Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
rustig hier zeg.

Lief is nu met Mayte naar de huisartsenpost. Ben benieuwd.

Fenna ligt nu boven in d'r wieg en is net wakker geworden...terwijl ze echt nog maar een uurtje ligt en 2 uur geleden voor het laatst een voeding heeft gehad. Vind het best moeilijk om haar dan te laten huilen, maar in het kader van de rust en de regelmaaat moet ik "accepteren dat de baby huilt" (zoals staat vermeld in de folder van de ggd.) Maar ikwil haar niet laten huilen, maar ik weet ook dat ze overprikkeld raakt als ik haar steeds maar weer oppak en bij me neem....ze laat wel alle tekenen zien van dat ze moe is, maar ze doet echt maar hazeslaapjes..... Ze is nu gelukkig weer ff stil. Hopelijk weer in slaap gevallen. Lastig hoor zo'n baby.....maar het is zo'n heerlijk propje......
herkenbaar hoor Ringel, dat je je lieve, kwetsbare baby eigenlijk niet wil laten huilen! Als Guus 's nachts zo huilt en we hebben alle puntjen gecheckt, 'moet' ik hem ook laten huilen van vriend, moeder en CB. Maar ik vind het hartverscheurend en huil nog regelmatig een potje met hem mee...

Paar dagen heel druk geweest met het inbouwen van een ritme voor Guus (volgens Gina Ford "Een tevreden baby"), bezoeken van een gastouder, kraamvisite en hydrofielen wassen. meeeen, wat ben ik blij dat ik geen tweeling heb. Hoe ,moet het dan in godsnaam???

Maar het ritme inbouwen gaat al aardig. Ik heb dat boek gekregen van een vriendin, maar was het ergens in huis kwijtgeraakt. na 3 weken zoeken (en dan woon ik toch echt in een appartementje van 70 m2!) eindelijk gevonden en donderdag mee begonnen. Nu sta ik dus ook elke dag om 7 uur met een verse fles aan Guus' bedje en nu slaapt hij 's nachts van 23.00 u tot 04.00! joehoe!

De gastouder was heel leuk en lief, alleen spreeekt ze zijn naam uit als GOES (ze is van Marokkaanse komaf) en dat vind ik een beetje jammer. Stom eigenlijk he. Morgen spreek ik nog een andere gastouder, dus ik ben benieuwd. Maar eerlijk is eerlijk, die vrouw van afgelopen vrijdag was wel lief en warm en dat is het belangrijkst toch?

@Konela: ondanks het te laat komen, de rode stipjes, het okseltje en het natte bedje ben je nog steeds geen ontaarde moeder hoor! Wat typisch trouwens dat je controle bij de gyn maar zo kort was. Kreeg je geen advies over sporten enzo? Mijn gyn zei dat ik helemaal niks mocht trainen, dat ik echt moet wachten tot de controle. maar stiekem heb ik bij de postnatale cursus van de pufclub al wel wat been- en rusoefeningetjes gedaan hoor.

@bokito: hoe was je kraamfeest vandaag?

Voor de flesvoedingmama's: hebben jullie ook af en toe nog lekkende tieten? Ik werd twee nachten geleden wakker met een heel natte plek in mijn eindelijk weer passende sexy negligeetje...

Gisteren had Guus trouwens een grote poepluier. Ik geef hem hypoallergene voeding, dus zijn poep heeft een soort spinaziekleur. had ik net alle plooien (leve de gerimpelde balzakjes) schoongepoetst, poept meneer gewoon uitgebreid het aankleedkussen onder! Daarna zwabbert ie ook nog met z'n piemeltje in de lucht, zodat ook zijn shirtje onder de plas zat. Ik kreeg zo de slappe lach dat vriend uiteindelijk de poetsdienst even moest overnemen...

Moeten jullie soms ook zo lachen om je kleine spruit?
Ringel, knuffel voor jou hoor. Dat valt niet mee, twee van die zieke kindertjes. Ook zielig voor Mayte en Fenna zelf hoor, dat ze zich niet fijn voelen. Hopelijk zijn ze snel weer beter.

Frans, haha, 1 van de onderkinnen nog wel. Hoeveel heeft Bojan? Moet hij maar niet op de motor, want dan gaan zn kinnetjes wapperen, haha. Och, konden ze maar zeggen, he. wat ze dwars zit.

Ibbel, lammetjes zijn zo lief! Waren er ook lammetjes bij die met de fles kregen? En wat vonden Seppe en Mila (nou ja, vooral Seppe dan) ervan?

Sjaan, dat zijn fijne nachten. Idd te hopen dat ze zo volhoudt. Ik ben Melle meer gaan geven, toen hij zn flessen steeds leegdronk. Eerst bij de laatste voeding en nu alle voedingen. Hij zit om 5x 180ml. Drinkt trouwens niet altijd alles op.

Hahaha, wapperende haren en wapperende wangen. En hij heeft ook 1 onderkin, kan die ook mooi meewapperen, hihi.

Hij heeft zich er goed mee gered: Melle met mn zwager en mn zwager met Melle. Melle sliep 's nachts in de kinderwagen onder dekentjes (normaal slaapzak) en om 4.00 uur begon hij te huilen. Toen had hij zich helemaal naar boven zien te werken en lag hij dubbelgevouwen boven in de bak zonder dekens en was hij dus koud. Mn zus heeft hem toen halve voeding gegeven en daarna is hij weer lekker in slaap gevallen. Ben benieuwd of hij nu vannacht toch weer doorslaapt, omdat hij al 7 nachten had doorgeslapen.

De uitvoering ging goed. Was heel leuk en publiek heeft veel gelachen. Was een leuke wisselwerking tussen publiek en ons. Meer als vorige week. Nu woensdag de laatste uitvoering in het bejaardentehuis. Maar daar komt het niet zo op aan, want de helft van de oudjes zit te slapen in de stoel. Maar toch is het altijd wel heel leuk daar te spelen, want de mensen bemoeien zich dan ook met ons spel. Dat is wel grappig.

Engel, zo'n voorraadje is erg handig, dat blijkt nu wel weer.

Ringel, hoe was het bij de huisartsenpost? Oe, ja, moeilijk om te kiezen tussen de baby bij je nemen met als mogelijk gevolg nog meer huilen of laten huilen. Ik heb dat met Melle gelukkig nog niet zo vaak gehad, die keuze. Maar vanmorgen wel. Ik zag hem om half 12 weer (zo zeg, en wat verlangde ik naar hem, echt wel.) en toen lag hij net weer in de wagen tussen wakker en slaap in. Maar ik kon het natuurlijk niet laten om hem te knuffelen en toen was hij klaarwakker, maar wel heel moe en ging hij dus ook heel hard huilen. Op een gegeven moment heb ik hem toch maar bij me genomen (eigen belang), maar hij was gewoon zo moe en raakte dus zo geprikkeld,dat dat ook niet echt hielp. Dus maar weer in de wagen gelegd. Nou ja, 10 minuten later sliep hij. Zo huilt hij, zo slaapt hij. Bijna van de ene seconde op de andere...

Mientje, dat is idd wel het belangrijkst, dat ze lief is voor Guus, maar zou idd ook wel fijn zijn als ze Guus zou zeggen.

Ik heb geen last meer gehad van lekkende tieten. Alleen de 1e week na de bevalling. Ik had trouwens ks, weet niet of dat wat uitmaakt.

Hahaha, die gerimpelde balzakjes, haha. Idd erg lastig om schoon te krijgen.

En dat lachen, ja herkenbaar. Melle kan me soms met hele grote ogen aankijken tijdens fles geven en dan geeft hij ook een big-smile met de speen in zn mond en daar moet ik dan om lachen en dan kan hij me echt een beetje verontwaardigd aankijken en worden zn ogen steeds groter en zn fronsrimpel steeds dieper en moet ik steeds harder lachen. Heb echt de lachtranen al een aantal keren uit mn ogen moeten wrijven. En dan ligt dat arme kind op mn schoot te schudden, omdat ik zit te schuddebuiken van het lachen.

Morgenmiddag weer met Melle naar het ziekenhuis. Voor controle van zn naveltje en de uitslag van het kweekje van het vocht van zn naveltje. Ben heel erg benieuwd. Zn naveltje ziet er volgens mij wel goed uit, maar nog niet zo als het eerst was. Spannend dus.

Groetjes Marianne
Bokito, had je een groot kraamfeest? Ik ben vanmiddag ook met Melle naar een kraamfeest geweest. Je hebt wel alle mensen in 1x, maar ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen. Vader was vooral druk bezig om alle bezoek van hapjes en drankjes te voorzien. Het was een hels kabaal (nou ja, beetje overdreven, maar wel heel erg druk en lawaaierig) en de moeder had eigenlijk geen tijd om met iedereen te praten, omdat ze de baby aan het voeden was. Ben wel benieuwd hoe jij het als moeder vond.
Bonsoir!

Ringel: Sterkte met de twee zieke meisjes... Ik hoop dat ze snel weer beter zijn!

Lein: Super dat je dochter dinsdag wordt geopereerd! Moet ze daarna nog lang in het ziekenhuis blijven of mag ze snel naar huis?

Marianne: Succes morgen in het ziekenhuis! Hoop dat het allemaal meevalt.

Weet even niet meer wie het vroeg (had een hoop bij te lezen) maar wij nemen dochter hier gewoon half onder dekbed in bed. Alleen als ze echt niet rustig te krijgen is door wiegen/zingen etc. We laten haar eigenlijk nooit echt huilen. Wel mopperen en af en toe een kraai geven. Maar als ze echt begint te huilen gaan we erheen, speentje geven en als dat niet lukt dus even oppakken en wiegen etc. Gelukkig is dat meestal voldoende en slaapt ze weer verder in dr eigen bedje.

Meisje wil trouwens haar speentje niet echt. Heeft iemand nog tips om haar er aan te laten wennen? Soms pakt ze 'm wel maar dat lijkt dan haast een vergissing haha

Hier ook nog steeds af en toe één lekkende tiet. De ander heeft het helemaal opgegeven geloof ik Maar het is gelukkig niet zo heel erg veel, een paar druppeltjes meestal.

Nog even een vraagje over dat infacol. Ik gebruik het nu dus ook een poosje, maar merk dat minifesa veel meer spuugt de laatste dagen. Nou kan dat gewoon toeval zijn natuurlijk, dus vroeg me af of het herkenbaar is voor andere infacol gebruikers?

Met mijn achterneefje gaat het naar omstandigheden heel erg goed. Hij is van de beademing af en mn nichtje heeft hem vrijdag voor het eerst vast mogen houden. Dus vooralsnog ziet het er goed uit gelukkig! Heb foto's van 'm gezien, maar wat is hij nog klein zeg...

Mini is vandaag alweer 5 weken! Joh, wat gaat dat snel zeg, zijn omgevlogen die weken. Aan de andere kant is het haast niet meer voor te stellen dat ze er 5 weken geleden nog niet was en ons leven heel anders was. Nouja ze was er in ieder geval nog niet tastbaar

Vrijdag hebben we opa en oma ingeschakeld en zijn manlief en ik samen uit eten geweest en toen lekker lang uitgeslapen. Was erg fijn (stond zaterdagochtend wel te popelen om haar weer op te halen )

Ga zo lekker in bed tv kijken. Welterusten allemaal!
Hai!

Bokito, hoe was je feest?

Marianne Bojan heeft iets van 4 onderkinnen . Melle heeft veel haar he? Volgens mij heb ik op het januaritopic wel eens een foto van hem gezien. Succes morgen in het ziekenhuis!

Lastig lastig dat laten huilen. Ik ben niet zo van het laten huilen, want ik wil dat ze weten dat als ze huilen, er iemand komt. Zodat ze erop vertrouwen dat wij er altijd zijn. Maar baby's moeten ook slapen. En dus probeer ik goed te luisteren naar de soort huil. Soms huilt hij nl wel even voordat hij in slaap valt, je kan dat dan wel horen aan het huiltje. De laatste tijd is hij als hij om 1900 uur naar bed gaat, meteen stil. Daarentegen huilt hij wel snachts na de nachtvoeding eventjes. Ik ga dan wel vaak even naar hem toe om te kijken of ie nog moet boeren. Is dat het niet, tja dan moet ik toch maar even huilen. Maar ik hoor dat toch echt niet graag aan zeg.

Iedereen weer beter?

Mientje, haha lekker is dat! Hier had meneer vannacht ook om zich heen geplast. Als ik maar even niet alert ben (en snachts ben ik dat niet zo ) schopt ie het doekje van zijn piemeltje en plast hij lekker om zich heen. Haha dan kijkt hij zelf ook erg verschrikt . Aiai en geef je flesvoeding, heb je nog lektieten. Das ook niet eerlijk!

Dat lachen tijdens en na het eten, heeeeeeeeeeeeerlijk is dat Hij kan ook ál leuke gveluidjes maken. Of nou ja, in alle eerlijkheid 1 geluidje. Als je wat vraagt of tegen hem kletst dan zegt ie vaak 'uh; . Haha klinkt heeeeel schattig en ik heb vast last van mijn hormonen aangezien ik dat zo lief vind

Engel , ik had da tpas ook. Was even weg en had gelukkig nog wat voeding in de koelkast staan. Du moment dxat ik de deur dichtrok begon meneer te huilen. Man heeft nog gestroost en rondgehopst met hem, maar hij werd pas een beetje stil toen ie eten kreeg, En toen ik terugkwam wilde ie meteen aan de borst. En ik me maar afvragen waar die onderkinnetjes vandaan komen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Fesa, ik had van Melle ook het idee dat hij meer spuugde en kwijlde met Infacol, maar weet het niet echt zeker of dat de reden. Toch ben ik overgestapt op Cinababy. Momenteel heeft hij eigenlijk geen krampjes meer, dus gebruik ik niets. Hij spuugt nog wel regelmatig, maar kwijlt wel wat minder.

Lekker om uit eten te gaan. En uit te slapen natuurlijk. En dat popelen om je kindje weer te zien is erg herkenbaar.

Melle hoeft ook geen speen. Eerst nam hij hem af en toe nog wel aan, maar niet voor lang, maar de laatste paar dagen krijg ik hem echt niet meer in zn mond en dat hij op gaat zuigen al helemaal niet. Wel probeert hij steeds op zn duim te gaan sabbelen, maar dat lukt nog niet. Vrees dat hij dus wel duimzuiger wordt.

Zal hier ook even foto plaatsen van Melle met zn haar.
Jaa ik heb ook zin om weer eens uit eten te gaan en uit te slapen! We zijn al wel een keer samen weggeweest toen Bojan 3 weken was. Maar uitslapen lijkt me ook wel eens lekker. Gaat denk ik over een paar weken zeker gebeuren!

Speen wil Bojan ook niet echt. Soms eventjes, maar meestal tuft hij hem meteen weer uit. Hij kan dan ook echt heel smerig kijken
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Melle

Hahaha, Frans, 4 onderkinnen. Dat is grappig.

Kan Bojan ook met zo'n precies gemikte boog zn speen uitspugen?
Oooooooooh Marianne wat een lekker ventje!! Haha hij kijkt wel heel ondeugend hier! En die haartjes, geweldig! Bojan heeft ook wel wat haar, maar niet zoveel.
Ringel Milena heeft nu een Sesamstraat cd in de auto waar dat liedje op staan en tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik het echt een geweldige cd vind.
Hoe is het met Mayte?
Ja en ver ook! Knap bijna.

Soms tijdens het eten wil ik wel eens behoorlijk aandringen met die speen en dan kan hij heel dramatisch gaan kokhalzen en kijkt hij ook heel ontdaan. Haha alsof ik echt het allersmerigste ooit in zijn mond probeer te steken
Eigenlijk moest hij hier slapen, maar hij jengelde en huilde wat. Dus ik dacht: even kijken of er een poepluier is of een boertje en toen hij mij zag, keek hij zo.

Echt zo van: dat heb ik maar mooi even weer geregeld, haha.
Oh, dat kan Melle ook met zn speen. Zo vies kijken alsof je hem een stuk bleekselderij in zn mond stopt. En dan ook nog een beetje zielig kijken, zo van: wat stop jij nu voor iets vies in mn mond?
Daar zou je een foto van moeten kunnen maken, hahaha. Voor later, om hem te plagen als hij met zn 1e vriendinnetje (of vriendje) thuis komt...
Haha wij hebben al zo'n foto waarop de verloskundige zijn piemeltje nakijkt. Haha van man mocht ik hem niet bewaren want hij dacht dat Bojan die foto laster vreselijk zou vinden
quote:frans3 schreef op 15 maart 2009 @ 21:42:

Haha wij hebben al zo'n foto waarop de verloskundige zijn piemeltje nakijkt. Haha van man mocht ik hem niet bewaren want hij dacht dat Bojan die foto laster vreselijk zou vinden Das ook een goeie.
ffsnel want Lief wil scrubs kijken.

Met Mayte alles oke, ze mag drinken zoveel ze wil, en als ze wil eten is dat mooi meegenomen. vanavond wilde ze wel drinken, maar niet eten, nou ja dan maar niet, komt wel weer. Is in de afelopen dagen wel flink afgevallen, was ze afgelopen woensdag nog 14 kilo en een beetje (zonder kleren) vandaag bij de post was ze 13 kilo en een beetje (met kleren) en je kan d'r ribbetjes tellen.......ze kan wel wat missen, maar reserves zijn wel zo'n beetje op nu. Ze is verder vrolijk en fleurig en lekker actief. maar nog wel snel moe. Lag vanavond dan ook al om 18.30 op bed omdat ze dat zelf graag wilde.

Fenna gaat ook een stuk beter. afgelopen nacht ui op de slaapkamer gehad (voor ons ook errug prettig) en heb haar neusje gisteren een paar keer met een zoutoplossing (van Daro) gespoeld en leeg gezogen met zo'n snot opslobberding (neuspeer) vond ze niet leuk, maar werkt wel.

@Marianne, volgens mij hebben we je een beetje "geaddopteerd" van januari.......Mooi ventje zeg en idd een flinke kop haar. Zie het nu helemaal voorme vastgelastiekd bij z'n moeder met wapperende haren en onderkinnen...hahahahaha.

en foto's waar de kienders zich later voor gaan schamen...absoluut bewaren. Je weet nooit waar het nog goed voor kan zijn!

zo nu ff bank hangen en dan tv kijken.
Even snel, Ringel beterschap voor je meiden!

Kraamfeest was super!!! Nou had ik ook wel giga veel hulp van m'n ouders en zusje.(en de rest van de familie ook hoor!) Ik hoefde alleen maar m'n kind te showen en te genieten!

Heb niet echt lang kunnen praten met iedereen maar heb daar zelf niet veel moeite mee. Vond het heerlijk om iedereen zo bij elkaar te hebben en moet er echt niet aan denken om al die visite over de vloer te hebben dagen/weken/weekenden lang.

Voor ons was dit dan ook echt een uitkomst! (maar zou het dus niet doen als je geen hulp hebt)

Had alleen zelf geen tijd om echt te eten van al het lekkers en kwam er pas op het einde echt met opruimen achter dat m'n schoonzusje een enorme soesjestoren had gemaakt. Heb er nog een paar van kunnen pikken maar oh, dat was lékker! Had ik die maar eerder gezien...

Lees morgen of later weer bij, morgen moet ik alles gaan opruimen en begin ik weer met werken!

Weltrusten!
Haha Frans, leuk motto. Da's mijn favoriete sesamstraatliedje! Netgeborenmoeders zullen ons wel raar vinden...

Even over huilen, ik vind ook dat een kindje best even mag huilen. Zo'n minuut of tien hooguit en daarna is het wat mij betreft beter voor ieders gemoedsrust om even te gaan kijken. Als een kind echt hysterisch huilt met uithalen vind ik het niet meer ok om het kind door te laten huilen. Overigens zegt Ria Blom dat zelf ook voor degenen die met regelmaat en inbakeren werken. Je baby huilt echt niet om jou een loer te draaien.

Mientje, wij hadden in Utrecht ook een Marokkaanse gastouder. Ze was heel lief en ze sprak wel heel goed nederlands, dat was voor ons een vereiste. Maar je kon wel merken dat er cultuurverschillen waren. Zo haalde ik Seppe een keer op toen hij zes maanden was en toen had hij zo'n vette kaasstengel van haar gekregen. Terwijl ik met klem had gezegd dat hij alleen dát mocht eten wat ik mee had gegeven. Zij zag er de ernst niet zo van in, later wel hoor, toen ik er wat van had gezegd.

Lammetjesdag was een groot succes. Er waren 150 lammetjes en ook nog heel veel grote schapen. Seppe was in zijn element en liep in zijn skipak en gele laarsjes vrolijk over de hei te stappen. De grote schapen vond ie een beetje spannend maar de kleintjes durfde ie wel te aaien. Bedenk dat hij nu 16 maanden is.... ik heb geen flesjes gezien, maar wel heel veel lammetjes die behoorlijk ruw bij hun moeder aan de borst gingen auwie, ben blij dat mijn mensenbaby iets beheersder is meestal. Mila heeft de hele middag liggen slapen en werd pas wakker toen we weer op weg terug naar huis gingen. Huilen, honger, dus auto op de hei geparkeerd en met wijds uitzicht gevoed achter het stuur.

Fesa, Mila wil ook geen speen, Seppe wilde hem ook al niet. Niks aan te doen. Wij hebben geprobeerd cinababy er op te druppelen zodat ie iets zoets hapte, maar de speen mikte ie er gewoon weer uit. Jammer voor jou, of blijven proberen, voordeel is wel dat ze beter leren praten zonder speen.
Ibbel: fijn dat het een leuke dag is geweest

Bokito: leest als een heerlijk feest, jammer dat je niet veel van de soesjestoren hebt kunnen genieten! je schreef dat je weer begon met werken? dat is snel, je paste toch op op kindjes bij je zelf thuis.

Huilen: hen naar net in het kader van rust en regelmaat 10 min. laten huilen, pak ik haar net heeft ze alles ondergespugd en heeft ze zelfs traantjes. Ga even een potje meehuilen nu.
Hallo meiden,

Hier gaat t wel redelijk. Moet wel rustig aandoen, maar dan gaat t wel goed. Kleine heeft alleen totaal geen ritme. Drinkt 60 en valt dan in slaap, wordt dan na een kwartiertje weer wakker, wil dan weer een slokje, 1 uur later weer etc, erg vermoeiend, maar tis zo'n schatje verder.

Has ha ha, die sesamstraat cd hebben we hier ook en dat is ook mijn favo liedje. Ik vind m leuker dan kleine denk ik

Lein, fijn dat kleine meid t zo goed doet en ze zo snel geholpen kan worden.

Zal ook eens een foto op hyves zetten van onze trots.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
OOoh Engel dat had ik bij Milena een keer. Ik liet haar toen helemaal niet huilen met als gevolg dat ze ook niet sliep. Dus op een gegeven moment dacht ik: nou dan maar even huilen hoor. Na een kwartier brullen ging ik kijken, had ze zichzelf he-le-maal ondergepoept. Zieltje. Oeh toen voelde ik me ook een heeeeeele slechte moeder zeg.

Hier ligt Bojan nu ook te miepen in zijn bedje. Hmmm, hij slaapt normaal sochtends altijd goed, maar op maandag en dinsdag moet hij mee MIlena wegbrengen naar kdv en nu is hij dus wakker. Beetje jammer.

Ibbel, klinkt leuk de lammetjesdag!

Ringel, gelukkig is Mayte oke. Hopenlijk gaat ze nu weer snel lekker veel eten en drinken! Milena weegt trouwens ook 13 kilo, alleen die wordt woensdag 3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven