Wie heeft de cv al...

02-10-2018 12:21 23 berichten
..ontlucht en bijgevuld? Gisteren werd t toch echt wel fris maar voor ik de cv weer goed kan gebruiken moet ik eerst dat stomme klusje doen. En ik weet niet waarom maar ik zie er zó tegenop!

Wie praat me moed in? En hoe moest het ook alweer?
Alle reacties Link kopieren
zeer ongeëmancipeerd: dat doet mijn man
Mijn man doet dat. Ik weet iets over een sleuteltje en over water bijvullen. In theorie dan.
voor manlozen:

https://www.feenstra.com/cv-ketel/cv-ke ... bijvullen/
Wij laten jaarlijks eind september het onderhoud uitvoeren, dan wordt er meteen ontlucht en bijgevuld. Check dus.
Ik doe dat nooit standaard, alleen als het nodig is!
Bijvullen zou niet standaard nodig moeten zijn, dan is er volgens mij iets niet in orde.
Gister ontlucht omdat hij wel aan sprong, maar niet warm werd. Tenminste, de laatste in de 'rij' werd niet warm. Volgens mij nog steeds niet, want vriend heeft de een na laatste dichtgedraaid de vorige keer en nu kreeg ik hem niet open om te ontluchten :(
Haha, dank! Vorig jaar zat ik met de handen in het haar, waar zat in godsnaam die bijvulkraan?! Uiteindelijk een cv-monteur gebeld, foto's geappt en gevonden. Zelf opgelost, met enige hulp, datdanweerwel.
Daar heb ik personeel voor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Thanks voor de reminder! Gaan direct even checken wat de druk hier nog is 😉 helemaal vergeten
Baby12345 schreef:
02-10-2018 12:48
Thanks voor de reminder! Gaan direct even checken wat de druk hier nog is 😉 helemaal vergeten
Merk je vanzelf. Als je na een tijdje douchen steeds koud water krijgt dan is de druk te laag

Maar je kan inderdaad ook gewoon even controleren.
sugarmiss schreef:
02-10-2018 13:07
Merk je vanzelf. Als je na een tijdje douchen steeds koud water krijgt dan is de druk te laag

Maar je kan inderdaad ook gewoon even controleren.
Geen koud water tijdens het douche maar de druk is nog maar 1,2. Straks even de verwarmingen ontluchten en weer bijvullen.
Man en ik roepen al een week om de beurt tegen elkaar als we de verwarming horen borrelen: oh ja, we moeten nog ontluchten. En dan gaan we allebei door met waar we mee bezig waren :$
The owls are not what they seem
Ik wilde eerst nog bellen voor een onderhoudsbeurt maar nu heb ik hem gisteren toch maar aan gezet (was 18 graden in huis). Alles werkte nog maar voor de zekerheid laat ik binnenkort toch even de CV-man komen. Het is alweer twee jaar geleden. Ontluchten en bijvullen kan ik niet zelf, het zou wel moeten maar ik weet niet hoe :-)
LadyL0101 schreef:
02-10-2018 13:15
Man en ik roepen al een week om de beurt tegen elkaar als we de verwarming horen borrelen: oh ja, we moeten nog ontluchten. En dan gaan we allebei door met waar we mee bezig waren :$
hele, hele slechte man!
geen seks meer, tot de cv bijgevuld is!
:)
lilalinda schreef:
02-10-2018 13:39
hele, hele slechte man!
geen seks meer, tot de cv bijgevuld is!
:)
Hahaha ik kan ontluchten prima zelf! Bijvullen laat ik dan weer liever aan man over (maar ik kan het wel).
Geen seks heb ik natuurlijk ook mezelf mee, dus toch maar niet... :biggrin:
The owls are not what they seem
Ik heb een onderhoudscontract bij het grote bedrijf dat mijn cv heeft geïnstalleerd.
Dan neem ik aan dat ik zelf niets meer aan mijn cv hoef te doen.
Vrijdag komt er toch weer een mooie dag aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat zit bij ons in het onderhoud. Ik heb er geen omkijken naar.
Ik Google altijd eerst, en zoek dan een link met duidelijke plaatjes, waar het stap voor stap wordt uitgelegd.
Maar eerst stel ik het heel lang uit, want ik vind het ook een stomme klus en ben allesbehalve handig.
Ik wil een man. :sigh:
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Hier komt jaarlijks de verwarmingsmonteur voor het onderhoud van de ketel. Hij is gisteren geweest en het zag er allemaal goed uit volgens hem. Hij heeft wel het water bijgevuld.
Domme vraag: ik heb geen CV, maar een unit van de stadsverwarming, moet je die ook bijvullen en ontluchten?
Serengeti schreef:
02-10-2018 21:55
Ik Google altijd eerst, en zoek dan een link met duidelijke plaatjes, waar het stap voor stap wordt uitgelegd.
Maar eerst stel ik het heel lang uit, want ik vind het ook een stomme klus en ben allesbehalve handig.
Ik wil een man. :sigh:

Ja ja, maar als ik zeg dat ik een vrouw wil om de was voor me te doen dan ben ik hartstikke fout. :wtf:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven