Voorsorteren - inhalen
woensdag 3 oktober 2018 om 14:32
Hopelijk post ik dit in een goede pijler, ik weet niet waar het best hoort.
Even iets dat ik dagelijks meemaak onderweg naar huis, en ik vind er niks over online.
Elke dag als ik naar huis rijd moet ik van de ring naar links afslaan. Maar in de spits moeten veel auto's naar links, dus er is een echte file auto's dat voorsorteert om links af te kunnen. En dan heb je van die mensen die rechts blijven rijden tot het einde en dan even links tussen gaan, zodat die veel minder lang moeten wachten.... Dat mag toch niet lijkt me? Ik erger me er aan, omdat ik steeds langer moet wachten van helemaal achteraan als er steeds mensen tussen komen ipv allemaal aan te schuiven.
Mag dit? Want het scheelt wel zeker 10 min als je die hele rij voorbij rijdt en aan de lichten er tussen gaat.
Even iets dat ik dagelijks meemaak onderweg naar huis, en ik vind er niks over online.
Elke dag als ik naar huis rijd moet ik van de ring naar links afslaan. Maar in de spits moeten veel auto's naar links, dus er is een echte file auto's dat voorsorteert om links af te kunnen. En dan heb je van die mensen die rechts blijven rijden tot het einde en dan even links tussen gaan, zodat die veel minder lang moeten wachten.... Dat mag toch niet lijkt me? Ik erger me er aan, omdat ik steeds langer moet wachten van helemaal achteraan als er steeds mensen tussen komen ipv allemaal aan te schuiven.
Mag dit? Want het scheelt wel zeker 10 min als je die hele rij voorbij rijdt en aan de lichten er tussen gaat.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:34
woensdag 3 oktober 2018 om 14:41
Dat dacht ik al. Ik heb er zelf over gedacht het ook te doen maar het is gewoon niet netjes (ik weet hoeveel het me zelf ergert) en ik heb ook wel ergens bang dat niemand me tussen zou laten. Ik laat ze zelf ook niet graag tussen, maar ze komen gewoon en jij moet maar ruimte maken... Zo asociaal kan ik echt niet rijden
woensdag 3 oktober 2018 om 14:45
woensdag 3 oktober 2018 om 14:47
We gaan regelmatig naar de Efteling en daar zie ik ook dingen....
Dan moet je er op een gegeven moment vanaf. Dan sta je dus op de afrit stil vanwege file door de stoplichten. En dan heb je van die mensen die dan links aan komen rijden over de snelweg. Tot aan het verdrijvingsvak, het liefst nog erover en dan denken dat iemand hen er nog tussen laat. Vaak hebben ze dan pech en staan ze dus gewoon stil op de verder vrije snelweg. Levensgevaarlijk.
Dan moet je er op een gegeven moment vanaf. Dan sta je dus op de afrit stil vanwege file door de stoplichten. En dan heb je van die mensen die dan links aan komen rijden over de snelweg. Tot aan het verdrijvingsvak, het liefst nog erover en dan denken dat iemand hen er nog tussen laat. Vaak hebben ze dan pech en staan ze dus gewoon stil op de verder vrije snelweg. Levensgevaarlijk.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:47
Het grote deel tijdens de spits zijn gewoon mensen die denken dat zij als enige snel thuis willen zijn. Die komen er dagelijks om naar huis te gaan.
Er zullen er wel zijn zoals jij zegt, maar echt wel de minderheid als je ziet hoeveel bestuurders dit doen.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:49
Maar dat weet je meestal niet. Nou ja, toegegeven, als het een kerel in pak is in een dikke Audi die al bellend er tussen probeert te komen, rij ik het gat ook even dicht.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:50
Heb ik ook vaak bij de afslag waar ik woon, even hard remmen om vlak voor het verdrijvingsvak in te voegen.. Bizar hoe sommige mensen in het verkeer handelen!Benbits schreef: ↑03-10-2018 14:47We gaan regelmatig naar de Efteling en daar zie ik ook dingen....
woensdag 3 oktober 2018 om 14:50
Mee eens, maar soms zie je het overduidelijk dat iemand gewoon asociaal bezig is, bijvoorbeeld op de snelweg waar een baan wordt afgesloten, iedereen netjes invoegt waar en wanneer het kan, maar degene achter je stug doorrijdt en iedereen die netjes in heeft gevoeg nog eens inhaalt, om hem dan diep in de rode kruizen tussen te proppen.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:53
Ik zou dan denken dat iemand die niet bekend is daar een gps op heeft. En geen enkele auto die mij al voorbijstak had eentje opstaan.
ailuros wijzigde dit bericht op 03-10-2018 15:00
0.26% gewijzigd
woensdag 3 oktober 2018 om 14:55
Je moet de rijbanen zo goed mogelijk benutten om de doorstroming te bevorderen. Al heel vroeg op de meest rechtste baan (in dit geval dan) gaan rijden op een tempo dat niet past bij die baan is ook niet handig.
Je zou moeten ritsen, maar dat is wel heel lastig hoor, wanneer de overloop niet gelijk op gaat.
Doorknallen en vol in de ankers om er op het laatste moment tussen te moeten vind ik net zo hinderlijk als al voor de afslag te gaan voorsorteren.
Je zou moeten ritsen, maar dat is wel heel lastig hoor, wanneer de overloop niet gelijk op gaat.
Doorknallen en vol in de ankers om er op het laatste moment tussen te moeten vind ik net zo hinderlijk als al voor de afslag te gaan voorsorteren.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:58
Dan rij je een stukje om...
Heb ik ook vaak genoeg, wil ik een kruising te vroeg naar rechts. Oeps foutje, ga ik toch naar rechts, keer waar het kan en ga alsnog de goede kant op. Dit allemaal zonder het andere verkeer tot last te zijn.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor!
woensdag 3 oktober 2018 om 15:02
En jij kunt zien of iemand navigatie gebruikt of niet? Er zijn veel verkeersdeelnemers die nog gewoon geleerd hebben de weg te zoeken zonder navigatie. Navigatiesystemen leiden vaak juist tot dit soort (en nog veel vervelender) acties.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:04
Dat merk ik ook. Ik heb op mijn route een stuk of 5 plekken waar je moet ritsen. Blijft erg lastig voor sommigen.. Gewoon om en om, niets aan de hand en kun je snel door. Maar allemaal altijd maar op het laatste moment, wat een onzin. Door die ene auto nog even voor te zijn ben je echt veel sneller op je bestemming...ninanoname schreef: ↑03-10-2018 14:55Je moet de rijbanen zo goed mogelijk benutten om de doorstroming te bevorderen. Al heel vroeg op de meest rechtste baan (in dit geval dan) gaan rijden op een tempo dat niet past bij die baan is ook niet handig.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:06
Wel, ja. Eigenlijk wel. Zodra die jou voorbij rijdt kijk je naar rechts en zie je het toch? En voor de opmerking dat ik vooruit moet kijken: ik sta stil. Vanwege die voorbijstekers die er steeds tussen komen
Wat je zegt over geen navigatie gebruiken, ja die heb je idd nog. Al denk ik echt dat dat ook weer een minderheid is.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:11
Als het gewoon normaal gaat en doorstromend om en om wel ja. Maar als er 3 auto's achter elkaar veel gas geven, aan het eind remmen en zich ertussen proppen waardoor de rest ook weer moet remmen, schiet dat niet op.forumfossiel schreef: ↑03-10-2018 15:09Ritsen moet je juist doen op het laatste moment. Juist al die mensen die aan het begin allemaal er tussen willen houden het verkeer op. Als je allebei de banen gewoon blijft gebruiken tot het ritspunt en dan om en om gaat, gaat t ritsen als vanzelf.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:12
Ben niet zeker of dit op mijn OP is of het voorbijgaande over ritsen, maar in mijn geval is er geen sprake van ritsen (geen ritsbord) maar van voorsorteren.forumfossiel schreef: ↑03-10-2018 15:09Ritsen moet je juist doen op het laatste moment. Juist al die mensen die aan het begin allemaal er tussen willen houden het verkeer op. Als je allebei de banen gewoon blijft gebruiken tot het ritspunt en dan om en om gaat, gaat t ritsen als vanzelf.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:29
Ik rijd in de spits dagelijks mijn stad uit via een autoweg en dan staat de rij die rechtsaf de snelweg op wil, al op de vluchtstrook in de rij. En dan zijn er dus heel veel pipo's die niet in die rij gaan staan, maar vol gas op de rechterbaan blijven doorrijden om dan op een gegeven moment vol in de remmen te gaan en hem er zo laat mogelijk op de uitvoegstrook tussen te proppen.
Levensgevaarlijk vind ik dat en ik rijd dus dat stuk ook altijd op de linkerbaan. Want als je rechts rijd achter iemand, weet je nooit of die auto rechtdoor blijft rijden of vol in de remmen gaat om laat in te voegen. En als je er dan op klapt ben je nog schuldig ook, terwijl die eikel onverwachts in de remmen gaat.
En ik weet vrij zeker dat dit allemaal mensen zijn die dit dagelijks doen en geen mensen die de afslag pas te laat zien.
Levensgevaarlijk vind ik dat en ik rijd dus dat stuk ook altijd op de linkerbaan. Want als je rechts rijd achter iemand, weet je nooit of die auto rechtdoor blijft rijden of vol in de remmen gaat om laat in te voegen. En als je er dan op klapt ben je nog schuldig ook, terwijl die eikel onverwachts in de remmen gaat.
En ik weet vrij zeker dat dit allemaal mensen zijn die dit dagelijks doen en geen mensen die de afslag pas te laat zien.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:33