Auto schade ruzie!

14-10-2018 15:04 228 berichten
Nou lompe ik is tegen een muur gereden, auto is zo hoog dat ik het niet gezien had. Man woedend op me.. Kunnen natuurlijk op de zondag niet naar de garage. Iemand enig idee wat de kosten van de schade zou kunnen zijn. Waarschijnlijk gescheurde bumper en ontwricht. De moterkap sluit niet meer helemaal waardoor je een grote spleet ziet. Helppp
SombraOnline schreef:
15-10-2018 11:35
Wat een gewauwel.

+1

Doe iets nuttigs met je cursus, het slaat hier in dit topic helemaal nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Steenbokje1975 schreef:
14-10-2018 23:19
Sorry zo begreep ik t.. Zin verkeerd gelezen dan. Wordt zoveel commentaar gegeven, gek he snel aangebrand zijn?! Heb jij zeker geen last van?
Nee.

Ik vind de reactie van jouw man ook niet okay hoor. Je doet zoiets niet met opzet en 'woedend' vind ik veel te ver gaan.
Life is short. Eat dessert first.
lilalinda schreef:
15-10-2018 08:29
ik word steeds kleiner, blijkbaar zijn TO en ik de enige die ooit wel eens schade gereden hebben
Bizar
Nope, ik ook hoor. Niet tegen een muur, maar langs een muur 'geschuurd'. En dan ook nog met een bestelwagen (vandaar de schade, ik reed altijd in de andere auto). Natuurlijk was mijn man niet woedend, ik vond het veel erger, want mijn schuld.
Life is short. Eat dessert first.
Steenbokje1975 schreef:
14-10-2018 15:08
Ja vind ik ook, maarja mannen he! Heb wel van me afgebeten hoor haha maar zijn auto is heilig. Mag er niet meer in rijden.. Uhuh :facepalm: ook wel stom dat ik gewoon een muur niet zie.. Maar de muur was lager dan de auto..
De eerste reactie van to.
Tja, mannen he.. Ik heb van me afgebeten haha. Zijn auto is heilig. Uhuh. Facepalm...

Dat is toch geen normale manier van reageren als iemand logischerwijze ff boos is en bang voor de kosten omdat je zijn auto zwaar beschadigd hebt ?
En dat zette de toon.... En daarna bleef ze laconiek.
impala wijzigde dit bericht op 15-10-2018 11:55
3.91% gewijzigd
.
doornroosje9 schreef:
15-10-2018 11:45
Nope, ik ook hoor. Niet tegen een muur, maar langs een muur 'geschuurd'. En dan ook nog met een bestelwagen (vandaar de schade, ik reed altijd in de andere auto). Natuurlijk was mijn man niet woedend, ik vond het veel erger, want mijn schuld.
Ik heb ooit de hoek van de bumper afgereden bij de auto van mijn vader. Echt compleet mijn eigen schuld, bocht te ruim genomen en een betonnen paal geeft echt niet mee, kan ik je melden. Ik vond het echt vreselijk, mijn ouders reageerden redelijk laconiek dat het maar een auto was en dat het belangrijk was dat ik geen schade had. Denk alleen als ikzelf al zo'n houding had gehad, dat ze toch echt wel flink boos zouden zijn geweest
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
15-10-2018 11:40
ik heb even teruggelezen en TO zegt idd in eerste instantie dat ze lomp was etc, maar in haar 2e reactie geeft ze al de indruk dat ze de boosheid van haar man maar onzin vindt, als iets typisch man etc. Daar komen reacties op waardoor zij nog nonchalanter reageert en vervolgens gaat meppen.
Hoe zou jij willen dat er gereageerd wordt? Je vergeet dat dit een openbaar forum is, waarbij iedereen die dat wil, kan reageren. Er zullen altijd mensen voor een TO zijn en mensen tegen. Die tegenstanders kunnen dan aanvoelen als een groep, maar dat kun je nooit voorkomen. Alleen medestanders is gewoon niet realistisch
In die reactie praat ze mee met de opmerking waar ze op reageert (maarja mannen he) en stelt wederom dat het haar schuld was (ook wel stom dat ik gewoon een muur niet zie... Maar de muur was lager dan de auto...) Ze is niet nonchalant, ze medieert tussen de opmerkingen van forummers over de woede van haar man, en haar eigen begrip voor zijn woede.

Het gaat niet om medestanders of tegenstanders, denk ik. Ik denk dat je best kunt zeggen dat je vindt dat iemand iets verkeerd ziet zonder er kwetsende opmerkingen bij te maken: je kunt prima 'tegenstander' zijn zonder iemand het gevoel te geven dat hij of zij achterlijk is. Het is een forum, geen oorlog :)
impala schreef:
15-10-2018 11:47
De eerste reactie van to.
Tja, mannen he.. Ik heb van me afgebeten haha. Zijn auto is heilig uhuh. Facepalm...

Dat is toch geen normale manier van reageren als iemand logischerwijze ff boos is en bang voor de kosten omdat je zijn auto zwaar beschadigd hebt ?
En dat zette de toon....
Helemaal eens, dat was niet handig van to als je een andere vraag wil stellen. Zij zet de toon. Maar móet er dan gelijk op gehakt worden á la 'jij begon'?!? Nogmaals, misschien blies ze wel even van zich af. Heel secundair, heel onhandig als je er niet bij was, maar misschien niet gek als hij zijn wauwel te snel los heeft zitten met allerhande scheldwoorden en verwijt, en zij (al dan niet hormonaal uitgedaagd) er ook niet helemaal lekker in zat.
Het geschreven woord is zó overschat tegenwoordig, met al die digitale mogelijkheden om gelijk maar te je toetsenbord op 'leeglopen' te zetten (mobiel of desktop)
Tia.Dalma schreef:
15-10-2018 11:52
Helemaal eens, dat was niet handig van to als je een andere vraag wil stellen. Zij zet de toon. Maar móet er dan gelijk op gehakt worden á la 'jij begon'?!? Nogmaals, misschien blies ze wel even van zich af. Heel secundair, heel onhandig als je er niet bij was, maar misschien niet gek als hij zijn wauwel te snel los heeft zitten met allerhande scheldwoorden en verwijt, en zij (al dan niet hormonaal uitgedaagd) er ook niet helemaal lekker in zat.
Het geschreven woord is zó overschat tegenwoordig, met al die digitale mogelijkheden om gelijk maar te je toetsenbord op 'leeglopen' te zetten (mobiel of desktop)
maar waar lees jij dat hij heeft lopen schelden? Hij was boos, maar hoe dat er uit zag, heb ik nergens gelezen, maar misschien lees ik er overheen?
Om in TO's termen te spreken: snuggere muts, snap je dan niet dat iemand schrikt en boos reageert omdat hij opeens een vette rekening ziet opduiken die hij niet goed kan betalen? En dat je dan niet moet aankomen met wat is nou het probleem, hij rijdt toch nog. En jammer dan voor je, het is maar materie. Dat is toch 'kansloos'.
impala wijzigde dit bericht op 15-10-2018 11:57
7.69% gewijzigd
.
rosanna08 schreef:
15-10-2018 11:53
maar waar lees jij dat hij heeft lopen schelden? Hij was boos, maar hoe dat er uit zag, heb ik nergens gelezen, maar misschien lees ik er overheen?
Nee, dat heb ik inderdaad níet gelezen: ik schets (net als wij allen) een mogelijk scenario wat zich heeft afgespeeld voordat to hier komt. Ik probeer een andere verklaring voor haar toon te geven, op het argument 'zij zet de toon'. Die toon komt ergens vandaan. En dat kan zijn omdat to 'are you tokkie to me' is óf omdat er misschien iets anders is. Feit is dat zij een toon zet (en dan nog: je kunt m ook heel makkelijk zelf horen als het woord alleen maar getypt is en niet gesproken) en dat dát dus de rechtvaardiging moet zijn om er en masse over heen te denderen.

Spiegelen, mensen, spiegelen! (Rustaaaaagggg)
Even voor de duidelijkheid: ik 'ben' voor niemand. :idea:
Lees even het begin van het topic terug..
Tia.Dalma schreef:
15-10-2018 11:57

Ik ben wel iets; blij je weer eens te lezen :)
Tia.Dalma schreef:
15-10-2018 11:56
Nee, dat heb ik inderdaad níet gelezen: ik schets (net als wij allen) een mogelijk scenario wat zich heeft afgespeeld voordat to hier komt. Ik probeer een andere verklaring voor haar toon te geven, op het argument 'zij zet de toon'. Die toon komt ergens vandaan. En dat kan zijn omdat to 'are you tokkie to me' is óf omdat er misschien iets anders is. Feit is dat zij een toon zet (en dan nog: je kunt m ook heel makkelijk zelf horen als het woord alleen maar getypt is en niet gesproken) en dat dát dus de rechtvaardiging moet zijn om er en masse over heen te denderen.

Spiegelen, mensen, spiegelen! (Rustaaaaagggg)
Maar wanneer spreek je van en masse? En spreek je ook van en masse als een TO alleen maar bijval krijgt of is dat wel goed?
Star² schreef:
15-10-2018 11:59
eensch :)
Tia.Dalma schreef:
15-10-2018 11:57
Ik ben overigens ook niet voor of tegen. Spring eigenlijk in, omdat ik de discussie heel vaak lees en daar gewoon over willen sparren
Ik ken je gevoel en ook die van je man.

Wij hadden ook een andere auto. We hadden hem nog geen half jaar en ik rij de parkeergarage uit en wil te snel sturen waardoor ik een paal raakte.
Ik durfde gewoon niet naar huis, want ik was man niet blij zou zijn (zacht uitgedrukt) en inderdaad hij was er niet blij mee en was ook wel aan het mopperen maar hij wist hoe erg ik het vond.
Ik (met mijn snotterhoofd) kreeg later nog wel een knuffel van hem. Hij zei 'Er is nu toch niks meer aan te doen'
Schade: ruim 1000 euro. Er moest een heel nieuw portier in.
Sindsdien let ik extra goed op
Star² schreef:
15-10-2018 11:59
En Roos en Impala ook al. Jemig. #bloostindekoffie Hallo daar :high5:
Ik was even mijn leven aan het omgooien, soort van. Geheel ten goedschiks, mét het hele gezin. Aanrader.
rosanna08 schreef:
15-10-2018 12:01
Maar wanneer spreek je van en masse? En spreek je ook van en masse als een TO alleen maar bijval krijgt of is dat wel goed?
Nou, en masse is massaal, niet 'allemaal'. En alleen maar bijval maakt ook een saai topic.
Maar er worden zoveel verschillende eigen invalshoeken gebruiken, we vullen allemáál in wat we denken dat er gaande is, omdat we (denk ik) elk een eigen geluid menen te horen vanuit die zwarte lettertjes die er staan. We horen iemand praten, we denken de boodschap tussen de regels in wel te herkennen. En volgens mij, maar dat is mijn theorie, hoort iedereen een eigen stem en een eigen boodschap. Alsof er voor elke reageerder een eigen to is. Snapt u me nog?

En daardoor (denk ik, opnieuw) escaleert zo'n topic razendsnel in een kippenhok (waar vervolgens op andere fora heerlijk de draak mee wordt gestoken).
Tia.Dalma schreef:
15-10-2018 12:14
Nou, en masse is massaal, niet 'allemaal'. En alleen maar bijval maakt ook een saai topic.
Maar er worden zoveel verschillende eigen invalshoeken gebruiken, we vullen allemáál in wat we denken dat er gaande is, omdat we (denk ik) elk een eigen geluid menen te horen vanuit die zwarte lettertjes die er staan. We horen iemand praten, we denken de boodschap tussen de regels in wel te herkennen. En volgens mij, maar dat is mijn theorie, hoort iedereen een eigen stem en een eigen boodschap. Alsof er voor elke reageerder een eigen to is. Snapt u me nog?

En daardoor (denk ik, opnieuw) escaleert zo'n topic razendsnel in een kippenhok (waar vervolgens op andere fora heerlijk de draak mee wordt gestoken).
ik denk dat dat wel klopt, dat iedere reageerder een eigen TO ziet, maar is dat te vermijden? Zeker als er nog niet veel reacties staan, krijg je veel dezelfde reacties. En helaas lezen veel mensen ook alleen de OP waardoor er tig pagina's later nog een keer een paar potjes mosterd komen
Het is wel waar dat als 1 iemand begint met afzeiken of zuur doen, dat anderen zich dan verdringen om er een schepje bovenop te doen. Kuddegedrag. Dat gebeurde in dit topic ook wel. Maar ik heb het (veel) erger gezien.
Ik vind dat er hier duidelijk onderscheid te maken is tussen mensen die TO aanvielen op haar laconieke houding en haar eigen agressieve reacties en zij die om het hardst riepen dat het zo dom was om het muurtje niet te zien.
.
impala schreef:
15-10-2018 12:23
Het is wel waar dat als 1 iemand begint met afzeiken of zuur doen, dat anderen zich dan verdringen om er een schepje bovenop te doen. Kuddegedrag. Dat gebeurde in dit topic ook wel. Maar ik heb het (veel) erger gezien.
Ik vind dat er hier duidelijk onderscheid te maken is tussen mensen die TO aanvielen op haar laconieke houding en haar eigen agressieve reacties en zij die om het hardst riepen dat het zo dom was om het muurtje niet te zien.
laten we wel wezen, slim is het niet :P , maar denk dat iedereen wel eens iets niet zo slims doet
impala schreef:
14-10-2018 17:14
Tja of je zo laconiek kan reageren hangt ook van je reserves af. En van hoe laconiek je partner doet over de schade.
Als je kijkt naar wat echt belangrijk is, is een auto dat natuurlijk niet. Man was blij dat ik nog heel was.
Don't cry, buy a bag and move on.
Pandax schreef:
15-10-2018 11:51
Het gaat niet om medestanders of tegenstanders, denk ik. Ik denk dat je best kunt zeggen dat je vindt dat iemand iets verkeerd ziet zonder er kwetsende opmerkingen bij te maken: je kunt prima 'tegenstander' zijn zonder iemand het gevoel te geven dat hij of zij achterlijk is. Het is een forum, geen oorlog :)
Precies. En je analyse van dit topic sloeg ook de spijker op de kop.
Hoezo voorstander en tegenstander? Ik ben helemaal geen tegenstander van TO of van mensen die hun gezinsauto in de prak rijden of weet ik veel wat. Maar TO haalde zelf die ruzie erbij he, met haar man, en dat ze hem maar stom vond want mannen hahaha duhuh en het is maar blik. En ja, daar vind ik dan wat van. Ze had ook gewoon die hele echtelijke ruzie en haar bespiegelingen daaromtrent buiten beschouwing kunnen laten en vragen wat de te verwachten schadepost was, dan was het vast allemaal niet zo gelopen. Om maar niet te spreken van die grote bek en die dreigende taal die ze uit begon te slaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven