Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

vrijdag 28 september 2018 om 14:54
Nou vanochtend consultatiebureau geweest net voor zijn verjaardag. Alles gemiddeld en gewicht onder gemiddeld (maar er gaan bijna 4 boterhammen per dag in!) dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Hij slaapt van 18.15 tot 6.00 dus daar mag ik ook niet over klagen.
Vakantie was niet zo tof want hij had n sprongetje en het huisje was enorm gehorig, maar ach, daar komen we wel overheen.
Voor de rest ontwikkelt hij zich goed en is een leuk kind, kan zichzelf ook vermaken, bij tijd en wijle driftig, herkenbaar van papa en mama.
En mijn nieuwe baan is heerlijk leuk. Mijn ontwikkeling met de haptonoom gaat ook goed. Dus ik mag niet klagen.
Enige vreemd is dat ik door het feit dat ik geen contact heb met mijn zus ik mijn neefjes van 5 maanden niet gezien heb/nooit zal zien. Dat blijft vreemd.

vrijdag 28 september 2018 om 17:04
Ja vooral ook omdat het twee jongens zijn net zoals Otis en ik een hele leuke oom zou zijn.
Ja dit was het snelste jaar van mijn leven.
En ik heb steeds meer respect voor je

vrijdag 28 september 2018 om 19:02
@ Fiona: gefeliciteerd!! Leuk!
@ Dudette: herkenbaar hoor en er veranderd in 1x zoveel. Zoals rosings het mooi zegt houd elkaar goed vast in de storm.
Hier vandaag uitslag gehad van mijn dochter haar ontlasting. Er bleek toch een parasiet in te zitten, dus nu een kuur van drie dagen. Gelukkig ronden we die dan net weer af voor onze vakantie naar mallorca!
Daarbij wacht ik nu al twee dagen op mijn ongesteldheid. Snap dr niks van normaal ben ik best regelmatig. Slik de pil. Als ik zwanger zou zijn is het een wonder, want zo actief zijn we niet geweest en ik slik de pil. Ik voel ook nog niks als dat het er aankomt, als ik morgen nog niet ongesteld ben dan maar eens een testje aan wagen.
@ Dudette: herkenbaar hoor en er veranderd in 1x zoveel. Zoals rosings het mooi zegt houd elkaar goed vast in de storm.
Hier vandaag uitslag gehad van mijn dochter haar ontlasting. Er bleek toch een parasiet in te zitten, dus nu een kuur van drie dagen. Gelukkig ronden we die dan net weer af voor onze vakantie naar mallorca!
Daarbij wacht ik nu al twee dagen op mijn ongesteldheid. Snap dr niks van normaal ben ik best regelmatig. Slik de pil. Als ik zwanger zou zijn is het een wonder, want zo actief zijn we niet geweest en ik slik de pil. Ik voel ook nog niks als dat het er aankomt, als ik morgen nog niet ongesteld ben dan maar eens een testje aan wagen.

vrijdag 28 september 2018 om 20:37
Het kwartje valt ook bij mij nu pas

vrijdag 28 september 2018 om 21:04
Nu wordt ik nieuwsgierig... zou ik je ook moeten herkennen Westerpaviljoen?
Tip voor andere dreumesen die ook geen fan van normale melk zijn en wel wat meer zuivel kunnen gebruiken. Ik maak voor mezelf wel eens golden milk, warme melk met kruiden (kurkuma, gember, kardemom, kaneel) en dat blijkt Elsa dus wel lekker te vinden! De laatste tijd heeft ze weinig zin in haar flesje van 120cc avonds dus nu ga ik dit maar wat vaker aanbieden en stoppen met de fles.
Je hebt ook theezakjes die je kan gebruiken om golden milk te maken, net zo makkelijk
Tip voor andere dreumesen die ook geen fan van normale melk zijn en wel wat meer zuivel kunnen gebruiken. Ik maak voor mezelf wel eens golden milk, warme melk met kruiden (kurkuma, gember, kardemom, kaneel) en dat blijkt Elsa dus wel lekker te vinden! De laatste tijd heeft ze weinig zin in haar flesje van 120cc avonds dus nu ga ik dit maar wat vaker aanbieden en stoppen met de fles.
Je hebt ook theezakjes die je kan gebruiken om golden milk te maken, net zo makkelijk

vrijdag 28 september 2018 om 21:31

zaterdag 29 september 2018 om 07:58
Hier ook pas toen ik de naam las.

zaterdag 29 september 2018 om 08:06
Zoon krijgt niet echt zuivel. Maar nu al twee dagen danoontjes zonder buikpijn dus lijkt wel steeds meer over koemelkallergie heen.
Vanochtend lagen we gewoon om 7 uur nog te slapen toen de oudste ons wakker kwam maken.
Gaan jullie nog iets leuks doen dit weekend? Wij gaan het bos in om blaadjes enzo te zoeken om te knutselen.
Vanochtend lagen we gewoon om 7 uur nog te slapen toen de oudste ons wakker kwam maken.
Gaan jullie nog iets leuks doen dit weekend? Wij gaan het bos in om blaadjes enzo te zoeken om te knutselen.
zaterdag 29 september 2018 om 08:39
Bedankt allemaal voor de felicitaties!
Aapje, fijn dat de danoontjes goed gaan!
Wij houden een rustig dagje denk ik, dochter is niet helemaal lekker. Erg verkouden, ze heeft de halve nacht liggen huilen. Hopelijk is ze er snel overheen, want we moeten volgende week vliegen
Misschien vanmiddag even naar buiten.
Aapje, fijn dat de danoontjes goed gaan!
Wij houden een rustig dagje denk ik, dochter is niet helemaal lekker. Erg verkouden, ze heeft de halve nacht liggen huilen. Hopelijk is ze er snel overheen, want we moeten volgende week vliegen

Misschien vanmiddag even naar buiten.
zaterdag 29 september 2018 om 09:09