Kleerjes over wasbare luier?

08-10-2018 20:59 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik heb een hele stapel wasbare luiers klaarliggen (tweedelig) van het merk little lamb en bamboozles voor als ons dochtertje geboren wordt in januari en ik vraag me opeens af of je hier wel normale rompertjes overheen kan dragen?
Wat hebben jullie gedaan? S nachts en overdag?
Wegwerp.

Maar waarom zou een romper niet over een uitwasbare luier kunnen?
Gewoon iets eerder naar een grotere maat romper of een verlenger gebruikeb
Jahoor, kan er gewoon over. Soms koos ik voor wat wijdere kleertjes, soms zag het er net wat minder mooi uit. Maar het algemeen is een wasbare luierkont heel schattig om te zien, vooral als ze wat groter worden :)
Ik kocht de rompertjes een maatje groter.

En twee weken later kocht ik een wagonlading wegwerpluiers :proud:
Ja, kan. Maarrrr, ik heb bij allebei mijn kinderen de eerste twee maanden wegwerp gebruikt. Het zijn dan nog van die kleine krielkipjes en zo'n wasbaar luierpakket is dan een enorme prop met stof om die krielkontjes. Ik heb ook bamboozles en dat zijn behoorlijke units. Het komt inderdaad regelmatig voor dat de rompers net niet lang genoeg zijn omdat zo'n wasbare luier meer ruimte inneemt. Daar bestaan romperverlengers voor, dan wel even de drukkertjes checken, of die passen. Ideaal vind ik. Mijn kinderen hebben allebei een lang bovenlijf, een maatje groter dan het onderlijf. Met een romperverlenger hoefde ik niet nóg een maat groter te kopen.
In de nacht gebruik ik wegwerp, ik vind zo'n nat wasbaar pakket de hele nacht wat sneu. Kan wel, maar dan een extra inlegger gebruiken. Ook als de kindjes wakker worden, ga je dan toch maar verschonen, want natte luier is oncomfortabel. Slapen vind ik toch belangrijker dan fulltime wasbaar luieren.

Ik zou dus als ik jou was een pak newborn wegwerpjes kopen en er als wat spek op die baby zit op de wasbare overstappen.
Wassen met Klok Kleur trouwens, is mijn advies. :)

Succes!
Paste bij ons wel gewoon hoor. Ik ben direct begonnen en met kindje in maat 50. 3,2 kg bij de geboorte. Als het niet meer paste nam ik de volgende maat.
Ja kan! Ik vind het idee van wasbare luiers echt top, maar in de praktijk is het wel lastig.. ik was altijd tijdens het tv kijken de luiers weer aan het prepareren voor de volgende dag.
Er bestaan romperverlengers. Wij gaan deze keer ook voor wasbaar vanaf kraamweek maar onze luiers lijken niet zo groot.Totsbots Teenyfit one size.
Past inderdaad prima. Soms nemen we rompertjes en broekjes een maatje groter, maar het meeste past gewoon. En bij de nachtluier vaak een romperverlenger omdat die sinds een tijdje groter is dan de luiers overdag.
Wij zijn vrij snel na de geboorte begonnen, we hebben eerst de luiertaarten op gemaakt.
1-Aapje schreef:
08-10-2018 21:40
Er bestaan romperverlengers. Wij gaan deze keer ook voor wasbaar vanaf kraamweek maar onze luiers lijken niet zo groot.Totsbots Teenyfit one size.
Oh dat vond ik echt rotluiers, sorrie.. als ze niet werken, geef niet meteen op, er bestaan echt hele fijne! (Ook voor minibabies).
thee_leutje101 schreef:
09-10-2018 00:26
Oh dat vond ik echt rotluiers, sorrie.. als ze niet werken, geef niet meteen op, er bestaan echt hele fijne! (Ook voor minibabies).
Ik gebruik voor de oudste ook al wasbaar ;-). Ben heel tevreden met mijn pockets ookal hoor ik daar veel mensen over klagen.
thee_leutje101 schreef:
08-10-2018 21:15
Jahoor, kan er gewoon over. Soms koos ik voor wat wijdere kleertjes, soms zag het er net wat minder mooi uit. Maar het algemeen is een wasbare luierkont heel schattig om te zien, vooral als ze wat groter worden :)
Ja het zijn zulke leuke printjes, bijna zonde om er een broekje over te dragen haha!
Floortje_7 schreef:
08-10-2018 21:25
Paste bij ons wel gewoon hoor. Ik ben direct begonnen en met kindje in maat 50. 3,2 kg bij de geboorte. Als het niet meer paste nam ik de volgende maat.
Grotere maat is een goed idee! Eerst maar eens kijken of dat werkt voordat ik verlengers koop.
Ik gebruik wol-zijden rompers van Iobio over de wasbare luiers. Die hebben een ingebouwd verlengstukje en zijn lekker smal. Maar goed, daar moet je wel zin in hebben, want die kunnen niet met de gewone was mee. ;-D

Ik vond het nadeel aan rompers een maat groter aan doen, dat ze dan zo wijd zaten. Maar mijn dochter is wel een smalletje, dus daar kan het ook aan liggen.

En broekjes had ik altijd van die baggy modelletjes. Maar ik had prefolds met overbroekjes, valt denk ik iets slanker dan voorgevormd.
Ik gebruikte ook romperverlengers. Voor ‘s nachts vond ik wolbroekjes eroverheen ideaal.

En voor het droge gevoel een fleece inlegger als laatst in de luier. Die heb ik gewoon uit een fleece dekentje geknipt, hoef je niet te naaien.
Alle andere kinderen met wasbare luiers lopen ( oke liggen) toch ook niet verder naakt rond elke dag?
Ik heb nog nooit kinderen gezien met wasbare luiers :facepalm: , dus ik kan er moeilijk een inbeelding van maken! Ik hoop niet dat al mijn kleertjes die ik al gekregen heb niet passen vandaar de vraag.
Ik ben mn bezorgd om de eerste paar weken/maanden, maar goed we kijken wel wat past en wat niet. Uiteindelijk weten we ook nog niet de grootte van ons kindje dus het blijft gissen.
Hele strakke broekjes zullen misschien niet passen, maar lijkt me ongeacht de luier sowieso niet Prettig
In het begin trokken wij baby alleen leggings en boxpakjes aan, dat ging prima omdat de stof zelf ook soepel is. Ik kan me indenken dat strakke spijkerbroekjes in het begin niet goed passen, maar dat lijkt me sowieso niet fijn voor zo'n kleintje.
Ik lees even mee, ga ook voor het eerst wasbare luiers gebruiken straks. Ik had er eigenlijk nog niet over nagedacht dat het s nachts wellicht oncomfortabel is voor het kindje. Slaap vind ik ook heel belangrijk!

Theeleutje, wat vond je vervelend aan de totsbots teenyfit pockets? Deze ben ik van plan te gebruiken namelijk.
Hoi Dajka, ik denk dat het s nachts geen probleem is hoor met zo'n luier? Ik verwacht dat ze juist lekkerder slapen omdat de luiers beter absorberen, minder lekken en lekkerder zitten. Wanneer ben je uitgerekend? Ik in januari :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven