Narcist gespot? Meld het hier!
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:11
Het is echt niet meer normaal, dit land gaat ten onder aan de narcisten!
Vooral onder het viva volkje blijken veel mensen last te hebben van deze narcisten, topic na topic wordt geopend over narcistische collega's, exen en natuurlijk schoonloeders en exen van partners.
Meld het vooral hier als er weer een opduikt hier, samen kunnen we wellicht een vuist maken!
Vooral onder het viva volkje blijken veel mensen last te hebben van deze narcisten, topic na topic wordt geopend over narcistische collega's, exen en natuurlijk schoonloeders en exen van partners.
Meld het vooral hier als er weer een opduikt hier, samen kunnen we wellicht een vuist maken!
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:21
Volgens mij blijkt uit onderzoek dat zo tussen de 5 en de 10% van de bevolking een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat is best veel, zoveel dat iedereen er wel een paar moet hebben in zijn vrienden-, familie of werkkring. Waarbij opgemerkt moet worden dat onderdeel van de stoornis het niet kunnen erkennen daarvan is, waardoor veel narcisten niet-gediagnosticeerd blijven.
Verder meen ik me te herinneren dat er twee soorten zijn: genetisch en opvoedkundig, waarbij vooral die laatste categorie erg groot en groeiend is, omdat ze ontstaat doordat kinderen worden opgevoed alsof ze beter zijn dan andere mensen (bijvoorbeeld jongetjes die van jongs af aan leren dat mannen beter zijn dan vrouwen) of met te veel lof voor non-prestaties en te weinig kritiek.
Logisch dus, dat veel mensen hier tegen aan lopen.
Wat mij meer verbaast is het Narcisten Rescue Front dat hier altijd direct opduikt als ergens het woord narcist valt en dan degene die het noemt helemaal afbrandt.
Verder meen ik me te herinneren dat er twee soorten zijn: genetisch en opvoedkundig, waarbij vooral die laatste categorie erg groot en groeiend is, omdat ze ontstaat doordat kinderen worden opgevoed alsof ze beter zijn dan andere mensen (bijvoorbeeld jongetjes die van jongs af aan leren dat mannen beter zijn dan vrouwen) of met te veel lof voor non-prestaties en te weinig kritiek.
Wat mij meer verbaast is het Narcisten Rescue Front dat hier altijd direct opduikt als ergens het woord narcist valt en dan degene die het noemt helemaal afbrandt.
Spreuken 18:2
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:24
Ik denk dat je daarin gelijk hebt Maura.
Er zijn niet zoveel personen die narcist genoemd kunnen worden (narcistische persoonlijkheidsstoornis volgens de DSM 5).
Ik denk wel dat mensen steeds meer op zichzelf gericht zijn en daarbij kenmerken van narcisme kunnen vertonen.
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:26
Satchel schreef: ↑02-10-2018 16:21Volgens mij blijkt uit onderzoek dat zo tussen de 5 en de 10% van de bevolking een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat is best veel, zoveel dat iedereen er wel een paar moet hebben in zijn vrienden-, familie of werkkring. Waarbij opgemerkt moet worden dat onderdeel van de stoornis het niet kunnen erkennen daarvan is, waardoor veel narcisten niet-gediagnosticeerd blijven.
Zoveel smaken zoveel onderzoeken. 't Is geen harde wetenschap he, dat scheelt.
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:42
Omdat het negen van de tien keer gewoon om een bokkelul gaat en niet om een narcist. Taalverloedering moet bestreden worden.
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:42
Ik wou dat ik een echte antisociale narcist was. En dan niet zoeentje die stoer doet naar de buitenwereld, maar van binnen heel onzeker is. Maar een ekte narcist: iemand die echt overtuigd is van zichzelf, zich van anderen weinig aantrekt en voor de duvel niet bang is.
Maar helaasch.. ik heb alles geprobeerd. Narcisten ondervragen, cocaïne gebruiken, zelfhulpboeken lezen... Het heeft niet mogen baten.
Iemand nog tips?
Maar helaasch.. ik heb alles geprobeerd. Narcisten ondervragen, cocaïne gebruiken, zelfhulpboeken lezen... Het heeft niet mogen baten.
Iemand nog tips?
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:43
Lady*Voldemort schreef: ↑02-10-2018 16:34Als 5-10% van de bevolking een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft kun je het natuurlijk nauwelijks meer een stoornis noemen, maar eerder een variant. Wij noemen die variant thuis een Bokkenlul.
