Zwanger worden in de MMM

12-08-2018 22:55 255 berichten
Hoi meiden,

Na 1 jaar proberen om zwanger te worden zijn mijn man (33) en ik (26) de MMM in gestapt. Inmiddels zijn we al 1,5 jaar bezig en nog steeds niet zwanger. Het lijkt me leuk om ervaringen te lezen van meiden die al zwanger zijn en gevoelens te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten en net als ik ook graag zwanger willen worden. :-]

Groetjes Nina
anoniem_6394aaaa7c183 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 23:02
11.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik schrijf graag mee met jullie.
Wij gaan dit najaar voor ons tweede kindje met ICSI. Vind het weer spannend heel de MMM, ziekhuisafspraken, spuiten, wachten en ga zo maar door. Hopelijk kan ik op het forum een beetje van me afschrijven.
Spannend Irish en welkom MissGiggles!

Hier zojuist de laatste pil van de laatste kuur Clomid geslikt. Raar. Er is nog steeds veel onrust op mijn werk en ik merk dat ik (sinds ‘het incident’ op woensdag) emotioneel ben en er echt moeite mee heb dat het zo tegenzit allemaal. Inmiddels raken in onze omgeving stellen zwanger van de tweede (terwijl we ongeveer gelijk “begonnen”). Ik merk dat me dit ontzettend raakt. Ook dat ik een zwangerschap graag met mijn oma had willen delen, maar door alzheimer komen we nu in een fase dat dat niet meer gaat lukken. Kortom; het doet me de laatste week veel verdriet. Dat heb ik eerder niet zo gehad. Kijk echt uit naar 29 oktober en hoop dan ook een gesprek met een maatschappelijk werker in te plannen.
Welkom Irish en MissGiggles

Hier deze avond de 4de spuit gezet. Valt me echt goed mee! Ik voel me niet humeurig, eigenlijk prima. Alleen heb ik een gezwollen buik, maar dat had ik ook met de Clomid. Ik hoop dat het werkt, maandag heb ik echo.

Pergamon, ik snap jou volledig... Het is niet eerlijk, maar we moeten doorzetten! Sterkte!
Ik heb vandaag een echo gehad, alles zag er goed uit! Ga vanavond weer beginnen met injecties zetten!
Pergamon, herkenbaar hoor. Het is zo’n zwaar en slopend proces. Wat moeilijk van je oma zeg. Ik hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat!
Elianora fijn dat het spuiten mee valt! Spannend maandag.
Nina hoe gaat het met jou? Hopen op een mooie echo morgen!
Wat fijn om te horen Irish. Mooie score! Mijn man zit nog niet aan de pillen. Nog niet echt aan toe gekomen om het te bespreken.

Sterkte Pergamon! Wat kan het soms zo oneerlijk zijn allemaal!

Welkom Missgiggles! Spannend he! Is het jullie aangeraden om ICSI te doen ivm met de zaadkwaliteit?

Fijn dat het spuiten mee valt Elianora. Ik ervaar hetzelfde. Vond het in het begin spannend maar nu valt het mij ook reuze mee.

Dank je Saartje. Fijn dat alles er mooi uit zag bij jou. Succes met prikken!

Ik heb af en toe krampjes na de spuit. Soort van eisprong gevoel meer aan de linkerkant zoals ik gewend ben. Vind de echo best spannend morgen. Dit is toch weer iets nieuws.
Nina2607 schreef:
27-09-2018 17:10
Ik heb af en toe krampjes na de spuit. Soort van eisprong gevoel meer aan de linkerkant zoals ik gewend ben. Vind de echo best spannend morgen. Dit is toch weer iets nieuws.
Ja, die krampjes komen mij bekend voor! Ik had ze dan rechts, haha, maar dat is inderdaad de reactie van je eierstok op het medicijn :)

Die echo komt helemaal goed morgen joh! Ben benieuwd hoe groot jouw eitje is, of misschien zijn het er wel twee :)
De spuiten zetten vond ik ook snel wennen, maar er waren momenten dat ik het echt rot vond. Bijvoorbeeld toen ik uit eten was en op het toilet van het restaurant moest spuiten of een keer in de auto, toen voelde ik me echt een junk. Maar alles voor het goede doel!

Ik merk dat het soms als een wedstrijd voelt. Vrienden om ons heen zijn nu zwanger van de tweede en voor het gevoel moeten wij nu ook. Zeker gezien de omstandigheden waarbij we maar al te goed weten dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is.
Bij ons is ICSI de enige mogelijkheid. Dat maakt me soms verdrietig, maar gelukkig is de mogelijkheid er wel. We hebben nog een cryo dus daar gaan we eerst voor, maar duurt nog even. Weer opnieuw een intake bij de fertiliteitspoli, lijkt allemaal zo’n dubbel werk... Ons geduld wordt weer op de proef gesteld.

Waar in het traject zitten jullie? Heb geprobeerd zoveel mogelijk terug te lezen, maar kan het nog niet helemaal er uit halen.
Tijdens het spuiten heb je in ieder geval het gevoel dat er weer wat vooruitgang is.
Hoe is de echo gegaan Nina?

MissGiggles, ja, die tweede komen er hier in de omgeving ook. Helaas de teller bij ons nog op 0 zwangerschappen. Wij zijn nu 2,5 jaar bezig en ik heb sinds maart Clomid. Vanwege een heftige medische misser en daarbij opgelopen PTSS, heeft het even geduurd voor we echt mochten starten. Inmiddels in ronde 7, tevens de laatste. Op 29 oktober hebben we een evaluatiegesprek staan voor verdere vervolgstappen (ik ga uit dat dat IUI zal zijn)
Fijn om te horen dat de krampen herkenbaar zijn Irish. Het voelt gelukkig alsof er wat gebeurd. Ik hoop dat ik rechts ook een eitje heb die aan het groeien is. Ik heb m van nature altijd links namelijk. Met gonal f hopen we dat er 2 zullen groeien ipv 1.

Ik snap dat je je op zulke momenten rot voelt missgiggles. Maar gelukkig mag je ICSI doen! Ik zou dat ook graag willen ivm met hogere slagingskansen. Ben het tijd verliezen een beetje beu eigenlijk.
Dit is mijn 2e ronde IUI met gonal f. De eerste ronde was zonder hormonen.

Ik moet nog even geduld hebben Pergamon. Heb de echo om 15.30 staan. Laat het jullie daarna weten! :)
Nou zojuist voor de echo geweest. Ik heb links 2 eitjes (10mm en 14mm) en rechts 1 eitje van 10mm. Waarschijnlijk groeit alleen die ene van 14 mm door. Zondag moet ik een ovulatietest doen. Als deze positief is dan is maandag de IUI. Als deze negatief is moet ik maandag terug voor een echo.

Hou jij het wachten nog een beetje vol Irish ?
Fijn dat de echo goed was Nina!
Ik had vorige maand eerst 1 eitje van 15mm en 1 van 10mm maar die van 10mm is toen uiteindelijk alsnog mee gaan doen!
Pergamon ik ben benieuwd wat jullie vervolgstappen gaan zijn! Hopelijk zijn die niet nodig natuurlijk en is het deze ronde gewoon raak.
Missgiggles wij hebben 1 ronde met clomid gedaan daarna even stil gestaan ivm een grote cyste.
Vorige maand iui gehad met hormonen gonal f en ovitrelle. Toen was de zaadkwaliteit erg slecht 250.000 maar. Als het deze ronde weer onder een miljoen is dan gaan wij door voor icsi.
Doen jullie ook icsi vanwege een slechte zaadkwaliteit? En hoeveel was het als ik vragen mag?
Welke poging zitten jullie nu?
Dat van mensen die nu inmiddels al een tweede krijgen is hier ook herkenbaar.
Ik probeer voor mezelf extra te genieten van hoe fijn we het ook met zn tweeen hebben. Schrale troost maar het helpt mij wel.
Weet niet of iemand er hier nog wat aan heeft maar mijn ziekenhuis zei dat mijn man aan de zinktabletten moest gaan te koop bij de drogist en hij neemt nu ook foliumzuur met vitamine D.
Of het effect gaat hebben gaan we over 2 weken ongeveer horen ;)
Elianora vind jij het spannend maandag de echo? Welke hormonen gebruik jij ook alweer?
Nina2607 schreef:
28-09-2018 17:08
Nou zojuist voor de echo geweest. Ik heb links 2 eitjes (10mm en 14mm) en rechts 1 eitje van 10mm. Waarschijnlijk groeit alleen die ene van 14 mm door. Zondag moet ik een ovulatietest doen. Als deze positief is dan is maandag de IUI. Als deze negatief is moet ik maandag terug voor een echo.

Hou jij het wachten nog een beetje vol Irish ?
Mooie eitjes! Ik begrijp alleen jullie IUI voortgang niet helemaal. Hoef jij geen prik te zetten voor de eisprong? En naar mijn (onkundige) weten is een ovulatietest toch 24 tot 48 uur daarna? Of heb jij een speciale?
Ik had op vrijdag ook 14 mm, en moest zondagavond de prik zetten, en dan was dinsdag de IUI.

Wachten lukt hier nog wel hoor :) Lekker druk bezig geweest, dat scheelt. Maar goed; ik moet nog 9 dagen wachten, ben nog niet eens op de helft :frusty: Ik hoop alleen wel dat m'n cyclus niet weer té gestressed wordt van deze poging, want de vorige keer (eind juni) werd ik ineens drie dagen eerder ongesteld, en dat bleef twee cyclussen daarna ook zo, terwijl m'n eisprong wel volgens de "oude" planning was.....
Pergamon schreef:
27-09-2018 21:46
Hoe is de echo gegaan Nina?

MissGiggles, ja, die tweede komen er hier in de omgeving ook. Helaas de teller bij ons nog op 0 zwangerschappen. Wij zijn nu 2,5 jaar bezig en ik heb sinds maart Clomid. Vanwege een heftige medische misser en daarbij opgelopen PTSS, heeft het even geduurd voor we echt mochten starten. Inmiddels in ronde 7, tevens de laatste. Op 29 oktober hebben we een evaluatiegesprek staan voor verdere vervolgstappen (ik ga uit dat dat IUI zal zijn)

Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen/slecht gelezen (sorry daarvoor) maar wat hebben jullie eerst gedaan, en waarom de IUI als vervolgstappen daarop? Ik was zelf in de overtuiging dat IUI een soort "instap"hulp was eigenlijk, voordat het heftige IVF en ICSI en zo begon?
(zoals jullie kunnen lezen ben ik niet zo'n Googlaar :facepalm: )
Spannend Nina!! Ik ga voor je duimen maandag!

Irish_Wasser_Woman schreef:
29-09-2018 11:04
Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen/slecht gelezen (sorry daarvoor) maar wat hebben jullie eerst gedaan, en waarom de IUI als vervolgstappen daarop? Ik was zelf in de overtuiging dat IUI een soort "instap"hulp was eigenlijk, voordat het heftige IVF en ICSI en zo begon?
(zoals jullie kunnen lezen ben ik niet zo'n Googlaar :facepalm: )
Ik heb nu Clomid (= ovulatie inductie). Heb een hele lange, onregelmatige cyclus. Verder niks kunnen vinden, alles was goed. Ook bij partner. Clomid sloeg als een malle aan (dubbele van toegestane hoeveelheid eitjes). Gyn die me onderzocht noemde me “erg vruchtbaar”, waarop ik maar heb geantwoord dat ik daar tot nu toe toch weinig van had gemerkt. Omdat er (tot nu toe) weinig aantoonbaar “mis” is, zijn ze gestart met Clomid. Heb nu een redelijk regelmatige cyclus. Dat is erg prettig.
Wij hadden ICSI idd als enige optie vanwege slechte zaadkwaliteit. Bij mij was alles goed. Daardoor weet ik maar weinig van ovulatie inductie, IUI ect. We hebben het geluk gehad dat we in de eerste ronde gelijk zwanger waren. Onze zoon is nu 1. We hebben nog een embryo over, waarschijnlijk gaat die dit jaar nog teruggeplaatst worden.
Het is zo naar dat als je het traject in gaat je eigenlijk al klaar bent om ouders te worden en je dan moet wachten. Wij moesten 4 weken wachten op de gyn en dat is voor jet gevoel dan al het einde van de wereld. Daarom zijn we nu ook op tijd terug naar het ziekenhuis gegaan voor de tweede.

Het is gek hoe snel je alles weer vergeet. Inderdaad de echo’s om de voortgang van je eitjes te meten, ik was het alweer kwijt.
Saartje, ja ik vind het enorm spannend! Ik prik 75 Menopur en dan moet ik Pregnyl prikken voor mijn eisprong op te wekken. Ik heb al de hele dag menstruatie achtige krampen, dus ben benieuwd.

Morgenochtend mag ik.
Wat fijn dat je eitje van 10 mm toch was doorgegroeid Saartje! En bedankt voor het delen. Het geeft mij weer hoop. Hoeveel eh spuit jij ook al weer?

Ik begrijp je verwarring Irish. Ik vond deze poging ook al vreemd haha. Blijkbaar hoef je niet altijd Pregnyl te spuiten. En indd met de ovulatietest volgt de eisprong altijd 24 a 48 later. Als deze vandaag dus positief was geweest had ik morgen de IUI kunnen hebben. Morgen heb ik de afspraak staan en ipv IUI wordt het nu een echo om te kijken of ik wellicht de IUI dinsdag of woensdag heb. Of ik pregnyl moet spuiten hoor ik morgen dus pas. Lekker duidelijk allemaal.. :bonk:

Het vreemde is dat mijn ovulatietesten negatief zijn en niet eens een enkel streepje te bekennen is wat ik normaal mooi zie oplopen, totdat ie even donker of donkerder is dan de controle streep. VAAG!

Fijn dat je het wachten volhoud. Afleiding is heel erg belangrijk in deze weken! Succes meid!

Dank je lieve Pergamon!

Het is in erg geruststellend om te lezen dat je het hele traject snel weer vergeet missiggles. Zoals je de pijn van de bevalling al gauw bent vergeten als je je baby in je armen houd. Ik was bang dat ik een soort trauma zou overhouden aan dit hele traject, maar gelukkig kan het blijkbaar ook anders zijn!

Spannend Elianora! Fingers crossed! :winkie:
Heb al een follikel van 18 mm en ene van 14 mm, slijmvlies was bijna 8 cm, dus denk dat iui morgen of woensdag is, spannend!

Nu bloedafname om te kijken of mijn eisprong niet al in werking is getreden.
Spannend Elianora!

En zet ‘m op vandaag morgen Nina!! Met Clomid heb ik ook wel eens gehad dat de ovulatietesten niet mooi opliepen - uiteindelijk zijn dat wel ovulaties “geworden”.

Fingers crossed hier voor jullie :)
Spannend Elianora! Ik heb woensdag de IUI en ik spuit vanavond Pregnyl. 1 eitje van 18mm en de andere 2 van 10mm zijn niet doorgegroeid.

Ooh fijn om te weten Pergamon. Gelukkig heb ik voor de zekerheid pregnyl. Ik heb net gevraagd of de eitjes van 10 mm ook kunnen springen. In principe kan dat wel maar die zijn niet rijp. Dus daar hebben we niet veel aan..
Elianora wat spannend allemaal!
Die van 14mm kan ook mee doen toch?
Waarom moet je bloedprikken?
Ik had de vorige keer een eitje van 20mm en een van 15mm. Mocht toen savonds de ovitrelle zetten en 2 dagen later de iui.

Nina, ik spuit 75eh gonal f. Heb vrijdag mijn controle echo maar meestal een lange cyclus dus verwacht dan nog geen actie eigenlijk! Wel heel benieuwd!
Jammer dat de andere eitjes gestopt zijn met groeien. Maar je hebt maar 1 goede nodig!!

Pergamon hoe gaat het nu met jou?

Missgiggles, wat was de zaadkwaliteit van jou man? Ben even benieuwd want als het bij ons deze keer weet slecht is dan gaan wij ook door voor icsi. Ik weet dat de slagingspercentage kansen daarmee hoger zijn maar het voelt voor mij wel ook meteen als het eindstation dat vind ik lastig.

Hier vrijdag dus de echo, heel benieuwd! Lig momenteel op de bank met een beginnende nierbekkenontsteking. Heb een zware antibioticakuur. Dat vind ik lastig want al die troep in mijn lichaam, ik hoop niet dat dat de groei van de eitjes beïnvloed..
He bah Saartje, beterschap!! Heb je er ook een probioticum naast?

Hier gaat het zo-zo. Het waren een paar heftige, emotionele weken. Gelukkig begin ik me wat beter te voelen. Op het werk nog steeds veel gedonder, maar ik begin er een 'weg' in te vinden. Hopen dat er snel een mooie kans voorbij komt.

Inmiddels ga ik richting ovulatie (al geven ook hier de ovulatietesten nog niks aan), als het goed is aan het einde van de week. We zijn dit weekend al gestart met 'op commando sex'. Keurig om de dag, zodat de zaadkwaliteit aan het einde van de week hopelijk zo goed mogelijk is. Laatste kans voor evaluatiegesprek, dus ik vind het ook wel spannend merk ik.
Probiotica is wel een goede indd! Ga ik morgen wel even halen. Fijn dat je je langzaamaan wat beter begint te voelen. Wel vervelend ook dat gedonder op je werk.
Wij hebben nu lekker 3 weken vakantie, waren er wel echt aan toe! De zomer was zo gigantisch druk bij mij op het werk.
Spannend hoor deze laatste kans met clomid. Ik ga voor je duimen!
Spannend Saartje! Nog even afwachten dan maar. Wat vervelend van die ontsteking! Balen is dat he. Je wilt zo min mogelijk troep in je lichaam nu je bezig bent met IUI. Maar het hoeft niet perse de behandeling te beïnvloeden. Beterschap meid!

Ik heb sinds vanochtend ontzettende last van mn onderrug. Spit? Ik mag naast paracetamol geen andere pijnstillers. Ik kruip zowat over de vloer....

Fijn dat het al wat beter met je gaat Pergamon. Haha commando sex! Zo is het inderdaad. Het is misschien niet even fijn als de spontane sex maar hier ook hóór... kom schat, we moeten! ;-D
Ik zal voor je duimen dat deze poging slaagt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven