Wat te doen?
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:11
Heey
Ik zit nogal met een probleem. Ik woon sinds een jaar samen. Nu loopt onze relatie niet meer zo lekker. We zijn in totaal al 3.5 jaar samen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er gewoon klaar mee ben. Hij weet dit maar probeert er nog alles aan te doen.
Toen we hier zijn komen wonen is er een contract opgesteld voor 2 jaar. Hij is de hoofdhuurder en ik sta als mede huurder. Ik heb het contract nooit ondertekend. Hij zou het huis eigenlijk zelf niet kunnen betalen of hij zou moeten stoppen zijn schulden af te betalen.
Ik ben zonder dat hij het weet bezig met een andere woning te zoeken en dit gaat niet meer lang duren.
Mijn vraag is nu, als ik hier weg ga kan ik dan aansprakelijk worden gesteld voor de huur. Omdat mijn mijn wel in het contract staat maar ik nooit getekend heb?
En zo ja. Wat moet ik dan doen want ik wil niet nog een jaar van me leven ongelukkig zijn
Ik zit nogal met een probleem. Ik woon sinds een jaar samen. Nu loopt onze relatie niet meer zo lekker. We zijn in totaal al 3.5 jaar samen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er gewoon klaar mee ben. Hij weet dit maar probeert er nog alles aan te doen.
Toen we hier zijn komen wonen is er een contract opgesteld voor 2 jaar. Hij is de hoofdhuurder en ik sta als mede huurder. Ik heb het contract nooit ondertekend. Hij zou het huis eigenlijk zelf niet kunnen betalen of hij zou moeten stoppen zijn schulden af te betalen.
Ik ben zonder dat hij het weet bezig met een andere woning te zoeken en dit gaat niet meer lang duren.
Mijn vraag is nu, als ik hier weg ga kan ik dan aansprakelijk worden gesteld voor de huur. Omdat mijn mijn wel in het contract staat maar ik nooit getekend heb?
En zo ja. Wat moet ik dan doen want ik wil niet nog een jaar van me leven ongelukkig zijn
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:43
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:45
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:49
Misschien kun je bij die heel erg steunende vriend terecht?Psitsme schreef: ↑06-10-2018 16:45Ik heb mijn vriend trouwens duidelijk verteld dat ik er klaar mee ben en dat hij geen valse hoop moet hebben.
En ja misschien moet ik inderdaad gewoon mijn spullen pakken en vertrekken maar het is niet zo dat ik ergens meteen heen kan daarom ben ik naar een eigen plek aan kijken
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:59
Er staat dat hij de huurder is en ik de mede huurder. Het lijkt mij dat als ik ergens aansprakelijk voor ben. Dat ik dan ook had moeten tekenen.
Ook staat in het contract als voorwaarden waarom het contract gebroken kan worden. Als de huurder de huur niet meer kan opbrengen. Daarbij staat wel dat de huur tot er een nieuwe huurder gevonden word tot max einde contract de huur wel betaald moet worden
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:00
Gewoon effe nog een flinke meid zijn en nog een jaar meebetalen.
'Jij' hebt er geen zin meer in, ''jij'' bent al vreemdgegaan, en ''jij'' wilt weg.. allemaal prima.. maar dan niet je (ex) vriendje in de financiele ellende duwen!
Het is ook niet zo dat jij op een later moment bij hem bent ingetrokken.
Deze overeenkomst zijn jullie samen aangegaan (met of zonder handtekening) .. en nu je er geen zin meer in hebt trek je de plank op, en zijn de vervelende gevolgen maar voor hem??
Overigens is deze woning wel goed genoeg voor je zolang je nog niks anders/beters hebt?!
Wat naar en egocentrisch hoe jij deze jongen gebruikt en behandeld.
'Jij' hebt er geen zin meer in, ''jij'' bent al vreemdgegaan, en ''jij'' wilt weg.. allemaal prima.. maar dan niet je (ex) vriendje in de financiele ellende duwen!
Deze overeenkomst zijn jullie samen aangegaan (met of zonder handtekening) .. en nu je er geen zin meer in hebt trek je de plank op, en zijn de vervelende gevolgen maar voor hem??
Overigens is deze woning wel goed genoeg voor je zolang je nog niks anders/beters hebt?!
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:05
+1!Pindakaasjes schreef: ↑06-10-2018 17:00Gewoon effe nog een flinke meid zijn en nog een jaar meebetalen.
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:06
Pindakaasjes schreef: ↑06-10-2018 17:00Gewoon effe nog een flinke meid zijn en nog een jaar meebetalen.
Ik wil zeker een deel mee betalen. Maar er niet voor opdraaien als hij zijn deel niet betaald.
Stel voor ik ga weg en betaal 25 %. Dan zou hij het redden. Maar hij betaald zijn deel dan niet
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:07
Overigens kun je als medehuurder echt niet zomaar weglopen van je verplichtingen.
Je denkt sterk te staan omdat er een handtekening ontbreekt,, maar ik denk dat jij je daar lelijk in vergist.
Ik neem aan dat jij niet illegaal bij hem inwoont?
Deze woning is dus al een jaar ook jouw officiele adres.. dat maakt jou wel degelijk mede verantwoordelijk.
Je denkt sterk te staan omdat er een handtekening ontbreekt,, maar ik denk dat jij je daar lelijk in vergist.
Ik neem aan dat jij niet illegaal bij hem inwoont?
Deze woning is dus al een jaar ook jouw officiele adres.. dat maakt jou wel degelijk mede verantwoordelijk.
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:12
Hij wil niks anders zoeken terwijl ik het hier wel kan opbrengen. Het is niet zo dat ik het nog nooit met hem hierover gehad heb. Maar ik wil verder met mijn leven en als hij niks anders zoekt dan ga ik dat inderdaad doen.
En de gene die reageren nog even een jaar volhouden die hebben waarschijnlijk nog geen slechte relaties gehad..
En de gene die reageren nog even een jaar volhouden die hebben waarschijnlijk nog geen slechte relaties gehad..
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:13
Het is : hij betaalt met een t.
Je gaat weg of je blijft nog een jaar met goede onderlinge afspraken maar in beide gevallen moet je nog gewoon nog 1 jaar de helft betalen van het huurbedrag.
Waarom?
Omdat dat fatsoenlijke mensen gewoon hun afspraken na komen.
De niet-fatsoenlijke piepen dat ze geen handtekening hebben gezet en ze zich daarom niet aan eerdere afspraken hoeven te houden, gaan stiekem op zoek naar andere woonruimte en neuken een ander vriendje.
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:14
waarom ben je dan niet ergens anders een kamer gaan huren? Of is dat te duur voor je?Psitsme schreef: ↑06-10-2018 17:12Hij wil niks anders zoeken terwijl ik het hier wel kan opbrengen. Het is niet zo dat ik het nog nooit met hem hierover gehad heb. Maar ik wil verder met mijn leven en als hij niks anders zoekt dan ga ik dat inderdaad doen.
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:22
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:30
pamelacourson schreef: ↑06-10-2018 17:22Wees eerlijk tegen hem dat je op zoek bent naar een woning, dan heeft hij een eerlijke kans om iets anders te vinden. Doet hij dat niet, dan is dat inderdaad zijn probleem, maar nu zadel je hem op met iets waardoor het nog meer in de schulden komt. Dat is zoals gezegd ontzettend achterbaks.
Hij kan niet eens weg, hij zit nog een jaar aan die woning vast. TO eigenlijk ook, maar die piept er tussenuit.
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:32
Ik begrijp denk ik je situatie wel alleen staat het er beetje vreemd.Psitsme schreef: ↑06-10-2018 17:12Hij wil niks anders zoeken terwijl ik het hier wel kan opbrengen. Het is niet zo dat ik het nog nooit met hem hierover gehad heb. Maar ik wil verder met mijn leven en als hij niks anders zoekt dan ga ik dat inderdaad doen.
Jij komt eigenlijk niet van hem af omdat je medeverantwoordelijk bent voor de huur.
Als jij weg gaat en hij betaald niet dan komen ze alsnog bij jou.
Je zou gewoon naar de verhuurder moeten gaan en je als medehuurder van het contract laten halen.
Als dat geregeld is kan je daarna uitschrijven en weg gaan.
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:37
karin6789 schreef: ↑06-10-2018 17:13Het is : hij betaalt met een t.
Je gaat weg of je blijft nog een jaar met goede onderlinge afspraken maar in beide gevallen moet je nog gewoon nog 1 jaar de helft betalen van het huurbedrag.
Waarom?
Omdat dat fatsoenlijke mensen gewoon hun afspraken na komen.
De niet-fatsoenlijke piepen dat ze geen handtekening hebben gezet en ze zich daarom niet aan eerdere afspraken hoeven te houden, gaan stiekem op zoek naar andere woonruimte en neuken een ander vriendje.
mensen die het nodig of zelfs prettig vinden om anderen op t,t,t,t,t,taal of schrijffouten te wijzen!, hebben in de regel een onprettig karakter of een bewijsdrang vanuit een onderliggend minderwaardigheid's complex.
Ik dacht: 'ik melt, meld, meldt' het even!
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:37
Laguna46 schreef: ↑06-10-2018 17:32Ik begrijp denk ik je situatie wel alleen staat het er beetje vreemd.
Jij komt eigenlijk niet van hem af omdat je medeverantwoordelijk bent voor de huur.
Als jij weg gaat en hij betaald niet dan komen ze alsnog bij jou.
Je zou gewoon naar de verhuurder moeten gaan en je als medehuurder van het contract laten halen.
Als dat geregeld is kan je daarna uitschrijven en weg gaan.
Maar dat doen ze niet want hij kan de huur alleen niet opbrengen. Het verzoek tot uitschrijving van de medehuurder zal worden afgewezen.
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:45
?Pindakaasjes schreef: ↑06-10-2018 17:37mensen die het nodig of zelfs prettig vinden om anderen op t,t,t,t,t,taal of schrijffouten te wijzen!, hebben in de regel een onprettig karakter of een bewijsdrang vanuit een onderliggend minderwaardigheid's complex.
Ik dacht: 'ik melt, meld, meldt' het even!![]()