Zo pijnlijk: ingeruild en ex gaat gewoon verder

09-03-2009 14:01 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Jullie weten wel dat ik 7 maanden geleden ben ingeruild voor iemand anders, na 5 jaar. Ik vertelde ook al dat we het goed hadden samen, dat hij dat ook vond, maar dat hij, door iemand nieuw te ontmoeten, vond dat 'het ook anders kan', en heeft me verlaten. Hij wou niet kijken hoe we onze relatie een andere draai konden geven, maar wou voor het ieuwe, onbekendere gaan. Wel alleen nadat ik een sms had onderschept, hij heeft het nooit uit zichzelf verteld. Maar zijn gedrag verontrustte me, dus hij heeft zichzelf verraden zonder dat hij het doorhad en ben ik zijn gsm gaan controleren.

Eens hij het niet meer kon ontkennen, is hij stiekem zijn gerief komen halen en wegggegaan. Hij wou niet aan de problemen (ik weet niet wat hem eigenlijk stoorde in onze relatie) werken, en is heel plots weggegaan.

Twee weken later was hij met dat meisje samen, maar ik zou er niet van verschieten als het al eerder aan de gang was. Nu 7 maanden verder probeer ik zoveel mogelijk te lezen, leren en praten met vrienden en famillie, om het zo goed mogelijk te verwerken.

Alleen kan ik het nog allemaal niet loslaten, en kijk ik af en toe in zijn email, want ik weet zijn paswoord dat hij niet veranderd heeft. Nu zag ik dat hij een reis geboekt heeft naar een exotisch land, waar wij eind 2007 nog geweest waren. Via een vriend kan hij goedkoop in chique hotels overnachten. Dus de zalige reis die wij toen met zijn tweeen hebben gedaan, gaat hij nu gewoonweg opnieuw overdoen met zijn nieuwe liefde! Ook 3 weken, in exact dezelfde periode, maar dan 2 jaar later.

Dit doet verschrikkelijk pijn, was het dan echt niets speciaals tussen ons????
Madhe....ga neu***

Of staat tie NOG in de file?

Dan is ie vast aan het fileflirten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:dissapointed schreef op 11 maart 2009 @ 21:22:

Wat een harde reacties, maar lees net dat er al heel veel advies gegeven is en veel topics geweest zijn?!

Muisje het klinkt een beetje alsof het een obsessie is geworden waar je niet meer uitkomt.

Lijkt me het beste om uit alle adviezen te halen waar je wat mee kunt en de rest in therapie te behandelen.

Het raad vragen hier misschien maar even laten, ook dat kan een obsessie worden, doorgaan tot dat je hoort wat je horen wilt, Dat is niet gezond, zo ga je nooit accepteren dat het voorbij is.

De harde reacties zijn ontstaan nadat Muisje te kennen heeft gegeven te genieten van haar slachtofferrol. Hier bewust van te zijn, en dit niet te willen veranderen. Daarnaast wil ze alleen maar reacties horen van mensen die ervaren hebben dat spijtige exen op hun knieën terugkwamen.

Niet zomaar dus.
quote:Summerdance schreef op 11 maart 2009 @ 21:29:

Madhe....ga neu***

Of staat tie NOG in de file?

Dan is ie vast aan het fileflirten

Hij heeft geen zin Hij is moe

Maar we weten allebei dat ik er toch wel bovenop duik straks en dat hij dan geen nee gaat zeggen. Maar hooguit dat is er dus mis. Mijn libido is hoger/groter (hoe heet dat dan?) dan de zijne. Maar hij is een man he, effe een slinger aan geven en het reageert

Fileflirten? Dat zal ie vast wel doen, geen problemen mee. En ik mag supermarktflirten. Goed geregeld he
haha supermarktflirten!!!! die had ik nog niet eerder gehoord....

hm jullie zijn het vast niet voor niks helemaal zat! Laat die 9 pagina's dan maar zitten;-)
MOE???????

Is ie nou helemaal belatafeld!

Hij heeft verdorie 150 km op zijn krent kunnen zitten

*mental note to myzelf....morgen ook maar een supermarktflirten*

@Dissapointed, echt hoor, we hebben meegeleefd, adviezen gegeven, naar haar kant geluisterd maar het enige wat er na 8 maanden uitkomt bij Muis is dat ze zeker weer dat ex een grote fout maakt en dat ze tot hij terugkomt in deze rol blijft zitten....
Ja, ik snap het ook niet. Maar dan ga ik wel bovenop en dan komt het helemaal goed. Dan is ie zo om.

En ik wilde zo graag een topic openen om massaal na te denken of het hem alleen om de sex ging of niet. Eigenlijk kan dat nog he, er zijn wel meer topics waarbij de to het antwoord al weet.

Ik moet ook niet op hardwerkende mannen vallen hè. Dan krijg je dat ook niet.

Oh, en als je dan toch gaat supermarktflirten, vergeet dan niet meteen boodschappen te doen. Ik heb het wel eens gepresteerd om zonder eten terug te komen
Dat klinkt heel kansloos inderdaad!

Wil ook niet geholpen worden waarschijnlijk maar bevestigd worden in dat hij die grote fout maakt ???!!

Dacht even ah wat zielig die harde reacties, een obsessie kan heel moeilijk zijn...

Maar frustrerend dat er geen knopje omgaat!!!

(moest wel even heel hard lachen om die topics die jullie wilden openen haha
Er zit toch wel humor in he dissapointed. Maar inderdaad. Ze wil het liefst ook bevestigd worden in haar gedachten dat hij een grote fout maakt. Dat zijn tenminste de enige posts waar ze daadwerkelijk op reageert.
haha ja er zit zeker humor in, heb heel hard zitten lachen.

Daar hou ik wel van.

Kan ook vaak zelfspot hebben over m'n ex, over dat ik bepaalde foute signalen heb gemist...

Zoals een week niet af kunnen spreken en zon gebruind kwam hij terug en naieve ik dacht, nou misschien is hij toch wel gewoon een paar lekker onder de zonnebank geweest om lekker te ontspannen ( hij had het namelijk erg druk die week)

yeah right hahahahahah
Nou Madhe, wat dacht je van een topic

Help ik heb sleur na 150 km file...

Ik adviseer daarin:

Koop een sleurhut

(sorry, vond het zelf echt een heel leuk grapje)
*schrobt sinas weg*. Hij ís leuk!

Weet je wat het ergste is? Ik ben ook moe.

We hebben eindelijk gevonden wat er loos is in mijn relatie.

* opent topics*

Op relatie/sex (om het even); Relatie in dip door lange werkdagen, hoe komen we hier samen uit?

En op de wonenpijlert; Snurken, hoe maak ik mijn wanden geluidsdicht ?

En op gezondheid; Waar herken je slaapapneu aan?

Omg, hij gaat me niet lief vinden als ie dit leest hahahaha.
*sproeit chocolademelk over toetsenbord*

Kan je lief geen topic openen hier.

Op de relatiepijlert:

Mijn vriendin is forum verslaafd, ik moet schreeuwen om aandacht

Op psyche:

De Mac/pc wint het op emotioneel vlak van mij bij mijn vriendin

Op gezondheid:

Mijn vriendin heeft RSI

Op sex:

Mijn vriendin heeft RSI en wil me nu niet meer aftrekken

Op digi:

Hoe zorg ik dat de laptop zonder internetverbinding komt...

Jawel hoor, hij vind je best nog wel lief denk ik
Summerdance en Madhe!! Zijn jullie hier nou nog?!

Scheer je weg! En ga slapen!

(nog iets nuttigs vandaag kunnen doen SD? )
Ja joh Eva, ik kan mezelf niet losrukken van dit topic, en je ziet het is pure noodzaak.

Een nieuwe relatie crisis is op komst...

Enne....de ochtend ging nog wel

De middag...sterk werkontwijkend gedrag

Denk dat ik forum verslaafd ben

Voor de gozondheidspijlert:

Welke medicijnen te gebruiken in combinatie met vierkante ogen

Maar nu ben ik echt mijn bedje opzoeken....
Een nieuwe crisis? (bij jezelf, Madhe of TO?? )

Ik vertoon ook sterk werk (en nu slaap) ontwijkend gedrag...

Ga ook slapen. Truste! (zat jij niet ooit op liefdesverdriet topic bijna 2 jaar geleden?)
quote:EvyBlissy schreef op 11 maart 2009 @ 19:07:

Nee hoor Chardonnay, is heel begrijpelijk Dank je, dat is lief van je Maar nou moet ik hier wel weer blijven kijken omdat SD en Madhe zo geestig zijn. Het leven van een forumster valt niet altijd mee!
quote:Madhe schreef op 11 maart 2009 @ 21:31:

[...]

Hij heeft geen zin Hij is moe

NEEEEE, dat kan écht niet!

*ijverig aan het zoeken naar de topics die Madhe hierover gaat openen*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:eva333 schreef op 11 maart 2009 @ 23:13:

Een nieuwe crisis? (bij jezelf, Madhe of TO?? )

Ik vertoon ook sterk werk (en nu slaap) ontwijkend gedrag...

Ga ook slapen. Truste! (zat jij niet ooit op liefdesverdriet topic bijna 2 jaar geleden?)

Zoooo...heb me toch een pot lekker geslapen!

En inderdaad 2 jaar geleden schreef ik op het liefdesverdriet topic

Dat probeer ik Muisje nou al 9 pagina's lang duidelijk te maken

Dat je echt wat aan een forum kan hebben, als je maar iets doet met de adviezen en tips die worden gegeven want zie hier...

Weer helemaal leuk opgedroogd!

(duurde korter dan 2 jaar hoor....dit even voor het geval Muisje denkt dat ze makkelijk nog twee jaar kan blijven zwelgen.

En de nieuwe crisis.....lees maar even terug

Gaat niet goed hoor, tussen Madhe en haar lief

Char...is allemaal heul serieus hoor wat we hier zetten

Ik verwacht een overbelasting van het forum de komende dagen

Ik ben werrukuh....
Hahahah Ik heb heerlijk geslapen. Jullie ook?

Vandaag wat drukker dus ik kan wat minder hier rondhangen. Lief heeft vandaag vrij dus is hier bij mij. Hij is wakker

* Opent topic; Bedankt aan iedereen die me door deze hel heeft gesleurd *

Ik hoop dat jullie nu zo genoeg gerustgesteld zijn en dat jullie je allemaal weer kunnen concentreren op dat werk dat gisteren is blijven liggen
Even heel kort en bot gezegd; natuurlijk gaat je ex verder, dat is ook de hele essentie van het inruilen. Anders had je uberhaupt niet ingeruild hoeven worden, en zou deze kwestie niet spelen. Het is nu al zo'n hele tijd geleden, dat het duidelijk is dat je ex het prima vindt zo. Dus dan wordt het tijd voor jou om onder ogen te zien dat het echt over is. Zolang je dat niet kunt accepteren, kun je niet verder met je leven.
quote:Madhe schreef op 12 maart 2009 @ 13:12:

Hahahah Ik heb heerlijk geslapen. Jullie ook?

Vandaag wat drukker dus ik kan wat minder hier rondhangen. Lief heeft vandaag vrij dus is hier bij mij. Hij is wakker

* Opent topic; Bedankt aan iedereen die me door deze hel heeft gesleurd *

Ik hoop dat jullie nu zo genoeg gerustgesteld zijn en dat jullie je allemaal weer kunnen concentreren op dat werk dat gisteren is blijven liggen

jaja...je hebt het vandaag wat drukker...

Noemen ze dat zo tegenwoordig?

Ben wel heeeeeeeeeeel blij dat de crisis overwonnen is en dat weer over kunnen gaan tot de orde van de dag

Ik had vanmorgen geen mogelijkheid tot forum spieken en ik moet je zeggen...ik was behoorlijk ongerust over de gang van zaken bij jou thuis....
*haalt toetsenbord los, want wijntje ging niet alleen tegen het scherm maar werkelijk over mijn hele laptop*.
pfff.. zojuist gans dit topic gelezen.

Chapeau, dat jullie allemaal zoveel geduld hebben met muisje. Echt waar, ik zou zeker een pagina of 8 terug al opgegeven hebben. Ik kan persoonlijk zelf een stuk zagen en heb ook dikwijls oogkleppen op, maar dit is er toch wel over vind ik.

@Muisje: Tijd terudraaien gaat niet, hoe jammer ook. De tijd loopt altijd verder. Doe er iets mee!!! Anders kan je binnen tien jaar een topic openen, tien jaar kwijt door liefdesverdriet. En zit ik op een luie avond weer eens tien pagina's lang hetzelfde te lezen.
*komt maar weer eens met haar 1000 dingen doekje aan*
Hallo,

nou ik ook dan maar eventjes

Ik ken het zwelgen, ik ben de beste zwelger die er is. Maar echt, je schiet er niets mee op. Ook ik heb mails gecheckt, en allemaal andere ontzettend sneue dingen gedaan.

Maar het is echt zo simpel als dit

ik wil weer wel, en hij niet.

En bij jou is dat ook zo muisje.

Hij niet, jij wel

die rekensom heeft als uitkomst = geen relatie

En natuurlijk is het kut, ik huil me de tyfus, maar zwelgen in het verleden is echt kiezen voor de allermakkelijkste weg die er is. doorgaan , dat is pas sterk.

En wat betreft dat je eerst van jezelf moet houden enz, ik snap wel dat dat niet altijd lukt. Je voelt je afgedankt, en dus houdt niet van jezelf, en wil bevestiging van iemand anders dat je wel leuk zou zijn. Maar zoals we kunnen constateren is er op het moment even niemand, behalve jijzelf. En dus kun je proberen om zelf die persoon te zijn.

Ik snap de reacties wel hoor van iedereen, maar kan je je ook voorstellen dat je echt totaal in de knoop zit met jezelf? Ik herken het gewoon, en dat je gewoon echt alleen maar wacht tot iemand op het forum je het advies gaat geven waardoor het weer goed komt. En natuurlijk is dat onzinnig, en niet realistisch, maar we zegt dat liefdesverdriet dat is?

en soms duurt het gewoon een tijd voor het kwartje valt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven