Narcist gespot? Meld het hier!
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:11
Het is echt niet meer normaal, dit land gaat ten onder aan de narcisten!
Vooral onder het viva volkje blijken veel mensen last te hebben van deze narcisten, topic na topic wordt geopend over narcistische collega's, exen en natuurlijk schoonloeders en exen van partners.
Meld het vooral hier als er weer een opduikt hier, samen kunnen we wellicht een vuist maken!
Vooral onder het viva volkje blijken veel mensen last te hebben van deze narcisten, topic na topic wordt geopend over narcistische collega's, exen en natuurlijk schoonloeders en exen van partners.
Meld het vooral hier als er weer een opduikt hier, samen kunnen we wellicht een vuist maken!
maandag 8 oktober 2018 om 00:05
Ik ben het met je eens dat deze lijst algemeen is en dat er meerdere niet zo in het oog springende eigenschappen zijn. Zou heb je ook vulnerable narcissist; deze zijn bijzonder verlegen en vallen niet op (zie: https://www.youtube.com/watch?v=Cq7pj6oPJ4M&t=33s, vliegen onder de radar door. Maar het wil niet zeggen dat deze lijst compleet onbruikbaar is.
Professionals vinden het vooralsnog een bruikbare tool. Wat heb heb jij dan voor beroep dat je zo arrogant de DSM verwerpt; een wannabe orakel?
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 00:37
5.29% gewijzigd
maandag 8 oktober 2018 om 00:15
En wie doet dat dan volgens jou?strikjemetstippels schreef: ↑03-10-2018 23:10Ten eerste is het een 'ziekte' die niet meetbaar is en vaak voor interpretatie vatbaar is. Ten tweede gaat dit hele topic over vrouwen die hier komen posten met 'mijn man/ex/hond is een narcist'.
En al die opmerkingen naar mij toe (en als eerst naar Hetvrijewoord) waren wel degelijk psychologie van de koude grond. Het mag niet op Viva, maar ik doe het toch: ik wijs die vrouwen op hun eigen verantwoordelijkheid niet in een vervelende relatie te blijven zitten.
Het komt op mij weer totaal niet snugger over als je jezelf constant weg zet als slachtoffer, behalve als iemand daar iets van vindt. Dan kunnen de zielige slachtoffers weer wel uitstekend van zich afbijten.
maandag 8 oktober 2018 om 00:17
Hetvrijewoord schreef: ↑02-10-2018 22:44
Ik stel dat het geen exacte wetenschap is en spreek mijzelf dus niet tegen.
Ook ben ik niet verbaasd.
Leer lezen." Quote
Wat bedoel je met 'het'? Psychologie in het algemeen of de Cluster B persoonlijkheidsstoornis in het bijzonder?
IK ben nog steeds benieuwd naar je antwoord.
Ik stel dat het geen exacte wetenschap is en spreek mijzelf dus niet tegen.
Ook ben ik niet verbaasd.
Leer lezen." Quote
Wat bedoel je met 'het'? Psychologie in het algemeen of de Cluster B persoonlijkheidsstoornis in het bijzonder?
IK ben nog steeds benieuwd naar je antwoord.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 00:23
1.05% gewijzigd
maandag 8 oktober 2018 om 00:26
Juist jaFranky77 schreef: ↑04-10-2018 13:05@strikje
Ik heb gister de discussie met je afgekapt. Dit omdat je zo overtuigd lijkt van je stelling: 'er zijn vrouwen/mannen die zich slachtofferig opstellen, dus ALLE mannen/vrouwen die cluster B problematiek ervaren zijn trieste figuren/slachtofferig'. Dit is een generalisatie waar niet tegen op te redeneren valt. En komt over als ad hominem.
Maar als ik je loep zie ik dat je overwegend constructief reageert. Dus ipv Merle kritisch te bestoken over mijn posts, sta ik graag zelf voor je klaar.
Nogmaals: ik vind jouw stelling niet kloppen. Noch je gevolgtrekkkingen dat ik DUS een heel slachtofferig vrouwtje ben (en met mij de rest dus ook). Je bent volgens mij een fijne forummer en Ik zou heel graag uit willen nodigen om dmv vragen je eigen stelling nog eens te onderzoeken. Sta je daar voor open?
Overigens: deze inspanning doe ik niet omdat het voor MIJ belangrijk is erkenning van forummers te krijgen. Het zal me jeuken. Ik hoop wel eraan bij te dragen dat anderen met soortgelijke problematiek in de toekomst die ms wel met hun ziel onder hun arm lopen, niet genadeloos worden afgebrand. Snap je?
Ik hoop dat jij (of anderen) van de uitnodiging gebruik maakt om vragen te stellen om de generalisatie te nuanceren.
Daarbij een paar disclaimers:
- ik wil niet de hele dag met mijn 'gedoe' bezig zijn, heb ook nog een gewoon leven waar ik mijn aandacht vooral op richt
, dus ik limiteer mijn tijdsbesteding aan dit topic;
ik wil graag een 'stop'- knop. Kan zijn dat het teveel losmaakt en ik er toch te onrustig van word;
ik hou niet van 'ad-hominem'(op de man). Kritische observaties of kritische vragen zijn zeer welkom;
ik zal meer patronen en interacties laten zien dan ingaan op 'wie deed wat'. Juist die interacties zijn namelijk kenmerkend;
er speelt nog het eea op juridisch en justitieel vlak. Ik ben daardoor enigszins beperkt in wat ik hier kwijt kan (en wil).
Ik neem vast een schot voor de boeg door wat eerste vragen neer te zetten. Situatie:
Mijn ex is een full blown narcist of psychopaat. 19 jaar samen geweest, 3 kinderen, nu 2 jaar uit elkaar. Er is co-ouderschap. Mijn bouwjaar is duidelijk.
Hoe durf ik dit zo stellig te beweren?
Na de breuk 2 jaar terug zijn er wekelijks direct én achter mijn rug constant interacties die dat aantonen. Zijn doel: destructie. Zijn middel: lastercampagnes, liegen, verantwoordelijkheid bij de ander leggen, derden woorden in de mond leggen, uitspelen, feiten verdraaien, wraak nemen bij 'gezichtsverlies', de ander klem zetten, expres over grenzen heen gaan, pesten, kinderen in strijd gebruiken, intimideren, bedreigen, contant contact zoeken (voeding)... De schade die hij probeert te veroorzaken is zo heftig zowel richting mij als kinderen, dat moraliteit (geweten) overduidelijk afwezig is.
Hoe veel van dit soort interacties?
Nou, eh....meer dan duizend? (in twee jaar).
Echt 95% vd communicatie is niet zuiver.
Zien anderen dit (professionals)?
In eerste instantie niet want het is een charmante man, welbespraakt, thuis in hulpverleningsjargon, en ook zielig want heeft een lastige situatie had met een depressieve vrouw/ex die daar haar verantwoording (volgens hem) niet voor neemt.
In tweede instantie wel hij spreekt zichzelf tegen, staat niet open voor oplossingen, gebruikt constant valse argumenten, komt afspraken niet na, handelt niet in het belang van de kinderen.
Hij wilt na een aantal bijeenkomsten steevast van hulpverlener wisselen. Bij school is ie erg op zijn hoede geraakt.
Ben ik slachtoffer?
Ja! Zulk gedrag leidt tot schade op veel terreinen.
Ben ik machteloos?
Nee, niet geheel. We leven immers in een rechtsstaat. Daarnaast kan ik me sterken door mijn aandacht op MIJN leven te richten en de interactie met hem te minimaliseren en van me af te laten glijden.
Gedraag ik me slachtofferig?
Ja, vast wel. Probeer het te beperken en om te buigen want dat zuigt. Eigen leven herpakken dus en zijn invloed beperken.
Vind ik mezelf zielig?
Oh ja, ook wel een beetje. Ik heb hier niet om gevraagd en het heeft hele forse invloed/schade op mijn leven gehad. Ook hierin wil ik vooral naar de toekomst zonder hem kijken.
Ben ik zelf manipulatief?
Ja, as hell!!! Duh... Ik doe mijn best in de rest van mijn leven (weer) zo normaal mogelijk te doen, maar merk dat ik zelf ook verrotter en geslepener ben geworden. Moet nu echt vaak mezelf even stoppen. Dan merk ik dat ik impulsief reageren wil vanuit de dynamiek tussen mij en ex (ook richting betrokken derden dus), terwijl het belang vd kinderen en mijn eigen leven gewoon centraal moeten staan in mijn reacties. Vroeger was is echt een heel onbedorven, naïef en eerlijk schatje..
Was de relatie voor de breuk dan wel normaal?
Nee, maar de volle narcistische woede kwam er pas na de breuk uit. Dit gedrag in lichtere mate heeft er zowel voor gezorgd dat ik de relatie zat was, als ervoor gezorgd dat ik veel te lang in de relatie ben gebleven. Goed, wel 3 schatten van kinderen. Dat maakt dat deze relatie toch zo heeft moeten zijn.
Ik stel me met deze post best kwetsbaar op. Hoop vooral dat het bij kan dragen aan iets meer nuance richting anderen. Ik vind het een leuk topic, bedankt aan 'het vrije woord'.
maandag 8 oktober 2018 om 00:29
merle78
woensdag 3 oktober 2018 21:18
strikjemetstippels schreef: ↑03-10-2018 21:04
En dit is geen projectie? Mijn god, wat een psychologie van de koude grond.
Vrouwen die blijven bij zo'n vent kiezen daar gewoon voor uit hun eigen noodzaak een martelaar te zijn.
Dat ben ik met je eens dat als je blijft dat je dan kiest voor zo iemand (man of vrouw), maar niet om de reden die jij aangeeft. 'Hun noodzaak een martelaar te zijn?'
Wat bedoel je daarmee?[/i]
[b]Ze halen er iets uit[/b]. Kun je achter af zeggen dat je er niets aan kon doen en beweren dat zo'n man een love child is van Satan en Machiavelli, maar dat is je zelf gewoon voor de gek houden.
Wat halen ze eruit volgens jou?
woensdag 3 oktober 2018 21:18
strikjemetstippels schreef: ↑03-10-2018 21:04
En dit is geen projectie? Mijn god, wat een psychologie van de koude grond.
Vrouwen die blijven bij zo'n vent kiezen daar gewoon voor uit hun eigen noodzaak een martelaar te zijn.
Dat ben ik met je eens dat als je blijft dat je dan kiest voor zo iemand (man of vrouw), maar niet om de reden die jij aangeeft. 'Hun noodzaak een martelaar te zijn?'
Wat bedoel je daarmee?[/i]
[b]Ze halen er iets uit[/b]. Kun je achter af zeggen dat je er niets aan kon doen en beweren dat zo'n man een love child is van Satan en Machiavelli, maar dat is je zelf gewoon voor de gek houden.
Wat halen ze eruit volgens jou?
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 00:39
3.47% gewijzigd
maandag 8 oktober 2018 om 00:33
Julia10 schreef: ↑04-10-2018 18:03Wat een bespottelijk topic is dit. Mensen die er geen ervaring mee hebben roepen van alles, topic starter is zo iemand,lijkt me.
Mijn idee ook.
Mensen te kijk zetten die daadwerkelijk te maken hebben (gehad) met een narcist of iemand met narcistische trekken.... Why!?!
Laat de diagnoses over aan professionals en als mensen denken te maken hebben (gehad) met een narcist of iemand met die trekken, of dat vrezen, ze zijn vrij om er over te praten en of er hulp voor te zoeken.
Juist mensen in zo'n destructieve relatie hebben vaak moeite om de narcist te herkennen, te verlaten, en zichzelf er tegen te beschermen, door psychologisch/fysiek misbruik. De machtsdynamiek is vaak erg sterk.
Door er over te (durven!) praten, kan daar verandering in komen.
Maar dat wordt met dit topic afgedaan als aanstellerij, belachelijk.
Mensen met gelijksoortige ervaringen kunnen helpen.
Dit topic draagt daar niet aan bij. Integendeel.
Voor wie (h) erkenning zoekt, er helaas echt mee te maken heeft (gehad), daar hulp voor zoekt :
https://www.stichtingzijweg.nl/
maandag 8 oktober 2018 om 00:45
@strikje met stipels, aangezien jij expert bent, zou je ons een wetenschappelijke definitie kunnen geven van een narcistische persoonlijkheiddstoornis?
Je negeert mijn vragen aan jou, omdat je onwetend bent, maar wel met een grote narrow minded muil.
Ik heb echt zin om over dat strikje van jou te kosten.
Je negeert mijn vragen aan jou, omdat je onwetend bent, maar wel met een grote narrow minded muil.
Ik heb echt zin om over dat strikje van jou te kosten.
maandag 8 oktober 2018 om 00:50
merle78
zondag 7 oktober 2018 11:15
strikjemetstippels schreef: ↑03-10-2018 20:44
Het gaat prima hoor, ik vind slachtofferige vrouwtjes gewoon heel vervelend.
En projectie? Wat moet ik projecteren dan? Ik ben geen narcist en geen man, en ik laat mij niet manipuleren door eentje.
Hoe weet je dat zo zeker als je niet eens weet wat de eigenschappen zijn van een persoon met een narcistische persoonlijkeidsstoornis (dit kan ook je baas zijn, een collega, een vriendin, familielid e.d.).
Hier een filmpje met de titel "why you fell in love with the narcissist"
Ik denk niet dat jij open staat voor deze input, aangezien je je mening al klaar hebt, maar misschien vindt een ander het wel leerzaam:
https://www.youtube.com/watch?v=73N2HCVoeUQ
Je geeft nul reactie, maar wel onzin lopen raaskallen uit je minder dan middelmatige brein. Ik mag je echt niet.
zondag 7 oktober 2018 11:15
strikjemetstippels schreef: ↑03-10-2018 20:44
Het gaat prima hoor, ik vind slachtofferige vrouwtjes gewoon heel vervelend.
En projectie? Wat moet ik projecteren dan? Ik ben geen narcist en geen man, en ik laat mij niet manipuleren door eentje.
Hoe weet je dat zo zeker als je niet eens weet wat de eigenschappen zijn van een persoon met een narcistische persoonlijkeidsstoornis (dit kan ook je baas zijn, een collega, een vriendin, familielid e.d.).
Hier een filmpje met de titel "why you fell in love with the narcissist"
Ik denk niet dat jij open staat voor deze input, aangezien je je mening al klaar hebt, maar misschien vindt een ander het wel leerzaam:
https://www.youtube.com/watch?v=73N2HCVoeUQ
Je geeft nul reactie, maar wel onzin lopen raaskallen uit je minder dan middelmatige brein. Ik mag je echt niet.
maandag 8 oktober 2018 om 01:07
@strikje en nog een paar roepen pittige dingen, maar weigeren antwoorden te geven op mijn duidelijke vragen tot verheldering van achterliggende redenen van hun 'fantastische' beweringen.
So much For "@Het vrije woord" : Het klinkt interessant ook met die foto (Martin Bril?), maar eigenlijk ben jij metaforisch gezien een koetjesreep. Van die laffe kinderchocolade van vroeger. Er zat geen werkelijke cacao in daarom mocht het geen chocolade eten.
Ik verlaat dit topic.
So much For "@Het vrije woord" : Het klinkt interessant ook met die foto (Martin Bril?), maar eigenlijk ben jij metaforisch gezien een koetjesreep. Van die laffe kinderchocolade van vroeger. Er zat geen werkelijke cacao in daarom mocht het geen chocolade eten.
Ik verlaat dit topic.
maandag 8 oktober 2018 om 01:45
Helemaal eensSatchel schreef: ↑02-10-2018 16:21Volgens mij blijkt uit onderzoek dat zo tussen de 5 en de 10% van de bevolking een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat is best veel, zoveel dat iedereen er wel een paar moet hebben in zijn vrienden-, familie of werkkring. Waarbij opgemerkt moet worden dat onderdeel van de stoornis het niet kunnen erkennen daarvan is, waardoor veel narcisten niet-gediagnosticeerd blijven.
Verder meen ik me te herinneren dat er twee soorten zijn: genetisch en opvoedkundig, waarbij vooral die laatste categorie erg groot en groeiend is, omdat ze ontstaat doordat kinderen worden opgevoed alsof ze beter zijn dan andere mensen (bijvoorbeeld jongetjes die van jongs af aan leren dat mannen beter zijn dan vrouwen) of met te veel lof voor non-prestaties en te weinig kritiek.
Logisch dus, dat veel mensen hier tegen aan lopen.
Wat mij meer verbaast is het Narcisten Rescue Front dat hier altijd direct opduikt als ergens het woord narcist valt en dan degene die het noemt helemaal afbrandt.
Het komt veel meer voor dan je denkt.
maandag 8 oktober 2018 om 01:47
Een buurvrouw van mij is dat allemaal, kielhalen dat mens.thedutchwiseguy schreef: ↑02-10-2018 22:48@TO welk type doelde jij op?
Narcistische vivaforummer (NVF),
Narcistische moordenaar,
Gemiddelde narcist,
Narcistische persoonlijkheidsstoornis (NPS),
De held of het slachtoffer,
Antisociale persoonlijkheid,
De sensitieve narcist of de gevoelige (hooggevoelige) narcist,
Somatische narcist,
Cerebrale narcist,
Persoonlijkheidsstoornis,
Antisociaal,
Narcistische persoonlijkheid,
Arrogante narcist,
3 verschillende soorten pathologische narcisten:
1. De arrogante blaaskaak narcist,
2. Zo perfect dat hij faalt narcist en de
3. Florence Nightingale narcist,
Vrouwelijke narcist,
Mannelijke narcist,
Narcist als moeder,
Narcist als vader,
Narcist als zakelijke partner,
Agressief narcisme (krankzinnig en buitengewoon gevaarlijk type narcist!)
Ik heb je niet nodig narcist en de
Ik ben de Keizer narcist: kniel ondergeschikte!
O ja, de bron: https://www.exitnarcist.nl/narcisme-ver ... narcisten/
maandag 8 oktober 2018 om 02:24
Topictitel en intentie van dit topic slaat nergens op.merle78 schreef: ↑08-10-2018 01:07@strikje en nog een paar roepen pittige dingen, maar weigeren antwoorden te geven op mijn duidelijke vragen tot verheldering van achterliggende redenen van hun 'fantastische' beweringen.
Ik verlaat dit topic.
Of het moet "lollig" bedoeld zijn, en ook dat is het niet.
Fail.
maandag 8 oktober 2018 om 02:32
Ja, een narcistisch persoon kan zo maar naast je komen wonen. Ik heb het meegemaakt. Die nieuwe buurman die altijd anderen de schuld gaf - mij en buurtgenoten- terwijl hij zelf degene was die overlast gaf. Kon geen normaal gesprek met hem voeren. Hij ging over op dreigen en vernielen.
Verschrikkelijk!
maandag 8 oktober 2018 om 21:00
@kopjekoffie70, @merle, @julia10,
Met veel interesse jullie linkjes bekeken. Ik heb er sowieso weer een 'mentaal tegeltje' bij: 'and remember, time is your friend...' (vd amerikaanse Youtuber). Opvallend dat het kamp criticasters in dit topic is afgehaakt. Reden onbekend.
Dat er willekeurige forummers zijn die weinig inzicht hebben in de ellende die narcisten kunnen veroorzaken, is niet heel boeiend. Wat ik erg vind is dat professionals die veel met deze destructieve echtbreuken in aanraking komen, het niet herkennen. Denk aan: Politie, Veilig Thuis, familierechters, Jeugdbescherming, RvdKinderbescherming, mediators, enz.... In plaats van de veiligheid voor kinderen te vergroten met hun interventies, vergroten ze uit onwetendheid de onveiligheid op die manier.
Bij deze groep professionals meer inzicht tot stand brengen is relevant. Want heus, zo ingewikkeld is het heus niet om een narcist in actie te herkennen tijdens een 'crisis'. (denk aan: agenda kapen, rookgordijnen opwerpen, onmogelijke voorwaarden stellen, ander expres irriteren, inconsequent zijn, constant externe 'deskundigen/getuigen' aanhalen die vervolgens niet verifieerbaar zijn, niet uitspreken van eigen waarden (zijn namelijk afwezig, doel is destructie), geen initiatief nemen, geen 'macht' willen delen, enz..).
Ik ga zeker eens ten rade bij stichting Zijweg. Ik ben mijn psychopathische narcistje (hihi) namelijk meer dan ZAT. (over enige tijd ga ik op zoek naar een Tulp. Die staan tenminste stevig en recht, Niet met het kopje hangend naar het eigen spiegelbeeld te kijken
.
Met veel interesse jullie linkjes bekeken. Ik heb er sowieso weer een 'mentaal tegeltje' bij: 'and remember, time is your friend...' (vd amerikaanse Youtuber). Opvallend dat het kamp criticasters in dit topic is afgehaakt. Reden onbekend.
Dat er willekeurige forummers zijn die weinig inzicht hebben in de ellende die narcisten kunnen veroorzaken, is niet heel boeiend. Wat ik erg vind is dat professionals die veel met deze destructieve echtbreuken in aanraking komen, het niet herkennen. Denk aan: Politie, Veilig Thuis, familierechters, Jeugdbescherming, RvdKinderbescherming, mediators, enz.... In plaats van de veiligheid voor kinderen te vergroten met hun interventies, vergroten ze uit onwetendheid de onveiligheid op die manier.
Bij deze groep professionals meer inzicht tot stand brengen is relevant. Want heus, zo ingewikkeld is het heus niet om een narcist in actie te herkennen tijdens een 'crisis'. (denk aan: agenda kapen, rookgordijnen opwerpen, onmogelijke voorwaarden stellen, ander expres irriteren, inconsequent zijn, constant externe 'deskundigen/getuigen' aanhalen die vervolgens niet verifieerbaar zijn, niet uitspreken van eigen waarden (zijn namelijk afwezig, doel is destructie), geen initiatief nemen, geen 'macht' willen delen, enz..).
Ik ga zeker eens ten rade bij stichting Zijweg. Ik ben mijn psychopathische narcistje (hihi) namelijk meer dan ZAT. (over enige tijd ga ik op zoek naar een Tulp. Die staan tenminste stevig en recht, Niet met het kopje hangend naar het eigen spiegelbeeld te kijken
maandag 8 oktober 2018 om 21:23
Weet je wat nu zo grappig is? Ik ken iemand die precies DIT gedrag vertoont jegens iemand anders, en die juist die ander een narcist noemt. Echt, ik kan het niet serieus nemen als iemand hier over 'narcist' begint.Franky77 schreef: ↑08-10-2018 21:00
... zo ingewikkeld is het heus niet om een narcist in actie te herkennen tijdens een 'crisis'. (denk aan: agenda kapen, rookgordijnen opwerpen, onmogelijke voorwaarden stellen, ander expres irriteren, inconsequent zijn, constant externe 'deskundigen/getuigen' aanhalen die vervolgens niet verifieerbaar zijn, niet uitspreken van eigen waarden (zijn namelijk afwezig, doel is destructie), geen initiatief nemen, geen 'macht' willen delen, enz..).
Als je per se je verhaal kwijt wil op een forum, benoem dan gewoon het concrete gedrag waar je last van hebt. Is veel duidelijker.
Veel lange tenen hier trouwens.
maandag 8 oktober 2018 om 21:49
Spot-on. (Ik was ooit de aangewezen narcist in zo'n betoog). Echt spot-on. Haleluja.Phineas schreef: ↑08-10-2018 21:23Weet je wat nu zo grappig is? Ik ken iemand die precies DIT gedrag vertoont jegens iemand anders, en die juist die ander een narcist noemt. Echt, ik kan het niet serieus nemen als iemand hier over 'narcist' begint.
Als je per se je verhaal kwijt wil op een forum, benoem dan gewoon het concrete gedrag waar je last van hebt. Is veel duidelijker.
Veel lange tenen hier trouwens.
En Merle, en Franky77 (en anderen die ik volstrekt willekeurig niet noem); wanneer je in staat zou zijn een stap terug te doen en van buiten je eigen situatie naar je eigen gedrag te kijken, dan zie je vooral iemand die zichzelf (nog steeds) vergeet door zich volkomen op het gedrag van de ander te fixeren.
En dat terwijl jouw leven om jou zou moeten gaan, niet om de fixatie op die ander die zich niet zo gedroeg zoals jij dat wenste of verwachtte. Waarschijnlijk moet je deze fase gewoon doormaken en ik kan alleen maar hopen en wensen dat je er ooit los van kunt komen.
Er bestaat geen recht om behandeld te worden zoals jij wilt. Er bestaat slechts de mogelijkheid dat jij goed voor jezelf zorgt. Focus je daar op. Dat is iets constructiefs.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
maandag 8 oktober 2018 om 22:10
Weet je waarom ik niet meer antwoord? Omdat jij zo graag het slachtoffer wil zijn dat je mensen die dat in alle rede in twijfel trekken, door jou op alle mogelijke manieren worden aangevallen.merle78 schreef: ↑08-10-2018 01:07@strikje en nog een paar roepen pittige dingen, maar weigeren antwoorden te geven op mijn duidelijke vragen tot verheldering van achterliggende redenen van hun 'fantastische' beweringen.
Ik verlaat dit topic.
Ik gun jou niet het slachtofferschap. Ik gun jou niet dat ik of een ander rekening moet houden met jouw gevoelens. Ik gun jou niet de macht over anderen door je zelf als slachtoffer te presenteren.
Denk er maar eens over na, hoe manipulatief jij bent.