Vakantiewoningruil met simpel flatje?

01-10-2018 16:30 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zomer 2019 wil ik graag vakantiewoningruil doen.
Alleen op de sites van holidaylink en huizenruil zie ik de meest fantastische huizen voorbij komen, zo lijkt het.
Zelf woon ik in een simpel 3-kamerappartement (huur) van ca 60 vierkante meter.
Daar komt nog bij dat ik ook verzorging voor mijn katten erbij zoek, of deze kan meenemen.
Zelf heb ik weinig tot geen eisen voor de ruilwoning.
Ik wil zelf ook wel voor andermans katten zorgen.
Onmogelijk?

Iemand tips, ervaringen, links ?
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 01-10-2018 16:35
0.21% gewijzigd
redbulletje schreef:
01-10-2018 17:51
Maar iemand die zelf 'n mooi groot huis heeft gaat niet ruilen met iemand op 'n flatje, die kan 'n betere accommodatie betalen.
Iemand die een mooi groot huis in Noord-Oost Groningen kan betalen, kan niet per definitie iets vergelijkbaar in Amsterdam betalen. En er zijn ook genoeg mensen die, ook al kunnen ze het betalen, toch een dure accommodatie nemen. Er zijn er zelfs die een villa hebben en vrijwillig in een tentje gaan zitten.
Sara9876 schreef:
02-10-2018 10:33
Almere ligt wel centraal als je van daaruit Amsterdam, Utrecht, Flevopolder etc wilt gaan bezoeken. En ongetwijfeld goedkoper dan iets dichterbij Utrecht of Amsterdam.
Maar mensen komen geen weken naar Nederland als ze even wat highlights willen zien. Ze kan misschien dr flat wel voor een lang weekend kwijt maar dan zonder katten. Die beesten stinken in huis en aangezien t een flat is kunnen de beesten niet fulltime buiten.
Sara9876 schreef:
02-10-2018 10:33
Almere ligt wel centraal als je van daaruit Amsterdam, Utrecht, Flevopolder etc wilt gaan bezoeken. En ongetwijfeld goedkoper dan iets dichterbij Utrecht of Amsterdam.
Niemand wil met vakantie naar Almere. Zeker niet al vanwege de criminaliteit daar. En ik vind het heel ongunstig liggen. Met de auto kom je nergens, dan sta je altijd in de file.
Sara9876 schreef:
02-10-2018 10:36
Iemand die een mooi groot huis in Noord-Oost Groningen kan betalen, kan niet per definitie iets vergelijkbaar in Amsterdam betalen. En er zijn ook genoeg mensen die, ook al kunnen ze het betalen, toch een dure accommodatie nemen. Er zijn er zelfs die een villa hebben en vrijwillig in een tentje gaan zitten.
Ik zit in t buitenland idd ook buiten de grote steden maar dan wel in rustig gelegen accommodatie. Maar als iemand een paar weken op een vaste standplaats wil blijven kies je geen flat, dan zoek je iets met zwembad of aan zee of in de natuur.
durf je je katten bij een onbekende te laten dan?
en snappen die katten dat? Lopen niet weg? schijten de boel vol van de stress??
Ik zou buren vragen voor de katten te zorgen zodat je onbezorgd op vakantie kan en je huis niet door onbekenden uitgewoond wordt. Als je buiten de zomermaanden gaat kun je veel goedkopere tickets /accommodatie scoren.
essychan schreef:
01-10-2018 19:50
Je kan het stiekem doen, maar als ze erachter komen, kan je wel je woning uitgezet worden. Dat risico zou ik het persoonlijk niet waard vinden.
Hahaha nou.. zo snel gaat dat echt niet. Als wij van een huurder af willen dan moeten we een heel dik dossier hebben voordat we ermee naar de rechter kunnen. En dan is t altijd maar de vraag of de rechter ons belang (en dat van de buurt bij eventuele overlast) groter vindt dan dat van de huurder. 2 of 3 weken niet zelf in je woning wonen gaat een corporatie echt geen ontbinding en ontruimingsvonnis brengen.

Wat wel belangrijk is is je inboedelverzekering en WA-verzekering. Als er brand uitbreekt en de hele flat bijvoorbeeld daardoor beschadigd kan het zijn dat ze niks vergoeden omdat “onderhuur” niet is toegestaan of doorgegeven. Dus lees die voorwaarden wel goed door anders kan het wel eens heel vervelend worden mocht er iets gebeuren. En dan is t altijd maar de vraag of de tegenpartij daarvoor verzekerd is.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Valt woningruil dan onder onderverhuur? Er wordt immers geen huur betaald. Is het illegaal om iemand in je huis te laten slapen als je er niet bent?
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 12:46
0.68% gewijzigd
Geen idee, ligt aan de voorwaarden denk ik die in de polis staan. Ik zou t wel even navragen van tevoren. Als verzekeraars ergens onderuit kunnen zullen ze dat meestal niet snel nalaten.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
So-wie-so zou ik op mijn vakantie al niet ergens in een Vinex-wijk willen zitten. Overal ver vandaan en in de directe omgeving niks anders te beleven dan tientallen van dezelfde straten met dezelfde huizen, geen kroeg, terrasje of restaurant binnen loopafstand, dus daar zit je dan. Ja leuk dan, dat je met een beetje geluk met de auto in een half uur in een wandelgebied kunt zijn, of in een stadscentrum, maar mijn vakantie zou het niet zijn. Dus lijkt me wel dat je iets te bieden moet hebben voor toeristen als je je woning aan wilt bieden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
essychan schreef:
01-10-2018 19:24
En mag je van je huurbaas of woningbouwvereniging wel aan huizenruil doen?
Het is geen huizenruil hé, ze blijft er gewoon wonen. En ja hoor je mag prima ergens logeren.
nina1966 schreef:
03-10-2018 19:42
Het is geen huizenruil hé, ze blijft er gewoon wonen. En ja hoor je mag prima ergens logeren.
Voor een tijdelijke periode zoals vakanties wordt het ook huizenruil genoemd. Niet dat je definitief van huis omruilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven