Hoe schoon ben jij?

26-09-2018 23:16 238 berichten
Zomaar uit nieuwsgierigheid; hoe schoon ben jij?

Afgelopen weekend hadden wij een logeetje, hier is de gewoonte om iedere dag in bad gaan of even douchen. Het logeetje keek verschrikt op, het was immers geen zondag. Hij gaat 2x per week in bad en haren wassen doen ze maar 1x per week. Ok, prima dan niet natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn rook hij niet al te fris. Niet mijn zaken natuurlijk.

Ik heb geen overgevoelige neus trouwens maar ik heb wel een hekel aan vieze lichaamsgeurtjes, dat vind ik niet nodig. Op tijd wassen, deo op en schone kleding aan iedere dag, veel moeilijker is het niet lijkt me. Als is het maar uit respect voor je medemens.

Ook hou ik van een fris en schoon huis. Ramen open en frisse lucht naar binnen, heerlijk! Ook in de winter slapen we met de ramen op een kier. Schoonmaken is absoluut niet mijn hobby maar ik zorg wel dat het hier altijd schoon is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd vind ik.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
27-09-2018 13:10
Ik ben niet echt een hond hoor.
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tiana_76 schreef:
27-09-2018 12:59
Niet schuldig voelen, paprika.

De laatste onderzoeken wijzen uit dat een beetje stof en bacterien in huis heel goed voor je immuunsysteem zijn en dat je dan dus juist minder snel ziek wordt.

Zolang je niet op een vuilnisbelt leeft, zou ik niet malen om een stapeltje vuil wasgoed in de mand of een randje stof op de plinten.

Er zijn belangrijker dingen dan je huis desinfecteren.
Haha dankje!
Het is hier zeker geen vuilnisbelt, maar mijn vriend en ik vinden heel veel andere dingen ook gewoon leuker en belangrijker (en dat kan ook gewoon 'niks doen' zijn) dan poetsen. We zijn zeker niet lui (werken en sporten beiden veel bijvoorbeeld) maar huishoudelijke taken geeft ons beiden geen plezier of voldoening. Een schone omgeving echter wél, dus besteden we dat graag uit. Ben me er van bewust dat dit een enorme luxe is! Al is het ook een keuze om daar geld aan te besteden, die het tot nu toe zeker waard is.
Overigens is mijn vriend dan wel weer erg gek op koken (en bijbehorende ingrediënten halen in allerlei winkels), dus daar stopt hij wel veel tijd in.
Madeliefjees schreef:
27-09-2018 11:37
Wie zegt dat? Ik vind t nogal goor om je kind niet elke dag in bad of onder de douche te doen.
Goor? Toen mijn dochter geboren was en een heel gevoelige huid bleek te hebben zei de kinderarts elke keer dat babys en kleine kinderen echt niet elke dag gewassen moeten worden. 1 keer per week douchen of bad en anders gewoon wassen is meer dan zat.
Smetvrees is niet hezelfde als gezond schoon.

Je kan ook overdrijven met dat je elke dag moet douchen anders ben je niet schoon.
Elke dag het huis moeten poetsen klinkt als een dwangstoornis.
Mijn mening is gestippeld.
Ik vind mezelf schoon. Ik douche elke dag, tandenpoetsen 2 x per dag en elke dag deo. Haren wassen doe ik 2x per week. Duurt heel lang voor het droog is, dus doe het zo min mogelijk. Als het vet wordt, was ik het.
Dochter gaat 2x per week onder de douche, tenzij ze echt buiten heeft gespeeld op blote voeten of in het zand ofzo. Dan gaat ze wel onder de douche. Maar het is geen kind dat in de modder rolt, vies eet ofzo. En ik ruik haar ook nooit, dus vind het prima zo :)
Mijn huis kan best schoner, maar zo op het oog is het netjes, schoon en stinkt niet. Stofzuigen doe ik 2x per week, boven minder maar haal daar een swiffer door elke week. De badkamer doe ik eens per maand helemaal goed. Wastafel tussendoor als hij vies is. Afstoffen doe ik niet, vind dat onzinnig. Ik stofzuig stof van de kast af en toe mee op. Beddengoed gaat om de week.
Dekbed zelf was ik trouwens nooit. Hang het af en toe te luchten en vind dat genoeg.
De keuken helemaal soppen (dus kastjes leeg enz) doe ik ook nooit. Ik heb deurtjes voor de kastjes, zo vies wordt het daar niet. In ons vorige huis heb ik het gedaan toen we er kwamen wonen en na 7 jaar toen we weggingen. Ik kon niet zeggen dat het daar heel smerig was geworden in die 7 jaar, dus zie het nut er niet van in :)
Quaintrelle schreef:
27-09-2018 13:15
Goor? Toen mijn dochter geboren was en een heel gevoelige huid bleek te hebben zei de kinderarts elke keer dat babys en kleine kinderen echt niet elke dag gewassen moeten worden. 1 keer per week douchen of bad en anders gewoon wassen is meer dan zat.
Mijn kind had niet eens een gevoelige huid en mocht van de kraamzorg de eerste week niet in bad, ivm temperatuurregulatie, waar kind nog niet zo goed in was.
Dropdrop schreef:
27-09-2018 12:41

Altijd hetzelfde met dit soort topics. Altijd bashen op elkaar dat de ander goor zou zijn.

Je ziet het al aan de OP. "Ik ben heel schoon. Af en toe merk ik hoe vies anderen zijn. Maar ik ben gewoon lekker schoon, goed he. Zomaar even nieuwsgierig: ben jij ook zo lekker schoon?". En allerlei mensen daar dan braaf op ingaan ;-D
ViezeHond schreef:
27-09-2018 13:10
Ik ben niet echt een hond hoor.
Tuurlijk niet want dan had je geen voet om de kots onder de bank te schuiven.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Vind het vooral opmerkelijk dat mensen zichzelf 'schoon' vinden omdat ze deo gebruiken. Dat is toch gewoon om vieze luchtjes te maskeren. Niet om 'schoon' te worden...
Fluithaas schreef:
27-09-2018 13:33
Je ziet het al aan de OP. "Ik ben heel schoon. Af en toe merk ik hoe vies anderen zijn. Maar ik ben gewoon lekker schoon, goed he. Zomaar even nieuwsgierig: ben jij ook zo lekker schoon?". En allerlei mensen daar dan braaf op ingaan ;-D
Ff lekker flink opscheppen over hoe schoon je wel bent, hoe vaak je wel wast en poetst.

Tegelijk anderen afbranden die dat niet (ook) doen.

Dat gedrag stinkt een beetje :mrgreen:

Ik douche om de dag. 2x per week haren wassen. Wekelijks stofzuig+dweil+ badkamer + keuken ontsmetten. 2 wekelijks bedden verschonen. 2x per jaar grote schoonmaak. Interessant zeg.
Het leuke aan dit soort discussies met mensen IRL is dat nooit iemand klaagt over slechte geurtjes, maar zodra je zegt dat je om de dag douchet zijn er altijd mensen bij die gelijk "ewwww" roepen en spontaan stomtoevallig beginnen ze daarna over "ja nu je het zegt ik vond je af en toe wel apart ruiken hoor..."

En niet naar parfum ruiken is niet hetzelfde als stinken.
Fluithaas schreef:
27-09-2018 13:33
Je krijgt ook wel verdomd weinig waardering voor al dat gepoets.

Als je er niet naar hengelt, zal nooit iemand zeggen: 'Zeg, jij zuigt zeker 3x per week onder je bank! En je vaatdoekje! Zo fris! Ligt er zeker net een half uur!'

Ik zou het een stuk vaker doen, als de visite bij binnenkomst jubelend op zijn knieën valt dat ik gister de vloer nog gedweild heb.
Dropdrop schreef:
27-09-2018 13:59

Als je er niet naar hengelt, zal nooit iemand zeggen: 'Zeg, jij zuigt zeker 3x per week onder je bank! En je vaatdoekje! Zo fris! Ligt er zeker net een half uur!'

Ik zou het een stuk vaker doen, als de visite bij binnenkomst jubelend op zijn knieën valt dat ik gister de vloer nog gedweild heb.
Bij mij kan visite altijd van de grond eten : er ligt genoeg :mrgreen:
HKr schreef:
27-09-2018 13:51

En niet naar parfum ruiken is niet hetzelfde als stinken.
Ik vind wel naar parfum ruiken wel hetzelfde als stinken :P
Dropdrop schreef:
27-09-2018 13:59

:HA:
Wat een geweldige post!!
pipootje schreef:
27-09-2018 12:51
Ik denk toch dat jij een ander idee hebt van de keuken schoonmaken dan ik.
bij elke dag bedoel je alleen een lapje over de aanrecht zeker, niet je hele keuken schoonmaken?
Ooohja haha. Nee niet al m'n keukenkastjes enzo hoor. Maar wel het aanrecht en het gasfornuis. En de keuken wordt hier altijd gebruikt als....euh als wat eigenlijk?! Haha..... alles wat ik de hele dag tegen kom wat opgeruimd moet worden leg ik daar neer. Keuken is dus ook altijd rommelig aan het eind van de dag. 'S avonds zorg ik dat alles weer op z'n plek gelegd wordt.
Oudblond schreef:
27-09-2018 13:40
Tuurlijk niet want dan had je geen voet om de kots onder de bank te schuiven.
Exact!
Damned if I don’t
Kraaienpootje schreef:
27-09-2018 13:45
Vind het vooral opmerkelijk dat mensen zichzelf 'schoon' vinden omdat ze deo gebruiken. Dat is toch gewoon om vieze luchtjes te maskeren. Niet om 'schoon' te worden...
Nee, deo is om vieze luchtjes te voorkomen. Het vermindert transpiratie, en op die manier heb je dus minder zweetlucht. Wel zo prettig.
Elke dag dweilen snap ik ook niet. Bantjert dan iedereen met z'n schoenen door het huis ofzo?
Whomi schreef:
27-09-2018 15:22
Nee, deo is om vieze luchtjes te voorkomen. Het vermindert transpiratie, en op die manier heb je dus minder zweetlucht. Wel zo prettig.
Ik heb nog geen deo gehad die me minder liet zweten, alleen maskeert het de lucht minimaal. (Gebruik het wel geregeld, in het kader van kleine beetjes helpen)
Bee_Kind schreef:
27-09-2018 15:23
Elke dag dweilen snap ik ook niet. Bantjert dan iedereen met z'n schoenen door het huis ofzo?
Zonde van je vloer ook
Bee_Kind schreef:
Ja, zó vanuit de moddertuin.
Wij dweilen dan weer niet dagelijks.
Deo om transpiratie te verminderen of te voorkomen zou nogal dom zijn, transpireren heeft een lichamelijke functie. Daarnaast is het effect daarvan zo goed als nihiel. Er zijn wel sprays die heel goed helpen tegen de stank, maar die zorgen niet dat je minder zweet maar dat de stankmoleculen niet aangemaakt worden (heeft met, overigens doodnormale, bacterien te maken).
Bee_Kind schreef:
Nee er spelen 6 kinderen op de vloer, wel zo fris :)
Ik dweil 4-6 keer per jaar denk ik, vind dat echt zo'n uitstel klus. Net als zoveel andere dingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven