Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
maandag 1 oktober 2018 om 08:34
Ik heb even gezocht @westerparkpaviljoen https://pzz.to/click?uid=13240&referrer ... uitverkoop
maandag 1 oktober 2018 om 08:38
Beterschap Rosings.
Ik heb hier een hangerig kind afgeleverd. Ondanks dat hij relatief goed heeft geslapen is hij laatste week gewoon heel moe. Dus tegen gewoonte in met speen in zijn mond en speelgoedauto in de hand in de armen van leidster gegeven. En de boodschap dat ze kunnen bellen als het niet gaat, maar loop m3estal wel los.
Ik heb hier een hangerig kind afgeleverd. Ondanks dat hij relatief goed heeft geslapen is hij laatste week gewoon heel moe. Dus tegen gewoonte in met speen in zijn mond en speelgoedauto in de hand in de armen van leidster gegeven. En de boodschap dat ze kunnen bellen als het niet gaat, maar loop m3estal wel los.
maandag 1 oktober 2018 om 10:04
Beterschap Rosings! En spannend lola-lily!
Hier op het kdv was het ook een snotterfeest vanochtend, het is weer herrrrrfst. Hopelijk pikt'ie nu wat minder verkoudheidjes mee dan vorig jaar!
@Chantilly, leuk weekend gehad? Lekker met z'n 3tjes?
Als het goed is komt vandaag het ielm softshell-pakje! Jeej!
Hier op het kdv was het ook een snotterfeest vanochtend, het is weer herrrrrfst. Hopelijk pikt'ie nu wat minder verkoudheidjes mee dan vorig jaar!
@Chantilly, leuk weekend gehad? Lekker met z'n 3tjes?
Als het goed is komt vandaag het ielm softshell-pakje! Jeej!
happiness = reality - expectations
maandag 1 oktober 2018 om 11:47
Kent iemand dit? Als man thuis is, kan zoon orina zichzelf een tijdje vermaken. Maar als ik alleen met hem ben, hangt hij erg aan mij. Komt met allerlei soeelgoed aanslepen, is sneller huilerig en wil gewoon niet zo lang zelf spelen.
Hoe doorbreek ik dit patroon?
Ik probeer hem soms te negeren, maar dat gaat een beetje tegen mijn gevoel in.
Een paar maand geleden kon hij heel goed alleen spelen. Toen werd het zomervakantie, mijn man werkt in het onderwijs dus was veel thuis. Sinds hij weer aan het werk is, doet mijn zoon dit.
Hij is nu 16 maanden.
Hoe doorbreek ik dit patroon?
Ik probeer hem soms te negeren, maar dat gaat een beetje tegen mijn gevoel in.
Een paar maand geleden kon hij heel goed alleen spelen. Toen werd het zomervakantie, mijn man werkt in het onderwijs dus was veel thuis. Sinds hij weer aan het werk is, doet mijn zoon dit.
Hij is nu 16 maanden.
maandag 1 oktober 2018 om 11:56
Heytan, ik denk dat dat ook een beetje de leeftijd is. Dochter heeft ook periodes waarin ze zich goed kan vermaken en periodes waar ze alleen op schoot wil zitten. Misschien is hij toe aan ander speelgoed? Wij hebben nu een fase waarin ze het liefst met voedselopbergbakjes en theedoeken speelt. Dus die heb ik allemaal in een lade gedaan en eens in de zoveel tijd zet ik de lade open en is het feest.
maandag 1 oktober 2018 om 12:23
Fiona maakt het bij jou dan ook verschil wie er is met hem? Bij ons is er dus duidelijk verschil tussen man en mij. Man is overigens altijd al geweest van het weinige spelen, hij moet zich bij hem ook veel meer zelf vermaken.
Wellicht maakt dat het verschil? Ik probeer elke dag ook echt voldoende aandacht en tijd te besteden aan samen spelen. Had alleen gehoopt dat dat afgewisseld kan worden met ff een momentje voor mezelf haha.
Wellicht maakt dat het verschil? Ik probeer elke dag ook echt voldoende aandacht en tijd te besteden aan samen spelen. Had alleen gehoopt dat dat afgewisseld kan worden met ff een momentje voor mezelf haha.
maandag 1 oktober 2018 om 12:33
maandag 1 oktober 2018 om 12:39
Gelukkig haha. Ergens vind ik het ook wel heel gezellig hoor. Maar vind het ook goed als hij af en toe even zelf kan spelen.
Qua speelgoed heb ik net weer wat nieuwe dingetjes gehaald. Hij heeft bijna teveel. Maar heb alles wel per soort opgeruimd in bakken en hij krijgt niet alles tegelijk.
Het zal vast een fase zijn. Hij lijkt ook met slaapjes in de war. Misschien van 2 naar 1 slaapje nu? Maar dat houd hij dan weer net niet vol.
Bedankt voor de tips en goeie hoop
Qua speelgoed heb ik net weer wat nieuwe dingetjes gehaald. Hij heeft bijna teveel. Maar heb alles wel per soort opgeruimd in bakken en hij krijgt niet alles tegelijk.
Het zal vast een fase zijn. Hij lijkt ook met slaapjes in de war. Misschien van 2 naar 1 slaapje nu? Maar dat houd hij dan weer net niet vol.
Bedankt voor de tips en goeie hoop
maandag 1 oktober 2018 om 14:09
Beterschap voor alle zieke moeders en dreumessen! Ik hoop dat het ons voorlopig nog even bespaard blijft.
Ik speel ook veel meer met zoon dan mijn vriend. Met als gevolg dat zoon mij ook vaker opzoekt om te spelen dan zijn vader. Op zich best logisch denk ik. Maar sommige periodes denk ik ook wel eens: 'kun je nou niet even mama een break geven?' Ach... ik geniet er ook wel echt van om met hem te spelen en op pad te gaan. Het is quality time die je nooit meer terug krijgt. En ze gaan zich vanzelf steeds wat meer van je losmaken.
Ik speel ook veel meer met zoon dan mijn vriend. Met als gevolg dat zoon mij ook vaker opzoekt om te spelen dan zijn vader. Op zich best logisch denk ik. Maar sommige periodes denk ik ook wel eens: 'kun je nou niet even mama een break geven?' Ach... ik geniet er ook wel echt van om met hem te spelen en op pad te gaan. Het is quality time die je nooit meer terug krijgt. En ze gaan zich vanzelf steeds wat meer van je losmaken.
dinsdag 2 oktober 2018 om 11:29
Hier ook net in maat 86. Zoon is lang, en in zn maat 86 overal moet ik zn mouwen omslaan. De broekspijpen zijn gewoon lekker baggy. Hij heeft er nog best wat ruimte in, maar dat is juist fijn zodat er winterkleding onder past.
dinsdag 2 oktober 2018 om 13:06
Hier precies hetzelfde. We hebben nu ook vast een 92 besteld omdat het zo'n leuk motiefje in een mooie prijs was maar daar zwemt ze nog echt in.Moondancer schreef: ↑02-10-2018 11:29Hier ook net in maat 86. Zoon is lang, en in zn maat 86 overal moet ik zn mouwen omslaan. De broekspijpen zijn gewoon lekker baggy. Hij heeft er nog best wat ruimte in, maar dat is juist fijn zodat er winterkleding onder past.
dinsdag 2 oktober 2018 om 23:14
Envelop: we hebben besteld?
Dame lag te slapen bij het opstijgen van het vliegtuig
Maar man man man dan weet je dat het krap is in het vliegtuig, maar eigenlijk weet je dat pad echt weer als je in het vliegtuig komt. Misschien niet goedkoop, maar toch voordelen aan dat ze straks een eigen stoel moet pfff.
Vandaag ook nog weer een gevalletje aan je kind zitten. De serveerster kwam het brood brengen en aaide daarna over haar hoofd.....
De volgende serveerder zette een gietijzeren plaatje met nog sissende vlees en groente vlak voor haar neus op tafel. Serieus!?
Trok dochter met kinderstoel en al naar achter. Jemig.
Verder lekker weer hier en we kunnen met de babyfoon aan de bar zitten, goede plek met de kamer!
Dame lag te slapen bij het opstijgen van het vliegtuig
Vandaag ook nog weer een gevalletje aan je kind zitten. De serveerster kwam het brood brengen en aaide daarna over haar hoofd.....
De volgende serveerder zette een gietijzeren plaatje met nog sissende vlees en groente vlak voor haar neus op tafel. Serieus!?
Verder lekker weer hier en we kunnen met de babyfoon aan de bar zitten, goede plek met de kamer!
woensdag 3 oktober 2018 om 09:04
Fijn dat het vliegen goed ging Lavendel al was het geen handige actie van de stewardess, je dochter had zich flink pijn kunnen doen aan dat bakje. Een fijne vakantie toegewenst 
Beterschap voor alle zieke kindjes (en ouders).
Dudette, al bij de therapeut geweest? Hoe was dat? (Je hoeft uiteraard alleen te antwoorden als je erover wil praten)
Wat hebben jullie kindjes 's nachts aan? Vriend denkt dat zoon het koud heeft terwijl hij niet koud aan voelt. Zoon heeft een longsleeve aan en winterslaapzak zonder mouwen. Vriend wil vannacht de mouwen aan de slaapzak zetten en de longsleeve eronder uit.
Beterschap voor alle zieke kindjes (en ouders).
Dudette, al bij de therapeut geweest? Hoe was dat? (Je hoeft uiteraard alleen te antwoorden als je erover wil praten)
Wat hebben jullie kindjes 's nachts aan? Vriend denkt dat zoon het koud heeft terwijl hij niet koud aan voelt. Zoon heeft een longsleeve aan en winterslaapzak zonder mouwen. Vriend wil vannacht de mouwen aan de slaapzak zetten en de longsleeve eronder uit.
woensdag 3 oktober 2018 om 09:13
Beterschap voor alle zieke!
Fijn dat het vliegen goed ging. Lijkt me ook wel spannend met zon kleintje.
In bed heeft zoon zn winterslaapzak met mouwen over zn pyjama aan. Maar t is een echte koukleum. Ligt ook aan de temp op de slaapkamer. Ik kijk nog altijd ff naar de togwaarde op dit lijstje vd kraamzorg, als leidraad. Tel ik alle laagjes die hij aanheeft op en kijk dan bij de kamertemperatuur of de totaalwaarde ongeveer klopt.
https://www.isiskraamzorg.nl/kraamzorg/ ... el-slapen/
Fijn dat het vliegen goed ging. Lijkt me ook wel spannend met zon kleintje.
In bed heeft zoon zn winterslaapzak met mouwen over zn pyjama aan. Maar t is een echte koukleum. Ligt ook aan de temp op de slaapkamer. Ik kijk nog altijd ff naar de togwaarde op dit lijstje vd kraamzorg, als leidraad. Tel ik alle laagjes die hij aanheeft op en kijk dan bij de kamertemperatuur of de totaalwaarde ongeveer klopt.
https://www.isiskraamzorg.nl/kraamzorg/ ... el-slapen/
woensdag 3 oktober 2018 om 09:27
Waarom denkt je vriend dat dreumes het koud heeft aardbei?
Ik had eens gehoord dat slapen in een slaapzak met mouwen hetzelfde voelt als slapen in een dikke trui. Dat leek mij niet comfortabel dus sliep onze dreumes zonder mouwen aan de slaapzak. Sinds de zomer sliep hij in pyama met een deken.
Maar sinds vannacht (25 maanden oud) slaapt hij in een peuterbed
Ging super goed! Vannacht had hij aan: wol/zijde mouwloze romper en een dikke katoenen pyjama. En een wollen dekbed waar hij niet onder bleef liggen.
Ik had eens gehoord dat slapen in een slaapzak met mouwen hetzelfde voelt als slapen in een dikke trui. Dat leek mij niet comfortabel dus sliep onze dreumes zonder mouwen aan de slaapzak. Sinds de zomer sliep hij in pyama met een deken.
Maar sinds vannacht (25 maanden oud) slaapt hij in een peuterbed
woensdag 3 oktober 2018 om 12:05
@Glitter: wat goed van je zoon! Weer een ander tijdperk als hij niet meer in een ledikant slaapt!
Vriend heeft de volgende redenatie:
Wij slapen zelf onder een dekbed maar slapen nu ook met onze armen onder het dekbed. Als hij boven de deken liggen met onze armen worden ze koud. Zoon zijn slaapzak is zijn dekbed, hij slaapt dus altijd met zijn armen 'boven het dekbed'.
Maar ja, zoon heeft een longsleeve aan dus zijn armpjes zijn wel bedekt...
Gisteren was zoon al om 5.15 uur wakker (gelukkig daarna nog wel weer in slaap gevallen) en denkt vriend dat dat komt omdat zoon het koud heeft.
Vriend heeft de volgende redenatie:
Wij slapen zelf onder een dekbed maar slapen nu ook met onze armen onder het dekbed. Als hij boven de deken liggen met onze armen worden ze koud. Zoon zijn slaapzak is zijn dekbed, hij slaapt dus altijd met zijn armen 'boven het dekbed'.
Maar ja, zoon heeft een longsleeve aan dus zijn armpjes zijn wel bedekt...
Gisteren was zoon al om 5.15 uur wakker (gelukkig daarna nog wel weer in slaap gevallen) en denkt vriend dat dat komt omdat zoon het koud heeft.