Hoe schoon ben jij?
woensdag 26 september 2018 om 23:16
Zomaar uit nieuwsgierigheid; hoe schoon ben jij?
Afgelopen weekend hadden wij een logeetje, hier is de gewoonte om iedere dag in bad gaan of even douchen. Het logeetje keek verschrikt op, het was immers geen zondag. Hij gaat 2x per week in bad en haren wassen doen ze maar 1x per week. Ok, prima dan niet natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn rook hij niet al te fris. Niet mijn zaken natuurlijk.
Ik heb geen overgevoelige neus trouwens maar ik heb wel een hekel aan vieze lichaamsgeurtjes, dat vind ik niet nodig. Op tijd wassen, deo op en schone kleding aan iedere dag, veel moeilijker is het niet lijkt me. Als is het maar uit respect voor je medemens.
Ook hou ik van een fris en schoon huis. Ramen open en frisse lucht naar binnen, heerlijk! Ook in de winter slapen we met de ramen op een kier. Schoonmaken is absoluut niet mijn hobby maar ik zorg wel dat het hier altijd schoon is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd vind ik.
Afgelopen weekend hadden wij een logeetje, hier is de gewoonte om iedere dag in bad gaan of even douchen. Het logeetje keek verschrikt op, het was immers geen zondag. Hij gaat 2x per week in bad en haren wassen doen ze maar 1x per week. Ok, prima dan niet natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn rook hij niet al te fris. Niet mijn zaken natuurlijk.
Ik heb geen overgevoelige neus trouwens maar ik heb wel een hekel aan vieze lichaamsgeurtjes, dat vind ik niet nodig. Op tijd wassen, deo op en schone kleding aan iedere dag, veel moeilijker is het niet lijkt me. Als is het maar uit respect voor je medemens.
Ook hou ik van een fris en schoon huis. Ramen open en frisse lucht naar binnen, heerlijk! Ook in de winter slapen we met de ramen op een kier. Schoonmaken is absoluut niet mijn hobby maar ik zorg wel dat het hier altijd schoon is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd vind ik.
maandag 1 oktober 2018 om 23:46
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:42
Leuk artikeltje dat ik vandaag tegenkwam:
https://www.hln.be/nina/fit-gezond/dit- ... ~ab47c745/
En jep, ik ben wel degelijk opgevoed met 2 keer per week douchen / badderen, Honnx.
1 maal op woensdag en 1 maal in 't weekend.
Tenzij ik extreem smerig van iets was.
https://www.hln.be/nina/fit-gezond/dit- ... ~ab47c745/
En jep, ik ben wel degelijk opgevoed met 2 keer per week douchen / badderen, Honnx.
1 maal op woensdag en 1 maal in 't weekend.
Tenzij ik extreem smerig van iets was.
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:50
Heb jij wel eens in de onderbroek van een kleuter geroken na een dag school? Gadver. Dat wil ik echt niet 3 dagen later pas schoon spoelen, dat is gewoon ronduit smerig. En ook kinderen die niet de hele dag in de zandbak zitten hebben na een dag spelen gewoon rauwranden onder die nagels zitten. Dat weet iedere ouder, geen een kind is daar in een uitzondering. En een washand is dan gewoon niet genoeg. Ik zeep mijn kind ook niet iedere dag in, dat is niet nodig met zo'n teer huidje. ik gebruik zelden tot nooit zeep tenzij ik dr haren was. Maar gewoon even alles schoon spoelen is echt een must hoor, achter je oren, tussen je tenen, je gezicht, nagels, geslachtsdeel.
Ik heb wel eens een week met een washand moeten "overleven".Wat was ik blij toen ik onder een douche kon springen.
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:29
Dit + 10000Universeinmotion schreef: ↑02-10-2018 17:50Heb jij wel eens in de onderbroek van een kleuter geroken na een dag school? Gadver. Dat wil ik echt niet 3 dagen later pas schoon spoelen, dat is gewoon ronduit smerig. En ook kinderen die niet de hele dag in de zandbak zitten hebben na een dag spelen gewoon rauwranden onder die nagels zitten. Dat weet iedere ouder, geen een kind is daar in een uitzondering. En een washand is dan gewoon niet genoeg. Ik zeep mijn kind ook niet iedere dag in, dat is niet nodig met zo'n teer huidje. ik gebruik zelden tot nooit zeep tenzij ik dr haren was. Maar gewoon even alles schoon spoelen is echt een must hoor, achter je oren, tussen je tenen, je gezicht, nagels, geslachtsdeel.
Ik heb wel eens een week met een washand moeten "overleven".Wat was ik blij toen ik onder een douche kon springen.
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:55
Het is maar waar je genoegen mee neemt. Je zal na een dag niet douchen weliswaar niet meuren maar fris zal je ook niet ruiken. Als jij dat voldoende vind is het prima. Maar ik ruik graag fris en draag iedere dag schone ondergoed, schoon bloesje en sokken nadat ik mezelf met een heerlijk bodylotion heb ingesmeerd.
dinsdag 2 oktober 2018 om 21:24
dinsdag 2 oktober 2018 om 23:28
Wanneer je je met heerlijke bodylotion hebt ingesmeerd ruik je niet fris hoor. Dan ruik je naar het parfum van de bodylotion.Lilli-Putter schreef: ↑02-10-2018 20:55Het is maar waar je genoegen mee neemt. Je zal na een dag niet douchen weliswaar niet meuren maar fris zal je ook niet ruiken. Als jij dat voldoende vind is het prima. Maar ik ruik graag fris en draag iedere dag schone ondergoed, schoon bloesje en sokken nadat ik mezelf met een heerlijk bodylotion heb ingesmeerd.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
dinsdag 2 oktober 2018 om 23:53
Alles van je lichaam kan je prima wassen hoor. Daar heb je niet per se een douch voor nodig. Het lijkt wel of de mensen hier compleet wereldvreemde zijn. Vraag je ouders of grootouders eens hoe dat vroeger ging. Elke dag douchen was alleen voor de allerrijksten weggelegd. En raad eens? Toe dan?? We leven allemaal nog. En er liepen niet miljoenen stinkende mensen over straat toen.Universeinmotion schreef: ↑02-10-2018 17:50Maar gewoon even alles schoon spoelen is echt een must hoor, achter je oren, tussen je tenen, je gezicht, nagels, geslachtsdeel.
Dat douchen essentieel is om schoon te zijn zit 100% tussen jullie oren.
Wat denk jij dat fris ruiken is. Als ik in een kantoor, trein of kroeg ben dan ruik ik doorgaans geen stank van mensen. En toch lees je ook in dit topic dat lang niet iedereen elke dag doucht. Ruik jij het verschil tussen iemand die wel of niet gedoucht heeft? Tussen iemand die wel gedoucht heeft en iemand die gewassen heeft? Daar weet jij niets van af. Je ruikt tientallen dingen, maar douchen is niet een allesbepalende Waarheid tussen wel of niet fris. Mensen zijn volledig gebrainwashed als het op douchen aankomt en het is geheel een image-ding geworden.Lilli-Putter schreef: ↑02-10-2018 20:55Het is maar waar je genoegen mee neemt. Je zal na een dag niet douchen weliswaar niet meuren maar fris zal je ook niet ruiken. Als jij dat voldoende vind is het prima. Maar ik ruik graag fris en draag iedere dag schone ondergoed, schoon bloesje en sokken nadat ik mezelf met een heerlijk bodylotion heb ingesmeerd.
woensdag 3 oktober 2018 om 06:50
woensdag 3 oktober 2018 om 06:52
Nu gaat ze zeggen dat ze dat verschil wel ruikt, tussen douchen en niet-douchen (waar washandrituelen ook onder horen) en en als je dat zelf niet ruikt dan komt dat omdat jij smerig bent, want je doucht niet iedere dag.HKr schreef: ↑02-10-2018 23:53Alles van je lichaam kan je prima wassen hoor. Daar heb je niet per se een douch voor nodig. Het lijkt wel of de mensen hier compleet wereldvreemde zijn. Vraag je ouders of grootouders eens hoe dat vroeger ging. Elke dag douchen was alleen voor de allerrijksten weggelegd. En raad eens? Toe dan?? We leven allemaal nog. En er liepen niet miljoenen stinkende mensen over straat toen.
Wat denk jij dat fris ruiken is. Als ik in een kantoor, trein of kroeg ben dan ruik ik doorgaans geen stank van mensen. En toch lees je ook in dit topic dat lang niet iedereen elke dag doucht. Ruik jij het verschil tussen iemand die wel of niet gedoucht heeft? Tussen iemand die wel gedoucht heeft en iemand die gewassen heeft? Daar weet jij niets van af. Je ruikt tientallen dingen, maar douchen is niet een allesbepalende Waarheid tussen wel of niet fris. Mensen zijn volledig gebrainwashed als het op douchen aankomt en het is geheel een image-ding geworden.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:38
Dat vind jij, dat wil niet zeggen dat dat ook zo is hoor.Universeinmotion schreef: ↑02-10-2018 17:50Heb jij wel eens in de onderbroek van een kleuter geroken na een dag school? Gadver. Dat wil ik echt niet 3 dagen later pas schoon spoelen, dat is gewoon ronduit smerig. En ook kinderen die niet de hele dag in de zandbak zitten hebben na een dag spelen gewoon rauwranden onder die nagels zitten. Dat weet iedere ouder, geen een kind is daar in een uitzondering. En een washand is dan gewoon niet genoeg. Ik zeep mijn kind ook niet iedere dag in, dat is niet nodig met zo'n teer huidje. ik gebruik zelden tot nooit zeep tenzij ik dr haren was. Maar gewoon even alles schoon spoelen is echt een must hoor, achter je oren, tussen je tenen, je gezicht, nagels, geslachtsdeel.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:41
Precies dit dus, nu vinden sommigen 2 keer per dag al niet genoeg. Dan moet je maar de hele dag eronder gaan staan anders?HKr schreef: ↑02-10-2018 23:53Alles van je lichaam kan je prima wassen hoor. Daar heb je niet per se een douch voor nodig. Het lijkt wel of de mensen hier compleet wereldvreemde zijn. Vraag je ouders of grootouders eens hoe dat vroeger ging. Elke dag douchen was alleen voor de allerrijksten weggelegd. En raad eens? Toe dan?? We leven allemaal nog. En er liepen niet miljoenen stinkende mensen over straat toen.
Wat denk jij dat fris ruiken is. Als ik in een kantoor, trein of kroeg ben dan ruik ik doorgaans geen stank van mensen. En toch lees je ook in dit topic dat lang niet iedereen elke dag doucht. Ruik jij het verschil tussen iemand die wel of niet gedoucht heeft? Tussen iemand die wel gedoucht heeft en iemand die gewassen heeft? Daar weet jij niets van af. Je ruikt tientallen dingen, maar douchen is niet een allesbepalende Waarheid tussen wel of niet fris. Mensen zijn volledig gebrainwashed als het op douchen aankomt en het is geheel een image-ding geworden.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:57
Nou lieve schat we leven niet in de tijden van vroeger. Ik doe mijn was ook niet met de hand omdat het vroeger ook zo was.HKr schreef: ↑02-10-2018 23:53Alles van je lichaam kan je prima wassen hoor. Daar heb je niet per se een douch voor nodig. Het lijkt wel of de mensen hier compleet wereldvreemde zijn. Vraag je ouders of grootouders eens hoe dat vroeger ging. Elke dag douchen was alleen voor de allerrijksten weggelegd. En raad eens? Toe dan?? We leven allemaal nog. En er liepen niet miljoenen stinkende mensen over straat toen.
Ik maak best vaak mee dat mensen niet fris ruiken. Ik denk bijna dagelijks. Sommigen stinken als je zo tegenover ze staat, maar de meeste ruik ik als ze naast me staan en mee kijken op de computer bijvoorbeeld. Dus dan staan ze heel dichtbij. Of als ze voorbij lopen met armen omhoog in de trein of bus bijvoorbeeld. Dan krijg je een soort van onfris ruikende geurtje van onder hun oksels. Niet heel sterk maar zeker wel een geurtje wat niet fris is.
Of die mensen wel of niet douchen, met washandje wassen kan ik je niet vertellen omdat ik ze niet vraag. Maar gezien dit soort topics en de reacties die erbij horen denk ik dat het aannemelijk is dat die mensen onder degene vallen die denken dat ze niet stinken omdat ze nog niet meuren naar rotte vis bij wijze van.
Ik ben heel erg schoon op mezelf en ik hou helemaal niet van geurtjes hoe mild dan ook. Dus een beetje zweetlucht vind ik al een no-no. Zoals ik zei vinden sommige mensen dat niet erg dat ze af en toe niet fris ruiken omdat het hun "lichaamsgeur" is. Nou, zolang als ik wat aan dat lichaamsgeur kan doen zal ik dagelijks blijven douchen.
woensdag 3 oktober 2018 om 23:23
Ruiken aan ondergoed van kleuters........ Dat vind ik pas vies.Universeinmotion schreef: ↑02-10-2018 17:50Heb jij wel eens in de onderbroek van een kleuter geroken na een dag school? Gadver. Dat wil ik echt niet 3 dagen later pas schoon spoelen, dat is gewoon ronduit smerig. En ook kinderen die niet de hele dag in de zandbak zitten hebben na een dag spelen gewoon rauwranden onder die nagels zitten. Dat weet iedere ouder, geen een kind is daar in een uitzondering. En een washand is dan gewoon niet genoeg. Ik zeep mijn kind ook niet iedere dag in, dat is niet nodig met zo'n teer huidje. ik gebruik zelden tot nooit zeep tenzij ik dr haren was. Maar gewoon even alles schoon spoelen is echt een must hoor, achter je oren, tussen je tenen, je gezicht, nagels, geslachtsdeel.
donderdag 4 oktober 2018 om 03:18
Je hebt in ieder geval de"comeback" van een kleuter. Misschien dat het daar aan ligtQuaintrelle schreef: ↑03-10-2018 23:23Ruiken aan ondergoed van kleuters........ Dat vind ik pas vies.
donderdag 4 oktober 2018 om 03:39
Ehhh moet eerlijk toegeven dat ik wat betreft douchen en verzorging kinderen standaard iedere dag douche (bij mij ook iedere dag haar wassen maar de kids wassen om de dag hun haar). Dus qua lichamelijke verzorging ben ik voor mezelf en de kids heel schoon. Maar ben wel sloddervos in huishouden. Koken gebeurd uiteraard iedere dag maar stofzuigen en dweilen etc dat zou echt beter kunnen. Ik ben een chaoot qua rommel etc. Maar wat betreft lichamelijke verzorging ben ik zowel voor mij en kids heel schoon. Maar in het huishouden zelf ben ik soms iets te makkelijk.
donderdag 4 oktober 2018 om 13:20
Eens. En ik vind iedere dag even douchen echt niet vreemd, je frist er heerlijk van op. Ik voel me dan toch anders. Ben ook opgevoed met iedere dag in bad trouwens. Ritueel was in bad en naar bed vroeger. Maar mijn ouders vinden persoonlijke hygiëne heel belangrijk dus heb dat vanuit huis ook meegekregen. Maar ik vind ook van mezelf dat ik snel stink, na maximaal 24 uur wil ik echt wel weer onder de douche hoor.Lilli-Putter schreef: ↑03-10-2018 15:57Ik ben heel erg schoon op mezelf en ik hou helemaal niet van geurtjes hoe mild dan ook. Dus een beetje zweetlucht vind ik al een no-no. Zoals ik zei vinden sommige mensen dat niet erg dat ze af en toe niet fris ruiken omdat het hun "lichaamsgeur" is. Nou, zolang als ik wat aan dat lichaamsgeur kan doen zal ik dagelijks blijven douchen.
En bodylotion
donderdag 4 oktober 2018 om 13:23
Nou dat waag ik echt te betwijfelen. In de barok-tijd (nog eerder dus) verdoezelden mensen hun lichaamsgeur toch ook met geurdoosjes en weet ik wat nog meer? En ik moet er ook niet aan denken honderd jaar geleden geleefd te hebben. Een keer per week in de tobbe of het badhuis. Gadver. Ik weet niet of het allemaal wel zo ideaal en comfortabel was vroeger.
donderdag 4 oktober 2018 om 13:36
Sluit ik me helemaal bij aan, ben ook erg schoon op mezelf. Ik ruik ook vaak wel dagelijks mensen die niet fris ruiken. Vind dat gewoon echt smerig.Lilli-Putter schreef: ↑03-10-2018 15:57Nou lieve schat we leven niet in de tijden van vroeger. Ik doe mijn was ook niet met de hand omdat het vroeger ook zo was.
Ik maak best vaak mee dat mensen niet fris ruiken. Ik denk bijna dagelijks. Sommigen stinken als je zo tegenover ze staat, maar de meeste ruik ik als ze naast me staan en mee kijken op de computer bijvoorbeeld. Dus dan staan ze heel dichtbij. Of als ze voorbij lopen met armen omhoog in de trein of bus bijvoorbeeld. Dan krijg je een soort van onfris ruikende geurtje van onder hun oksels. Niet heel sterk maar zeker wel een geurtje wat niet fris is.
Of die mensen wel of niet douchen, met washandje wassen kan ik je niet vertellen omdat ik ze niet vraag. Maar gezien dit soort topics en de reacties die erbij horen denk ik dat het aannemelijk is dat die mensen onder degene vallen die denken dat ze niet stinken omdat ze nog niet meuren naar rotte vis bij wijze van.
Ik ben heel erg schoon op mezelf en ik hou helemaal niet van geurtjes hoe mild dan ook. Dus een beetje zweetlucht vind ik al een no-no. Zoals ik zei vinden sommige mensen dat niet erg dat ze af en toe niet fris ruiken omdat het hun "lichaamsgeur" is. Nou, zolang als ik wat aan dat lichaamsgeur kan doen zal ik dagelijks blijven douchen.
donderdag 4 oktober 2018 om 13:51
Ah, dan ben jij zo iemand die ik mijd in het OV wegens stank. Drie luchtjes door elkaar, vaak ook teveel gebruikt. Alleen sigarettenlucht vind ik smeriger dan dat.
donderdag 4 oktober 2018 om 14:01
Ik weet vrijwel zeker dat ze het niet weten. De meeste mensen willen ook niet stinken, maar als je niet dagelijks doucht en ook nog eens vaker hetzelfde bloesje draagt dan ga je geheid een onfris luchtje afgeven.
Ik draag alleen spijkerbroeken en Bh's 2x. De rest gaat na 1x dragen in de was.
donderdag 4 oktober 2018 om 14:02
het ligt dus overal aan behalve aan het feit dat ze niet dagelijks douchen?RégineFilange schreef: ↑04-10-2018 13:47Ik denk eigenlijk dat dat vaker aan de kleding ligt dan aan iemands lichaamsgeur. Of dat mensen roken bijvoorbeeld. Zweet/rook/etensluchtjes ofzo. Vooral mannen die alleen wonen en het niet zo nauw nemen met de was.
ik wil er niet op blijven hameren, maar als je altijd fris en schoon wil ruiken dan zal je echt dagelijks moeten douchen.