App gedrag van zwager

12-10-2018 19:31 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het geen wereldprobleem, maar ben even ten einde raad...

Mijn zusje heeft bijna 5 jaar een relatie met haar vriend. En wonen inmiddels samen.
In het begin ging het erg goed tussen hun. Maar de laatste jaar hebben ze veel problemen, ruzies en woordenwisselingen. Soms heftige ruzies.

Het is vaak aan en uit geweest. Stoplicht relatie. Maar dit jaar is het erger geworden. In januari waren ze af en toe op visite geweest bij vrienden. Op een gegeven moment ging haar vriend steeds vaker weg, en verzon hij een smoes. Totdat er weer ruzie kwam in die vrienden groep. En toen werd alles bekend, haar vriend is vreem gegaan met een meisje. Sex en alles. Ze heeft bewijs gezien op zijn telefoon.

Uiteindelijk heeft ze hem vergeven. De laatste tijd is het erger geworden. Haar vriend wil verhuizen naar de woonplaats waar hij vandaan komt. Eerst wilde míjn zusje niet mee, als zij niet mee wil gaan, maakt hij het uit met haar. Mijn zusje is te blind voor liefde en ziet dat niet. Ze zegt elke keer, nieuwe uitdaging etc. Maar ondertussen loopt het steeds weer uit de hand.

Tot deze week ik met een goede kennis praatte. Op een gegeven moment vroeg ze hoe het ging met mijn zusje. Toen vertelde ze dat de vriend van mijn zusje haar een berichtje had gestuurd van: je bent best leuk.

Maar dat is nog niet alles. Vandaag sprak de ex van mijn broertje hem aan. Ook bij haar had de vriend van mijn zusje haar geappt van: met jouw zou ik wel sex willen hebben, ik zal je alle hoeken van de kamer laten zien, ik zou best wel met iemand anders sex willen hebben.... en dat was deze week nog... en dit waren niet de enigste. Hij heeft het bij meer vrouwen dit gezegd.

Ook dit heeft hij bij mij gedaan. Toen het net uit ging met mijn ex. Ik kreeg ook berichtjes van. Je mag er zijn. Je hebt wel grote... en nog meer van dat soort dingen. Ik heb toen gezegd van, je hebt een relatie met... (mijn zusje). Dit kun je niet maken etc. Hij zei van dit blijft tussen ons he. En ook dit zei hij tegen iedere vrouw die hik heeft geappt...

Dit hij 2.5 jaar geleden ook al eens bij mij geflikt en wou hij mij zoenen. Ik heb afgekapt en ben boos geworden. Toen is het gelijkt gestopt.

Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Ik heb de twijfels om eerste tegen mijn ouders te zeggen dat hij dat ook bij mij heeft geflikt, maar ik wil niet dat de situatie hierdoor uit de hand loopt.... en wil mijn zusje niet kwetsen. Ze is behoorlijk beïnvloedbaar en onzeker en dit is haar eerst echte tel....

Alleen luistert ze.nooit na onze adviezen, en wil ze alles beter weten. Beide zijn ze 24.

Ik wil nergens tussen in komen, maar weet ook niet of ik mijn ouders moet inlichten, dat hij ook bij mij heeft gedaan..

Wil graag wat goedbedoelde adviezen. Wat is wijsheid in zo situatie? Hoe kan ik het tactisch aanpakken? Iemand tips?

(Let niet op de spellingsfouten. Sorry)
Niet mee bemoeien.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hoe oud zijn jullie? 16? In plaats van 24
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 19:35
26.15% gewijzigd
Niet mee bemoeien en zeker je ouders er niet bij betrekken.
Heb je dit toen niet meteen laten zien aan je zusje?? Toen haar vriend jou dat had geappt?
my_little schreef:
12-10-2018 19:31

Ook dit heeft hij bij mij gedaan. Toen het net uit ging met mijn ex. Ik kreeg ook berichtjes van. Je mag er zijn. Je hebt wel grote... en nog meer van dat soort dingen. Ik heb toen gezegd van, je hebt een relatie met... (mijn zusje). Dit kun je niet maken etc. Hij zei van dit blijft tussen ons he. En ook dit zei hij tegen iedere vrouw die hik heeft geappt...

Dit hij 2.5 jaar geleden ook al eens bij mij geflikt en wou hij mij zoenen. Ik heb afgekapt en ben boos geworden. Toen is het gelijkt gestopt.

Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Ik heb de twijfels om eerste tegen mijn ouders te zeggen dat hij dat ook bij mij heeft geflikt, maar ik wil niet dat de situatie hierdoor uit de hand loopt.... en wil mijn zusje niet kwetsen. Ze is behoorlijk beïnvloedbaar en onzeker en dit is haar eerst echte tel....

Alleen luistert ze.nooit na onze adviezen, en wil ze alles beter weten. Beide zijn ze 24.

Hoe kan ik het tactisch aanpakken?
Toen hij schreef "Dit blijft tussen ons hè?" heb je toch wel gezegd: "Nee, dit blijft niet tussen ons. Dit gaat linea recta naar mijn zus."

Tactisch? Nee. Botte bijl! Open kaart spelen tegen je zus. Je wil toch niet dat ze een kind krijgt met zo'n onbetrouwbaar sujet?
Caitriona* schreef:
12-10-2018 19:36
Toen hij schreef "Dit blijft tussen ons hè?" heb je toch wel gezegd: "Nee, dit blijft niet tussen ons. Dit gaat linea recta naar mijn zus."

Tactisch? Nee. Botte bijl! Open kaart spelen tegen je zus. Je wil toch niet dat ze een kind krijgt met zo'n onbetrouwbaar sujet?

Ik heb het in het begin tegen haar gezegd. Ze wou er niks van weten. Paar maanden ruzie gehad. Heb haar bewijs laten zien. Iedereen maakt fouten zegt ze
In je OP schrijf je nog dat je aan je ouders wil vertellen dat hij dit ook jou geflikt heeft maar dat je je zusje niet wil kwetsen en in je tweede post weet ze het juist al.

Het komt een beetje als een onzin verhaal over. :$
my_little schreef:
12-10-2018 19:48
Ik heb het in het begin tegen haar gezegd. Ze wou er niks van weten. Paar maanden ruzie gehad. Heb haar bewijs laten zien. Iedereen maakt fouten zegt ze
Dan heb je genoeg gedaan. Ze wilt het blijkbaar niet inzien. Haar probleem niet jouw probleem. Klinkt hard, maar soms lijken wij meer te lijden onder het probleem dan diegene waar het over gaat.
Ikkuz schreef:
12-10-2018 20:00
Dan heb je genoeg gedaan. Ze wilt het blijkbaar niet inzien. Haar probleem niet jouw probleem. Klinkt hard, maar soms lijken wij meer te lijden onder het probleem dan diegene waar het over gaat.

Precies dit. Ik denk dat je haar moet laten en hopelijk gaat ze ooit inzien wat een draak van een vent het is. Maar hoe moeilijk ook, probeer los te laten.
"Vandaag sprak de ex van mijn broertje hem aan. Ook bij haar had de vriend van mijn zusje"

Ik merk dat ik bij dit soort intriges behoefte heb aan een soort organogram.

Enfin, je hebt het al gezegd. Meer kun je echt niet doen. Mijn ervaring is dat als je iemand blijft waarschuwen, diegene alleen maar meer bewijsdrang krijgt en niet de ruimte voelt om hulp te zoeken/haar hart te luchten als ze klaar is om de waarheid onder ogen te zien.
Ze heeft al veel signalen gehad zo te lezen, en elke keer buigt ze voor hem. Het maakt dus niets uit wat jij of anderen tegen haar zeggen over haar vriend.

Ik begrijp dat het niet leuk is om aan te zien, maar zij moet uiteindelijk zelf de keuze maken. Het is haar leven.
my_little schreef:
12-10-2018 19:48
Tja je hebt het al gezegd maar ze steekt liever haar hoofd in het zand. Je zou nog eens kunnen zeggen dat je wat rare verhalen over haar vriend hoort, dat je niet weet of het waar is, maar dat je het haar wel wilde vertellen. Je merkt aan haar reactie wel of ze meer details wil. Zo nee, dan accepteren dat ze bewust voor een vreemdganger kiest.
Wat is een stoplicht relatie :’)
Plausibel schreef:
12-10-2018 20:25
Wat is een stoplicht relatie :’)
Trage variant van een knipperlichtrelatie? Groen=relatie, oranje= we gaan het weer proberen/we gaan er aan werken, rood= uit.
Niet mee bemoeien. Heeft geen zin. De enige relatie die erdoor zal eindigen zal die van jou en je zusje zijn... niet die met haar vriend.
Ze wil tegen beter weten in bedonderd worden. Haar keuze.
Je moet dit niet tegen je ouders zeggen, maar tegen je zusje.
Je zusje zal haar oogkleppen ophouden, de waarheid is te hard en ze houd te veel van hem.
Wat tokkie allemaal, al dat geroddel en gekonkel.
Beter een half motto....
Dus als je zwager jou apotheek dat ie seks met je wil, zeg jij niet iets in de trant van Flikker op mongool, ik ga NU m'n zus bellen, maar zeg je dat hij het niet kan maken omdat ie een relatie met je zus heeft, en vervolgens hou je het ook echt geheim voor je zus?

Van je familie moet je het hebben..
Waar merk je aan dat het heel laat is en je moet slapen? Als je aap gedrag leest ipv app gedrag. o_o
.
Ik gok zo dat dat zusje binnen een jaar zwanger is, die vriend dan definitief de benen neemt en er weer een kinderleven verpest is #ervaring
Je hebt het haar al eens gezegd, je broer kan haar nog vertellen wat zijn ex voor berichtjes van hem heeft gehad, en da houdt het op..
Omdat ik nogal een drammer ben, zou ik nog 1 keer een dag weggaan met zus, naar een sauna ofzo, ergens waar je een goed gesprek kunt voeren in elk geval en haar dan vertellen wat jij en zij allebei weten: dat hij een enorme vreemdganger is en altijd zo zal blijven. Ik zou haar vertellen dat ze altijd bij je terecht kan als ze bij hem weg wil. Maar dat jij je vertrouwen opzegt in deze relatie en je er verder niet mee bemoeit. Aan haar om daar iets mee te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven