Aanstellingsovereenkomst
dinsdag 9 oktober 2018 om 09:50
Hoi allemaal
Ik heb bij een bedrijf een aanstellingsovereenkomst gekregen waar ik mee akkoord ben gegaan start 1nov.
Nu heb ik te horen gekregen dat een ander bedrijf waar ik gesolliciteerd heb ook met mij verder wil.
Salaris is ongeveer het zelfde ook is de reistijd minder tweede bedrijf gaat mijn voorkeur naar uit omdat ze flexibeler zijn (wel fijn als alleenstaande moeder) (kan een x dag wisselen of van hele dag 2 halve maken als het zo uitkomt)
Kan ik onder zon aanstellingsovereenkomst uit?
Contract zou voor 7 maanden zijn
Mijn startdatum is dus nog niet geweest
Hopelijk hier iemand met ervaring/verstand van aanstellingsovereenkomst
Ik heb bij een bedrijf een aanstellingsovereenkomst gekregen waar ik mee akkoord ben gegaan start 1nov.
Nu heb ik te horen gekregen dat een ander bedrijf waar ik gesolliciteerd heb ook met mij verder wil.
Salaris is ongeveer het zelfde ook is de reistijd minder tweede bedrijf gaat mijn voorkeur naar uit omdat ze flexibeler zijn (wel fijn als alleenstaande moeder) (kan een x dag wisselen of van hele dag 2 halve maken als het zo uitkomt)
Kan ik onder zon aanstellingsovereenkomst uit?
Contract zou voor 7 maanden zijn
Mijn startdatum is dus nog niet geweest
Hopelijk hier iemand met ervaring/verstand van aanstellingsovereenkomst
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:19
en wat staat daar in dan? waar heb je voor getekend?pennetje80 schreef: ↑09-10-2018 10:08Ik heb nog geen contract
(Bepaalde tijd) getekend
Alleen een aanstellingsformulier ingevuld en terug gestuurd
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:23
Dat is nou juist de grap, voor een aanstellingsovereenkomst teken je niet.
https://www.judex.nl/rechtsgebied/werk- ... ambtenaar/
.
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:27
waar ben je dan mee Akkoord gegaan?Anoniem262821034 schreef: ↑09-10-2018 10:23Dat is nou juist de grap, voor een aanstellingsovereenkomst teken je niet.
https://www.judex.nl/rechtsgebied/werk- ... ambtenaar/
(mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig)
dinsdag 9 oktober 2018 om 11:11
Maar heb je tegen iemand bij de organisatie waar je gaat werken gezegd:pennetje80 schreef: ↑09-10-2018 11:06Ik wordt geen ambtenaar
Het is financieel administratief
Het is een formulier met al mijn persoonlijke gegevens
Ingangsdatum dienstverband salaris en part time percentage
Maar dienstverband moet dus nog starten 1 nov
Ja, ik wil en ik kom op 1 november?
dinsdag 9 oktober 2018 om 13:29
Is het 2e bedrijf al helemaal zeker? Zo ja dan bel je het eerste bedrijf en leg je het uit. Doen ze heel moeilijk bel je 1 november in de ochtend dat je er toch vanaf ziet (wanneer je proeftijd hebt he!)
Ik denk dat eerlijkheid stuk meer gewaardeerd wordt en dan verliezen ze ook geen 3/4 weken met het werven van een nieuwe medewerker.
Ik denk dat eerlijkheid stuk meer gewaardeerd wordt en dan verliezen ze ook geen 3/4 weken met het werven van een nieuwe medewerker.
donderdag 11 oktober 2018 om 21:33
Heb je een kopie? Volgens mij kan je er nog wel onderuit. Mijn oom had ook zoiets.pennetje80 schreef: ↑09-10-2018 10:08Ik heb nog geen contract
(Bepaalde tijd) getekend
Alleen een aanstellingsformulier ingevuld en terug gestuurd
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:12
niet als er sprake is van een overeenkomst
draai het eens om.
Stel dat het bedrijf volgende week TO opbelt en zegt: Nou weet je, we hadden het wel afgesproken, maar we hebben je toch niet nodig
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:38
Heel lullig maar TO heeft een 7 maanden contract en dus een proeftijd. TO kan ook op 1 november na een half uur zeggen dat het haar ding niet is en niet meer terugkomen.
Lijkt mij dat het bedrijf er dus meer aan heeft om het nu te weten, dan kunnen ze op zoek naar iemand anders.
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:41
dat weten we dus nietminnimouse schreef: ↑12-10-2018 08:38Heel lullig maar TO heeft een 7 maanden contract en dus een proeftijd.
die vraag heb ik gesteld, nooit antwoord op gekregen, TO doet erg vaag, over wat ze afgesproken heeft
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:39
Een proeftijd is niet verplicht.