Mijn ogen ervoor sluiten?

07-10-2018 23:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een andere nick aangemaakt, wil graag anoniem blijven.

Ik zit met iets in de knoop. Ik kan het niet van me af zetten.

Het komt er op neer dat ik perongelijk een bericht op mijn vader zijn mobiel zag komen van een vrouw, en dat was niet zomaar een berichtje. Ik kon niet alles lezen want hij drukte snel weg, maar de woorden die ik las waren duidelijk genoeg. Ik walg er van. Hij voelde zich betrapt en ik viel gewoon stil. Ik kan mijn moeder niet in de ogen aankijken en mijn vader al helemaal niet. Ik kom niet meer bij ze langs omdat ik gewoon niet weet wat ik er mee aan moet. Mijn moeder is momenteel de enige die ik nog heb. Ze heeft al meer dan genoeg geleden in haar leven, en met de recente traumatische ervaringen van mij kan zij dit er echt niet bij hebben.

Ik weet niet eens meer wat het juiste is om te doen. Ik ben ontzettend kwaad en verdrietig. Moet ik dit wel vertellen? Als ik niks doe voel ik me zo egoïstisch..
Recente traumatische ervaringen van jou? Dat snap ik niet. Wat bedoel je nu?
Woon je thuis?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Niks doen. Dit zijn jouw zaken niet. Is iets tussen je ouders.
Je vader confronteren maar niks zeggen tegen je moeder. Hij zadelt jou met z'n shit op, dus ik zou hem wel ff zeggen waar het op staat. Hij moet zelf weten of hij het tegen je moeder zegt, het is hun relatie.
Enn schreef:
08-10-2018 00:00
Recente traumatische ervaringen van jou? Dat snap ik niet. Wat bedoel je nu?
Woon je thuis?
Mijn moeder heeft erg veel last gehad van wat er met mij is gebeurd. Ik woon niet meer thuis.
Hoe oud ben je, TO?
lila01 schreef:
08-10-2018 00:02
Hoe oud ben je, TO?
Ik ben 25
En hoezo is je moeder de enige die je nog hebt? Heb je geen broers, zussen, ooms, tantes, vrienden? En je vader is er ook nog. Misschien kun je eens met hem praten.
Dit lijkt mij een hele moeilijke situatie.
Je vader voelde zich betrapt, hopelijk gaat hij zelf iets aan de situatie veranderen. Het beste zou zijn als hij eerlijk naar je moeder toe is.
Heel zielig voor je moeder, enigste wat je kan doen is er voor haar zijn denk ik.

:hug:
I am not perfect but i am limited edition.
Je weet niet hoe het zit tussen hen, wat zij wel en niet van elkaar goed vinden. Het enige wat je kunt doen is zeggen tegen jouw vader dat je dit gezien hebt en het verder aan hen laten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Currymurry schreef:
08-10-2018 00:06

Je vader voelde zich betrapt, hopelijk gaat hij zelf iets aan de situatie veranderen.
Nu neem je aan dat de blik en houding verklaart dat hij dit stiekem doet en ja, die kans is aanwezig. Maar het hóeft niet zo te zijn want mensen spreken wel meer met elkaar af zonder hun kinderen hiervan op de hoogte te brengen. Gelukkig wel. En als een kind dat dan wel ontdekt kan de blik/houding net zo goed passen.

Ik zou dus geen zaken aannemen, óf je gaat met je vader praten, of je laat het.
enn wijzigde dit bericht op 08-10-2018 00:11
8.17% gewijzigd
Currymurry schreef:
08-10-2018 00:06

Heel zielig voor je moeder, enigste wat je kan doen is er voor haar zijn denk ik.

:hug:
Hoezo? TO heeft niks aan haar moeder verteld. Laat het bij je vader, TO.
Je weet niet hoe het precies zit.
lila01 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 00:11
4.87% gewijzigd
lila01 schreef:
08-10-2018 00:05
En hoezo is je moeder de enige die je nog hebt? Heb je geen broers, zussen, ooms, tantes, vrienden? En je vader is er ook nog. Misschien kun je eens met hem praten.
Ik heb geen goede band met mijn broer en vader, durf hem er ook niet mee te confronteren. Ik heb ook geen vriendinnen waarmee ik het kan delen.
anoniemm10 schreef:
08-10-2018 00:10
Ik heb geen goede band met mijn broer en vader, durf hem er ook niet mee te confronteren. Ik heb ook geen vriendinnen waarmee ik het kan delen.
Ver weg hiervan blijven. Het hoognodige contact en dan weer verder leven want het is echt aan hen wat zij met elkaar doen.
anoniemm10 schreef:
Je kunt toch tegen je vader zeggen: 'he pa, ik zag per ongeluk een raar berichtje binnenkomen op je telefoon en daar maak ik me zorgen over.'
En laat het anders gaan. Je hoeft er helemaal niets mee. Je ouders zijn volwassen mensen.
ik snap nooit dat mensen zeggen dat ze een andere nick hebben aangemaakt vanwege anonimiteit. als je niets zegt over die nieuwe nick is er niemand die je herkent hoor
Enn schreef:
Nu neem je aan dat de blik en houding verklaart dat hij dit stiekem doet en ja, die kans is aanwezig. Maar het hóeft niet zo te zijn want mensen spreken wel meer met elkaar af zonder hun kinderen hiervan op de hoogte te brengen. Gelukkig wel. En als een kind dat dan wel ontdekt kan de blik/houding net zo goed passen.

Ik zou dus geen zaken aannemen, óf je gaat met je vader praten, of je laat het.
Klopt dat is wat ik ook dacht. Het zijn niet mijn zaken en weet ook niet wat de afspraken zijn. Misschien vind ze het wel oke.
Alsnog vind ik het walgelijk
anoniemm10 schreef:
08-10-2018 00:14
Klopt dat is wat ik ook dacht. Het zijn niet mijn zaken en weet ook niet wat de afspraken zijn. Misschien vind ze het wel oke.
Alsnog vind ik het walgelijk
Ach welja... we zijn allemaal anders en wat de een walgelijk vindt, vindt een ander prettig. Het gaat je verder helemaal niets aan, je bent hun kind en jouw ouders zijn net zo goed mensen of je dat nou prettig vindt of niet.
S-Meds schreef:
08-10-2018 00:13
ik snap nooit dat mensen zeggen dat ze een andere nick hebben aangemaakt vanwege anonimiteit. als je niets zegt over die nieuwe nick is er niemand die je herkent hoor
Ik heb sowieso het idee dat ik (bijna) ditzelfde verhaal een tijdje terug ook al voorbij heb zien komen.
coolpack2 schreef:
08-10-2018 00:42
Ik heb sowieso het idee dat ik (bijna) ditzelfde verhaal een tijdje terug ook al voorbij heb zien komen.
Klopt, volgens mij ergens in de afgelopen twee weken en daarvoor ook al eens
Ik vind net doen alsof je neus bloedt ook geen goede. Stel dat het uitkomt? En er zijn geen afspraken over? En je moeder komt erachter dat jij het wist? Dan voelt ze zich dubbel belazerd.
Moeilijke kwestie
S-Meds schreef:
08-10-2018 00:13
Volgens mij zeggen mensen dat om aan te geven dat ze geen nieuwe TO zijn die zo weer wegloopt ofzo.
Ik zou het dus wel tegen mijn moeder zeggen.
Het is tussen je moeder en je vader en daar zou ik me niet al te veel mee bemoeien. Zoals al gezegd, misschien weten ze meer van elkaar dan je misschien vermoedt en schaamde je vader zich vooral tegenover jou.

Maar sowieso moet je geen beslissingen nemen vanuit de gedachte om je moeder tegen verdriet te willen beschermen. Jij hebt geen controle over andermans acties en wat gebeurt, gebeurt. Als je vader vreemd gaat, dan zal ze daar toch mee om moeten gaan, ongeacht van wat er allemaal al eerder is voorgevallen. Het komt op me over dat jij een schuldgevoel hebt over andere zaken die hier niets mee te maken hebben.

Ik zou het even zo laten. Als je er vaker mee wordt geconfronteerd dan slechts een schuin oog op een berichtje, dan kun je je vader zeggen dat dit jou in een lastig parket brengt.
Dat lijkt me pijnlijk, maar een flink groot percentage, ik dacht in de buurt van 50%, gaat nu eenmaal ooit vreemd. En het lot is op jouw vader gevallen. Ik zou me er niet mee bemoeien, maar er is geen reden om je moeder niet meer te bezoeken want wat kan die er nou aan doen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven