Zo pijnlijk: ingeruild en ex gaat gewoon verder

09-03-2009 14:01 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Jullie weten wel dat ik 7 maanden geleden ben ingeruild voor iemand anders, na 5 jaar. Ik vertelde ook al dat we het goed hadden samen, dat hij dat ook vond, maar dat hij, door iemand nieuw te ontmoeten, vond dat 'het ook anders kan', en heeft me verlaten. Hij wou niet kijken hoe we onze relatie een andere draai konden geven, maar wou voor het ieuwe, onbekendere gaan. Wel alleen nadat ik een sms had onderschept, hij heeft het nooit uit zichzelf verteld. Maar zijn gedrag verontrustte me, dus hij heeft zichzelf verraden zonder dat hij het doorhad en ben ik zijn gsm gaan controleren.

Eens hij het niet meer kon ontkennen, is hij stiekem zijn gerief komen halen en wegggegaan. Hij wou niet aan de problemen (ik weet niet wat hem eigenlijk stoorde in onze relatie) werken, en is heel plots weggegaan.

Twee weken later was hij met dat meisje samen, maar ik zou er niet van verschieten als het al eerder aan de gang was. Nu 7 maanden verder probeer ik zoveel mogelijk te lezen, leren en praten met vrienden en famillie, om het zo goed mogelijk te verwerken.

Alleen kan ik het nog allemaal niet loslaten, en kijk ik af en toe in zijn email, want ik weet zijn paswoord dat hij niet veranderd heeft. Nu zag ik dat hij een reis geboekt heeft naar een exotisch land, waar wij eind 2007 nog geweest waren. Via een vriend kan hij goedkoop in chique hotels overnachten. Dus de zalige reis die wij toen met zijn tweeen hebben gedaan, gaat hij nu gewoonweg opnieuw overdoen met zijn nieuwe liefde! Ook 3 weken, in exact dezelfde periode, maar dan 2 jaar later.

Dit doet verschrikkelijk pijn, was het dan echt niets speciaals tussen ons????
quote:muisje08 schreef op 11 maart 2009 @ 12:41:

[...]

Ja, je kan gelijk hebben. Ik denk dat ik ook kwaad op mezelf ben dat ik het niet beter heb aangepakt, en dat ik niet gezien heb dat hij misschien helemaal niet gelukkig was. DAt zijn gedrag een toneelstuk was. En dat maakt het extra moeilijk om los te laten. Ik zie dat ergens ook als iets waar ik in gefaald heb.

Maar misschien dan nog was hij weggegaan dan, ik weet het nietVast wel, dus ga maar weer lekker verder janken.
quote:Helponline schreef op 11 maart 2009 @ 01:37:

[...]

Voor jou was het speciaal omdat jij emotioneel volwassen en integer bent, een man die een vriendin "inruilt" is dat niet.

Ze is net zo emotioneel volwassen als mijn kinderen toen ze kleuter waren. Dan konden ze zo hysterisch gaan janken omdat ze die oude lange vinger wilde die ik weggooide omdat die haast overdatum was, terwijl ik, als ze 3 minuutjes zouden wachten en het dus heel even accepteerde, ondertussen veel grotere lekker koeken voor ze had kunnen pakken. Dat vertelde ik ze dan ook (ik gooi deze weg, en dan mogen jullie die hele lekkere koeken die we in de winkel hadden gezien en gekocht), maar ja. Omdat ze zo bleven drammen had ik daar geen zin in, heb ik in de avond zelf maar dat pak koekjes leeggegeten.

Hij zal zoals je zelf zal zien op termijn ook deze vriendin op een gegeven moment "inruilen". ?? Waarom, hij is toch gelukkig met haar.

Dit soort mannen zijn niet volwassen genoeg om de verliefdheid in liefde te laten overgaan. Dat zal in die 5 jaar echt wel gebeurd zijn, maar daarna was de liefde ook op.

Wat jou verwerking betreft moet je inzien dat dit nog een hele tijd in beslag kan nemen door "de manier waarop" je verlaten bent. En door de manier waarop ze vasthoudt.

Dat maakt het extra pijnlijk, de manier waarop er wordt gescheiden heeft een enorme invloed op de verwerking van de verlaten persoon.Jij kreeg een drie dubbele pijn : de scheiding op zich , op een zeer grove manier verlaten worden , de ander zien doorgaan alsof er niks aan de hand is.

Je zal op lange termijn in zijn mails zelf ontdekken dat het niet aan jou ligt want hij zal ook haar inruilen en er misschien tijdens hun relatie al anderen op nahouden. Het ligt waarschijnlijk wel aan haar, er moest toch iets door haar gedaan worden om slachtoffer te kunnen spelen?

Jij wil een echte relatie, ze wil geen echte relatie, ze wil slachtoffer zijn, maar goed. maar daar is deze man duidelijk niet toe in staat en de meiden na jou gaan even hard gekwetst worden.

Ex is daar meer toe in staat dan Muisje, want ex hééft een echte relatie voor zover ik begrepen heb. Daarnaast is het onzin om er vanuit te gaan dat ex niet in staat is tot een relatie. Hij heeft zelfs de ballen om het te stoppen als hij niet meer wil. Echt te stoppen, en met een ander verder te gaan. Er zijn juist totaal geen redenen om te denken dat hij zijn nieuwe vriendin gaat kwetsen. Maar dat gaat Muisje niet ontdekken, want Muisje gaat een mail versturen naar ex, toch Muisje?

Waarom reageer ik eigenlijk nog? Zit er toch weer geduld bij. Al heb ik ook weer genoeg stof tot nadenken gegeven om Muisje weer lekker te laten slachtofferen.
GA.JE.GEDRAGEN.ALS.EEN.VOLWASSEN.VROUW.VAN.30!

Voordat ik de neiging krijg om zelf richting 't vlaamse te rijden en je persoonlijk een schop onder je aars te geven.
Eva, dankjewel.

De vraag was inderdaad al een paar keer gesteld. Door Summerdance heel duidelijk, maar een antwoord komt er niet op. Het zette mij wel aan het denken. Wát zou ze er in hemelsnaam aan hebben, maar het enige wat ik kan bedenken is;

Aandacht.

Al die topics steeds, dat naieve. En wij geven steeds weer aandacht. Stopt dat, dan wordt er weer een nieuw topic geopend. Dus ik heb voor mezelf besloten (want wat haal ik eruit om me suf te typen terwijl iemand je advies toch niet wil) dat ik hier niet blij van wordt, en dus niet meer reageer.

Ik zal wel eens op mijn handen moeten zitten, want ik gun het niemand om zich zo rot te voelen, terwijl het leven zo mooi kan zijn. Leerpunten kunnen ondanks dat ze moeilijk zijn, ook heel bijzonder en mooi zijn. Vaak kun je een ander er zelfs mee helpen. Dat was eigenlijk mijn uitgangspunt. Zelf heb ik ooit op een pijnlijke wijze moeten leren dat je iets waar je echt niet blij van wordt, ook zelf kunt stoppen, door er niet meer voor te kiezen. Maar ja, als TO blij wordt van de aandacht zal ze niet stoppen. Ik wel dus.
quote:Oriane schreef op 11 maart 2009 @ 15:34:

GA.JE.GEDRAGEN.ALS.EEN.VOLWASSEN.VROUW.VAN.30!

Voordat ik de neiging krijg om zelf richting 't vlaamse te rijden en je persoonlijk een schop onder je aars te geven.Bijrijder nodig? Ik heb alleen geen rijbewijs, maar schoppen kan ik wel.
Heeeeeey Madhe...ik miste je al...

En wat schrijf je allemaal weer een nieuwe dingen...

Vrees alleen dat Muisje op een ander forum aan het zoeken is naar meer support

Wat ik echt heel jammer blijf vinden is dat ze echt NERGENS op ingaat 9 pagina's lang (ja op de meeloopsters)

Ik schei ermee uit hier...tabee, houdoe, doeiiii

Ik ga wel een muur uitzoeken om tegen te praten...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Madhe, jij moet niet naar Belgie rijden lieverd! Jij moet je vent bellen voor de beurt aandacht die jij op dit moment nodig hebt!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 11 maart 2009 @ 15:54:

Madhe, jij moet niet naar Belgie rijden lieverd! Jij moet je vent bellen voor de beurt aandacht die jij op dit moment nodig hebt! Precies wat ik ook al voorgesteld heb Evy!
Muis, trek jezelf 'ns even aan die enorme staart van je, en ga verder met LEVEN! Kom op zeg, loop niet zo te piepen ( ) en stop met dat zielige gedoe van je! Hier ga je later heel veel spijt van krijgen, dat je je zo hebt laten gaan, om een ex!

Hij is allang gelukkig hoor, anders was hij niet bij haar! En jij? Jij laat je leven vergallen door je geluk afhankelijk te maken van hem!
...
quote:Summerdance schreef op 11 maart 2009 @ 15:49:

Wat ik echt heel jammer blijf vinden is dat ze echt NERGENS op ingaat 9 pagina's lang (ja op de meeloopsters)

Ik ga wel een muur uitzoeken om tegen te praten...Het Yes-forum ?
quote:muisje08 schreef op 10 maart 2009 @ 21:30:

[...]

Ik besef dat ik er niets mee zal bereiken, en mezelf in een neerwaartse spiraal breng. Ben me ook bewust van mijn slachtofferrol, en ik wil daar precies in blijven. Gelijk krijgen dat de manier waarop niet mooi was, en dat het onbegrijpelijk is dat je niet zomaar een relatie opgeeft zonder deftig te communiceren.

Jezus kind, (zo moet ik je maar noemen, want als een 30 jarige gedraag je je niet!) wil je geluk of wil je gelijk? Gelijk krijg je niet. Hij moet je niet meer, heeft een andere relatie en is daar gelukkig in. Anders had hij je allang gebeld en had jankend op je stoep gestaan. Get over it. Maar als jij in de rol wil blijven zitten, prima. Lijkt me een erg leuk leven wat je hebt.

Mijn ex zei het met of zonder communicatie op hetzelfde was uitgedraaid. En beseft dat het één communicatieve ramp was. Voor mij had dat wel het verschil gemaakt, maar hij wou er niet meer mee geconfronteerd worden, met mij te zien met alle verdriet.

Hij heeft me werkelijk in de kou laten staan. en door mijn oogkleppen kwam het heel onverwacht. hij is 5 jaar bij mij geweest, en dan niets meer. Na zoveel liefde...

Hoe kan het nou onverwacht komen? Je zegt het zelf al, jullie konden niet samen communiceren. Dus je wist heel goed dat er iets niet goed zat tussen jullie. En ik denk niet dat hij je niet meer met verdriet wilde zien, hij wilde je gewoon niet meer zien. (had n nieuwe leukere vriendin)

Mijn therapeut zei gisteren dat het een gemiste kans is, want dat hij is weggegaan toen de relatie pas écht begon, namelijk als er problemen waren. Dat hij is weggevlucht, en niet wil communiceren.

Die problemen waren er dus al. Jullie konden niet met elkaar communiceren. En het was voor hem helemaal geen gemiste kans. De koek was op, hij heeft een ander ontmoet waarmee hij gelukkig is. Dus waar die gemiste kans dan in zit?

Om op Summerdance's vragen te antwoorden: ik ben op zoek naar mensen met geljkaardige ervaringen. hoe het bij hen is afgelopen, hoe ze erover zijn gekomen. En ja... of de ex er echt nooit spijt heeft van gekregen, al was het na jaren.

Ik denk dat je vooral ervaringen wil horen van mensen waarvan de ex jankend terug is gekomen. Geloof mij nou maar, dat gaat bij jouw niet gebeuren. Zeker niet nu je je zo opstelt. (zijn mail lezen!)

Het moet er bij mij precies 1000x ingepompt worden vooraleer ik vrede kan nemen. vind dit zelf ook heel lastig, heb al zoveel boeken van de bib gelezen, vooram van Mira Kirschenbaum, en Alfons Van Steenwegen.

Je hoeft geen boeken te lezen. Wat je overkomen is is sneu. Maar deal with it. Zie de realiteit. Het liep niet lekker tussen jullie, hij is iemand anders tegengekomen en heeft voor haar gekozen. Hij komt niet meer bij jouw terug. Dus stop met zn e-mail te lezen, en je daarmee in zijn leven te blijven begeven (zonder dat hij het weet!) Ga verder met je eigen leven, en kom uit die slachtofferrol.

Misschien is dit hele gedoe voor mij om los te laten??
quote:Summerdance schreef op 11 maart 2009 @ 15:49:

Ik ga wel een muur uitzoeken om tegen te praten...

Ik had het door hahaha, maar ik ben niet weg te slaan. Tussen het forummen door moet ik gewoon nog wat werken af en toe.

Eigenlijk ging ik er vanuit dat jij het wel even overnam ofzo

Muisje gaat inderdaad nergens op in, behalve op de meelopers. Ik blijf het jammer vinden dat ze het allemaal zelf niet inziet hoe zot ze bezig is.
Hmmmm.......Muisje is posten voor de deur van ex nu???
quote:EvyBlissy schreef op 11 maart 2009 @ 15:54:

Madhe, jij moet niet naar Belgie rijden lieverd! Jij moet je vent bellen voor de beurt aandacht die jij op dit moment nodig hebt! Die beurt heb ik gisterenavond gauw nog even binnengehaald hoor! Vanavond geen beurt aandacht van mijn lief. Tenminste, zover ik weet zie ik hem vanavond niet. Ik moet ook aan de studie, maar ben bang dat ik meer op het forum te vinden ben.
quote:Summerdance schreef op 11 maart 2009 @ 18:59:

Hmmmm.......Muisje is posten voor de deur van ex nu???Dat wordt de naam van het nieuwe topic;" Naar binnen gegluurdt (?), maar zo pijnlijk. Hij zat gelukzalig te glimlachen met vriendin in zijn armen".

Misschien hoopt ze door een zingende persoonlijke boodschap gratie te krijgen voor het bericht dat ze zijn mail checkt. Ik zie haar al helemaal staan.
Dames, vinden jullie het heel erg als ik het opgeef?
Nee hoor Chardonnay, is heel begrijpelijk
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Madhe schreef op 11 maart 2009 @ 19:02:

[...]

Dat wordt de naam van het nieuwe topic;" Naar binnen gegluurdt (?), maar zo pijnlijk. Hij zat gelukzalig te glimlachen met vriendin in zijn armen".

Misschien hoopt ze door een zingende persoonlijke boodschap gratie te krijgen voor het bericht dat ze zijn mail checkt. Ik zie haar al helemaal staan.

Ik dacht meer aan deze:

Gluren bij ex.

Mijn ex en ik zijn nu 8 maanden uit elkaar, hij heeft wel een nieuwe vriendin maar toen ik vanavond bij hem naar binnen keek vanachter de rododendrons en ik zag in zijn ogen dat hij aan mij dacht

Nu is mijn vraag, zal ik afwachten of terugrijden naar zijn huis om aan te bellen

Het is ten slotte overduidelijk dat hij mij wil....
Perfect! En ik vind dat altijd zo mooi he, zo'n ware liefde. Het spat van het scherm af.

En ik moet zeggen dat ik het echt vreselijk vindt voor ex. Wat zal hij ongelukkig zijn. Ik kan niet wachten op het moment dat TO zich eindelijk in zijn armen kan storten, en ex de ogen uit zijn kop jankt van frustratie blijdschap omdat ie er nog steeds niet vanaf is.

Maar die blik, hij dacht vast aan haar. En aan de aangifte vanwege dat mailgedoe weet je nog. Want tja, zelfs in de beste relaties zitten fouten en als dit nu alles is.

Dus zullen we stoppen met gemeen doen? TO heeft helemaal gelijk. Ex is nog hartstikke gek van op haar.
Ik doe niet gemeen...ik zit hier al een uur in mijn glazen bol te turen

Is allemaal echt hoor wat ik voorspel...

Weet je Madhe, ik wou dat dit gemeen bedoeld was, maar om je heel eerlijk te zeggen....

Ik zou niet verbaasd opkijken als ik over een week of wat precies zo'n topic geboren zie worden....
Dat was ook sarcastisch

Ik denk dat het korter dan een week duurt.
anoniem_69734 wijzigde dit bericht op 11-03-2009 20:25
Reden: minder = korter
% gewijzigd
ik zet de stopwatch

Muis...waar ben je?

Zouden we haar weggejaagd hebben?

Hmm is dat eigenlijk een woord...zouden???
Wat een harde reacties, maar lees net dat er al heel veel advies gegeven is en veel topics geweest zijn?!

Muisje het klinkt een beetje alsof het een obsessie is geworden waar je niet meer uitkomt.

Lijkt me het beste om uit alle adviezen te halen waar je wat mee kunt en de rest in therapie te behandelen.

Het raad vragen hier misschien maar even laten, ook dat kan een obsessie worden, doorgaan tot dat je hoort wat je horen wilt, Dat is niet gezond, zo ga je nooit accepteren dat het voorbij is.
Eerst alle 9 pagina's doorlezen voor je kritiek gaat leveren dissapointed
ja toch. Net als wou

Ik wou

jij wout

hij wout

wij wouten, maar dan met een d.

Of dacht je dat het zulden was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven