EAUSM

maandag 8 oktober 2018 om 13:24
HuLang schreef: ↑05-10-2018 15:36Bijna helemaal juist: een bank vooruit en een kus van de speurder met zelfinzicht én -spot.
Er moet me toch iets van het hart: wat hier in dit topic wordt geplaatst is een beetje vilein. Argeloze medeforummers te kakken zetten die zich nergens van bewust zijn of niet over de vaardigheden beschikken correct Nederlands te schrijven, ik vind het niet zo netjes. Doordat men vaak niet eens weet dat hier teksten uit andere topics worden geciteerd, ontbreekt het recht op verdediging en, nog belangrijker, de mogelijkheid er iets van op te steken. Zij die Eausm wél kennen zijn misschien bang de confrontatie aan te gaan en daarbij helemaal door de mangel te worden gehaald.
Ik zou het eigenlijk wel prettig vinden wanneer taalpuristen en wannabe's (zoals ikzelf) elkaar zouden treffen in een topic waar het hanteren van correct Nederlands taalgebruik het enige criterium is en wij elkaar naar hartenlust kunnen bestoken en bekritiseren op zelfs de kleinste taalfoutjes. Volgens mij is daar ooit al eens een aanzet toe gegeven, alleen was de pleinvrees toen dermate groot dat het bij een kortstondige poging is gebleven.
Bestaat er animo voor een dergelijk topic?
Sorry, Dreamer.![]()
Mensen die hier posten, worden zelf ook wel eens gequote
Mensen die hier posten, maken zelfs hier fouten

Je mag juist geen nick van degene erbij zetten, die de fout maakte, zodat er niet gewezen wordt. Beter hier iets plaatsen, waarbij je ineens wat anders leest dan geschreven is, dan in het topic zelf gaan vervuilen.
En soms staat er ook gewoon goed Nederlands, maar maak je er in je hoofd iets anders van.
Later is nu

maandag 8 oktober 2018 om 16:05
maandag 8 oktober 2018 om 16:12

maandag 8 oktober 2018 om 18:19
Nu las ik toen ik het doosje weg wilde gooien, na het eten van de sushi, het etiquette. Er staat op' kan sporten van vis, schaal- of weekdieren bevatten'.
[...]
Ik lees normaal de etiquettes niet.
Tsja, dan weet je natuurlijk ook niet hoe het heurt.
Sporten van vis, schaal- of weekdieren: gaat het dan om golf, waterpolo, slaklopen en zeepaardrijden?
[...]
Ik lees normaal de etiquettes niet.
Tsja, dan weet je natuurlijk ook niet hoe het heurt.
Sporten van vis, schaal- of weekdieren: gaat het dan om golf, waterpolo, slaklopen en zeepaardrijden?

dinsdag 9 oktober 2018 om 12:02
Zou best eens kunnen. Ik ben Rotterdams.Gatinmijnsok schreef: ↑09-10-2018 09:53Misschien een regionaal iets, want ik gebruik hem vaak en hoor hem ook vaak gebruikt worden in de Rijnmond regio.