Minder van Tinder- deel 10

14-08-2018 18:45 918 berichten
Deel 10 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
14-09-2018 14:54
Heb uiteindelijk besloten om het voor nu te laten. Gezien de situatie is het niet handig, hoe leuk hij verder ook is.
Lijkt mij een wijs besluit. Hoe leuk hij misschien ook is, hij moet dit eerst zelf oplossen.
Hoe hebben jullie eigenlijk het eerste contact via bijvoorbeeld WA?

Hele dag door appen, of eens per dag een heel lang bericht?

Ik dat laatste, en heel soms een chat sessie als we allebei tijd hebben.

Komt soms zo zakelijk over, om eens per dag alle vragen te beantwoorden. Maar heb ook geen behoefte om de hele dag door de chatten. En eens per dag een kort berichtje schiet ook niet op.
Ik vind 1 keer per dag van die lange berichten maar niks. Dus liever wat korte berichten door de dag heen. Begrijpelijk dat je overdag minder appt als je aan het werk bent, maar daarna kun je toch nog wel een gesprek hebben? Tenzij je nooit tegelijk online bent natuurlijk, maar dan nog.

Ik vind het in van die lange berichten ook altijd lastig om overal op te reageren, dus ik stuur liever 5 kortere dingen dan 1 lange.
Anoniem1234321 schreef:
16-09-2018 17:14
Lijkt mij een wijs besluit. Hoe leuk hij misschien ook is, hij moet dit eerst zelf oplossen.
Dank je :)
@Jardis, ik heb gewoon de hele dag contact in korte zinnen (dus niet 1 lang bericht) en dat vind ik zelf veel fijner. De ander reageert dan wanneer die tijd heeft.
Ik schrijf persoonlijk ook geen hele lange berichten, steeds wat korte. Als ik bezig ben reageer ik er later wel op.

Bij mijn Tinderdate van een tijdje terug is het totale radiostilte.... zo vreemd hele gezellige afspraken gehad waarbij het heel vertrouwd voelde. Het contact werd ineens als iets minder en afspreken lukte hem ook ineens niet meer. Ik voelde de bui al een beetje hangen hoor. Toch vind ik dat heel vreemd van een "volwassen man". Heb nog aangegeven dat hij kon uitspreken het er verder bij te laten, maar nee hij wilde nog gewoon een afspraak en ging het mij laten weten.
Niet dus...

Toch vervelend dat het zo gelopen is, leek echt een klik te zijn van beide kanten en dit ook naar elkaar uitgesproken.

Inmiddels weer een leuk gesprek op Tinder, en vanaf vandaag naar de app gegaan. Ben benieuwd naar hem.
Ik merk bij mijzelf trouwens wel dat ik het soms lastig vind om zo'n app gesprek op een leuke manier op gang te houden. Terwijl als ik een date heb dit altijd wel vanzelf lijkt te gaan.
Inmiddels een paar weken verder en nog steeds heel leuk contact met leuke klik.
Het nadeel is dat zij op afstand woont en vanwege persoonlijke situatie voorlopig ook echt wel gebonden is aan haar regio.
Voor nu geen ding maar op de langere duur word het een issue ( vooral voor mij ) aangezien als we serieus gaan worden met elkaar dat ik mijn regio, werk enz achter zal moeten laten.
Natuurlijk nu helemaal nog niet aan de orde maar wel iets om rekening mee te houden als je voor elkaar gaat vallen... en die kans zit er zeer dik in.

Ik word vrolijk van haar en zij van mij, het is enorm relaxed, we merken dat we echt moeite voor elkaar willen doen en dat maakt het echt leuk.

Maar nu... en nooit gedacht dat ik zoiets zou doen.... gelijktijdig in contact gekomen met iemand dichter in de buurt, geen kinderen maar ook niet direct in contact omdat ik even andere prioriteiten had :-D
Die andere dame is ook heel leuk, we hebben elkaar ontmoet en het blijkt te klikken om nog eens te ontmoeten!
Nooit gedacht dat ik zou multidaten en vind het moreel gezien ook niet echt chique, het zit gewoon niet in mijn natuur maar nu gebeurd het toch.

Maar iets in mij zegt dat ik dit 'moet' doen maar ik maak het mezelf er niet echt makkelijker mee.
Word vervolgt..
Mats, ik zou er voor nu geen waarde aan hechten. Je zit met beide in verkenningsfase, het zou zonde om de 1 niet tegen te komen omdat je de ander nog aan het verkennen ben.

Hier ligt tinderen op een laag pitje. Had wel even leuk contact met iemand, maar ik denk niet dat dit uitloopt op iets.
Verder zit er weinig leuks/gezelligs. Merk een beetje dat de man momenteel mij ook maar weinig boeit haha.
De matches die ik heb/krijg praten niet en als ze praten komt er echt bullshit uit.....
Mats, ik snap je twijfel. Ik zou dit zelf ook lastig vinden, ben het wel met depster eens gewoon even beide verkennen.....

Ik lees vanaf deel 9 mee en heb toch veel aan jullie kijk op het daten, vooral aangezien dit voor mij allemaal redelijk nieuw is. Kom uit een lange relatie maar merk dat ik voor nu wel toe ben aan daten. Ben daar bewust voorzichtig mee geweest, ik word zelf niet graag gekwetst maar kwets ook zeker een ander niet graag.
Het is zeker een ontdekkingsfase maar het grappige is dat ik best een leuke klik ervaar en het allemaal vanzelf gaat zonder onzekerheden van beide kanten.
Hoe oppervlakkig is het dan om afstand ( en bijbehorende beren voor een toekomst te zien ).
Ik heb het contact met ver weg dame wat op afstand gehouden, uitgesproken dat ik dat ik niet weet of ik in een toekomst ( en ja, waar hebben we het nu al over maar het zijn wel dingen om rekening mee te houden als je echt voor iemand valt ) allerlei consessies zou willen doen voor een lange periode.

Andere dame is ook erg leuk en heeft het voordeel dat zij niet gebonden is en dichterbij woont.

En toch.... houdt dame van ver weg mij bezig, ze geeft mij alle ruimte om te ontdekken wat ik wil terwijl zij al wel voor mij aan het vallen is en uiteraard wel verdriet ervaart nu het contact wat afgehouden word maar het zeker ook wel begrijpt.
Ze is er heel open over, en dat siert haar, het voelt ook niet chique naar haar en het doet mij zeker wel wat.
Zij wil heel graag weten of en wat het kan worden en ik ook wel maar stel dat je een tijd verder bent en het erg leuk klikt met elkaar en het uiteindelijk toch een dealbreker is... dan ben je verder van huis en dat is de rem die ik nu ervaar.
Enorm zonde want zij is echt leuk, maar of ze leuk genoeg is?

Probeer alleen te achterhalen wat het nou betekend voor mijzelf in de eerste plaats.
Spreek dit weekend met de andere dame af, daar heb ik ook wel zin in maar van de andere kant voelt het enorm dubbel.
Zie, ook mannen kunnen dit dubbele gevoel hebben en ik kan niet bepaald zeggen dat ik het prettig vind.
Bon,ik zit nu een maand op tinder en kan niet anders of concluderen dat tinder geen goed idee is voor iemand in een rolwagen...
Ik ben een 39 jarige man die verlamd is aan de benen na een ongeval...
Ik ben niet onaantrekkelijk,sportief,creatief,doe aan locale politiek en vrijwilligerswerk in het ziekenhuis op geriatrie...
Doch dit maakt allemaal niet uit imo...0 matchen,0 likes...de rolwagen is een killer..
Ik ben van nature positief ingesteld,op het naieve af, maar tinder doet daar geen goed aan...

Moet ik dan echt geloven dat vrouwen op tinder zo oppervlakkig zijn?
Ik lees het graag :”ik wil een trouwe,lieve,eerlijke man..”
Terwijl ze volgens mij enkel een hoog opgeleide prins op een wit paard willen en iets minder geen kans geven..
Neen,ik stop ermee...om je vrienden rondom je de ene match na de andere te zien scoren..in mijn geval haalt dit je enkel je moraal omlaag...dit is wss ook waarom ik nog niemand anders met een beperking ben tegengekomen op tinder.

Ik was nog zo dom om tinder gold te nemen voor een maand,ik wou wel eens zien wie die 10-talen likes waren die ik de eerste weken kreeg...doch eenmaal gold leken al die likes verdwenen,en krijg ik sedertdien geen meer...
Ik begin te denken dat tinder dit orkestreerd om je gold te doen nemen...

Nog mensen die dit denken?
Hi allemaal, leuk topic en zeker voor iemand die een jaar na een scheiding wel zin heeft in wat datevertier :)
Ben nu een week op Tinder. Veel matches maar dat schijnt in het begin altijd hard te gaan. Schrik wel van de vele onflatteuze foto’s van (45+)mannen...Op zo’n app moet je juist voor je foto wat moeite doen toch?

Maar er zitten absoluut leuke types tussen. Had gisteravond een fijne chat met een vader-van-twee, die me op het laatst zijn telnummer gaf. Ik dacht ehm...maar toen hij me vanmorgen meteen iets aardigs tinderde besloot ik toch per whapp reageren.

Toen wilde hij meteen bellen. Ho ho, zullen we eerst al schrijvend nog wat meer over elkaar te weten komen?
Prima.

Ineens toch een gesproken berichtje.
“Hallo Anja....”. Prettige stem.
Alleen: ik heet geen Anja :roll:
Ik: wie is Anja?
Hij: oh haha ja ik had Anja bij jou gezet, weet ook niet waarom. Haha.
Ik: :facepalm:

Hij heette Marcel. Heb nu spijt dat ik niet ter afscheid schreef: het beste hè, Karel!

Krijgen jullie trouwens ook matches terwijl je zeker weet dat je die persoon zelf niet naar rechts hebt geswiped?!
Tinder is louche!
Nepprofielen,nepmatches en neplikes..
Ik heb Bumble geinstalleerd. Niet om perse te daten, maar om langzaam weer hoop te krijgen in de 'man'. Tot nu toe serieuzere types, hoger opgeleid ook.

Wel veel ghosters, vind dat daar echt een meldfunctie voor moet komen. Niet netjes om te matchen en dan niks te zeggen.
Cheeks schreef:
29-09-2018 16:33
Ik heb Bumble geinstalleerd. Niet om perse te daten, maar om langzaam weer hoop te krijgen in de 'man'. Tot nu toe serieuzere types, hoger opgeleid ook.

Wel veel ghosters, vind dat daar echt een meldfunctie voor moet komen. Niet netjes om te matchen en dan niks te zeggen.
Daar heb je het..”serieuze types,hoger opgeleid”....want een man zonder universitair diploma is dom,onintressant,heeft niks zinnigs te vertellen en Kan onmogelijk ambitieus zijn...
Zo zie je maar,dezer dagen doet het er niet toe wié of hoe je bent,wat je doet als broodwinning en status daarintegen..
Kastjesdenken...bah
Quinccy schreef:
29-09-2018 16:53
Daar heb je het..”serieuze types,hoger opgeleid”....want een man zonder universitair diploma is dom,onintressant,heeft niks zinnigs te vertellen en Kan onmogelijk ambitieus zijn...
Zo zie je maar,dezer dagen doet het er niet toe wié of hoe je bent,wat je doet als broodwinning en status daarintegen..
Kastjesdenken...bah
Want iedereen moet tot jou aangetrokken zijn?
Ik zou ook geen man in een rolstoel willen. Ben ik eerlijk in. Heb al genoeg aan mijn eigen handicap.

En ben zelf hoog opgeleid dus ik heb meer gemeen met iemand die ook gestudeerd heeft. Maar ik ben totaal niet de gemiddelde vrouw.
Voor mij maakt een man in rolstoel niets uit, heb er meerdere voorbij zien komen. De één sprak mij aan, de ander niet. De één dus geswiped, de ander niet.

Hier kom je voor mij in ieder geval niet over als een man die ik zou willen ontmoeten, je klinkt zeer gefrustreerd.

Mats hoe is het inmiddels met je date(s)?

Hier nog rustig, soms uit verveling even beetje swipen. Van wat ik enthousiast wordt en match, reageert niet of vallen uiteindelijk zo tegen in communicatie dat ik al niet eens meer wil afspreken. Eén contact is nu op vakantie, nog niet ontmoet..wel gezellig contact. Dus we zullen zien. Gelukkig is het geen must :P
Ik héb een hoger diploma,verdien meer dan goed mijn brood en knap mateloos af op vrouwen die pas een klik kunnen voelen eens ze dit weten...alsof je een vrouw zegt dat je enkel voor haar valt omdat ze een leuke kont heeft...maar dan ben je als man weer oppervlakkig..

Ik kan vallen voor een vrouw die kassierster is in een supermarkt...omdat ze grappig is,passie heeft,mooi is in haar eenvoud,zich inzet voor het milieu,ínhoud heeft..ik zeg maar wat...
Wat zegt een diploma nu over de persoonlijkheid of karakter van een persoon?
Als je enkel daarop basseert ga je nog veel missen...
Soort zoekt soort lijkt mij.

Voor een hoogopgeleide spel je wel beroerd.
Quinccy schreef:
29-09-2018 17:36
Ik héb een hoger diploma,verdien meer dan goed mijn brood en knap mateloos af op vrouwen die pas een klik kunnen voelen eens ze dit weten...alsof je een vrouw zegt dat je enkel voor haar valt omdat ze een leuke kont heeft...maar dan ben je als man weer oppervlakkig..

Ik kan vallen voor een vrouw die kassierster is in een supermarkt...omdat ze grappig is,passie heeft,mooi is in haar eenvoud,zich inzet voor het milieu,ínhoud heeft..ik zeg maar wat...
Wat zegt een diploma nu over de persoonlijkheid of karakter van een persoon?
Als je enkel daarop basseert ga je nog veel missen...
Je komt hier wel erg gefrustreerd over. Ik snap je wel maar het kan zijn dat je die frustratie uitstraald.

En hoog opgeleid zegt niet zo heel erg veel. Misschien je sociaal economische klasse en EQ wat meer. Als het gaat om normen en waarden.

Ik knapte erg op mannen af die eenmaal op date vreselijk begonnen op te scheppen over wat ze allemaal wel niet konden kopen. En als dan al heel snel blijkt dat ze enorm overdreven was ik er klaar mee. Want als de materialistische dingen jou als persoon moeten verbloemen dan heb je wat te verbergen in mijn ogen.

Er zijn ook date sites voor mensen met een handicap. Of geef je op voor de undatebles. Wellicht is een datingbureau ook iets meer voor je?
trien30 wijzigde dit bericht op 29-09-2018 22:09
9.05% gewijzigd
Ik val niet op vermogen maar vind opleiding wel belangrijk. Verdien zelf oo geen bakken met geld met mijn titels.
Quinccy schreef:
29-09-2018 16:28
Tinder is louche!
Nepprofielen,nepmatches en neplikes..
Bij de mannen?
Bij de vrouwen klopt het meestal wel.
@Quinccy: probeer eerst jezelf eens goed op de rit te krijgen. Als je niet lekker in je vel zit is een leuke relatie vinden wel erg moeilijk. Zeker als je dit misschien ook wel uitstraalt. En, er zijn echt wel vrouwen die geen moeite hebben met een leuke man in een rolstoel, maar wel met een boze man in een rolstoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven