App gedrag van zwager

12-10-2018 19:31 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het geen wereldprobleem, maar ben even ten einde raad...

Mijn zusje heeft bijna 5 jaar een relatie met haar vriend. En wonen inmiddels samen.
In het begin ging het erg goed tussen hun. Maar de laatste jaar hebben ze veel problemen, ruzies en woordenwisselingen. Soms heftige ruzies.

Het is vaak aan en uit geweest. Stoplicht relatie. Maar dit jaar is het erger geworden. In januari waren ze af en toe op visite geweest bij vrienden. Op een gegeven moment ging haar vriend steeds vaker weg, en verzon hij een smoes. Totdat er weer ruzie kwam in die vrienden groep. En toen werd alles bekend, haar vriend is vreem gegaan met een meisje. Sex en alles. Ze heeft bewijs gezien op zijn telefoon.

Uiteindelijk heeft ze hem vergeven. De laatste tijd is het erger geworden. Haar vriend wil verhuizen naar de woonplaats waar hij vandaan komt. Eerst wilde míjn zusje niet mee, als zij niet mee wil gaan, maakt hij het uit met haar. Mijn zusje is te blind voor liefde en ziet dat niet. Ze zegt elke keer, nieuwe uitdaging etc. Maar ondertussen loopt het steeds weer uit de hand.

Tot deze week ik met een goede kennis praatte. Op een gegeven moment vroeg ze hoe het ging met mijn zusje. Toen vertelde ze dat de vriend van mijn zusje haar een berichtje had gestuurd van: je bent best leuk.

Maar dat is nog niet alles. Vandaag sprak de ex van mijn broertje hem aan. Ook bij haar had de vriend van mijn zusje haar geappt van: met jouw zou ik wel sex willen hebben, ik zal je alle hoeken van de kamer laten zien, ik zou best wel met iemand anders sex willen hebben.... en dat was deze week nog... en dit waren niet de enigste. Hij heeft het bij meer vrouwen dit gezegd.

Ook dit heeft hij bij mij gedaan. Toen het net uit ging met mijn ex. Ik kreeg ook berichtjes van. Je mag er zijn. Je hebt wel grote... en nog meer van dat soort dingen. Ik heb toen gezegd van, je hebt een relatie met... (mijn zusje). Dit kun je niet maken etc. Hij zei van dit blijft tussen ons he. En ook dit zei hij tegen iedere vrouw die hik heeft geappt...

Dit hij 2.5 jaar geleden ook al eens bij mij geflikt en wou hij mij zoenen. Ik heb afgekapt en ben boos geworden. Toen is het gelijkt gestopt.

Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Ik heb de twijfels om eerste tegen mijn ouders te zeggen dat hij dat ook bij mij heeft geflikt, maar ik wil niet dat de situatie hierdoor uit de hand loopt.... en wil mijn zusje niet kwetsen. Ze is behoorlijk beïnvloedbaar en onzeker en dit is haar eerst echte tel....

Alleen luistert ze.nooit na onze adviezen, en wil ze alles beter weten. Beide zijn ze 24.

Ik wil nergens tussen in komen, maar weet ook niet of ik mijn ouders moet inlichten, dat hij ook bij mij heeft gedaan..

Wil graag wat goedbedoelde adviezen. Wat is wijsheid in zo situatie? Hoe kan ik het tactisch aanpakken? Iemand tips?

(Let niet op de spellingsfouten. Sorry)
Ikkuz schreef:
12-10-2018 20:00
Dan heb je genoeg gedaan. Ze wilt het blijkbaar niet inzien. Haar probleem niet jouw probleem. Klinkt hard, maar soms lijken wij meer te lijden onder het probleem dan diegene waar het over gaat.
ja hier ben ik het ook wel over eens
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Jij gaat het tegen je ouders zeggen? Ben je 8 of zo?
Je zusje van 24 (Ik neem aan dat jij dus ouder bent) wil niet luisteren. Jammer, haar probleem. Alleen shit dat zij zich heeft laten bezwangeren door deze lul op poten.
Want zij zit straks met kind drie hoog achter in de bijstand.
En dat is nog het meest trieste, voor dat kind wat er niet om gevraagd heeft om de wereld op geschopt te worden met zulke domme ouders.
maar je ouders die weten toch ook wel dat er iets niet goed zit in de relatie van je zusje ?
Hoe ga je eigenlijk met je zwager om sinds hij jou probeerde te versieren? Dat lees ik nergens. Ik lees alleen een soort van 'strafblad' van zijn overtredingen en halfzacht gezeur daarover door jou en anderen.

Als een van mijn zwagers zoiets zou flikken, was voor de hele wereld duidelijk dat ik hem een ongelooflijke klootzak vind die mijn zus respectloos behandeld.
yette schreef:
13-10-2018 09:55
Hoe ga je eigenlijk met je zwager om sinds hij jou probeerde te versieren? Dat lees ik nergens. Ik lees alleen een soort van 'strafblad' van zijn overtredingen en halfzacht gezeur daarover door jou en anderen.

Als een van mijn zwagers zoiets zou flikken, was voor de hele wereld duidelijk dat ik hem een ongelooflijke klootzak vind die mijn zus respectloos behandeld.
ja dat vind ik ook apart
YellowLemon schreef:
12-10-2018 19:57
In je OP schrijf je nog dat je aan je ouders wil vertellen dat hij dit ook jou geflikt heeft maar dat je je zusje niet wil kwetsen en in je tweede post weet ze het juist al.

Het komt een beetje als een onzin verhaal over. :$
Dat wilde ik ook gaan zeggen.
Het is de laatste tijd raak met die nep verhalen.
SilverShadow schreef:
13-10-2018 09:43
Jij gaat het tegen je ouders zeggen? Ben je 8 of zo?
Je zusje van 24 (Ik neem aan dat jij dus ouder bent) wil niet luisteren. Jammer, haar probleem. Alleen shit dat zij zich heeft laten bezwangeren door deze lul op poten.
Want zij zit straks met kind drie hoog achter in de bijstand.
En dat is nog het meest trieste, voor dat kind wat er niet om gevraagd heeft om de wereld op geschopt te worden met zulke domme ouders.
O is ze nu ook al zwanger? :-P
appelientjex schreef:
13-10-2018 20:52
O is ze nu ook al zwanger? :-P
My bad, dacht dat ze ook al zwanger was. In dat geval, zorg ervoor dat zusje niet zwanger wordt!
yette schreef:
13-10-2018 09:55

Dit.
Wat is jou probleem zeg.
Screenshots maken en je zus laten zien
En verder niet zeuren...
:moon:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven