Hoe schoon ben jij?
woensdag 26 september 2018 om 23:16
Zomaar uit nieuwsgierigheid; hoe schoon ben jij?
Afgelopen weekend hadden wij een logeetje, hier is de gewoonte om iedere dag in bad gaan of even douchen. Het logeetje keek verschrikt op, het was immers geen zondag. Hij gaat 2x per week in bad en haren wassen doen ze maar 1x per week. Ok, prima dan niet natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn rook hij niet al te fris. Niet mijn zaken natuurlijk.
Ik heb geen overgevoelige neus trouwens maar ik heb wel een hekel aan vieze lichaamsgeurtjes, dat vind ik niet nodig. Op tijd wassen, deo op en schone kleding aan iedere dag, veel moeilijker is het niet lijkt me. Als is het maar uit respect voor je medemens.
Ook hou ik van een fris en schoon huis. Ramen open en frisse lucht naar binnen, heerlijk! Ook in de winter slapen we met de ramen op een kier. Schoonmaken is absoluut niet mijn hobby maar ik zorg wel dat het hier altijd schoon is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd vind ik.
Afgelopen weekend hadden wij een logeetje, hier is de gewoonte om iedere dag in bad gaan of even douchen. Het logeetje keek verschrikt op, het was immers geen zondag. Hij gaat 2x per week in bad en haren wassen doen ze maar 1x per week. Ok, prima dan niet natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn rook hij niet al te fris. Niet mijn zaken natuurlijk.
Ik heb geen overgevoelige neus trouwens maar ik heb wel een hekel aan vieze lichaamsgeurtjes, dat vind ik niet nodig. Op tijd wassen, deo op en schone kleding aan iedere dag, veel moeilijker is het niet lijkt me. Als is het maar uit respect voor je medemens.
Ook hou ik van een fris en schoon huis. Ramen open en frisse lucht naar binnen, heerlijk! Ook in de winter slapen we met de ramen op een kier. Schoonmaken is absoluut niet mijn hobby maar ik zorg wel dat het hier altijd schoon is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd vind ik.
donderdag 27 september 2018 om 19:35
Van mij hoef je echt niet elke dag onder de douch, maar wel ff dagelijks je onderstel en oksels wassen aub.Gelukspopje schreef: ↑27-09-2018 11:57Hier en eczeem klant, dus douchen elke dag zit er sowieso niet in hier.
Maar het is ook echt helemaal niet nodig en ik zie het echt als luxe probleem dat mensen hier dit elke dag zouden moeten.
Ook best egoïstisch, want he het kost water en gas/stroom. En echt totaal onnodig, tenzij je vies werk doet/ erg veel zweet tijdens je werk.
Douchen is ook gewoon lekker, dus ja dat men ervoor pleit begrijp ik, maar serieus.
En bij baby's is het ook echt onzin. Dat jij het fijn vindt als moeder om zo'n lekker ruikende baby te hebben wil nog niet zeggen dat het zo nodig is. En sorry maar die zwitsal lucht vind ik dus heel vies. De meeste andere baby cosmetica ruiken ook zo sterk. Waarom!?
Wel opgevoed met dat het moet en dat je dus vies bent als je niet iedere dag doucht. Heb in mijn jeugd ook best vaak heibel gehad over dat douchen, want de dermatoloog zei dat ik maximaal 2x per week lauw en zonder zeep mocht douchen. Zeep alleen als het echt nodig was. Mijn moeder vond dat ik iedere dag met zeep moest douchen.
De dokter geloofde ze gewoon niet.
Mijn kinderen hebben ook een gevoelige huid en douchen dus wanneer het nodig is, en dat is zeker niet iedere dag. Ze stinken niet. En zien er schoon uit. En, heel belangrijk, zijn gelukkig vrijwel eczeem vrij.
Dan realiseer ik me ook dat mijn heel veel ellende bespaard had gebleven als ik niet perse iedere dag moest douchen.
Ik merk om me heen dat ik beter ook niet altijd de waarheid kan vertellen. Er heerst echt een taboe hierop en dat lees ik ook terug.
donderdag 27 september 2018 om 20:57
aankleefsjaan schreef: ↑27-09-2018 04:24Ik douche dagelijks. 2x per dag tanden poetsen, wel 10x per dag handen wassen (na baby verschonen, toiletbezoek, voor koken en elke maaltijd etc).
Baby gaat om de 2 dagen in bad. Ik was wel dagelijks haar gezichtje en handen en poets netjes haar 4 tandjes![]()
vrijdag 28 september 2018 om 08:18
In mijn machine niet, maar in het wassalon hebben ze een extra grote.MinkeDeWit schreef: ↑27-09-2018 00:04Hoe vaak wassen jullie je dekbed? Ik vroeg me laatst af hoe ik zo’n donzen gevaarte van 2,40 x 2,20 zou kunnen wassen. Dat past nooit in de machine.
vrijdag 28 september 2018 om 08:37
Wel eens bedacht dat dat de reden zou kunnen zijn? Deo heb ik bij zoon ook altijd afgehouden evenals iedere dag douchen (kan hij niet snel en duurt echt een uur) Hij is nu 17 en stinkt nooit. Geen puberluchten, geen stinkvoeten. Ik heb af en toe het idee hoe meer je zeep en deo gebruikt hoe sneller je stinkt.Kraaienpootje schreef: ↑27-09-2018 09:08Wij kunnen de hand schudden mok thee!
Ik ben ook heel gevoelig voor alles waar parfum in zit of wat zeperig is. Ik douche wel vaak 2x per dag, maar heel kort, zonder zeep en niet te warm. In de ochtend een minuutje om wakker te worden en omdat mijn haar anders alle kanten op staat en in de avond na het sporten. Zeep gebruik ik alleen als ik echt vies ben (mudrun gedaan heb, met klussen/ verhuizen in het stof gelegen heb etc). Deo gebruik ik niet.
Ik heb wel het geluk dat mijn zweet / lichaamsgeur niet ruikt. Mijn vriend ruikt wel snel naar zweet en moet zich regelmatig met zeep wassen en deo gebruiken. Hoewel hij geen deo gebruik als ik in de buurt ben... Als onzekere puber was ik heel bang dat ik zou stinken, maar altijd als Ik het navroeg bij vriendinnen bleek dat helemaal niet het geval te zijn. Mijn haar was ik 2x per week.
In huis zou ik wel iets schoner kunnen zijn... Maar ik woon alleen, dus het wordt ook niet zo snel echt vies. Keuken en badkamer houdt ik wel altijd goed schoon. Ik kan ook niet tegen wasverzachters of agressief schoonmaakmiddel. Ik maak bijna alles in mijn huis schoon met ouderwetse groene zeep, azijn of schoonmaakmiddelen uit de natuurwinkel.
vrijdag 28 september 2018 om 08:38
Waarom is dat goor? Of heb jij kaboutertjes die je kind snachts vies maken oid.Madeliefjees schreef: ↑27-09-2018 11:37Wie zegt dat? Ik vind t nogal goor om je kind niet elke dag in bad of onder de douche te doen.
vrijdag 28 september 2018 om 09:25
Huishouden heb ik uitbesteed, dus er wordt wekelijks gestoft/gepoetst/gedweild in huis, en om de week de keuken en badkamer grondig (de andere week uiteraard wel toilet en doekje over de wasbak). Daarnaast pak ik af en toe de steelstofzuiger als zoon niet zo netjes heeft gegeten, ik uitgebreid heb gekookt/gebakken, kortom: als ik denk/zie dat het nodig is. Bedden worden eens in de twee weken verschoond. De enige reden dat het dus vrij schoon is hier, is de schoonmaakster, zelf ben ik niet geweldig schoonmakerig. Oh en ik probeer elke avond voor het slapen een nieuwe vaatdoek, doekje over het aanrecht/kookplaat en de keuken/huiskamer even aan kant, maar dat lukt niet elke avond.
Man doucht elke dag, maar fietst 15 km van en naar werk, heeft werk met enige inspanning en sport vaak ook nog. Ik douche zo’n beetje om de dag (ook afhankelijk van sporten/vieze activiteiten) en was m’n haar 1 a 2 keer per week (zo min mogelijk ivm eczeem). Ik heb een gevoelige huid, dus gebruik de baby’zeep’ van zoon alleen als ik stink. Deo gebruik ik wel, maar vergeet ik ook wel eens. Gelukkig zweet ik meestal niet erg. Zoon doucht/baddert 2x per week, waarvan 1x per week haar wassen, tenzij vies is door buiten spelen, poep, whatever, dan gaat hij wel eens extra.
En wat mensen ook nogal vies schijnen te vinden: de handdoeken van man en mij verwissel ik elke week en niet na elke douchebeurt...
Man doucht elke dag, maar fietst 15 km van en naar werk, heeft werk met enige inspanning en sport vaak ook nog. Ik douche zo’n beetje om de dag (ook afhankelijk van sporten/vieze activiteiten) en was m’n haar 1 a 2 keer per week (zo min mogelijk ivm eczeem). Ik heb een gevoelige huid, dus gebruik de baby’zeep’ van zoon alleen als ik stink. Deo gebruik ik wel, maar vergeet ik ook wel eens. Gelukkig zweet ik meestal niet erg. Zoon doucht/baddert 2x per week, waarvan 1x per week haar wassen, tenzij vies is door buiten spelen, poep, whatever, dan gaat hij wel eens extra.
En wat mensen ook nogal vies schijnen te vinden: de handdoeken van man en mij verwissel ik elke week en niet na elke douchebeurt...
vrijdag 28 september 2018 om 11:41
vrijdag 28 september 2018 om 13:39
Volgens mij is daarom Deoleen zo slecht voor gezondheid.HKr schreef: ↑27-09-2018 18:23Deo om transpiratie te verminderen of te voorkomen zou nogal dom zijn, transpireren heeft een lichamelijke functie. Daarnaast is het effect daarvan zo goed als nihiel. Er zijn wel sprays die heel goed helpen tegen de stank, maar die zorgen niet dat je minder zweet maar dat de stankmoleculen niet aangemaakt worden (heeft met, overigens doodnormale, bacterien te maken).
vrijdag 28 september 2018 om 13:40
Heerlijk om je te lezen. Lekker down 2 earth.Whomi schreef: ↑27-09-2018 13:20Ik vind mezelf schoon. Ik douche elke dag, tandenpoetsen 2 x per dag en elke dag deo. Haren wassen doe ik 2x per week. Duurt heel lang voor het droog is, dus doe het zo min mogelijk. Als het vet wordt, was ik het.
Dochter gaat 2x per week onder de douche, tenzij ze echt buiten heeft gespeeld op blote voeten of in het zand ofzo. Dan gaat ze wel onder de douche. Maar het is geen kind dat in de modder rolt, vies eet ofzo. En ik ruik haar ook nooit, dus vind het prima zo
Mijn huis kan best schoner, maar zo op het oog is het netjes, schoon en stinkt niet. Stofzuigen doe ik 2x per week, boven minder maar haal daar een swiffer door elke week. De badkamer doe ik eens per maand helemaal goed. Wastafel tussendoor als hij vies is. Afstoffen doe ik niet, vind dat onzinnig. Ik stofzuig stof van de kast af en toe mee op. Beddengoed gaat om de week.
Dekbed zelf was ik trouwens nooit. Hang het af en toe te luchten en vind dat genoeg.
De keuken helemaal soppen (dus kastjes leeg enz) doe ik ook nooit. Ik heb deurtjes voor de kastjes, zo vies wordt het daar niet. In ons vorige huis heb ik het gedaan toen we er kwamen wonen en na 7 jaar toen we weggingen. Ik kon niet zeggen dat het daar heel smerig was geworden in die 7 jaar, dus zie het nut er niet van in![]()
vrijdag 28 september 2018 om 18:10
OH ik ook niet hoor! Ik ben helemaal schoon, droog me er alleen maar mee af. Dus vind het zonde om dan alweer te wassen. Probeer mbt milieu toch wel kritisch te kijken wat ik was. Spijkerbroeken was ik ook niet na 1x, dan slijten ze veel te snel en zijn ze te duur voor. Wordt ook door elk jeansmerk afgeraden. Plus dan zou ik echt steeds hele kleine wasjes doen (heb niet zo'n grote collectie
vrijdag 28 september 2018 om 18:22
vrijdag 28 september 2018 om 18:30
vrijdag 28 september 2018 om 18:48
Schoon... Tja als ik in de keuken bezig ben begint uit automatisme het ingemepte regiem
Voor de rest.. ik douche als ik niet fris ben, was beddegoed als het niet fris meer is en doe de vloer als die vies is. Nu is dat met 2 katten en een hond best vaak
Handdoeken worden hoofdzakelijk gebruikt om om je heen te slaan na het douchen en gaan dus niet iedere keer in de was, echt onnodig. Vaatdoekje was ik na gebruik op de hand met wat zeep en word daarna goed gedroogd en gaan dus ook niet na ieder gebruik in de was mee. Een keer in de zoveel tijd doe ik een kookwas met alle theedoeken en poetsdoekjes. Zo'n 40 gr wasje haalt voor bacteriën toch niet veel uit en is dus schijnschoon. Zoon stinkt nooit en doucht dus ook niet iedere dag. Ik vind het wel best zo.
zondag 30 september 2018 om 17:14
Ik ben niet overdreven schoon, gewoon normaal maar zo te lezen zullen sommigen hier mss vinden dat ik smetvrees heb.
Ik douche door de weeks 2x per dag. S’avonds eigenlijk alleen afspoelen met water voordat ik in bed duik. Tandenpoeten doe ik 2x per dag bij het douchen dus niet na het eten. Me haren was ik daarintegen veel minder vaak omdat ik mijn haar stijl. Dat is dus 1x per week. Handoek gebruik ik echt maar 1 dag! Hoe kun je een handdoek een hele week gebruiken??
Vwb het huis schoonmaken maak ik iedere dag het toilet schoon. De keuken dweil ik ook om de dag ivm vieze vettige vloer. Ik wil die vet niet via de onderkant van mijn pantoffels naar de woonkamer transporteren. De rest van het huis word 1x per week schoongemaakt inclusief schone beddengoed. Grote klussen zoals ramen lappen, keukenkasten soppen etc heb ik een bloedhekel aan dus dat doe ik wanneer ik het geen gezicht meer vind. Dat is meestal 2x per jaar of minder.
Ik douche door de weeks 2x per dag. S’avonds eigenlijk alleen afspoelen met water voordat ik in bed duik. Tandenpoeten doe ik 2x per dag bij het douchen dus niet na het eten. Me haren was ik daarintegen veel minder vaak omdat ik mijn haar stijl. Dat is dus 1x per week. Handoek gebruik ik echt maar 1 dag! Hoe kun je een handdoek een hele week gebruiken??
Vwb het huis schoonmaken maak ik iedere dag het toilet schoon. De keuken dweil ik ook om de dag ivm vieze vettige vloer. Ik wil die vet niet via de onderkant van mijn pantoffels naar de woonkamer transporteren. De rest van het huis word 1x per week schoongemaakt inclusief schone beddengoed. Grote klussen zoals ramen lappen, keukenkasten soppen etc heb ik een bloedhekel aan dus dat doe ik wanneer ik het geen gezicht meer vind. Dat is meestal 2x per jaar of minder.
zondag 30 september 2018 om 17:47
Lilli-Putter schreef: ↑30-09-2018 17:14Handoek gebruik ik echt maar 1 dag! Hoe kun je een handdoek een hele week gebruiken??
Een hele week misschien niet, maar gewoon, ophangen na gebruik en de volgende dag als hij droog is weer gebruiken.
Ik gebruik 2 handdoeken per week, eentje 4 dagen, eentje 3 dagen.
zondag 30 september 2018 om 17:48
Dat heb ik dus ook, vet en heel fijn haar. Staat onwijs vies als ik het niet was. Als ik dat tegen mensen vertel zeggen ze altijd dat ik minder moet wassen, dus dat heb ik een poos geprobeerd: eens in de twee a drie dagen douchen en mijn haar wassen. maar mijn haar baggervet dus ik heb de strijd opgegeven en elke dag even lekker douchen voelt net zo fijn. Merk wel degelijk dat het slecht is voor mijn eczeemgevoelige huid.... Na het douchen voelt mijn gezichtshuid strak aan. Smeren met vette cetomacrogol helpt het eczeem te voorkomen.gemini2011 schreef: ↑27-09-2018 08:46Ik douche dagelijks inclusief haren wassen, anders lijkt het of ik met mijn hoofd in de frituurpan heb gehangen. Ik heb op vakantie weleens geprobeerd te minderen met haren wassen, maar mijn haar is heel fijn en oogt snel vet.
Ook stink ik gewoon als ik niet dagelijks douche. Richting menstruatie stinkt mijn zweet gewoon echt snel, ondanks wassen en goede deo. Daarnaast poep ik en heb ik seks, dan vind ik het wel zo fris om dagelijks even te douchen.
Ik pak overigens niet elke dag een schone handdoek, dat doe ik eens per 3 a 4 dagen. Dat vinden veel mensen ook vies.
In huis zorgen we dat de keuken, wc en badkamer schoon zijn. De rest ben ik wat minder netjes en schoon in en vriend ook. Er ligt hier dus weleens stof. We wonen met zijn tweeën dus dat vind ik niet zo erg.
zondag 30 september 2018 om 18:24
Ik heb vroeger erg veel last gehad van exzeem in een warm land. Ik heb er nu nog wel last van, maar niets meer zo extreem. Ik zou het dagelijks douchen echt niet kunnen opgeven ondanks mijn gevoelige huid. Ik heb het gevoel dat ik snel stink. Dus ongewassen de deur uitgaan zou mij een heel onzeker gevoel geven.
zondag 30 september 2018 om 18:38
Ik poets gewoon met wegwerpdoekjes (keukenrol Nalys Xtra voorheen Lotus Maestro) dan hoef je het niet uit te wassen.nina1966 schreef: ↑28-09-2018 18:48Vaatdoekje was ik na gebruik op de hand met wat zeep en word daarna goed gedroogd en gaan dus ook niet na ieder gebruik in de was mee. Een keer in de zoveel tijd doe ik een kookwas met alle theedoeken en poetsdoekjes. Zo'n 40 gr wasje haalt voor bacteriën toch niet veel uit en is dus schijnschoon.
zondag 30 september 2018 om 19:58
Ik gebruik wegwerp schoonmaakdoekjes alleen voor de wc en heel soms op andere oppervlakken. Ik vind ze veels te dun om goed mee te soppen en het vuil/vet van het aanrecht en fornuis af te nemen. Daar gebruik ik de gele of roze vaatdoeken voor met veel bleekmiddel.RégineFilange schreef: ↑30-09-2018 19:33Ik ben ook al jaren gestopt met die vieze vaatdoekjes. Gewoon een pak vochtige schoonmaakdoekjes in de keukenla, over het aanrecht halen en klaar. En natte dingen opdeppen met keukenrol.