Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Nou dacht ik eindelijk dat hele flessendrama achter me gelaten te hebben, maar helaas, niets is minder waar :facepalm: Eerst hadden we de lekkende fles en de spenen waaruit dochterlief niet kon drinken. Toen hadden we de gouden combi gevonden (Dr. Brown's fles en speen, zonder ventiel), maar sinds een tijdje drinkt dochterlief zo ontzettend langzaam (voeding van 180+6 duur zo'n 45 minuten). Ben al overgestapt op een fase 2 speen (ze is ruim 3 maanden), maar het schiet niet op. Iemand tips? Ze krijgt gewoon normale melkpoeder zonder toevoegingen.
Sprookjesbos schreef:
09-10-2018 12:31
Nou dacht ik eindelijk dat hele flessendrama achter me gelaten te hebben, maar helaas, niets is minder waar :facepalm: Eerst hadden we de lekkende fles en de spenen waaruit dochterlief niet kon drinken. Toen hadden we de gouden combi gevonden (Dr. Brown's fles en speen, zonder ventiel), maar sinds een tijdje drinkt dochterlief zo ontzettend langzaam (voeding van 180+6 duur zo'n 45 minuten). Ben al overgestapt op een fase 2 speen (ze is ruim 3 maanden), maar het schiet niet op. Iemand tips? Ze krijgt gewoon normale melkpoeder zonder toevoegingen.
Waarom moet het snel gaan?
@suiker: gefeliciteerd! En je vrouw ook natuurlijk!! Ze zullen straks dan ook zo'n 18 maanden schelen toch? Hier hebben we zo lang mogelijk gewacht met extra spullen aanschaffen, omdat we eerst wilden kijken hoe zoon zich zou ontwikkelen qua slapen en lopen. Uiteindelijk heb ik me wel verdiept in duowagens, maar konden we het met een plankje en een loopfiets af ;-)

Hier is dochter ook een slaapkop, viel me gisteren toevallig op. Maar ja, ze doet ondertussen van alles waar haar broer op zijn leeftijd nog geen interesse in had, dus ik snap wel dat ze vaker moe is.
Ze eet ook als een bootwerker! Vroeger begreep ik niet als mensen zeiden dat ze een heel potje aan hun kind konden voeren, hier waren dat voor mijn gevoel 800 hapjes en dan gingen er bij wijze van spreken maar 2 in. Maar nu met dochter begrijp ik het opeens... :proud:

Ze kan zelf gaan zitten :jump:

En ze kruipt ondertussen ook :love:
Ik heb nog niet eerder op de topic gepost maar ik heb een vraag en dit leek me een ideale plek. Hoop dat mensen dit herkennen en wat tips hebben..
We hebben 2 kinderen, oudste is 4 en de jongste 10 maanden. Onze oudste was een makkelijke baby. Had natuurlijk ook wel haar dingetjes maar was overall vrij rustig, aanhankelijk, vrolijk. Nu een pittige kleuter maar alla :-D
Onze jongste is een temperamentvol pittig mannetje die een moeilijke start heeft gehad. Maar tot een paar weken geleden heeft hij een paar goede maanden gehad. Vrolijk, enorm druk dat wel maar overwegend vrolijk. Nu sinds een paar weken is hij boos om alles, huilen, schreeuwen, je weg duwen, ontroostbaar. Lichamelijke oorzaak is eigenlijk uitgesloten. Het zal wel zo'n fase zijn. Maar het lastige vind ik dat hij ook niet troostbaar is op die momenten, hij is gewoon boos. Maar dan ook om alles, liggen, zitten, dragen proberen te kruipen, in de box, op de grond, wel eten, niet eten.. Alles is een reden voor dramatisch protest. Kleren aandoen vond hij nooit leuk maar nu is het gewoon vechten. We doen het nu maar samen anders lukt het niet. Ik heb dan zo met hem te doen. Maar als ik hem dus gerust wil stellen of wil troosten wordt het alleen maar erger. Dit is dus nieuw voor me omdat ik het van de eerste niet ken en ik zit dus soms met m'n handen in mn haar. Herkent iemand dit gedrag? En heeft er iemand tips??
Even weer eens een berichtje: ik lees nog steeds mee maar vind moeilijk de tijd om te reageren. Lijkt wel alsof elk 'rustmomentje' waarin ik weer es ga lezen wat er allemaal is geschreven te snel voorbij is: wanneer ik de tijd wil nemen om ook daadwerkelijk zelf een reactie wil typen is zoonlief alweer wakker...

Suiker: gefeliciteerd!! Wat spannend!

Zoon is de laatste twee weken echt alleen maar ziek, en het nachtflesje(s) heeft ineens terug zijn intrede gedaan...
Maisnon, was blij te lezen dat jij zei dat het blijkbaar vaker voorkomt, dat slechte slapen rond 6 maanden, hopelijk is het een fase!
Weet soms echt niet hoe ik hem kan troosten meer en uiteindelijk is een flesje het enige dat helpt... daarna slaapt ie gelukkig weer even...en lig ik wakker te wachten wanneer het volgende huiltje zijn intrede doet... herkenbaar voor iemand?
Qua gezondheid mijzelf even een dompertje: weer een korte operatie nodig deze week.. Zou eigenlijk net weer langzaam beginnen met werken maar dat gaat dus niet door.

@Datdan, wij kregen die rijstebloem ook niet fatsoenlijk door een flesje, of er kwam helemaal niks door of het ging veels te snel. We zijn het uiteindelijk met een lepeltje gaan geven... En hij vond het heerlijk! 2 maanden geoefend met groente en fruiitpapjes en meneer wilde maar niet van een lepel eten...met die rijstebloem pap ineens wel, alsof ie de smaak herkende van de melk en eindelijk doorhad wat ie ermee moest. Dus wellicht een idee om het gewoon met lepel te geven?

Oke, rustmomentje blijkbaar voorbij, zoonlief is wakker :-D
@christel, welkom! Van mij geen tips, maar kan me voorstellen dat dit echt niet fijn is...hopelijk is het inderdaad een fase of een sprongetje en is het binnenkort beter....
@Maartje oooh ze kruipt wat een mijlpaal zeg :-D

@Theemuisje, balen zeg toch een operatie net als je dacht weer werk op te kunnen bouwen....
Lastig ook die nachten met zoon. Ik heb tot nog toe nooit geen nachtfles meer hoeven geven sinds we er af zijn. Maar zeg nooit nooit.

Over rijstebloem, vorige week bij cb geweest en ik dacht ook dan zullen we wel aan de papfles kunnen.
Maar het advies was als zoon het nu goed doet op die 180 fles in de avond dan vooral geen papfles want dat zijn best wat calorieën... dus hier geen rijstebloem ofzo in de fles dus kan er niets zinnigs over zeggen :P

Verder gaat het hier best wel zn gangetje. De nachten gaan best goed. Overdag nog maar 3 slaapjes en die gaan ook steeds beter. Nu vaak al zo'n 5 kwartier à 2uur. Niet altijd maar er zit duidelijk verbetering in :cheer:
Zoon hoest nog wel steeds dus dat is waar wij van wakker worden en gaan kijken bij hem maar zoon blijkt daar zelf gewoon doorheen te slapen :hihi:
Helaas is hij wel nog steeds erg vaak tussen 5.00 en 6.00 wakker maar vaak helpt de speen nog voor 3kwarier/ uurtje.
Het uitbreiden met eten gaat ook echt goed. Fruit en groente ging al prima maar nu eet hij er al duidelijk meer van en en avond maaltijd wordt ook uitgebreid met aardappels rijst of pasta nu.
Brood tussen de middag en een soepstengel of rijstewafel als tussendoor gaat er ook goed in.

Het enige waar ik tegen aan loop is het extra aan vocht wat hij mag omdat er dus een fles weg valt met al dat andere eten.
Hij krijgt in de ochtend 180, om 11.30 bij de boterham 120 of 90 (ligt aan hoe goed hij het fruit en brood eet) dan bij het tussendoortje om 14.30/15.00 120 of 90 dat hangt wederom weer af van hoe hij verder de dag eet en dan voor het slapen 18.45 weer 180.
Tussendoor biedt ik water of slappe afgekoelde thee aan. De thee lukt soms nog wel aardig maar water , nee.
Iemand tips?
Tralalalala
@Krul; wij geven 4x180 en water icm het eten. Is dat wat? Dus fles en eetmomenten uit elkaar halen?

@Theemuts; hopelijk gaat het snel de goede kant op!

Voor de anderen helaas geen tips!
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 19:25
0.53% gewijzigd
@krul: fruit telt ook als vocht. En zolang hij tevreden is en de luiers in orde zijn, gaat alles prima, anders laat hij het wel horen ;-)
Christel, welkom. Klinkt als een lastige situatie maar heb helaas geen tips voor je. Ik hoop dat het een fase is en het snel weer over is!

Theemuisje, wat sneu dat zoon steeds ziek is. Bij ons was die onrust 's nachts echt een fase. Een slopende fase die 2,5 weken duurde, maar hij is weer over. Sterker nog, ze slaapt beter dan ooit! :-) En is het erg als de onrust alleen met een fles gesust kan worden? Dan is (tijdelijk) even zo? En als je bang bent dat hij te veel melk krijgt zou je het ook nog met (lauw) water kunnen proberen?

Krul, fijn dat het slapen steeds beter gaat, hier ook! Nog niet zo goed als hij jou, maar toch wel steeds vaker ook een langer slaapje.
Vocht inderdaad wat hierboven gezegd wordt. Fruit is ook vocht. En hier koppelen wij vaste voeding ook los van de fles/borst. Dit werkt best goed. Heb je al geprobeerd of hij wel lauw water wil? Misschien vindt hij dat prettiger, als hij soms wel lauwe thee drinkt.

Vriend is voor een paar dagen in het buitenland, dus ik ben alleen met dochter thuis. Uitgerekend vandaag crisis op mijn werk, waardoor ik super gestrest was omdat het allemaal heel lang duurde en ik dochter nog op moest halen van kdv. Allemaal goed gekomen natuurlijk, maar best lastig als je op twee plekken tegelijk nodig bent.

Het slapen 's nachts gaat hier best wel goed, vannacht heeft ze van 1 tot half 7 geslapen! :jump: Ik geloof niet dat ik sinds mijn bevalling zo lang achter elkaar geslapen heb :-D Overdag is het nog wisselend, maar gaat het ook de goede kant op.
Vaste voeding gaat we ook steeds meer uitbreiden. Nu het fruit flink uitgebouwd, waardoor er een voeding overdag af kan. Dus als dochter dan 's nachts lang slaapt zitten we nu ineens van 8 op 6 voedingen per dag. Dat gaat dus ook de goede kant op! Volgende week ook beginnen met brood.
En dochter tijgert/rupst (is dat een woord, haha)! Zo leuk :flirting: Nu nog kleine stukjes als ze iets echt wil hebben, maar ik denk dat ze over een paar dagen de hele kamer door gaat.
Krul, wat fijn dat de nachten en ook de slaapjes overdag goed gaan! Knap dat ie door zijn hoestjes heen slaapt, mijn zoontje hoest dan zijn speentje uit en daar wordt hij dan weer wakker van. Die hoeveelheden flesjes klinken trouwens niet slecht, en inderdaad zoals Maartje zegt is fruit ook vocht en zolang de plasluiers in orde zijn is het goed.

Met die rijstebloem heb ik ook heel lang getwijfeld vanwege inderdaad caloriebom maar toen hij zijn flesjes steeds slechter ging drinken (verborgen reflux bleek vorige week bij kinderarts, aan de zantac nu) en toen hij nog steeds geen fruit/groente naar binnen kreeg dacht ik ik probeer eens zo'n rijstepapje...en warempel, toevalstreffer blijkbaar.

Iets van soepstengels, brood of rijstwafels of liga lijkt mij ook wel wat voor hem, hij knabbelt zo graag op alles! Maar op die verpakkingen staat altijd pas vanaf 8 of 10 maanden... Dus durf dat niet zo aan.... Met hoeveel maanden zijn jullie daarmee begonnen? En echt die rijstwafels voor kinderen (die kleintjes) of gewone? Heb t idee dst ie zich in die kleine nog eerder zou verslikken..:(

Ben wel echt blij dat ie nu eindelijk vast voedsel naar binnen krijgt.. zat ook met de gedachten van ' hij moet wel extra vocht nu' en heb 3 keer extra water geprobeerd te geven (tuitflesje en beker) hij vond het drinken geweldig, echt helemaal trots zat ie daar met die beker maar daarna moest ie ontzettend spugen en de flessen daarna wilde hij nog maar 20 max 40 cc van drinken :cry: .. ....ik vermoed dat water te dun is en dat dat naar noven komt met het zuur... Voorlopig dus even geen water meer hier maar gewoon melk...
@Suikerwafel kun je me een beetje inzicht geven in hoe je schema dan is? Heb nu al het idee super veel bezig te zijn met eetmomenten en er is al 1 fles af, dus als ik terugga naar 4x180...?
Ik hou schema aan wat jeugdarts heeft opgeschreven behalve dat ik eigenlijk vaak 120 geef ipv 90 die ze aangaf.

@Maisnon inderdaad fruit is ook vocht, en dat gaat er super goed in dus scheelt al als je het zo bekijkt ;)
Lauw water ga ik proberen, tnx echt nog niet aan gedacht haha!
En dat rupsen wat je omschrijft wat dochter doet haha klinkt schattig!
Zoon trekt wel zn knieën op als soort oefenen maar meer nog niet.
Ligt wel constant op zn buik en draait dan op 1 of andere manier wel wat als ik even wat ga doen ligt hij zo met zn hoofd de andere kant op dan hoe ik hem had neergelegd :-D

@Theemuisje ik ben afgelopen weekend begonnen met soepstengel en rijstewafel (gewone niet speciaal voor baby's)
Vond het net als brood erg spannend om te geven maar ervaring leert dat ze er lekker lang op soebelen en het speeksel maakt het dan zo zacht tot ze het kunnen wegslikken.
Tralalalala
Maisnon, wat leuk dat dochter tijgert! Echt weer een mijlpaaltje! Lijkt mij ook erg spannend als vriend een paar daagjes weg zou zijn. Gelukkig dat dochter net nu zo'n stuk langer heeft doorgeslapen, dat is wel fijn, hopelijk zet het door en krijg je vanaf nu langere stukken slaap!
En dankjewel voor het steuntje in de rug dat zo'n fase van onrust weer overgaat. En idd, als het met een nachtflesje uiteindelijk is opgelost en hij zich weer fijn en comfortabel voelt dan kan ik zelf ook weer wat meer ontspannen terug in bed kruipen..

Krul, dan ga ik ook maar es soepstengels en rijstwafels inslaan! Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden! Leuk dat jouw zoontje ook al pogingen doet tot tijgeren en dat draaien haha. Mijn zoontje kan helaas nog niet zelfstandig op zijn buikje draaien, enkel op zijn zij sinds een weekje of twee.

Zelf op dit moment aan het wachten op ziekenhuisbed op de operatie straks. Vannacht heeft zoon bij oma en opa nachtje gelogeerd zodat ik voldoende uitgerust zou zijn. Zo lief van ze. En ja hoor, daar heeft ie wel braafjes van 9 tot 8 geslapen! Wel paar keer speentje gevraagd uiteraard. Moet mijn ouders toch eens het geheim gaan vragen hoe ze dat voor elkaar krijgen. :nut:
@tussendoortjes: hier ook de gewone soepstengels en rijstwafels. Qua babyliga geven we wel af en toe een halve, op de verpakking staat ook dat je het mag geven als je vindt dat je kindje er klaar voor is, en dat vind ik dus van wel.
Verder heb je in het babyschap ook nog andere spullen staan voor 6+, bijvoorbeeld maizepuffs van Ella's kitchen. Die vallen ook al uit elkaar als je er met een natte tong naar kijkt.
Zoon heeft hier op een gegeven moment ook wel eens een lange vinger of een stuk beschuit gehad, maar ik weet even niet meer hoe oud hij toen was, een maand of 9/10 denk ik. Hij dat daarentegen dan weer geen pap, terwijl zijn zusje dat nu wel doet, dus bij hem waren dat ook vervangingen voor pap.

Natuurlijk moet je wel je kindje laten zitten en er altijd bijblijven als ze eten ;-)

En bij twijfel kan je altijd zelf proberen hoe makkelijk je het zompig krijgt, of beter nog, laat je het je partner proberen, want het meeste smaakt voor geen meter :whistle:

Sterkte met de operatie en het herstel :hug:
@Krul, ons kind eet wel veel, nog steeds qua gewicht niet in verhouding met lengte, vanwege de beweeglijkheid, dus niet te veel vergelijken! Nu:

7.00 fles 180
7.30 halve boterham
10.00/11.00 fruit (heel.stuk of meer)
13.30 fles 180
16.30 fles 180
17.30 avondeten (150 groente plus pasta/rijst/aardappel/couscous)
18.00 slapen
22.00 fles 180

Dit schema is zo gegroeid vanuit het bv en toen de overgang naar fv, hebben we weinig aan hoeven doen. Ons kind slaapt veel en beweegt veel dus komt zo goed uit. Tussendoor nog brood. Water krijgt ze bij fruit (als t banaan is of avocado), bij brood en bij het avondeten. Ook tussen 18 en 22 als ze in bed een beetje zeurderig is of in de nacht. Dat gaat hier goed. Tussendoortjes hebben we geen tidj voor ivm de slaapjes!
@schema: bij ons hebben we van het cb het volgende schema gekregen voor kinderen van 6 mnd:
Ontbijt: melk met eventueel pap
Tussendoor: fruithapje
Lunch: melk
Tussendoor: melk
Diner: 1 a 2 lpl gekookte groente + aardappel/ rijst/ pasta en vlees/ vis
Voor het slapen: melk

7/8 mnd:
Ontbijt: melk met eventueel pap
Tussendoor: fruithapje + beetje water
Lunch: melk + 1/2-1 sneetje brood met margarine
Tussendoor: bekertje water + soepstengel/ rijstwafel/ brood/ biscuit/ cracker
Avondeten: 3 lpl groente + 2 lpl aardappels/ rijst/ pasta en gemalen vlees/ vos/ kip/ ei/ tahoe
Voor het slapen: melk

Waar melk staat bedoelen ze bv of fles.

Hoer klopt het qua tijden en eetmomenten wel aardig, qua hoeveelheden maakt het me minder uit, dochter geeft wel aan of ze nog honger heeft (mond open) of geen honger meer heeft (mond dicht, héél dicht). Wel krijgt ze meer melk en 's nacht heeft ze ook nog vaak een voeding (bv). Dat water komt nog wel.

Ik had bij de oudste trouwens ook het idee dat ik alleen maar bezig was met eten. En dat klopt denk ik ook, omdat het totaal nog niet in je ritme en besef zit dat er iets anders dan melk in gaat. Nu bij de tweede gaat het als makkelijker, we hebben de routine dat ze mee aan tafel gaat of een tussendoortje als de oudste dat ook krijgt, en hij helpt me er wel aan herinneren als ik dat vergeet en hij wat wil eten :$

We hebben hier voor verse, snelle tussendoortjes altijd op voorraad: banaan en avocado (beide alleen prakken, eventueel met water erbij), appel en komkommer (geschild en in de lengte gesneden, dan pakt het makkelijker vast dan schijfjes).

En natuurlijk om het nog makkelijker te maken potjes (en knijpfuit voor de oudste, af en toe heeft hij fases dat hij vers niet wil).

Avondeten hangt er vanaf wat wij eten en of dat geprakt wordt (al dan niet met water) of dat ze een potje krijgt. Het potje probeer ik wel af te stemmen, maar dat is meer om het voor mezelf leuk te maken :whistle:
TheeMuisje schreef:
12-10-2018 12:05

Gelukkig dat dochter net nu zo'n stuk langer heeft doorgeslapen, dat is wel fijn, hopelijk zet het door en krijg je vanaf nu langere stukken slaap!
Ik ga hier nooit meer opschrijven dat het slapen goed gaat, ik heb het gejinx geloof ik :facepalm: Vannacht weer ieder uur wakker, met als hoogtepunt een heel uur tussen vier en vijf.

TheeMuisje, hoe is de operatie gegaan?

Maartje en suiker, fijn die eetschema's. We hebben er bij dochter nu overdag een voeding af, dus het begint ergens op te lijken. Ook hier veel bezig met eten. Ze een graag en met smaak, maar het duurt wel nog lang.
Dank voor jullie reacties! Het lukte me niet om eerder te reageren, maar we hebben er wat aan gehad. Zoals Anni en Theemuisje suggereerden, geven we nu met een deel) van de melk rijstepap. Omdat enkele van jullie aangaven dat cb niet zo dol is op papflessen, ben ik wel wat gaan minderen. Dochter krijgt nu 4x200ml melk (waarvan laatste fles met rijstebloem), groentehapje waarvan ze ondertussen 3 'ijsblokjes' opeet. Vandaag ook begonnen met fruithapje. Was nog geen daverend succes afgaand op haar gezicht en gespuug achteraf, maar ze mag natuurlijk wennen aan de smaak. Het ging bij het groentehapje eigenlijk ook zo.
Maisnon, je gaf aan dat cb liever heeft dat je doorbouwt met gewone maaltijd. Wat bedoelen ze daarmee? Toevoegen van pasta/rijst/aardappel? Ik merk dat ik het hele hoofdstuk 'maaltijd' best lastig vind, want wanneer mag nou wat? Snap dat het voor elke baby anders is, maar een kader had ik fijn gevonden :-? . Ik had het groeiboek er nog eens bij gepakt, maar wordt daar niets wijzer van. Krul, jouw zoon is niet zo heel veel ouder dan mijn dochter, toch? Is hij 6,5 maand? Als jij aangeeft al brood te geven, hebben we wat te doen de aankomende 3 weken, haha

Leuk om te horen hoe ver jullie baby's al zijn! Tijgeren, zitten, kruipen... Dochter heeft Pavlik bandage en wordt dus wat beperkt in haar fysieke kunnen. ik verwacht dat ze dit dus allemaal wat later zal gaan doen. Tegelijkertijd zien we haar op andere vlakken weer sprongen maken. Ze is ineens met haar speelgoed aan het spelen met twee handen, probeert de fles zelf uit en in haar mond te stoppen. Zo mooi om te zien dat baby's zich maar blijven ontwikkelen (gelukkig maar :biggrin: )

Theemuisje, hopelijk is de operatie goed gegaan?
Bedankt Suiker, dat is nogal een verschil inderdaad.
Zoon slaapt namelijk wel wat beter maar zo te lezen echt niet zoals jullie kindje hahaha!

Iemand de tip bij hoesten???
Het leek even over en zoon had en vooral overdag "last" van maar nu is het al 2 nachten heel erg met hoesten en wakker worden.
Vannacht 2 uur bezig geweest met hem.
Er is wel een drogist open om 10uur een dorp verderop en ik had gelezen over tussikind dat wil ik proberen.
Bedje staat met hoofdeind al omhoog maar helpt mijn inziens niet...
Tralalalala
@krul: tussikind is inderdaad een hoestsiroop wat ze mogen, maar het hangt van het kind af wat ze ervan vinden. Zoon spuugt het hier harder uit dat het erin gaat, maar de huissiroop van de etos gaat blijft er wel in. Al hebben we het hier pas voor het eerst nodig gehad toen hij al een stuk ouder was. Let wel op de verpakking of hij oud genoeg is!
Bedje omhoog is trouwens tegen snot en niet tegen hoesten ;-)

@datdan: nu zitten we hier ook wel met een groep babies die extreem snel gaan :$ Iedereen doet het op zijn eigen tempo, wij vonden zoon al snel maar die begon met rollen met 7mnd bijvoorbeeld, en kruipen met 9. Maar zijn zusje nu vinden we wel extreem, die zal dr broer wel willen bijhouden ofzo.

Qua eten hoef je niet bang te zijn dat je wat verkeerd geeft, in princiepe zijn er 3 dingen die ze niet mogen voor hun eerste verjaardag:
- honing (ivm eventueel botulisme)
- melk (ivm de eiwitten die erin zitten)
- rauwe dierlijke producten.

Sommige zaken zoals kool worden aangeraden om wat later te geven door het effect wat ze op de darmen kunnen hebben (wat krampjes), maar daar kun je het beste je kindje in volgen.

Bij de oudste vond ik het ook lastig. Bij alles wat ik wilde geven heb ik me eers suf gezocht op google, maar dan lees je zoveel tegenstrijdigheden. En uiteindelijk is het ook geen ramp om potjes te geven, laten we zeggen dat olvarit dan de studie al voor je heeft gedaan. Hier wisselen we potjes en vers af, het hangt er vanaf wat we zelf eten. Zoutloos koken doen we ondertussen al 1,5 jaar, dus dat trekken we gewoon nog even door.

Ik weet niet of je in de buurt van Duitsland woont? Het cb heeft het namelijk over gemalen vlees, en dat kan je daar blijkbaar in potjes kopen en dan zelf door een maaltijd hier heen doen. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik vlees behapbaar kan maken voor die kleintjes, dus vandaar dat ik potjes pak waar het al in zit, of ei of vis (zalm is wel te prakken).
Maartje2016 schreef:
14-10-2018 08:39
@krul: tussikind is inderdaad een hoestsiroop wat ze mogen, maar het hangt van het kind af wat ze ervan vinden. Zoon spuugt het hier harder uit dat het erin gaat, maar de huissiroop van de etos gaat blijft er wel in. Al hebben we het hier pas voor het eerst nodig gehad toen hij al een stuk ouder was. Let wel op de verpakking of hij oud genoeg is!
Bedje omhoog is trouwens tegen snot en niet tegen hoesten ;-)
Hij zit ook vol met snot ;) Maar daar helpt neusspray wel voor.
Ik ga naar een Etos dus zal even advies vragen, zoon is bijna 6,5 maand...

Ik weet dat het echt wel over gaat maar het zit hem zo in de weg. Wil graag wat verlichting voor hem bieden.
Vannacht maar wat slappe thee gemaakt, zelf wil ik ook altijd drinken als ik zo hoest, dat heeft hij zo'n 60cc op.
Tralalalala
Qua verstopte neus hebben we wel eens een opengesneden ui onder zijn bedje gezet, maar sinds we luuf (dampo voor babies) in huis hebben gebruiken we eigenlijk altijd dat.
Vind het ook fijn te lezen al die schema's en tips voor voeding! Fijn om als referentie te hebben of ie wel genoeg binnen krijgt, vaste voeding duurt hier ook lang, en ondanks twee slabbetjes (zo'n all-over slab ding plus gewone slab) zit ie toch elke keer helemaal onder...dus ook weer omkleden elke keer... Nog een tijdje oefenen en dan zal het vast wel beter gaan.

Maisnon, wat jammer dat de nacht erna weer minder ging... Is je vriend inmiddels weer terug uit het buitenland?

De operatie hier is goed gegaan gelukkig! Hopelijk is het de allerlaatste :) Wel nog erg moe maarja dat zul je altijd hebben... Over een weekje zal t vast wel weer beter gaan. Vriend neemt veel over en gelukkig veel steun van ouders.

Voor verstopte neusje gebruiken we hier physiomer spray (zoutwater spray) en een spray van de huisarts maar moet zeggen dat dat volgens mij allemaal maar tijdelijk werkt...even wat verlichting maar 2/3 uurtjes later zit het toch weer vol snot.... Heb ook het idee dat ie zodra de ene verkoudheid boorbij is meteen weer een ander verkoudheidsvirus oploopt...het blijft maar duren die verstopte neus, arm ventje. Deze week maar es wat Luuf gaan halen bij de drogist.
@slabbertjes: wij hebben hier een tijdlang hydrofielen om zoon zijn nek geknoopt omdat die groter waren dan slabbertjes. Uiteindelijk heeft hij maanden in zijn romper aan tafel gezeten, dan boeide het me minder dat daar vlekken in zaten die er niet meer uitgingen, want rompertjes gebruikten we toen alleen als ondergoed.
Dochter lukt het juist wonderbaarlijk goed om te knoeien óp de slabber, dus die dingen worden nu wel eindelijk gebruikt :cheer2:
Omg heel verhaal getypt. Verkeerde knop. alles weg. Ga woensdag weer een poging doen.
anoniem_644100e7ddd82 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 20:54
92.33% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven