Minnaressen deel 36

19-07-2007 17:56 5104 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Bewerkt door moderator, provocatie]

Vervolg Minnaressen
anoniem_53394 wijzigde dit bericht op 09-08-2007 09:35
Reden: Provocatie
% gewijzigd
@kubusje

krijg foutmelding op je mailadres?

mailbox unavailable.
Hoi oostvogel,

het adres klopt wel hoor en zou het moeten doen?

raar! misschien weer even een storing bij hotmail?

Morgen nog een keer proberen?

slaap lekker zo!
quote:Mikiyo schreef op 14 maart 2009 @ 11:46:

Oostvogel,

Goed om jou verhaal op in het kort te lezen. T lijkt me erg lastig als je in die situatie komt. Maar ik denk als GM de keuze maakt los te komen van zijn (ex) vrouw, dat ie dat dan idd op eigen kracht moet doen. Eerst scheiden, dan onthechten en dan pas heeft een nieuwe relatie kans. Mocht het zo zijn dan mss met jou. Maar dat is puur mijn theorie en de praktijk werkt vaak errug tegen.Is ook verre van ideaal zo`n situatie. Maar ja, als je alles van te voren weet? Precies wat je zegt, eerst het een dan het ander. Maar hoe gaat zoiets? Als je elkaar zo graag wil zien. Dan komt eigenlijk al het andere op een 2e plan. Naarmate de tijd verstreek, wil je toch resultaat zien richting een toekomst samen. En als die uitblijft, dan krijg je conflicten. Idd wat je zegt, in de praktijk valt het vaak tegen en wij zouden dan bij de weinge % behoren waarbij zo`n relatie dus wel slaagt. Ik weet het niet, ben er op dit moment niet zo zeker van dat het ook daadwerkelijk kans van slagen heeft. Daarvoor zijn denk ik de mooiste momenten en beste tijden al voorbij. Dat is dus mijn realistische kijk om mijn situatie. Gevoelsmatig werkt het net even iets anders.
quote:Q-Q schreef op 14 maart 2009 @ 14:08:

@Oostvogel: Heb je verhaal ook eventjes gelezen. Wát een verhaal zeg. Ik kan me voorstellen dat het al de energie uit je heeft gezogen. Veelvuldig leven tussen hoop en vrees en vice versa. Het lijkt wel een soort van borderline-"relatie", want een echte relatie hadden jullie m.i. niet. Ik kan me ook wel voorstellen dat je op zeker moment verliefd op hem bent geworden en hij (vervolgens) op jou. Toch denk ik -maar da's puur mijn mening- dat een relatie met een GM/GV die bij zijn/haar partner weggaat, bij voorbaat tot mislukken is gedoemd. De trigger voor een soort van omgang met een GM/GV is natuurlijk spanning. En dan zullen er best veel mensen zijn die er anders over denken, maar die geloven dan waarschijnlijk ook nog in Sinterklaas. En om dan met zo iemand een relatie te beginnen, is verre van verstandig. Dat heb jij helaas dan ook wel weer ervaren, met alle nadelige fysieke en mentale gevolgen van dien. Als je met zo iemand een normale relatie zou aangaan, dan zou hij/zij vroeg of laat de spanning weer gaan missen. En wie zegt je dan dat hij niet weer een minnares opzoekt? Ik kan me niet voorstellen dat je dat zou accepteren...toch? Het is gewoon zaak om de balans te bewaken, alsmede je grenzen. Verliefdheid vertroebelt je blik. Weet en realiseer je goed waar je staat: je bent een minnares en meer dan dat zul je nooit worden. En eigenlijk moet je dat ook niet willen. Ik vind het overigens zeer onverstandig dat je nog steeds kontakt met je GM hebt, zij het dat het nu platonisch is. Kontakt houden zal -gezien jullie verleden- vroeg of laat weer leiden tot een vonk, waarna het vuur weer gaat branden en je weer in een nieuwe rollercoaster ride terecht komt. Afscheid nemen, afstand nemen en weer genieten van je leven.

Op sommige punten sla je de spijker op z`n kop. Zeker wel.

Het heeft me erg veel energie gekost ja. Gelukkig ben ik voor mezelf in een rustiger vaarwater terecht gekomen. En misschien dat ik daardoor ook wel tot het besef gekomen ben, dat ik idd niet als minnares verder wil met hem. Het is zeker wel anders geweest. En was er wel degelijk sprake van een relatie. In die 2,5 jaar heeft hij ook bij mij gewoond. En was zijn scheiding 'in wording'. Dan ben je dus vriendin van man die in scheiding ligt. Zodra hij weer terugkeerd naar zijn eigen huis, ben je dan ineens minnares? Dat is zo`n grijs gebied dan. Feit ligt er, dat hij dan voor de buitenwereld nog steeds gewoon bij z`n eigen vrouw is. En ik dus idd als de minnares aangewezen kan worden. Maar je hoopt altijd op beterschap en vooruitgang. Hopen tegen beter weten in denk ik nu. Maar hoop doet ook leven, al kun je jezelf hier aardig mee voor de gek houden. Ik ben de relatie destijds niet aan gegaan voor de spanning, zoals jij die omschrijft. Dat even voorop gesteld, maar puur om de persoon zelf. En dat geldt ook voor hem. Niet voor de spanning, want die had ik liever geskipt. Daarom heb ik ook in het begin gruwelijk mijn best gedaan, niet toe te geven aan mijn gevoelens voor hem.

Weet (deels), dat het niet verstandig is het contact te blijven onderhouden, als ik daadwerkelijk helemaal verlost wil worden van dit gegeven. Maar nogmaals, wij voelen ons verbonden met elkaar. Hebben buiten het lichamelijke (nu dus niet) geestelijk ook een hele goede klik met elkaar. Dat maakt het nemen van de beslissing voor een defintieve breuk ook moeilijk. Zijn ook elkaars vertrouwenspersoon in die zin. Met tijd en wijle, stonden we ook als kemphanen tegenover elkaar, het was niet altijd rozegeur en manenschijn. Hoe kan het ook, dat komt in 'normale' relaties ook voor.

Maar je hebt gelijk, als ik helemaal van hem afwil, zal er geen andere optie mogelijk zijn, dan alle banden te verbreken.

Keihard korte metten maken.

Wie weet, zal ik in de loop der tijd het vermogen hebben en dan valt de munt vanzelf die kant op.

Vraagje aan jou Q-Q, heb je zelf ervaring op dit vlak?
quote:Graaggedaan schreef op 14 maart 2009 @ 23:14:

@Mussk

Dat ik me niet te veel aan zijn agenda moet aanpassen daar heb je gelijk in, ik probeer dat dan ook goed in de gaten te houden want die neiging heb ik wel (ook in vorige relaties/verhoudingen). Bij mij is de verliefdheid trouwens pas gekomen toen ik GM wat beter leerde kennen, hij was eerder verliefd op mij dan ik op hem. Hoewel ik me terdege voor ogen houd dat het waarschijnlijk niet voor de rest van ons leven is, is de verhouding te waardevol en te interessant om voortijdig af te kappen. Ik ben deze weg heel bewust ingeslagen en denk dat de goede tijden die we beleven een eventueel treurig einde wel waard zijn. In welk opzicht vind je dat ik nog meer voorzichtig moet zijn?@Graaggedaan, dit is gewoon in de eerste plaats een hele moeilijke situatie. Jij voelt blijkbaar nu dat je veel voor hem betekent, dat geeft je waarschijnlijk veel voldoening en n heerlijk gevoel? De sex & zijn aandacht zijn verslavend? Verliefdheid vertroebelt je gedachten. Oftewel; gevangen in een duivelsdriehoek. Ook al voel je dat niet zo, je stevent er wel op af. Hanteer 'n strakke planning in je agenda waarin je veel voor je zelf gaat doen. Leer mensen kennen, onderneem uitdagende activiteiten en zie hem steeds meer als n bijzaak, anders verlies je.
quote:mussk schreef op 15 maart 2009 @ 12:18:

[...]

@Graaggedaan, dit is gewoon in de eerste plaats een hele moeilijke situatie. Jij voelt blijkbaar nu dat je veel voor hem betekent, dat geeft je waarschijnlijk veel voldoening en n heerlijk gevoel? De sex & zijn aandacht zijn verslavend? Verliefdheid vertroebelt je gedachten. Oftewel; gevangen in een duivelsdriehoek. Ook al voel je dat niet zo, je stevent er wel op af. Hanteer 'n strakke planning in je agenda waarin je veel voor je zelf gaat doen. Leer mensen kennen, onderneem uitdagende activiteiten en zie hem steeds meer als n bijzaak, anders verlies je.

Waarom beginnen single mensen aan een stiekume verhouding? Is het omdat ze niet zo iemand kunnen krijgen? Dus een niet getrouwde man. Of is het omdat ze aandacht, seks en "liefde" krijgen zonder enige verantwoordelijkheid? Of is het idd de spanning? Waarom een man die (waarschijnlijk gelukkig) getrouwd is? Denk dat als je eenmaal diep in een relatie zoals graaggedaan heeft zit, dat je er dan niet meer zomaar van af kunt, of het een verslaving is zoals jij zegt Mussk dat weet ik niet. Beter is het om een man die zegt gelukkig getrouwd te zijn maar iets "mist" bij zijn vrouw met rust te laten. Waarom wil je iets hebben en ook nog eens heel intiem wat van een ander is? Verliefd kun je worden altijd, maar wat doe je er dan mee?

Oostvogel wat een verhaal trouwens! Veel sterkte met alles!

Liefs Ziiion
Nog even over mezelf. Wil die ex GM niet in mijn leven terug, ook al is hij nu op zichzelf. Zal zoals Q-Q me al aanraadde hem helemaal gaan schrappen. Natuurlijk zijn er nog gevoelens. Hij kent me heel erg goed, we hadden een hele sterke en redelijk intieme (geen seks) band. We konden bijvoorbeeld samen uren en uren praten. Zal hem nog wel aanraden om niet te snel aan een relatie te beginnen. Laat hij maar eerst goed tot zichzelf komen en goed voelen en weten wat hij in zijn leven wil, misschien komt hij er wel achter dat zijn huwelijk helemaal nog niet zo slecht was. Maar hij kan met die raad natuurlijk doen wat hij wil.

Liefs Ziiion
GM is er in de eerste plaats voor de seks, de rest (goede gesprekken, liefde, excursies & etentjes) is extra. De seks is "van een ander" maar die ander voldoet niet meer aan GM´s behoeften. Is het heel fout dat ik die taak van haar overneem, als geen der partijen eronder lijdt? Ik moet dat boek van die Duivelsdriehoek maar eens gaan lezen om te weten wat voor vreselijks er allemaal boven mijn hoofd hangt.
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
quote:Ziiion schreef op 15 maart 2009 @ 13:10:

[...]

Waarom beginnen single mensen aan een stiekume verhouding? Is het omdat ze niet zo iemand kunnen krijgen? Dus een niet getrouwde man. Of is het omdat ze aandacht, seks en "liefde" krijgen zonder enige verantwoordelijkheid? Of is het idd de spanning? Waarom een man die (waarschijnlijk gelukkig) getrouwd is? Denk dat als je eenmaal diep in een relatie zoals graaggedaan heeft zit, dat je er dan niet meer zomaar van af kunt, of het een verslaving is zoals jij zegt Mussk dat weet ik niet. Beter is het om een man die zegt gelukkig getrouwd te zijn maar iets "mist" bij zijn vrouw met rust te laten. Waarom wil je iets hebben en ook nog eens heel intiem wat van een ander is? Verliefd kun je worden altijd, maar wat doe je er dan mee?

Oostvogel wat een verhaal trouwens! Veel sterkte met alles!

Liefs ZiiionHoho Ziiion, je kunt niet alle minnaressen over één kam scheren. Het stukje wat ik geschreven heb, heb ik alleen voor Graaggedaan geschreven. Ik weet niet of ze er wat mee kan, maar zo zie ik haar situatie zo'n beetje.
quote:Ziiion schreef op 15 maart 2009 @ 13:33:

Nog even over mezelf. Wil die ex GM niet in mijn leven terug, ook al is hij nu op zichzelf. Zal zoals Q-Q me al aanraadde hem helemaal gaan schrappen. Natuurlijk zijn er nog gevoelens. Hij kent me heel erg goed, we hadden een hele sterke en redelijk intieme (geen seks) band. We konden bijvoorbeeld samen uren en uren praten. Zal hem nog wel aanraden om niet te snel aan een relatie te beginnen. Laat hij maar eerst goed tot zichzelf komen en goed voelen en weten wat hij in zijn leven wil, misschien komt hij er wel achter dat zijn huwelijk helemaal nog niet zo slecht was. Maar hij kan met die raad natuurlijk doen wat hij wil.

Liefs Ziiion@ Ziiion, als je zo ver bent dat je hem niet meer wilt, maak dan de volgende stap door hem niet steeds te spreken. Waarom wil je hem spreken? Waarom kun je dat niet afbouwen? En wijze raad kan hij van de psych krijgen, wat haal je je zelf op de hals meid. Sterkte en dikke knuffel!
quote:Graaggedaan schreef op 15 maart 2009 @ 15:34:

GM is er in de eerste plaats voor de seks, de rest (goede gesprekken, liefde, excursies & etentjes) is extra. De seks is "van een ander" maar die ander blieft dat onderdeel niet meer. Is het heel fout dat ik die leegte voor hem opvul, als geen der partijen eronder lijdt? Ik moet dat boek van die Duivelsdriehoek maar eens gaan lezen om te weten wat voor vreselijks er allemaal boven mijn hoofd hangt.Doen, lees ajb dat boek, dan snap je waarom je over je rol in deze 'duivels driehoek' niet te gemakkelijk moet denken! Het is een loodzware rol, die je op een gegeven moment de das om kan doen.
Mussk, kun je een tipje van de sluier oplichten? Ik woon in het buitenland en zie op tegen de verzendkosten, ik ben maar een arme sloeber.
quote:Graaggedaan schreef op 15 maart 2009 @ 15:48:

Mussk, kun je een tipje van de sluier oplichten? Ik woon in het buitenland en zie op tegen de verzendkosten, ik ben maar een arme sloeber.

Je kunt ook via google het een en ander vinden hierover.

Check dit verhaal bijvoorbeeld:

Stel je voor dat-ie morgen belt!

Ook ik ben zo'n sukkel die gevallen is voor een getrouwde man. 2 Jaar geleden was ik een levenslustige vrolijke vrouw, met plezier in t leven en alles wat ze deed. Niet op zoek naar een relatie....blablabla.... Ik walg van mezelf, ben bang dat ik nooit meer zo'n diepe liefde voor iemand kan voelen of durven toelaten en realiseer me heus wel dat ik mn eigen leven verpest. En omdat ik niet meer weet of t obsessie is geworden of liefde overheerst t verdriet....

Link:

verhalen over affaires
Duivelsdriehoek
@Mussk, ga de Duivelsdriehoek lezen lijkt me een erg goed boek! Die ex GM van mij heeft wel lef ergens dat hij nu toch weg is gegaan en alleen zit nu. Maar beetje te laat. Trouwens hij zit in een tijdelijk onderkomen misschien gaat hij als hij het huis uit moet wel weer met de pootjes omhoog zitten bij vrouwlief als hij merkt dat ik hem niet meer wil. En weet het wel dat ik hem niet hoef te spreken en te adviseren, maar wat ik al zei ik heb nog steeds gevoelens voor hem. Niet meer die gevoelens die ik had voor hem. Zeker geen liefdesgevoelens meer moet er niet aan denken om weer een keer met hem te zoenen.

Mussk het zal vanzelf wel goed komen bij mij. Heb hem toen helemaal geschrapt omdat ik hem een slappe zak vond. Hij hield niet van zijn vrouw ergerde zich mateloos aan haar maar bleef voor de kinderen en omdat het financieel erg nadelig zou uitpakken. Wel wilde hij me stiekum blijven zien. Dus niet.

Mussk hoe is het nu met je? Hoor jij nog wel eens iets van je ex GM?

Liefs Ziiion
Mussk ik zie je afbeelding iedere keer niet meer hoe kan dit?

Liefs Ziiion
@Muskk: Mooi artikel over de Duivelsdriehoek via de link. Ach, tja, ik zit toch al te ver in de verhouding om er een punt over te zetten, ik ben me bewust van alle gevaren maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
quote:Ziiion schreef op 15 maart 2009 @ 17:19:

@Mussk, ga de Duivelsdriehoek lezen lijkt me een erg goed boek! Die ex GM van mij heeft wel lef ergens dat hij nu toch weg is gegaan en alleen zit nu. Maar beetje te laat. Trouwens hij zit in een tijdelijk onderkomen misschien gaat hij als hij het huis uit moet wel weer met de pootjes omhoog zitten bij vrouwlief als hij merkt dat ik hem niet meer wil. En weet het wel dat ik hem niet hoef te spreken en te adviseren, maar wat ik al zei ik heb nog steeds gevoelens voor hem. Niet meer die gevoelens die ik had voor hem. Zeker geen liefdesgevoelens meer moet er niet aan denken om weer een keer met hem te zoenen.

Mussk het zal vanzelf wel goed komen bij mij. Heb hem toen helemaal geschrapt omdat ik hem een slappe zak vond. Hij hield niet van zijn vrouw ergerde zich mateloos aan haar maar bleef voor de kinderen en omdat het financieel erg nadelig zou uitpakken. Wel wilde hij me stiekum blijven zien. Dus niet.

Mussk hoe is het nu met je? Hoor jij nog wel eens iets van je ex GM?

Liefs Ziiion

Ha Zionn,

Ik hoor niets meer van mn ex-GM. Ik ben dan ook wel een bitch tegen hem geweest hoor, maar het is beter zo, want het is dodelijk vermoeiend om met iemand om te gaan waar je iets mee gehad hebt. Hij lijkt wel gek, ik wil geen bezette en 'emotioneel behoeftige' man. Ik kan mn energie in leukere zaken stoppen, maar ik denk dat hij over een paar maanden weer eens met een gezellige smoes opbelt en dan heb ik hoogstwaarschijnlijk al een ander. Dat voel ik gewoon, haha!

Wat betreft jouw situatie... Op de één of andere manier voel je nog voor hem, maar het lijkt net of de buitenwereld je tegen houdt. Je bent misschien bang om als echtbreker gezien te worden? Hoe dan ook laat je angsten niet prevaleren boven de behoeften van je hart. En ga ajb niet als een Florence Nightingale proberen hem te helpen, want hij moet het zelf doen. Hij is een volwassen man. En bij de huisarts kan hij een doorverwijzing naar een therapeut ofzoiets krijgen. Echt, wees niet bang voor loslaten. Als je loslaat krijg je er misschien wel een leukere vriend voor terug! Of dat gebeurt ligt aan hemzelf, hoe graag werkt hij aan zichzelf? liefs,mussk
quote:Ziiion schreef op 15 maart 2009 @ 17:21:

Mussk ik zie je afbeelding iedere keer niet meer hoe kan dit?

Liefs ZiiionDie heb ik nog steeds niet. Ik weet niet hoe dat moet.
quote:Graaggedaan schreef op 15 maart 2009 @ 18:22:

@Muskk: Mooi artikel over de Duivelsdriehoek via de link. Ach, tja, ik zit toch al te ver in de verhouding om er een punt over te zetten, ik ben me bewust van alle gevaren maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.Hey Zionn, nou precies nu heb je in ieder geval gelezen wat de keerzijde is...
dank mussk, morgen even lezen ook.

trusten iedereen.
quote:Oostvogel schreef op 15 maart 2009 @ 23:53:

dank mussk, morgen even lezen ook.

trusten iedereen.Echt doen. Hoop dat je er wat aan hebt. Zeker in jouw situatie waarin je zelfs letterlijk 'de duistere/pijnlijke/vernederende macht van die duivelsdriehoek' geproefd heb. Namelijk dat hij bij je kwam wonen en weer terug ging naar zijn ex. Heel veel sterkte! (f)
quote:Very Cherry schreef op 14 maart 2009 @ 18:20:

Q, ben je wel echt een man? Zoveel relatie-inzicht heb ik namelijk nog nooit mogen bespeuren bij het andere geslacht. Tot nu toe, dan Ik ben echt een man. Dat had je overigens ook wel uit mijn avatar kunnen afleiden. Hoe dan ook...bedankt voor het kompliment.
quote:Ziiion schreef op 14 maart 2009 @ 18:22:

[...]

Goed! Je hebt helemaal gelijk! Was ook niet van plan als mijn GM op tijd weg was gegaan om direct met hem te gaan samenwonen. Nu ben ik blij dat hij er zolang over gedaan heeft. Zou niet met zo'n "stiekumerd" samen willen zijn, gelukkig is mijn roze bril op tijd afgevallen.

En Q-Q bel nog wel maar je hebt gelijk zal het langzaam afbouwen. Kan het niet direct afkappen. Wel geprobeerd maar het lukt me (nog) niet.

Liefs ZiiionHmm..nog wel kontakt dus. Da's wel wat tricky vind ik. Je kunt het blijkbaar nog niet direct/meteen afkappen omdat er nog gevoelens bij jou zitten. Linke situatie dus, want die gevoelens zouden weer op kunnen laaien tot een vuur van ongekende omvang en dan herhaalt de geschiedenis zich weer. Je loopt dus een behoorlijk risico, want hij zal altijd weer proberen om je te triggeren en je (dus) weer zover te krijgen dat je weer overstag zult gaan. Vandaar dat ik mij op het standpunt stel dat het afbouwen van dit kontakt niks toevoegt. Ook de veelgehoorde term "vrienden blijven" is wat mij betreft om die reden een no-go. Iedere vorm van kontakt zal door je ex-minnaar weer worden aangegrepen om je toch weer te bewegen om weer op de oude voet verder te gaan, zodat ex-minnaar weer minnaar wordt. Hij zal dan met name de leuke dingen uit het verleden gaan aanhalen en die met je bespreken, zodat bij jou dan weer een soort van goed gevoel ontstaat. Niet doen dus. Afkappen, afscheid nemen en afstand nemen (zowel van hem als van dat kleine beetje gevoel dat je nog hebt) is het beste.....en dat weet je natuurlijk zelf ook wel. Doe je het niet, dan bestaat dus de mogelijkheid dat je op de blaren moet zitten. Blaren die veroorzaakt zijn doordat jij het vuur weer hebt op laten laaien.
quote:Q-Q schreef op 16 maart 2009 @ 18:24:

[...]

Hmm..nog wel kontakt dus. Da's wel wat tricky vind ik. Je kunt het blijkbaar nog niet direct/meteen afkappen omdat er nog gevoelens bij jou zitten. Linke situatie dus, want die gevoelens zouden weer op kunnen laaien tot een vuur van ongekende omvang en dan herhaalt de geschiedenis zich weer. Je loopt dus een behoorlijk risico, want hij zal altijd weer proberen om je te triggeren en je (dus) weer zover te krijgen dat je weer overstag zult gaan. Vandaar dat ik mij op het standpunt stel dat het afbouwen van dit kontakt niks toevoegt. Ook de veelgehoorde term "vrienden blijven" is wat mij betreft om die reden een no-go. Iedere vorm van kontakt zal door je ex-minnaar weer worden aangegrepen om je toch weer te bewegen om weer op de oude voet verder te gaan, zodat ex-minnaar weer minnaar wordt. Hij zal dan met name de leuke dingen uit het verleden gaan aanhalen en die met je bespreken, zodat bij jou dan weer een soort van goed gevoel ontstaat. Niet doen dus. Afkappen, afscheid nemen en afstand nemen (zowel van hem als van dat kleine beetje gevoel dat je nog hebt) is het beste.....en dat weet je natuurlijk zelf ook wel. Doe je het niet, dan bestaat dus de mogelijkheid dat je op de blaren moet zitten. Blaren die veroorzaakt zijn doordat jij het vuur weer hebt op laten laaien.Dat had ik ook al gezegd. En het is wel moeilijk, maar je doet het voor een goed doel, Ziiion. Uiteindelijk kunnen jullie eens serieus afstand nemen waarin jullie de ruimte hebben om los te komen van elkaar en dan te realiseren wat je wel/niet wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven