Bezoek gedetineerde

30-09-2018 07:42 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend moet de gevangenis in. Weet iemand uit hoeveel bezoektijden hij kan kiezen? Aangezien bij recht heeft op bezoek 2 maal in de week 1 uur, en ikzelf ben veel aan het werk. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen want er is niets over te vinden op het internet.
Possa schreef:
02-10-2018 15:44
Dus kansloos is een situatie of een persoon nooit. Hoogstens kansarm :rolling:
Of een kansarme achtergrond. Da's politiek correct hè?
Zeeepje schreef:
30-09-2018 08:49
Al die achterlijke poepberichten dat hij je tijd niet waard is, etc. van mensen die niet eens de context weten :roll:

Ligt er natuurlijk aan waarvoor, maar in veel gevallen zou ik ook gewoon achter mijn kerel staan hoor, doei.
er is geen enkele context waarmee je een gevangenisstraf kunt rechtvaardigen.. je zit daar niet voor zweetvoeten
poldervrouw schreef:
02-10-2018 16:24
er is geen enkele context waarmee je een gevangenisstraf kunt rechtvaardigen.. je zit daar niet voor zweetvoeten
Je zit daar omdat je volgens ons rechtssysteem iets strafbaars hebt gedaan. Mijn persoonlijke moraal komt niet op alle vlakken overeen met die van de wet.

Eerlijk gezegd vind ik het zelfs een beetje eng als mensen het zomaar klakkeloos eens zijn met alle wetten en regels van de staat, zonder zelf na te denken. :-?
ik ben het idd niet altijd eens met regels en wetgeving maar als je iets dusdanig hebt uitgehaald dat het strafbaar is en er een gevangenisstraf aan vast zit dan is dat het zo. En als mijn partner zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit dan ben ik daar niet van gecharmeerd en zal ik hem zeker niet bezoeken. Als hij iets. onnozels als Boetes niet betaalt is het uiteraard anders qua gevoel als mishandeling /diefstal etc. Maar nog steeds vind ik hem een loser dat hij niet gewoon zijn boetes betaalt die hij opgelopen heeft door zich niet aan regel- en wetgeving te willen houden.

als ik een bekeuring krijg, betaal ik hem. Als ik het niet eens ben met die bekeuring ga ik in beroep.

Ik mishandel niemand, ook niet als hij mijn kind iets aan heeft gedaan. Wat schiet mijn kind daar mee op (maakt het feit niet minder erg en wat heeft het kind aan mij als ik in de gevangenis kom?).

Dat ik vind dat de straffen in Nederland veeeel te laag zijn en ik persoonlijk vind dat bijv. zedendelinquenten gecastreerd zouden moeten worden en nooit maar dan ook nooit meer vrij moeten komen staat daar buiten.. En rechtvaardig geen geweld.. nooit ..
@Poldervrouw, dus als ik je goed begrijp gaat het je er (naast de misdaad op zich natuurlijk) vooral ook om dat hij jullie gezinsleven&toekomstperspectef in gevaar brengt of beschadigt door een strafbaar feit te plegen?

Daar kan ik wel inkomen. Denk idd dat veel misdadigers er (van te voren) veel te weinig bij stilstaan wat voor impact het heeft op hun omgeving als 'papa' 'manlief' of een ander gezinslid s avonds niet thuiskomt. Het is meestal écht een hele grote belasting voor een gezin/partner als een gezinslid in de gevangenis komt te zitten.

Als het om een misdaad met voorbedachte rade gaat, dan heeft het vaak ook echt iets egoïstisch. (Bij een incident vind ik dat weer heel anders) Hoe zeer diegene het misschien ook deed voor z'n famile... tenzij je kinderen anders omkomen van de honger, zijn ze er waarschijnlijk niet zo bij gebaat dat papa of mama grote risico's neemt.

Maar ja, als je kiest voor een partner waarvan je weet dat hij/zij dingen op z'n kerfstok heeft, zichzelf niet altijd kan beheersen of nogal vrij omgaat met de wet.. dan moet je achteraf ook niet gaan zeuren natuurlijk. Als t als een totale verrassing komt is t anders.

Je kan de misstap van je partner proberen te begrijpen, of in elk geval vergeven.
... Of je doet dat niet en gaat op zoek naar een expemplaar dat jou meer stabiliteit kan bieden.
roosje1976 schreef:
01-10-2018 13:33
Dus als jouw moeder of zusje of wie dan ook waar je van houdt zoiets overkomt dan wacht jij rustig af wat de politie gaat doen?
Ja, dan vertrouw ik op het rechtssysteem. Dat maakt het verschil tussen ons en barbaren
Orangetree schreef:
02-10-2018 18:06
Ja, dan vertrouw ik op het rechtssysteem. Dat maakt het verschil tussen ons en barbaren
Ik leef liever tussen de barbaren dan tussen de geprogrammeerde robotjes
Possa schreef:
02-10-2018 17:15
@Poldervrouw, dus als ik je goed begrijp gaat het je er (naast de misdaad op zich natuurlijk) vooral ook om dat hij jullie gezinsleven&toekomstperspectef in gevaar brengt of beschadigt door een strafbaar feit te plegen?

Daar kan ik wel inkomen. Denk idd dat veel misdadigers er (van te voren) veel te weinig bij stilstaan wat voor impact het heeft op hun omgeving als 'papa' 'manlief' of een ander gezinslid s avonds niet thuiskomt. Het is meestal écht een hele grote belasting voor een gezin/partner als een gezinslid in de gevangenis komt te zitten.

Als het om een misdaad met voorbedachte rade gaat, dan heeft het vaak ook echt iets egoïstisch. (Bij een incident vind ik dat weer heel anders) Hoe zeer diegene het misschien ook deed voor z'n famile... tenzij je kinderen anders omkomen van de honger, zijn ze er waarschijnlijk niet zo bij gebaat dat papa of mama grote risico's neemt.

Maar ja, als je kiest voor een partner waarvan je weet dat hij/zij dingen op z'n kerfstok heeft, zichzelf niet altijd kan beheersen of nogal vrij omgaat met de wet.. dan moet je achteraf ook niet gaan zeuren natuurlijk. Als t als een totale verrassing komt is t anders.

Je kan de misstap van je partner proberen te begrijpen, of in elk geval vergeven.
... Of je doet dat niet en gaat op zoek naar een expemplaar dat jou meer stabiliteit kan bieden.

yep.. sowieso zou ik geen relatie aangaan met iemand die een crimineel verleden heeft... ik begin daar niet aan... TO wist waar ze aan begon denk ik, ik zou daar iig geen gezin mee willen beginnen...
Monchu69 schreef:
02-10-2018 02:41
Jouw vriend was niet de persoon om die straf uit te delen.
Het komt erop neer dat het nichtje iets afschuwelijks heeft meegemaakt en dat jij nu zit opgescheept met enorme foute boef. Je vriend is even vergeten dat hij jullie leven voor altijd heeft verpest. Jullie kunnen wel fluiten naar een rooskleurige toekomst. Er zal voor eeuwig over jullie gekletst worden. Zelfs jullie eventuele kinderen kunnen er door verstoten worden in de omgeving. Buren zullen jullie raar aankijken. Kinderen mogen niet bij jullie spelen, want die vader is een enge crimineel. Huizen kopen kun je naar fluiten. Een goede baan zal er niet meer inzitten. Verzekeraars willen je niet meer. Bepaalde landen mag je nooit meer in. Nee, briljante oplossing even zelf die straf uitdelen.
Wat een hoop bullshit in één post...
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
poldervrouw schreef:
02-10-2018 19:11
yep.. sowieso zou ik geen relatie aangaan met iemand die een crimineel verleden heeft... ik begin daar niet aan... TO wist waar ze aan begon denk ik, ik zou daar iig geen gezin mee willen beginnen...
Ik zou geen gezin willen beginnen met iemand die een instelling heeft zoals jij. Gelukkig zijn we allemaal vrij om onze partners te kiezen :)

In voor en tegenspoed
Ik kan me best situaties voorstellen waarin je gewoon doorgaat met je relatie, ook als je partner gedetineerd is. Met name bij wanhoopsdaden. Als je echt geen andere uitweg meer ziet en dan maar (steelt of iets anders) en je krijgt vervolgens een gevangenisstraf, bijvoorbeeld.
-jolijn- schreef:
02-10-2018 19:33
Ik kan me best situaties voorstellen waarin je gewoon doorgaat met je relatie, ook als je partner gedetineerd is. Met name bij wanhoopsdaden. Als je echt geen andere uitweg meer ziet en dan maar (steelt of iets anders) en je krijgt vervolgens een gevangenisstraf, bijvoorbeeld.
Je gooit wel een heleboel dingen op één hoop nu om je eigen gevoel voor rechtvaardigheid (of is het pleasen?) in relatie tot opgelegde gevangenisstraffen te rechtvaardigen.

Voor één keer stelen kom je niet in de gevangenis.

We leven in zo'n beetje het meest tolerante en sociale land ter wereld maar tóch vind je het nodig om te verklaren dat je begrip kunt hebben voor iemand die steelt en daarvoor in de gevangenis belandt.

Bijzonder.

Ik zou slechts begrip hebben voor iemand die vanwege zijn of haar principes achter de tralies belandt. En dan hoef ik het er nog niet eens mee eens te zijn.

Maar stelen? Mishandelen? Moorden?

Ga maar brommen. Je deed het zelf.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Possa schreef:
02-10-2018 16:30
Je zit daar omdat je volgens ons rechtssysteem iets strafbaars hebt gedaan. Mijn persoonlijke moraal komt niet op alle vlakken overeen met die van de wet.

Eerlijk gezegd vind ik het zelfs een beetje eng als mensen het zomaar klakkeloos eens zijn met alle wetten en regels van de staat, zonder zelf na te denken. :-?

Als je het niet eens bent met de wet kun je in dit land nog steeds heel normaal leven en toch niet achter de tralies belanden hoor.

En uit eindelijk heb jij de keus hier te blijven of te vertrekken. Als je blijft stem je in met de hier geldende regels. Dus die overtreed je niet zodanig dat je in de bak komt.
Andersom schreef:
04-10-2018 07:17
Als je het niet eens bent met de wet kun je in dit land nog steeds heel normaal leven en toch niet achter de tralies belanden hoor.

En uit eindelijk heb jij de keus hier te blijven of te vertrekken. Als je blijft stem je in met de hier geldende regels. Dus die overtreed je niet zodanig dat je in de bak komt.
Ja, dat gaat mij ook al m'n hele leven goed af :) Ik zeg ook niet dat ik iedereen zonder strafblad eng vind, maar wel de mensen die klakkeloos aannemen: 'iemand heeft een gevangenisstraf gekregen, dus diegene is een slecht mens'
Possa schreef:
04-10-2018 10:05
Ja, dat gaat mij ook al m'n hele leven goed af :) Ik zeg ook niet dat ik iedereen zonder strafblad eng vind, maar wel de mensen die klakkeloos aannemen: 'iemand heeft een gevangenisstraf gekregen, dus diegene is een slecht mens'

Niet iedereen is ook gelijk een slecht mens. Voor mij geen relatiemateriaal, dat wel. En indien de relatie eerder bestond dan is het over zodra zo'n straf om de hoek komt kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven