles boven, 1x per week.
de wasmachine draait dagelijks.
Strijken doe ik niet aan. maar wel heel veel was vouwen, omdat we allemaal alle kleren dagelijks verwisselen.
anoniem_372094 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 12:01
19.40% gewijzigd
Hier en eczeem klant, dus douchen elke dag zit er sowieso niet in hier.
Maar het is ook echt helemaal niet nodig en ik zie het echt als luxe probleem dat mensen hier dit elke dag zouden moeten.
Ook best egoïstisch, want he het kost water en gas/stroom. En echt totaal onnodig, tenzij je vies werk doet/ erg veel zweet tijdens je werk.

Douchen is ook gewoon lekker, dus ja dat men ervoor pleit begrijp ik, maar serieus.

En bij baby's is het ook echt onzin. Dat jij het fijn vindt als moeder om zo'n lekker ruikende baby te hebben wil nog niet zeggen dat het zo nodig is. En sorry maar die zwitsal lucht vind ik dus heel vies. De meeste andere baby cosmetica ruiken ook zo sterk. Waarom!?

Wel opgevoed met dat het moet en dat je dus vies bent als je niet iedere dag doucht. Heb in mijn jeugd ook best vaak heibel gehad over dat douchen, want de dermatoloog zei dat ik maximaal 2x per week lauw en zonder zeep mocht douchen. Zeep alleen als het echt nodig was. Mijn moeder vond dat ik iedere dag met zeep moest douchen.
De dokter geloofde ze gewoon niet.

Mijn kinderen hebben ook een gevoelige huid en douchen dus wanneer het nodig is, en dat is zeker niet iedere dag. Ze stinken niet. En zien er schoon uit. En, heel belangrijk, zijn gelukkig vrijwel eczeem vrij.
Dan realiseer ik me ook dat mijn heel veel ellende bespaard had gebleven als ik niet perse iedere dag moest douchen.

Ik merk om me heen dat ik beter ook niet altijd de waarheid kan vertellen. Er heerst echt een taboe hierop en dat lees ik ook terug.
Ik heb ook gemerkt als je wat minder zeep, deo en shampoo ed gebruikt je ook minder gaat ruiken en je haar minder vet wordt. Volgens mij veroorzaakt zeep juist stank omdat de weerstand van je huid minder wordt en zie zweetbacterie dan juist aan de gang gaat.

Verder is mijn huis schoon genoeg. Ik heb ook een stof allergie, dus ik moet wel. Dus helaas moeten mijn bedden iedere week op 60 graden, en slijt daarom mijn beddengoed ook erg snel. Dekbed gaat 4x per jaar in de machine op 60 graden.
Stofzuigen besteed ik uit maar dat moet ook iedere week grondig. Wel gaat op de begane grond bijna dagelijks de bezem onder de eettafel.
En afstoffen doe ik een keer per week (zou vaker moeten maar ik pas daarvoor.

Overigs vind ik een zeeplucht bij iemand niet echt fijn. Dat is persoonlijk , maar ik kan echt afknappen op iemand die sterk naar zeep of parfum ruikt.
Madeliefjees schreef:
27-09-2018 11:37
Wie zegt dat? Ik vind t nogal goor om je kind niet elke dag in bad of onder de douche te doen.
Ik vind dat helemaal niet goor.
Mevrouw75 schreef:
27-09-2018 12:01
Ik vind dat helemaal niet goor.
Ik ook niet. Mijn peuter is nu nogal van in de modder rennen en in de zandbak rollen dus die gaat wat vaker, maar nog steeds niet elke dag (bij stinkbillen of ziekte wel vaker, uiteraard). En ze ruikt heeeeeeeerlijk! Naar zichzelf! :heart:
Toen ik elke dag mijn haar waste voelde mijn haar snel vet. Wanneer ik het dus dan een dag oversloeg, of twee, merkte ik dat. Sinds mijn haar gewend is geraakt aan minder vaak wassen is dat vetgevoel er niet meer. Dus ik denk inderdaad dat lichaam en haar wennen aan bepaalde mate en intensiteit van wassen en het daardoor wellicht inderdaad eerder "nodig" hebben.

Overigens......ondergoed: BH 2 dagen en bij elke BH 2 strings zodat ik elke dag schone onderbroek draag. Kleding draag ik max. 2 dagen.
Zomer jurkjes die ik elke dag vervang.
sushy schreef:
27-09-2018 11:40

Prima, alleen moet je het niet gek vinden dat mensen je weinig serieus nemen als je zonder bron stellingen poneert die tegen de bekende medische inzichten ingaan. Onder het motto 'dit zijn de nieuwste inzichten en geloof mij maar want ik heb een opleiding gehad'.
Madeliefjees schreef:
Dermatologen.

Altijd hetzelfde met dit soort topics. Altijd bashen op elkaar dat de ander goor zou zijn.
-Hades- schreef:
27-09-2018 08:11
Wat is er mis met een washandje? Ik was me elke ochtend, maar ga maar om de dag onder de douche en soms zelfs een dag later.
In de tijd dat ik een sopje in de wasbak heb gemaakt en mezelf met een washandje heb gewassen ben ik net zo snel even onder de douche gesprongen, dan voel ik me tenminste echt schoon.

Ik douche iedere dag bij het opstaan inclusief haren wassen. En oksels en bikinilijn meenemen met scheermesje. Hou sowieso ontharen ieder seizoen altijd goed bij want lichaamshaar vind ik smerig (benen doe ik met epilator). Ben wel een korte en snelle doucher en ook zo lauw mogelijk want heet daar kan ik niet tegen. Dan word ik suf en duizelig. Dus binnen vijf minuten ben ik van top tot teen schoon.

Daarna deodorant, bodylotion en parfum. Soms 's nachts voor het naar bed gaan nog even douchen, ook dan weer kort en snel. Maar ik vind van mezelf ook dat ik snel stink.

Bed verschonen iedere week, met extreem hete zomer en bijbehorende plaknachten twee keer per week.
Stofzuigen om de dag.
Dropdrop schreef:
27-09-2018 12:41
Dermatologen.

Altijd hetzelfde met dit soort topics. Altijd bashen op elkaar dat de ander goor zou zijn.
Ja zeg inderdaad....
Nee het is niet goor om niet iedere dag te dochten, het is ongezond om zo vaak te douchen.
anoniem_272839 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 12:51
Reden: ik was nog niet klaar...
9.94% gewijzigd
paggy schreef:
27-09-2018 09:21
Wij douchen elke dag,de kinderen om de dag ( tenzij ze echt vies zijn, dan vaker)
Stofzuigen beneden elke dag of om de dag
Keuken en toilet elke dag
De rest doe ik 1x per week. Bedden verschonen 1x per week of 1x per 2 weken.
Het ligt er een beetje aan hoeveel tijd ik heb. Als ik niet veel tijd heb wordt er wat minder gepoetst. Overleven we ook allemaal.
Ik denk toch dat jij een ander idee hebt van de keuken schoonmaken dan ik.
bij elke dag bedoel je alleen een lapje over de aanrecht zeker, niet je hele keuken schoonmaken?
Altijd als ik dit soort topics lees voel ik me lichtelijk schuldig over ons huishouden. Ik lees dingen als 4x per week dweilen.. met een rondkruipende baby kan ik me dat nog voorstellen, maar wordt het dan echt zo snel zo vies?
Wij hebben een schoonmaakster die om de week een paar uur komt en die maakt dan het hele huis schoon, dat is echt heel fijn. Voor de rest doen wij dan stofzuigen beneden (1 a 2 keer per week), het aanrecht en gasfornuis met een doekje als het vies is na het koken en wassen zodra er een mand vol is (2 a 3 manden per week). Het bed verschonen zo om de drie weken, wel elke dag luchten en opmaken. Raam van de slaapkamer staat altijd open.
Kleding elke dag schoon, behalve broeken die draag ik meerdere dagen. Ik douche elke dag, soms twee keer als er intensief is gesport. Haar wassen 1 a 2 keer per week, je haar wordt juist veel sneller vet als je het dagelijks wast (zegt de kapper).
Madeliefjees schreef:
Dat jij het goor vindt wil niet zeggen dat het zo is, nog even en dan gaan mensen 10 keer per dag douchen, want je wordt overal weleens vies van, dan kun je bezig blijven.
Niet schuldig voelen, paprika.

De laatste onderzoeken wijzen uit dat een beetje stof en bacterien in huis heel goed voor je immuunsysteem zijn en dat je dan dus juist minder snel ziek wordt.

Zolang je niet op een vuilnisbelt leeft, zou ik niet malen om een stapeltje vuil wasgoed in de mand of een randje stof op de plinten.

Er zijn belangrijker dingen dan je huis desinfecteren.
Ik ben echt ontzettend smerig, soms moet ik er van over mijn nek. Dat veeg ik dan een beetje onder de bank met mijn voet.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
27-09-2018 13:02
Ik ben echt ontzettend smerig, soms moet ik er van over mijn nek. Dat veeg ik dan een beetje onder de bank met mijn voet.
Als je een echte hond bent, vreet je het op, toch?
Oh ja en tanden poetsen twee tot drie keer per dag.
Ik ben echt een viezerik:

Ik verschoon heel onregelmatig mijn dekbed, hangt er ook af of nachtelijk bezoek ga krijgen/heb gehad. Dit kan er soms wel meer dan een maand, richting 2 maanden hetzelfde beddengoed zijn.
Stofzuigen doe ik eigenlijk ook alleen als ik bezoek krijg of als er veel kruimels op de grond liggen(bijv. wanneer ik iets heb laten vallen)
Mijn afwas staat in mijn kamer (ben student dus woon op kamers) totdat mijn servies op is en ik echt moet gaan afwassen. Dit kan ook wel 3 weken duren, afhankelijk hoe veel ik thuis ben.
Ik ben gelukkig niet iemand die echt etensresten laat rondslingeren, ik gooi wel alles netjes in de prullenbak oid dus dat is nog iets...
Toilet maak ik elke keer voor gebruik schoon met van die doekjes etc. omdat ik niet de enige ben die er gebruik van maakt en mijn mannelijke medebewoners dit echt smerig achterlaten altijd.
Ik douche wel elke dag en was bijna elke dag mijn haar, gebruik gewoon deo en een kleine hoeveel parfum.
Ik trek wel elke dag een schoon shirt en een schone onderbroek aan. Zeker niet elke dag een schone BH, mijn lievelings BH draag ik zo een hele week. Mijn broeken draag ik eigenlijk ook totdat ze er vies uit zien.
JonathanStrange schreef:
27-09-2018 13:08
Als je een echte hond bent, vreet je het op, toch?
Ik ben niet echt een hond hoor.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
27-09-2018 13:10
Ik ben niet echt een hond hoor.
Mind blown.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven