Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Wij hebben pas in februari een peuter, en in maart mag ik babytopic weer in :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook pas eind januari een peuter. Hij was niet vroeg met kruipen, lopen, enz, helaas wel met driftbuien en momenteel is alles nee... ik hoop dat dit betekent dat hij er ook vroeg klaar mee is, maar ik vrees van niet.
Hier duurt het nog 9 maanden voordat zoon peuter is ;)
Hier pas eind april een peuter. Vandaag zo’n heerlijke zondag. Vanochtend lekker in huis aanrommelen en vanmiddag naar het terras (met speeltuin). Zolang er zand is vermaakt zoon zich gemakkelijk, dus ik ga er maar lekker bij zitten met man, vrienden en, ook niet onbelangrijk, een wijntje. Hoe is jullie weekend?
Zo hij is sinds gisteren een dreumes dus ik mag nu officieel meeschrijven:-)

Wel grappig dat hij scheurend papier (lees kadootje uitpakken) heel eng vind en moest huilen....arme knul.

En alle visite zit in de tuin, hij kruipt over de veranda en gaat binnen met zijn blokken zitten spelen. Zo grappig.
Gefeliciteerd Westerpaviljoen!
Sneeuwbal nog gefeliciteerd !

Wester jij ook gefeliciteerd met je zoon!

Dudette wat fijn om te lezen dat het beter gaat, dat is toch een goed begin. Hoop dat het met iedere dag een stukje beter gaat.

Envelop poehh dat is wel heftig erbij als je man nu overspannen is, en je bent al 30 weken , je hebt zoveel aan je hoofd baby in de buik, dreumes dochter die je heel de dag bezig houdt, de vernieuwing straks de bevalling. Ik hoop dat er snel rust bij jullie komt want die heb jij toch echt wel nodig nu!

Misschien iemand die kan helpen of me vertellen dat het een fase is, dochter wordt nu iedere morgen 05:00 wakker en ze is aan ze wordt ook gelijk boos als ik niet binnen een min bij haar ben maar jesus het is nog nacht, eerst zoon voor zen nachtvoeding en dan lig ik eindelijk begint mevrouw , zit nu dus iedere ochtend half 6 beneden pfff en als klap op de vuurpijl slaapt ze de hele week overdag Max 10 min! Kan toch niet? Ze moet toch een keer ff slapen! Ik heb haar vanmiddag serieus 20 min laten jengelen wat in hysterisch schreeuwen overging en vervolgens haal ik haar uit bed geen traan te bekennen.... deur open en mevrouw is stil! Maar wil eruit.... en alles is op het moment een strijd aankleden luier verschonen spelen tillen heel de dag mekkeren en niks is goed! Schiet mij maar in de feestverlichting :facepalm:
Sorry even ego post maar moet het ff kwijt! Gaat dot nog over..... ben afgelopen dagen blij als ze savonds naar bed is, lord wat een draak!
5 uur is koudste punt van de nacht heb ik op viva forum geleerd. Misschien als je zelf gaat slapen even extra dekentje over haar heenleggen.
Aapje ja klopt had ik ook al gelezen, deken is helaas geen doen ze wandelt het hele bed door, ze ligt wel warm ingepakt met pyama en slaapzak en zelfs kacheltje staat zacht aan, als ik in haar kamer kom is het echt aangenaam warm. Het is ook niet dat ze langzaam wakker wordt maar het is echt knop aan!
Gefeliciteerd wester!

@Quest kan het zijn dat ze over wil naar een groter bedje ipv opgesloten achter de spijltjes?
Ze is nu 14 maanden, dacht dat ze pas rond 2 jaar overmoeten. Heb er nog niet eerder over nagedacht eigenlijk, ben dan bang dat ze heel haar kamer dan doorkruipt ipv slapen :facepalm:
Quest schreef:
07-10-2018 22:00
Ze is nu 14 maanden, dacht dat ze pas rond 2 jaar overmoeten. Heb er nog niet eerder over nagedacht eigenlijk, ben dan bang dat ze heel haar kamer dan doorkruipt ipv slapen :facepalm:
Wij hebben vanaf 10 maanden al eenpersoonsbed, slapen gaat veel beter en hij komt er nooit uit zichzelf uit.
Quest schreef:
07-10-2018 22:00
Ik heb het hier idd wel eens eerder gelezen dat het goed kan werken. Wij hebben er ook eens over getwijfeld maar toch het ledikant gehouden en ze is vanzelf weer minder gaan draaien etc.
Kan ze last hebben van de kachel? Ik wordt daar zelf ook eerder wakker van met een dooie vogel in mn mond.
Konden ze soms maar praten he en het gewoon zeggen... heb je het idee dat ze verder last heeft van het mindere slapen of niet? Hoop voor jullie dat het snel beter gaat!
Quest schreef:
07-10-2018 19:44

Envelop poehh dat is wel heftig erbij als je man nu overspannen is, en je bent al 30 weken , je hebt zoveel aan je hoofd baby in de buik, dreumes dochter die je heel de dag bezig houdt, de vernieuwing straks de bevalling. Ik hoop dat er snel rust bij jullie komt want die heb jij toch echt wel nodig nu!
Hij is nog niet echt overspannen (denk ik) maar trekt op tijd aan de bel voordat het wel zo is. Deze week blijft hij weer thuis en ik ben blij dat hij die stap neemt, hij zet zn schaamte opzij en kiest voor zichzelf, hopelijk is het idd op tijd en kan hij zich opladen voor de tweede uk er is.

Maar idd, ik kan nu wel wat meer rust gebruiken. Gelukkig lukt het redelijk de boel de boel te laten en is onze dochter over het algemeen erg goed te pas. Het komt wel goed.
Hopelijk knapt je man snel op envelop! Lijkt me heftig zo in een onafgemaakt huis en 30 weken zwanger...

Hier is zoon eten aan het weigeren. Ik was gister weg maar vriend belde dat zoon 2 happen had gegeten en daarna niet meer wilde. Net met zijn ontbijt halverwege zijn pap wilde hij ook niet meer, gelukkig op 4 happen na alles erin gekregen. Hopelijk is dit een kort durende fase want merk dat ik het moeilijk vind als hij niet genoeg eet, hij is zo druk overdag.
Vandaag gaan we lekker naar de dierentuin :)
Niet druk proberen te maken Aardbei- Banaan. Ik ga er bij zoon van uit dat hij eet als hij honger heeft, dit deed ik bij bv en nu met eten ook. Als hij honger heeft eet hij wel. Hier zijn inmiddels alle babyvetjes weg maar hij is vrolijk en beweeglijk.
Misschien gewoon eens buikpijn of last van tandjes.
Ik sluit me aan bij Aapje, Elsa eet wel eens vaker niet of in elk geval niet meer dan 2/3 happen, ik maak me daar eigenlijk geen seconde druk over (maar vind het soms wel heel frustrerend als ik iets heb gemaakt/aangepast voor haar).
Ze zit goed op haar lijn en is niet heel erg dun, blijkbaar heeft ze genoeg aan de rest. Kinderen hongeren zichzelf echt niet uit, als hij het echt nodig heeft gaat hij wel weer eten.
Envelop indd heel goed dat hij op tijd aan de bel trekt! Super knap om gewoon even toe te geven dat het even teveel is!
Hopelijk helpt even die extra tijd om niet te werken.

Wat de kachel betreft is een klein olie kacheltje, wn heel dubbel ik heb het raam open tenminste op de mini kiepstand dus echt een kleine kier! Wil dat ze frisse lucht binnen krijgt maar niet te koud heeft. Zonder kachel is het echt te koud al! Ik ga eens met man overleggen ivm dat bed! Ze is geen stil zitter en ben echt bang dat ze dan nooit meer slaapt maar alleen in haar kamer rond dwaalt.

Qua eten herken ik wel dat je je beetje druk erom maakt maar ergens denk ik ze zullen wel eten als ze honger hebben. Dochter eet de hele dag door ze is ook aan de smalle kant nu 14 maanden en net 9 kilo maar ze is ook de hele dag in beweging :facepalm:

Vandaag uitslagen van de bloedtest ivm allergieën en is niet heel erg positief pfff katten staan boven aan en je raadt het al die hebben wij pfff het zijn gelukkig allemaal echt buitenkatten maar ze zullen dus hoofdzakelijk dan ook naar de schuur moeten verhuizen. Nooit gedacht dat het zover zou komen. Dan dus ei wat best hoog wat en pinda’s licht. Nu door naar de diëtiste! Envelop hoe erg os bij Elsa de ei allergie? Kan ze ook nika hebben waar ei in verwerkt is?
Verder moeten we dus doorgaan met haar puffers! Merk dat het wel even allemaal binnenkomt pfff
Zijn er leidingen op haar kamer die rond 5 uur beginnen te tikken misschien omdat de kachel elders in het huis aan slaat?

Of kan een banaan of nachtfles geven nog wel verschil maken om de eerste boosheid direct te temperen en haar boven te houden?
Ik weet dat kinderen zich niet uithongeren :) en probeer me er ook geen zorgen om te maken maar als je veelvraatje opeens niks eet is dat toch even raar. Ik heb hem vanavond een potje gegeven omdat hij daar niet zoveel moeite voor hoeft te doen en die heeft hij helemaal leeg gegeten in ieder geval. Morgen kijken we wel weer verder.
Vandaag in ieder geval een fijne dag in de dierentuin gehad, het was zo rustig, leek wel een privé dierentuin ;)

Vervelend van de allergie uitkomsten Quest. Ik heb (gelukkig) geen ervaring met allergieën dus ook geen tips.
Nijntje nee is een klein olie kacheltje wat in haar kamer staat , oud jaren 30 huis haha heeft nog geen cv! Moeten alles nog verbouwen :facepalm:
We hebben vanmiddag de gipswanden eraf gehaald en isolatie ertussen gedaan, wie weet scheelt het qua geluid want meestal rond die tijd krijgt zoon fles bij ons in bed en daarna wordt ze dus wakker.

Aardbei nou dat is ook weer wat dan geef je hem een potje en die eet die dan wel weer op!
Heerlijk zo een rustige dag dan was ook wel super weer vandaag!
Vervelend die kattenallergie Quest. Onze kat is tijdens zwangerschap al verhuisd omdat man zijn allergie uit de hand liep. En met een vader en moeder met allergie durfden we het risico ook niet te nemen.
Balen van de allergieën idd quest, heb je ook het idee dat ze echt reageert op de katten? Elsa kan ook niks hebben waar ei in verwerkt is en wij hebben ook speciale handwas instructies ed gehad voor als wij iets waar ei in zit hebben aangeraakt. Een kus geven nadat iemand iets met ei heeft gegeten mag bv ook niet. Ons hele huis is dus 100% ei-vrij incl producten met sporen van. Even wennen maar uiteindelijk wel te doen.

@aardbei, klinkt leuk zo'n prive dierentuin! Terwijl het toch echt wel lekker weer was.
@quest, bij aantoonbare allergieën kan je ook via de dermatoloog anti allergeen beddengoed aanvragen, wordt door bijna alle verzekeringen vergoed. Geen idee of het helpt maar ik wil het binnenkort wel aanvragen.
Envelop ze reageerd op de katten in die zin dat ze dus na aanraking en per ongeluk ogen gaat wrijven gelijk dikke ogen krijgt en gaat tranen. Maar haar astma en constante loopneus en hoesten zal ook daar een reactie op zijn gok ik icm met de huisstofmijt.
Ik denk dat qua ei ze niet zo heftig allergisch is als Elsa ze heeft hiervoor al wafels en pannenkoeken en andere koeksoorten op de ka zei ook alles wat ze tot nu toe heeft gegeten mag ze eten. Het kan zelfs verschil zijn tussen gebakken ei en gekookt bv dat wist ik niet eens. En dan kan het ook nog verschil zijn tussen het eiwit en eigeel ook raar.
Zo bizar dat jullie dan indd op alles moeten letten lijkt me echt lastig. Maar wat je zegt op den duur wen je eraan.
Zijn er producten waar jij zegt goh let even op daar zit ook ei in wat ik bv niet gelijk zou weten?

Goeie tip van het beddengoed heb ik namelijk ook in men eigen bed.ga het eens uitzoeken. Thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven