Narcist gespot? Meld het hier!
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:11
Het is echt niet meer normaal, dit land gaat ten onder aan de narcisten!
Vooral onder het viva volkje blijken veel mensen last te hebben van deze narcisten, topic na topic wordt geopend over narcistische collega's, exen en natuurlijk schoonloeders en exen van partners.
Meld het vooral hier als er weer een opduikt hier, samen kunnen we wellicht een vuist maken!
Vooral onder het viva volkje blijken veel mensen last te hebben van deze narcisten, topic na topic wordt geopend over narcistische collega's, exen en natuurlijk schoonloeders en exen van partners.
Meld het vooral hier als er weer een opduikt hier, samen kunnen we wellicht een vuist maken!
dinsdag 2 oktober 2018 om 21:58
De meeste mensen hebben een beetje overdreven mooi zelfbeeld. Dat is vrij normaal. Bijna iedereen denkt dat hij belangrijker is dan (aantoonbaar) waar is. Dat dient ook om zichzelf wat op te peppen: het maakt meer indruk om met borstgeroffel op een klus af te gaan dan zwetend en piepend. Het is in veel gevallen verstandig om jezelf wat op te pompen.
Dat zie ik dus niet als narcistisch. Maar sommigen hebben een totaal bord voor de kop over hun waarde voor mens en maatschappij, een opgeklopte eigendunk die buiten alle proporties is. Kijk een beetje sceptisch, maak een grapje en je kan een enorme ruzie krijgen. Je ziet dan een enorme woede, haat en haast paniek. Net of je hem alles wil afnemen. Je wordt dan terstond zelf de grond ingeboord om volkomen niks, want als je zoiets zegt dan moet je verslagen worden.
Ik ben deze mensen dus weleens tegengekomen, maar ik had daar zelf dan geen klik en geen relatie mee. Ik vond ze te labiel, te explosief en ze brachten mij niets op.
Dat zie ik dus niet als narcistisch. Maar sommigen hebben een totaal bord voor de kop over hun waarde voor mens en maatschappij, een opgeklopte eigendunk die buiten alle proporties is. Kijk een beetje sceptisch, maak een grapje en je kan een enorme ruzie krijgen. Je ziet dan een enorme woede, haat en haast paniek. Net of je hem alles wil afnemen. Je wordt dan terstond zelf de grond ingeboord om volkomen niks, want als je zoiets zegt dan moet je verslagen worden.
Ik ben deze mensen dus weleens tegengekomen, maar ik had daar zelf dan geen klik en geen relatie mee. Ik vond ze te labiel, te explosief en ze brachten mij niets op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:28
Wat een nare manier van forummen. Bovendien ben je inconsequent. De ene keer zeg je het is toch geen wetenschap maar nu zeg je dat een leek de diagnose niet kan stellen.
Ik denk trouwens dat leken bij mensen die ze goed kennen of meemaken best diagnoses kunnen stellen, als ze weten wat die inhouden.
Je hoeft er geen rontken ogen of zo voor te hebben. Professionals stellen de diagnose ook op basis van gedrag.
Verder zullen narcisten en borderliners meer partners slijten, dus statistisch gezien, is de kans groter dat iemand daadwerkelijk over een narcist schrijft. Waar ik het wel met je eens ben dat de term hier waarschijnlijk vaak ook ten onrechte wordt gebruikt omdat het gewoon een egoïstische hork betrof. Maar om daar nou zo verbaasd over te zijn.. Het is het viva-forum hè, geen congres van neurochirurgen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:36
kopjekoffie70 schreef: ↑02-10-2018 22:28Wat een nare manier van forummen. Bovendien ben je inconsequent. De ene keer zeg je het is toch geen wetenschap maar nu zeg je dat een leek de diagnose niet kan stellen.![]()
Daarom vind ik het ook een beetje nutteloos topic.
Ik denk trouwens dat leken bij mensen die ze goed kennen of meemaken best diagnoses kunnen stellen, als ze weten wat die inhouden.
Je hoeft er geen rontken ogen of zo voor te hebben. Professionals stellen de diagnose ook op basis van gedrag.
Precies.
Verder zullen narcisten en borderliners meer partners slijten, dus statistisch gezien, is de kans groter dat iemand daadwerkelijk over een narcist schrijft. Waar ik het wel met je eens ben dat de term hier waarschijnlijk vaak ook ten onrechte wordt gebruikt omdat het gewoon een egoïstische hork betrof. Maar om daar nou zo verbaasd over te zijn.. Het is het viva-forum hè, geen congres van neurochirurgen.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 02-10-2018 22:39
1.05% gewijzigd
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:39
Ja zo werken die dingen vaak. Onder CEO' s schijnt het percentage psychopaten nogal hoog te zijn, en daar kun je de CEO's van goede doelen ook wel tussen scharen. Of types zoals John Lennon en Yoko Ono met hun peace en love, maar wat ze hun eigen kinderen hebben aangedaan, bah. Dat geldt overigens niet voor het kind wat ze samen hadden maar voor de kinderen uit eerdere huwelijken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:42
retrostar schreef: ↑02-10-2018 21:58De meeste mensen hebben een beetje overdreven mooi zelfbeeld. Dat is vrij normaal. Bijna iedereen denkt dat hij belangrijker is dan (aantoonbaar) waar is. Dat dient ook om zichzelf wat op te peppen: het maakt meer indruk om met borstgeroffel op een klus af te gaan dan zwetend en piepend. Het is in veel gevallen verstandig om jezelf wat op te pompen.
goed omschreven![]()
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:43
@merle78
Als je de materie interessant vindt, kun je hier wat leesplezier vinden. Rechts bij vorige nummers kun je terug tot 1958. Soms gaat het puur over medicijnen maar de gevalbeschrijvingen zijn vaak leerzaam om te lezen.
http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/
Als je de materie interessant vindt, kun je hier wat leesplezier vinden. Rechts bij vorige nummers kun je terug tot 1958. Soms gaat het puur over medicijnen maar de gevalbeschrijvingen zijn vaak leerzaam om te lezen.
http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:44
kopjekoffie70 schreef: ↑02-10-2018 22:28Wat een nare manier van forummen. Bovendien ben je inconsequent. De ene keer zeg je het is toch geen wetenschap maar nu zeg je dat een leek de diagnose niet kan stellen.
Ik stel dat het geen exacte wetenschap is en spreek mijzelf dus niet tegen.
Ook ben ik niet verbaasd.
Leer lezen.
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:48
@TO welk type doelde jij op?
Narcistische vivaforummer (NVF),
Narcistische moordenaar,
Gemiddelde narcist,
Narcistische persoonlijkheidsstoornis (NPS),
De held of het slachtoffer,
Antisociale persoonlijkheid,
De sensitieve narcist of de gevoelige (hooggevoelige) narcist,
Somatische narcist,
Cerebrale narcist,
Persoonlijkheidsstoornis,
Antisociaal,
Narcistische persoonlijkheid,
Arrogante narcist,
3 verschillende soorten pathologische narcisten:
1. De arrogante blaaskaak narcist,
2. Zo perfect dat hij faalt narcist en de
3. Florence Nightingale narcist,
Vrouwelijke narcist,
Mannelijke narcist,
Narcist als moeder,
Narcist als vader,
Narcist als zakelijke partner,
Agressief narcisme (krankzinnig en buitengewoon gevaarlijk type narcist!)
Ik heb je niet nodig narcist en de
Ik ben de Keizer narcist: kniel ondergeschikte!
O ja, de bron: https://www.exitnarcist.nl/narcisme-ver ... narcisten/
Narcistische moordenaar,
Gemiddelde narcist,
Somatische narcist,
Cerebrale narcist,
Antisociaal,
Arrogante narcist,
Vrouwelijke narcist,
Mannelijke narcist,
Narcist als moeder,
Narcist als vader,
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:53
Je opent er een topic over, dus je bent blijkbaar wel verbaasd.
En over lezen gesproken, voor wie het interesseert een artikel uit eerder genoemd blad over narcisme (pdf). Ze hebben ook zo'n grappige termen als "pregenitale conflicten"
http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.n ... ticles/882
En over lezen gesproken, voor wie het interesseert een artikel uit eerder genoemd blad over narcisme (pdf). Ze hebben ook zo'n grappige termen als "pregenitale conflicten"
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:53
De titel was al duidelijk!Hetvrijewoord schreef: ↑02-10-2018 22:50Ik kan je op deze manier niet quoten maar het IS een nutteloos topic, het leek me overigens wel heel duidelijk gezien de OP.
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:54
thedutchwiseguy schreef: ↑02-10-2018 22:48@TO welk type doelde jij op?
Narcistische moordenaar,
Gemiddelde narcist,
Somatische narcist,
Cerebrale narcist,
Antisociaal,
Arrogante narcist,
Vrouwelijke narcist,
Mannelijke narcist,
Narcist als moeder,
Narcist als vader,
Ja hallo: allemaal natuurlijk!
Die link is hilarisch trouwens.
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:55
kopjekoffie70 schreef: ↑02-10-2018 22:53Je opent er een topic over, dus je bent blijkbaar wel verbaasd.
En over lezen gesproken, voor wie het interesseert een artikel uit eerder genoemd blad over narcisme (pdf). Ze hebben ook zo'n grappige termen als "pregenitale conflicten"![]()
Topic openen staat gelijk aan verbaasd zijn.
Genoteerd.
dinsdag 2 oktober 2018 om 23:02
Of is het dan afzeiken? Hier zitten nu eenmaal ook veel kwetsbare en om het wat minder aardig te zeggen, minder snuggere vrouwen. So be it, maar om daar nou zo lacherig over te doen terwijl je zelf hier ook forumt. Ik zou bijna zeggen: in het land der blinden, is éénoog koning.
dinsdag 2 oktober 2018 om 23:15
Zekers, dus dacht laat ik ook eens het vrije woord verder verspreidenHetvrijewoord schreef: ↑02-10-2018 22:54Ja hallo: allemaal natuurlijk!
Die link is hilarisch trouwens.
Namen ze jou erg serieus?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
woensdag 3 oktober 2018 om 00:18
Zorg dat je meer exen krijgt dan kunnen ze met elkaar over jouw narcisme babbelen, je doel is pas echt bereikt als je je herkent in een topic over een narcistisch ex waardoor je denkt 'he, verrek dat gaat over mij" Natuurlijk gaat alles over jou want daar ben je tenslotte narcist voor
woensdag 3 oktober 2018 om 00:27
Bobby-Pin schreef: ↑03-10-2018 00:18Zorg dat je meer exen krijgt dan kunnen ze met elkaar over jouw narcisme babbelen, je doel is pas echt bereikt als je je herkent in een topic over een narcistisch ex waardoor je denkt 'he, verrek dat gaat over mij" Natuurlijk gaat alles over jou want daar ben je tenslotte narcist voor![]()
tot nu toe herken ik me alleen nog maar in topics waar ze het over borderliners hebben. maar dan denk ik al snel dat ik beter ben dan hun. maar dat denk ik al snel hier hoor. is ook niet zo moeilijk.
woensdag 3 oktober 2018 om 06:49
Rot voor jou dat je dit zo ergert.Hetvrijewoord schreef: ↑02-10-2018 16:11Het is echt niet meer normaal, dit land gaat ten onder aan de narcisten!![]()
Goed voor mijn zelfreflectie om te lezen dat ik een hysterische, labiele, borderline, met dr dinnetjes koopzieke en financieel onzelfredzame en ambitieloze moeder ben, omdat ik ervan overtuigd ben dat mijn ex tevens stalker een ongediagnosticeerd cluster B probleempje heeft. Zoiets?
Iemand met een serieuze narsistische persoonlijkheidsstoornis kan heel veel forse schade aan richten bij anderen. Aan zelfvertrouwen, aanzien, relaties met anderen (welke dinnetjes?), gezondheid. Hij/zij weet bovendien al zijn streken heeel charmant aan anderen te verkopen met nog meer schade ten gevolg. Het is niet makkelijk van een narcist los te komen. Meest typerend vind ik het complete gebrek aan moreel besef. Alles is 100% gericht op destructie. Ik zal de term narcist niet snel gebruiken voor mijn ‘ongemakken met ex’, maar lezen over narcisten heeft me geholpen eea te duiden. En erover forummen helpt ook. Wat is daar kwaad aan?
Tuurlijk zal je een punt hebben dat er in de chaos en rollercoaster van echtbreuk te makkelijk met deze term gesmeten wordt. En dat er een aantal topics is waarin omschrijvingen als bokkenlul of hysterica passender zijn. Maar om nu een heksenjacht te starten tegen elke forummer die het woord narcist gebruikt?
Waarom?
woensdag 3 oktober 2018 om 07:12
Nog een nabrandertje. Je OP sugereert* dat er op dit forum veel met de term narcist gesmeten wordt.
Is niet mijn beeld. Ik besteed best wat tijd hier en deze topics zouden mij ook moeten opvallen. Max 1x per week zie ik gebruik van deze term. Waar zie jij dit ongebreidelde misbruik?
*Het viel me op dat je niet direct zegt dat je vindt dat er teveel gesmeten wordt met.. Je wijst sterk in die richting. Deze indirecte manier van ‘stoken’ zie je ook bij narcisten. Maakt ze ongrijpbaar en schadelijk tegelijk. Dit is een vd dingen waar ik hyper alert op ben geworden (sic.).
Overigens zeg ik dit niet om jou nu als N. weg te zetten laat ik daar direct en duidelijk in zijn. Dit zeg ik om te illustreren hoe een N. subtiel, haast ongemerkt, zijn werk kan doen.
Is niet mijn beeld. Ik besteed best wat tijd hier en deze topics zouden mij ook moeten opvallen. Max 1x per week zie ik gebruik van deze term. Waar zie jij dit ongebreidelde misbruik?
*Het viel me op dat je niet direct zegt dat je vindt dat er teveel gesmeten wordt met.. Je wijst sterk in die richting. Deze indirecte manier van ‘stoken’ zie je ook bij narcisten. Maakt ze ongrijpbaar en schadelijk tegelijk. Dit is een vd dingen waar ik hyper alert op ben geworden (sic.).
Overigens zeg ik dit niet om jou nu als N. weg te zetten laat ik daar direct en duidelijk in zijn. Dit zeg ik om te illustreren hoe een N. subtiel, haast ongemerkt, zijn werk kan doen.
).