Idem, maar dan zonder n.
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:44
@HetVrijeWoord, jij bent er in iedergeval één, want je opent dit topic 
Voorderest is het een misbruikte term. Opvallend is dat je het alleen door vrouwen gezegd hoort worden..
En het is altijd hetzelfde verhaal: de hysterische gedumpte vrouw kan het niet aan verlaten te zijn voor een leuker exemplaar dat niet zeurt en is gefrustreerd, omdat ze nu zelf een baan moet zoeken voor brood op de plank.
Tja, logisch, dan moet die man wel een narcist zijn, want zijzelf niet leuk en aantrekkelijk?! Neeeee, kan toch niet? Ze doet toch altijd haar mooiste legging aan en doet zo lekker boodschappen met haar besties/dinnies/knappies?
Voorderest is het een misbruikte term. Opvallend is dat je het alleen door vrouwen gezegd hoort worden..
En het is altijd hetzelfde verhaal: de hysterische gedumpte vrouw kan het niet aan verlaten te zijn voor een leuker exemplaar dat niet zeurt en is gefrustreerd, omdat ze nu zelf een baan moet zoeken voor brood op de plank.
Tja, logisch, dan moet die man wel een narcist zijn, want zijzelf niet leuk en aantrekkelijk?! Neeeee, kan toch niet? Ze doet toch altijd haar mooiste legging aan en doet zo lekker boodschappen met haar besties/dinnies/knappies?
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:48
Dat is zeker datzelfde onderzoek waaruit blijkt dat iedereen autisme heeft?Satchel schreef: ↑02-10-2018 16:21Volgens mij blijkt uit onderzoek dat zo tussen de 5 en de 10% van de bevolking een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat is best veel, zoveel dat iedereen er wel een paar moet hebben in zijn vrienden-, familie of werkkring. Waarbij opgemerkt moet worden dat onderdeel van de stoornis het niet kunnen erkennen daarvan is, waardoor veel narcisten niet-gediagnosticeerd blijven.
Artikelen altijd geschreven door psychologen. Je weet wel, die mensen die zelf redelijk koekoek zijn en daarom hun werk zo goed kunnen doen. Net zoals strafrechtadvocaten die een briljant crimineel brein hebben, maar die daar flink voor worden betaald en niet voor hoeven te boeten.
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:49
VIVA-wijsheid:
de mannelijke ex is een narcist.
de vrouwelijke ex is een borderliner.
De vrouw die ruziet over alimentatie en omgangsregeling zegt: "Mijn ex is een narcist."
De man die zijn vrouw belazert, zegt tegen zijn neukie: "Mijn vrouw is borderliner."
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:49
Dat is dan ook geen narcist, maar iemand met een gezonde dosis zelfvertrouwenPossa schreef: ↑02-10-2018 16:42Ik wou dat ik een echte antisociale narcist was. En dan niet zoeentje die stoer doet naar de buitenwereld, maar van binnen heel onzeker is. Maar een ekte narcist: iemand die echt overtuigd is van zichzelf, zich van anderen weinig aantrekt en voor de duvel niet bang is.
Iemand nog tips?
Een relatie met een narcist is niet aan te raden, met iemand met een antisociale persoonlijkheidsstoornis ook niet
Maar ja, al die wijven die janken zijn sowieseau borderliner.
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:58
Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen een bokkenlul en een narcist.Lady*Voldemort schreef: ↑02-10-2018 16:56Dat 5-10% van de bevolking een bokke(n)lul is is trouwens ook mijn empirische ondervinding, dus wat dat betreft vind ik het best een goed onderzoek.
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:01
Lady*Voldemort schreef: ↑02-10-2018 16:56Dat 5-10% van de bevolking een bokke(n)lul is is trouwens ook mijn empirische ondervinding, dus wat dat betreft vind ik het best een goed onderzoek.
Die 5% tot 10% narcisten (klopt al niet) is ook maar natte vingerwerk dus jouw bevindingen zijn zo gek nog niet!
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:09
We kunnen het ook, gewetenloze, egoïstische, arrogante,zelfingenomen,autoritaire, manipulatieve,hooghartige,liefdeloze,over je heen walsende,ongeïnteresseerde,opgeblazen egotripper met complexe issues kampende bokkelul die vanaf zijn high horse zich als een enorme klootzak gedraagt en het geen reet uitmaakt hoe een ander zich voelt als hij maar gelijk krijgt en geweldig blijft.
Maar narcist typt wat sneller.
Maar narcist typt wat sneller.